Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (m/k).

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA (M/K)

(2004/C 301 A/01)

Zarząd Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Cedefop) zaprasza do składania ofert na stanowisko dyrektora

(Nr ref.: 4312/251)

(Dz.U.UE C z dnia 7 grudnia 2004 r.)

Ogólne informacje na temat Cedefop

Centrum zostało ustanowione rozporządzeniem Rady (EWG) nr 337/75 z dnia 10 lutego 1975 r.(1). Misją Centrum jest wspieranie Komisji Europejskiej na szczeblu wspólnotowym w promocji i rozwoju kształcenia i szkoleń zawodowych. Siedziba Centrum mieści się w Salonikach. W Centrum pracuje około 120 osób(2), a jego budżet wynosi blisko 16 milionów EUR.

Centrum posiada trójstronny Zarząd i świadczy usługi na rzecz Państw Członkowskich Unii Europejskiej, partnerów społecznych oraz krajów stowarzyszonych, tj. Norwegii i Islandii. Jako centrum informacyjne Unii Europejskiej w zakresie kształcenia i szkoleń zawodowych, Cedefop dostarcza decydentom, badaczom i praktykom informacji w celu promowania lepszego zrozumienia procesów rozwojowych, przez to umożliwiając im podjęcie świadomych decyzji odnośnie do przyszłych działań. Dalsze informacje dotyczące inicjatyw, projektów, sieci i publikacji Centrum można znaleźć na stronach internetowych Cedefop(3).

Opis stanowiska

Dyrektor:

– reprezentuje Cedefop prawnie i na zewnątrz,

– odpowiada przed Zarządem, zapewnia odpowiednią obsługę jego posiedzeń oraz wprowadza w życie jego decyzje,

– przygotowuje i wdraża średniookresowe priorytety Cedefop, roczne programy robocze i przygotowuje roczne sprawozdania Cedefop,

– odpowiada za bieżącą administrację Centrum i wszelkie sprawy kadrowe, w tym za rekrutację i rozwój,

– gwarantuje bezpośrednie i pośrednie kontakty zewnętrzne, wiążące się ze wszelkimi kwestiami objętymi misją Cedefop,

– odpowiada przed władzami budżetowymi i Europejskim Trybunałem Obrachunkowym za budżet Cedefop oraz za przygotowanie i realizację budżetu, jak również za odpowiednie zarządzanie finansami i kontrolę wewnętrzną(4).

Obowiązki dyrektora zostały wyszczególnione w rozporządzeniu ustanawiającym, w szczególności w art. 2, 3 i 7(5).

Profil i kryteria

1. Jedynie kandydaci spełniający poniższe formalne warunki w dniu ostatecznego terminu składania ofert zostaną dopuszczeni do wstępnego postępowania kwalifikacyjnego:

– dyplom ukończenia studiów wyższych lub dyplom umożliwiający podjęcie studiów podyplomowych (dyplom magistra lub równoważny), najlepiej w dziedzinie związanej z misją Agencji,

– co najmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe w sektorze publicznym lub prywatnym (zdobyte po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat na wyższym stanowisku kierowniczym,

– umiejętność współpracy i negocjacji na wyższych szczeblach kierowniczych z instytucjami Wspólnoty Europejskiej, władzami publicznymi i partnerami społecznymi,

– bardzo dobra znajomość co najmniej jednego z języków urzędowych Wspólnoty oraz wystarczająca znajomość drugiego z tych języków. Dobra znajomość języka angielskiego będzie atutem,

– obywatelstwo Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej,

– data urodzenia po 1 października 1945 r., ponieważ osoba zatrudniona powinna odbyć co najmniej jedną pięcioletnią kadencję przed obowiązkowym przejściem na emeryturę.

2. Kandydaci wyłonieni na podstawie powyższych kryteriów zostaną następnie ocenieni wg następujących wymogów:

Wizja i przewodnictwo

– dobre zrozumienie i jasna wizja rozwoju polityki europejskiej w zakresie kształcenia i szkoleń zawodowych oraz roli Centrum w tym zakresie, jak również zrozumienie instytucji wspólnotowych i funkcjonowania UE,

– wykazana zdolność do przewodniczenia i motywowania organizacji krajowej lub międzynarodowej, w ramach zarządzania strategicznego i wewnętrznego,

– wykazana umiejętność współpracy i negocjacji na wyższych szczeblach kierowniczych z instytucjami Wspólnoty Europejskiej, władzami publicznymi i partnerami społecznymi.

Zarządzanie

– doświadczenie w zarządzaniu środkami finansowymi i zasobami ludzkimi na wyższym szczeblu kierowniczym w organizacji krajowej i/lub międzynarodowej.

Współpraca z partnerami

– umiejętność współpracy i komunikacji z interesariuszami, w szczególności z Komisją Europejską, władzami krajowymi i partnerami społecznymi,

– doświadczenie w organizacji i zarządzaniu działaniami i/lub sieciami ponadnarodowymi, w tym stosunkami i współpracą z partnerami społecznymi.

Ogólne

– doskonałe zdolności interpersonalne oraz umiejętność komunikowania się w mowie i piśmie.

Zasada równości szans

Wspólnota kieruje się polityką równości szans niezależnie do płci, rasy, pochodzenia, religii lub przekonań, wieku i orientacji seksualnej.

Cedefop, jako podmiot Unii Europejskiej, czuwa nad niestosowaniem jakiejkolwiek formy dyskryminacji w procesie naboru nowych pracowników i aktywnie zachęca kobiety do ubiegania się o proponowane stanowiska.

Mianowanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie mianowany przez Komisję Europejską spośród kandydatów przedstawionych przez Zarząd Centrum. Kandydaci powinni mieć na uwadze, że lista kandydatów może zostać upubliczniona oraz że figurowanie na liście nie gwarantuje mianowania. Kadencja dyrektora trwa pięć lat i podlega przedłużeniu maksymalnie na okres pięciu lat. Z Dyrektorem zawiera się umowę na czas określony, zgodnie z art. 2a warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich. Dyrektor mianowany jest w kategorii A*14.

Oczekuje się, że wyłoniony kandydat obejmie stanowisko dnia 1 października 2005 r. Nowy dyrektor poddany zostanie sześciomiesięcznemu okresowi próbnemu oraz odpowiedniej procedurze ewaluacyjnej.

Procedura składania ofert oraz ostateczny termin wpływu ofert

Osoby zainteresowane złożeniem oferty muszą użyć formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego, który można również pobrać ze strony internetowej Cedefop (www.cedefop.eu. int). Po wypełnieniu i podpisaniu formularza, należy go wysłać wraz z listem motywacyjnym i życiorysem (najlepiej odpowiadającym formatem życiorysowi europejskiemu(6)) na poniższy adres pocztowy listem poleconym najpóźniej do dnia 15 stycznia 2005 r. (data stempla pocztowego). Oferty należy złożyć w jednym z języków urzędowych Wspólnoty. W przypadku gdy oferta nie została przedstawiona w języku angielskim, należy również przedłożyć egzemplarz oferty w tym języku. Oferty nadane ekspresową pocztą kurierską należy dostarczyć pod ten sam adres pocztowy przed godz. 17.00 dnia 15 stycznia 2005 r. Oferty należy również złożyć w formie elektronicznej (format Word lub PDF) na następujący adres poczty elektronicznej: Admin_Director@cedefop.eu.int przed godz. 17.00 dnia 15 stycznia 2005 r. do wiadomości:

The Chairman of the Management Board of Cedefop

Ref.: 4312/251

Cedefop

Office 4/23

PO Box 22427

GR - 55102 Thessaloniki

Grecja

W razie potrzeby dokumenty uzupełniające należy przedłożyć na żądanie w późniejszym etapie procedury. Zewnętrzna ocena kandydatów może stanowić część procedury naboru. Należy przedłożyć listy polecające, które poddane zostaną weryfikacji.

Oferta zostanie odrzucona, jeżeli nie jest kompletna.

Najlepsi kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w marcu/kwietniu 2005 r.

______

(1) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 337/75 (Dz.U. L 39 z 13.2.1975, str. 1). Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 1655/2003 (Dz.U. L 245 z 29.9.2003, str. 41), http://europa.eu.int/eur-lex/pri/ en/oj/dat/2003/l_245/l_24520030929en00410043.pdf.

(2) Na personel składają się urzędnicy, pracownicy czasowi, oddelegowaniu eksperci krajowi, personel miejscowy, personel pomocniczy i wykonawcy.

(3) www.cedefop.eu.int - www.trainingvillage.gr

(4) Ww. zadania zostały wyszczególnione w zasadach finansowych Cedefop (www.cedefop.eu.int), w rozporządzeniu Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1), w rozporządzeniu Rady (WE) nr 58/2003 (Dz.U. L 11 z 16.1.2003, str. 1) oraz w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1655/2003.

(5) Patrz: przypis 1.

(6) http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp

ZAŁĄCZNIK

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

APPLICATION FORM FOR THE POST OF DIRECTOR (Reference 4312/251)

grafika

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024