Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko dyrektora NR REF.: EF 04/12.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM NA STANOWISKO DYREKTORA

NR REF.: EF 04/12

(2004/C 274 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2004 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest niezależnym organem ustanowionym przez rozporządzenie Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs w celu obsadzenia wolnego stanowiska:

DYREKTOR (MĘŻCZYZNA LUB KOBIETA)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o posłużenie się jedynie oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dostępnym poniżej:

FUNDACJA

Fundacja została ustanowiona przez rozporządzenie Rady (EWG) nr 1365/75 z dnia 26 maja 1975 r.

Celem Fundacji jest pogłębianie oraz rozpowszechnianie wiedzy na temat rozwoju i trendów w dziedzinie warunków życia, warunków pracy oraz dialogu społecznego na terytorium Unii Europejskiej, poprzez badania, działania monitorujące, a także organizowanie konferencji i debat.

Poprzez swoją działalność Fundacja bierze udział w ogólnej debacie obejmującej Unię Europejską i dotyczącą tych zagadnień. Działalność Fundacji skierowana jest do jej głównych interesariuszy oraz innych właściwych stron, np. instytucji Unii Europejskiej, władz publicznych, europejskich i krajowych partnerów społecznych, firm, instytutów badawczych i uniwersytetów.

Fundacja jest organem trójstronnym. W skład jej Rady Zarządzającej wchodzą przedstawiciele rządów, organizacji pracodawców i pracowników ze wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej. Fundacja ma swoją siedzibę w Dublinie i dysponuje obecnie budżetem w wysokości ok. 18 milionów euro, a jej personel składa się z 88 uprawnionych pracowników.

MIANOWANIE NA STANOWISKO

Dyrektor jest mianowany przez Komisję Europejską z listy kandydatów przedłożonej przez Radę Administracyjną Fundacji. Dyrektor mianowany jest na okres maksymalnie pięciu lat. Jego kadencja może być odnowiona.

Niezawisłość Dyrektora nie powinna budzić żadnych wątpliwości.

OBOWIĄZKI

Dyrektor jest odpowiedzialny za wypełnianie następujących zadań:

– kierowanie Fundacją i wdrażanie decyzji Rady Administracyjnej,

– opracowanie strategii Fundacji i jej programu prac, zgodnie z decyzjami Rady Administracyjnej,

– efektywne reprezentowanie Fundacji na najwyższym szczeblu w kontaktach z instytucjami i organami europejskimi na terytorium Unii Europejskiej, jak również uczestniczenie w tworzeniu wizerunku Fundacji,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności w zakresie kierowania personelem Fundacji, łącznie z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, przygotowaniem opisu stanowisk pracy, motywowaniem i kształceniem personelu,

– przygotowywanie prac Rady Administracyjnej i ponoszenie odpowiedzialności wobec Rady Administracyjnej za kierowanie Fundacją; przygotowanie rocznego programu prac do zatwierdzenia przez Radę Administracyjną, z uwzględnieniem opinii instytucji Wspólnoty oraz Komitetu Ekonomiczno-Społecznego,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności za sprawy finansowe Fundacji, zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego, mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich.

Obowiązki te zostały opisane w pełniejszym zakresie w rozporządzeniu Rady ustanawiającym Fundację.

KWALIFIKACJE

Kandydaci winni spełniać wszystkie poniższe warunki:

– Posiadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej i w pełni korzystać z praw obywatelskich.

– Posiadać ukończone studia wyższe lub równoważne doświadczenie zawodowe.

– Wykazać minimum 15 lat doświadczenia zawodowego.

– Doświadczenie zawodowe winno obejmować co najmniej pięć lat doświadczenia w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym, obejmującym odpowiedzialność za kierowanie personelem i za sprawy finansowe.

– Posiadać biegłą znajomość jednego z urzędowych języków Wspólnot Europejskich oraz dobrą znajomość innego języka urzędowego Wspólnot.

– Posiadać odpowiednie doświadczenie w dziedzinie dialogu społecznego i/lub warunków życia i pracy.

– Posiadać umiejętność kierowania i motywowania w międzynarodowej organizacji w kontekście europejskim.

– Posiadać umiejętność współdziałania i negocjowania na wyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Wspólnoty Europejskiej, władzami publicznymi oraz różnymi partnerami społecznymi.

– Być w stanie przedstawić na żądanie referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przystosowaniu kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

Mile widziane jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

– Dobra znajomość języka angielskiego jest warunkiem niezbędnym, natomiast dobra znajomość języka francuskiego lub niemieckiego będzie dodatkowym atutem.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

Dyrektor podlega przepisom regulującym warunki zatrudniania personelu Fundacji (rozporządzenie Rady nr 1860/76 z późniejszymi zmianami). W tym kontekście wymagane jest, aby w momencie mianowania kandydat posiadał obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

MIEJSCE ZATRUDNIENIA

Dublin, Irlandia. Wymagane jest, aby miejsce zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie będzie oparte na skali wynagrodzeń obowiązującej we Wspólnocie (do kategorii A*14 lub jej odpowiednika, zgodnie ze zreformowanym regulaminem pracowniczym przyjętym przez Komisję Europejską). Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 123,3 %.

ZGŁOSZENIA

Osoby zainteresowane winny skorzystać z formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego w celu przedłożenia swojego zgłoszenia. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z listem motywacyjnym, życiorysem i fotokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (takich jak dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym). Zalecane jest przesłanie życiorysu w formacie zgodnym z obowiązującym w Unii Europejskiej, który można pobrać ze strony internetowej: http://www.eurofound. eu.int/about/vacancies/vacancies.htm

Jeżeli list motywacyjny i życiorys nie zostały napisane w języku angielskim, należy dołączyć tłumaczenie obydwu dokumentów na język angielski. Kompletne zgłoszenie należy przesłać, najlepiej listem poleconym, nie później niż do 17 grudnia 2004 r. (data stempla pocztowego), na adres:

Chairperson of the Administrative Board

(Reference EF 04/12)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

Elektroniczne egzemplarze zgłoszeń nie będą przyjmowane.

Niedostarczenie wszystkich wymienionych powyżej dokumentów powoduje automatyczne odrzucenie zgłoszenia.

Kandydaci znajdujący się na liście ostatecznej zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną na podstawie porównawczej oceny ich kwalifikacji właściwych dla niniejszego stanowiska. Wybrany kandydat powinien objąć stanowisko do dnia 1 lipca 2005 r.

WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci powinni posłużyć się oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dołączonym do niniejszego ogłoszenia.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń lub innych formularzy złożonych w związku ze wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wyłonieni kandydaci, którzy otrzymają propozycję pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłoszenie wszelkich zmian w adresie, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– W procesie oceniania i przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych Komisji Rekrutacyjnej będą pomagać konsultanci zewnętrzni.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady Komisji Rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z Komisją Rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do Fundacji.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024