Ogłoszenie o naborze na stanowisko Szefa Przedstawicielstwa (art. 29 ust. 1 lit a) i b) oraz art. 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego) COM/229/04.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO SZEFA PRZEDSTAWICIELSTWA

(art. 29 ust. 1 lit a) i b) oraz art. 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego)

COM/229/04

(2004/C 246A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 października 2004 r.)

Dyrekcja Generalna ds. Stosunków Zewnętrznych Komisji Europejskiej poszukuje obecnie kandydata na stanowisko Szefa Przedstawicielstwa przy Królestwie Maroka w Rabacie.

Dyrekcja Generalna ds. Stosunków Zewnętrznych (DG RELEX) wnosi wkład w realizowaną przez Komisarza ds. Stosunków Zewnętrznych oraz jego współpracowników spójną i skuteczną politykę Unii Europejskiej w ramach wspólnej polityki zagranicznej w celu potwierdzenia tożsamości Unii Europejskiej na arenie międzynarodowej. Zadania te obejmują obszary działań wchodzące w zakres kompetencji Wspólnoty i Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa (WPZiB). W tym celu Dyrekcja Generalna ds. Stosunków Zewnętrznych współpracuje ściśle z poszczególnymi Dyrekcjami Generalnymi, w szczególności z Biurem Współpracy EuropAid, DG ds. Rozwoju, DG ds. Handlu oraz Biurem Pomocy Humanitarnej ECHO.

Szef Przedstawicielstwa w ramach swojego mandatu będzie:

– reprezentować Komisję Europejską, gdzie właściwe, w kraju przyjmującym, w dziedzinach leżących w kompetencjach Komisji Europejskiej;

– zapewniać dwustronne relacje w dziedzinie polityki, gospodarki, handlu i współpracy;

– skutecznie zarządzać zewnętrznymi programami pomocowymi w ramach decentralizacji;

– wspierać i chronić interesy i wartości UE;

– realizować polityki UE we wszystkich obszarach;

– prowadzić działalność prasową i informacyjną;

– zapewnić właściwe zarządzanie Przedstawicielstwem.

Głównymi obowiązkami Szefa Przedstawicielstwa przy Królestwie Maroka w bliskim powiązaniu z główną siedzibą Komisji w Brukseli będą:

– zapewnienie skutecznego całościowego funkcjonowania Przedstawicielstwa Komisji w Rabacie. Przedstawicielstwo składa się z 14 urzędników oraz 57 innych pracowników;

– działania koordynujące z Państwami Członkowskimi i innymi członkami międzynarodowej społeczności darczyńców związane z działalnością wspierającą UE i pomocą finansową;

– zdawanie sprawozdań na temat politycznej i gospodarczej sytuacji oraz bieżących wydarzeń;

– reprezentowanie Komisji w sprawach związanych z WPZiB oraz polityką handlową Unii na poziomie krajowym, regionalnym i wielostronnym;

– monitorowanie i przekazywanie sprawozdań do głównej siedziby Komisji na temat handlu, w szczególności na temat stanowiska kraju w negocjacjach wielostronnych, regionalnych i dwustronnych;

– zapewnianie skutecznego wprowadzania w życie Układu o Stowarzyszeniu między UE a Marokiem;

– skuteczne zarządzanie zewnętrznymi programami pomocowymi UE w Maroku, począwszy od identyfikacji do oceny, włącznie z obowiązkami intendentów, w drodze delegowania zadań w przypadku programów rozproszonych;

– zapewnienie widocznej obecności UE poprzez prowadzenie działalności prasowej i informacyjnej w kraju przyjmującym.

Kwalifikacje i doświadczenie wymagane na wymienione stanowisko obejmują:

– udokumentowane doświadczenie w dziedzinie stosunków zewnętrznych oraz szeroka wiedza na temat polityk wspólnotowych i funkcjonowania Unii;

– udokumentowana zdolność radzenia sobie ze złożonymi kwestiami politycznymi, negocjacjami i programowaniem programów pomocowych;

– udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu zewnętrznymi programami pomocowymi, włącznie z kwestiami związanymi z finansami i kontraktami będzie silnym atutem;

– udokumentowana zdolność planowania i organizacji pracy poszczególnych służb oraz zdolności przywódcze, w szczególności umiejętność motywowania dużych grup interdyscyplinarnych i wielokulturowych;

– umiejętność komunikowania się, w szczególności z mediami;

– dyplom ukończenia studiów wyższych lub równoważny uprawniający do podjęcia studiów podyplomowych;

– co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (zdobytego po uzyskaniu dyplomu studiów wyższych lub równoważnego) najlepiej w dziedzinie odpowiadającej wakatowi, z czego co najmniej 5 lat na wyższym szczeblu menedżerskim;

– gruntowna znajomość jednego z języków UE oraz zadowalająca znajomość drugiego z nich; głównymi językami roboczymi na wymienionym stanowisku są języki francuski i angielski;

– kandydaci muszą być obywatelami Państwa Członkowskiego UE.

Zasady ogólne

Długość kadencji wynosi 4 lata. Urzędnicy są uprawnieni do powrotu do głównej siedziby po zakończeniu jednej kadencji w przedstawicielstwie. Po dwóch następujących kolejno po sobie kadencjach urzędnicy mają obowiązek powrotu do głównej siedziby. Nominacja zostanie dokonana zgodnie z polityką Komisji Europejskiej w zakresie równości szans i podlega wcześniejszej pozytywnej opinii Służb Medycznych Komisji. Od wybranego kandydata będzie wymagane posiadanie lub uzyskanie dopuszczenia do informacji niejawnych.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Wymagane jest, by kandydaci potwierdzili wolę złożenia deklaracji dotyczącej obowiązku postępowania w sposób niezależny w interesie publicznym oraz złożenia oświadczenia o braku jakiegokolwiek konfliktu interesów, który mógłby być uznany za mogący szkodzić ich niezależności.

Proces selekcji i warunki zatrudnienia

Szef Przedstawicielstwa zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z procedurami selekcji i rekrutacji. Kandydaci, którzy zostaną dopuszczeni do ostatniego etapu selekcji, zostaną wezwani na rozmowę kwalifikacyjną przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich. Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.

Równe szanse

Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.

Procedura składania wniosków

Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie, itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:

1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:

– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko);

– pełny adres pocztowy;

– adres e-mail;

– numery telefonów (domowy, służbowy i komórkowy);

– data urodzenia;

– płeć;

– obywatelstwo;

– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna);

– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała;

– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok);

2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).

Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: admin-job-vacancies-management@- cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/229/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.

Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:

Komisja Europejska

Dyrekcja Generalna ds. "Personelu i Administracji"

"Schemat organizacyjny i personel zarządzający"

COM/229/04

MO-34 5/105

B-1049 Bruksela.

Termin składania zgłoszeń

Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 5 listopada 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).

Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00. dnia 5 listopada 2004 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024