Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora (art. 29 ust. 1 pkt. a i art. 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego) - COM/157/04.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora
(art. 29 ust. 1 pkt. a i art. 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego)

COM/157/04

(2004/C 169 A/04)

(Dz.U.UE C z dnia 29 czerwca 2004 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA ogłasza nabór na stanowisko (m/k)

Dyrektora w Dyrekcji Generalnej ds. Ekonomicznych i Finansowych

odpowiedzialnego za kierowanie sekretariatem Komitetu Ekonomiczno-Finansowego (EFC) i Komitetu Polityki Gospodarczej (EPC) w Brukseli.

Komitet Ekonomiczno-Finansowy został utworzony na mocy Traktatu WE (art. 114 ust. 2). Jego zadanie polega m.in. na śledzeniu sytuacji gospodarczej i finansowej w Państwach Członkowskich Wspólnot,doradzanie Radzie Ministrów i Komisji oraz uczestnictwo w przygotowaniu pracy związanej z kwestiami wchodzącymi w zakres kompetencji Rady Unii Gospodarczo-Walutowej.

Dyrektor odpowiedzialny będzie za określanie strategii sekretariatu w ramach mandatu EFC/EPC, skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi sekretariatu oraz przyczynianie się do zapewniania skuteczności jego działania. Dyrektor reprezentuje sekretariat EFC/EPC i Radę oraz przewodniczy posiedzeniom Eurogroup.

Głównym językiem roboczym DG jest język angielski. Doskonała znajomość języka angielskiego będzie atutem.

Wymagane kwalifikacje

Kandydat musi:

– posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych w dziedzinie ekonomii; doktorat będzie uważany za atut,

– posiadać doskonałą znajomość i doświadczenie w dziedzinie makro- i mikroekonomii; dogłębną znajomość wspólnotowych mechanizmów koordynacji polityki gospodarczej; udowodnione zdolności zarządcze oraz zdolność skutecznego prowadzenia dyskusji,

– solidne umiejętności w zakresie zarządzania oraz doskonałe umiejętności w zakresie negocjacji i reprezentacji.

Kandydat musi:

1. być obywatelem jednego z Państw Członkowskich UE;

2. posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych na poziomie uniwersyteckim, dający prawo do podjęcia studiów doktoranckich;

3. posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie zgodnym z wymaganymi na to stanowisko kwalifikacjami. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenie zawodowego musi być zdobyte na wysokim szczeblu kierowniczym;

4. posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków urzędowych UE oraz dobrą znajomość drugiego języka UE.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Wymagane jest, by kandydaci potwierdzili wolę złożenia deklaracji dotyczącej obowiązku postępowania w sposób niezależny w interesie publicznym oraz złożenie oświadczenia o braku jakiegokolwiek konfliktu interesów, który mógłby być uznany za mogący szkodzić ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z procedurami selekcji i rekrutacji. Kandydaci, którzy zostaną dopuszczeni do ostatniego etapu selekcji, zostaną wezwani na rozmowę kwalifikacyjną przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.

Powołanie na stanowisko nastąpi w Brukseli.

Równe szanse

Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.

Procedura składania wniosków

Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie, itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:

1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:

– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko),

– pełny adres pocztowy,

– adres e-mail,

– numery telefonu (domowy, służbowy i komórkowy),

– data urodzenia,

– płeć,

– obywatelstwo,

– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna),

– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała,

– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok).

2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).

Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: ADMIN-JOB-VACANCIESMANAGEMENT@ cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/157/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.

Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:

Komisja Europejska

Dyrekcja Generalna ds. Personelu i Administracji

"Schemat Organizacyjny i Personel Zarządzający"

COM/157/04

MO-34 5/105

B-1049 Bruksela.

Termin składania zgłoszeń

Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 30 lipca 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).

Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00 dnia 30 lipca 2004 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024