COM/157/04(2004/C 169 A/04)
(Dz.U.UE C z dnia 29 czerwca 2004 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA ogłasza nabór na stanowisko (m/k)
Dyrektora w Dyrekcji Generalnej ds. Ekonomicznych i Finansowych
odpowiedzialnego za kierowanie sekretariatem Komitetu Ekonomiczno-Finansowego (EFC) i Komitetu Polityki Gospodarczej (EPC) w Brukseli.
Komitet Ekonomiczno-Finansowy został utworzony na mocy Traktatu WE (art. 114 ust. 2). Jego zadanie polega m.in. na śledzeniu sytuacji gospodarczej i finansowej w Państwach Członkowskich Wspólnot,doradzanie Radzie Ministrów i Komisji oraz uczestnictwo w przygotowaniu pracy związanej z kwestiami wchodzącymi w zakres kompetencji Rady Unii Gospodarczo-Walutowej.
Dyrektor odpowiedzialny będzie za określanie strategii sekretariatu w ramach mandatu EFC/EPC, skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi sekretariatu oraz przyczynianie się do zapewniania skuteczności jego działania. Dyrektor reprezentuje sekretariat EFC/EPC i Radę oraz przewodniczy posiedzeniom Eurogroup.
Głównym językiem roboczym DG jest język angielski. Doskonała znajomość języka angielskiego będzie atutem.
Wymagane kwalifikacje
Kandydat musi:
– posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych w dziedzinie ekonomii; doktorat będzie uważany za atut,
– posiadać doskonałą znajomość i doświadczenie w dziedzinie makro- i mikroekonomii; dogłębną znajomość wspólnotowych mechanizmów koordynacji polityki gospodarczej; udowodnione zdolności zarządcze oraz zdolność skutecznego prowadzenia dyskusji,
– solidne umiejętności w zakresie zarządzania oraz doskonałe umiejętności w zakresie negocjacji i reprezentacji.
Kandydat musi:
1. być obywatelem jednego z Państw Członkowskich UE;
2. posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych na poziomie uniwersyteckim, dający prawo do podjęcia studiów doktoranckich;
3. posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie zgodnym z wymaganymi na to stanowisko kwalifikacjami. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenie zawodowego musi być zdobyte na wysokim szczeblu kierowniczym;
4. posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków urzędowych UE oraz dobrą znajomość drugiego języka UE.
Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów
Wymagane jest, by kandydaci potwierdzili wolę złożenia deklaracji dotyczącej obowiązku postępowania w sposób niezależny w interesie publicznym oraz złożenie oświadczenia o braku jakiegokolwiek konfliktu interesów, który mógłby być uznany za mogący szkodzić ich niezależności.
Powołanie i warunki zatrudnienia
Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z procedurami selekcji i rekrutacji. Kandydaci, którzy zostaną dopuszczeni do ostatniego etapu selekcji, zostaną wezwani na rozmowę kwalifikacyjną przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania.
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.
Powołanie na stanowisko nastąpi w Brukseli.
Równe szanse
Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.
Procedura składania wniosków
Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie, itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:
1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:
– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko),
– pełny adres pocztowy,
– adres e-mail,
– numery telefonu (domowy, służbowy i komórkowy),
– data urodzenia,
– płeć,
– obywatelstwo,
– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna),
– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała,
– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok).
2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).
Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: ADMIN-JOB-VACANCIESMANAGEMENT@ cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/157/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.
Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:
Komisja Europejska
Dyrekcja Generalna ds. Personelu i Administracji
"Schemat Organizacyjny i Personel Zarządzający"
COM/157/04
MO-34 5/105
B-1049 Bruksela.
Termin składania zgłoszeń
Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 30 lipca 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).
Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00 dnia 30 lipca 2004 r.