Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 14 sierpnia 2019 r.
w sprawie wzoru informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części

Na podstawie art. 64 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się następujące wzory:
1)
wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
wzór informacji o sprzedaży broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
wzór informacji o sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części, który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  2. 
Do dnia 14 grudnia 2019 r. w informacji o dokonanej sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części nie wpisuje się kategorii/podkategorii broni.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU MATERIAŁÓW

WYBUCHOWYCH:

..................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
(imię i nazwisko)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba fizyczna) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. materiałów wybuchowych)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia materiałów wybuchowych)

WYKAZ SPRZEDANYCH MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

LP. NAZWA HANDLOWA

MATERIAŁU

WYBUCHOWEGO

OZNACZENIE

PRODUCENTA

NUMER PARTII ROK

PRODUKCJI

ILOŚĆ

(MASA)

DODATKOWE

OZNACZENIA

FABRYCZNE

STOSOWANE PRZEZ PRODUCENTA

1
2

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST WYMAGANE POZWOLENIE

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
..........................................................................
..........................................................................
DANE NABYWCY:
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..................................................................................................
.................................................................................................. DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU BRONI:
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba

fizyczna)

dokument tożsamości)
..................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy nabywcą

jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
broni palnej)
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia broni palnej)

WYKAZ SPRZEDANEJ BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE (oddzielnie dla każdego typu broni)

LP. OZNAKOWANIE PAŃSTWO

WYTWORZENIA*

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP**

1
2

___________________________________

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1106/2012 z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 471/2009 w sprawie statystyk Wspólnoty dotyczących handlu zagranicznego z państwami trzecimi, w odniesieniu do aktualizacji nazewnictwa państw i terytoriów (Dz. U. UE L z dnia 28.11.2012).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU STRZELECKIEJ

BRONI PALNEJ LUB ISTOTNYCH CZĘŚCI:

.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba ...................................................................................................................
fizyczna) ...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. strzeleckiej broni palnej lub istotnych części)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu

uprawniającego do nabycia strzeleckiej broni palnej lub istotnych

części)

WYKAZ SPRZEDANEJ STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

LP. OZNAKOWANIE BRONI/

ISTOTNYCH CZĘŚCI*

OKREŚLENIE

ISTOTNYCH CZĘŚCI**

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP***

1
2

_______________________________

W przypadku sprzedaży broni oprócz oznakowania broni wpisuje się oznakowanie istotnych części umieszczonych w broni, jeżeli jest inne od oznakowania na szkielecie lub komorze zamkowej broni.

Istotne części zostały określone w art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1058).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.1577

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.
Data aktu: 14/08/2019
Data ogłoszenia: 21/08/2019
Data wejścia w życie: 22/08/2019