Wzory wniosków o wpis do rejestru w odniesieniu do wprowadzającego sprzęt i autoryzowanego przedstawiciela oraz sposób ich przekazywania.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 21 grudnia 2015 r.
w sprawie wzorów wniosków o wpis do rejestru w odniesieniu do wprowadzającego sprzęt i autoryzowanego przedstawiciela oraz sposobu ich przekazywania

Na podstawie art. 124 ust. 7 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. poz. 1688) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Wzór wniosku o wpis do rejestru dla wprowadzającego sprzęt określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  2. 
Wzór wniosku o wpis do rejestru dla autoryzowanego przedstawiciela określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  3. 
Wniosek o wpis do rejestru jest przekazywany w postaci papierowej.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU DLA WPROWADZAJĄCEGO SPRZĘT

WPROWADZAJĄCY SPRZĘT
1. Dane przedsiębiorcy
Imię i nazwisko lub

nazwa

NIP 1)
REGON 1)
Adres zamieszkania lub siedziby
Województwo Miejscowość
Kod pocztowy Ulica
Nr domu Nr lokalu
Adres do korespondencji - jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub siedziby
Województwo Miejscowość
Kod pocztowy Ulica
Nr domu Nr lokalu
2. Rodzaj prowadzonej działalności
Produkcja sprzętu pod własną nazwą lub znakiem towarowym lub

wprowadzanie do obrotu sprzętu pod własną nazwą lub znakiem towarowym

zaprojektowanego lub wyprodukowanego dla siebie

Odsprzedaż na terytorium kraju sprzętu pod własną nazwą lub znakiem

towarowym wytworzonego przez inne podmioty

Wprowadzanie do obrotu sprzętu z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa

członkowskiego lub państwa niebędącego państwem członkowskim

3. Numer i nazwa grupy sprzętu, nazwa rodzaju sprzętu, nazwa marki sprzętu, typ sprzętu

(sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych lub sprzęt inny niż przeznaczony dla

gospodarstw domowych)

Lp. Numer i nazwa grupy sprzętu 2) Nazwa rodzaju sprzętu 3)
Nazwa marki sprzętu 4)
Typ sprzętu sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych sprzęt inny niż przeznaczony dla gospodarstw domowych
4. Informacje o umowie z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Dane organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Numer rejestrowy 5)
Nazwa organizacji odzysku

sprzętu elektrycznego

i elektronicznego

Data zawarcia umowy [DD/MM/RRRR]
Termin obowiązywania umowy 6) [DD/MM/RRRR]
Numer i nazwa grupy sprzętu, dla której organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego wykonuje obowiązki 7)
Lp. Numer i nazwa grupy sprzętu 2)
5. Informacje o formie i wysokości zabezpieczenia finansowego oraz o masie sprzętu

przeznaczonego dla gospodarstw domowych, który wprowadzający sprzęt zamierza wprowadzić

do obrotu w danym roku kalendarzowym, zaliczonego do poszczególnych grup sprzętu 8)

Zabezpieczenie finansowe 9)
Forma zabezpieczenia finansowego Wysokość zabezpieczenia finansowego [zł]
Depozyt
Gwarancja bankowa
Gwarancja ubezpieczeniowa
Masa sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, który wprowadzający sprzęt zamierza

wprowadzić do obrotu w danym roku kalendarzowym

Lp. Numer i nazwa grupy sprzętu 2) Nazwa rodzaju sprzętu 3) Masa [Mg]
6. Informacja o stosowanej technice sprzedaży (np. sprzedaż na odległość)
7. Publiczne kampanie edukacyjne
Prowadzone samodzielnie Obowiązek wykonywany za pośrednictwem organizacji

odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego

8. Dane osoby sporządzającej wniosek
Imię Nazwisko
Telefon służbowy Faks służbowy
E-mail służbowy
Data Podpis i pieczątka 10) osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu
Objaśnienia:

1) O ile został nadany.

2) Podać grupy 1 – 10 wymienione w załączniku nr 6 do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie

elektrycznym i elektronicznym. Przy czym od dnia 1 stycznia 2018 r. należy podać grupy 1 – 6 wymienione

w załączniku nr 1 do tej ustawy.

3) Podać rodzaje sprzętu zgodnie z załącznikiem nr 6 do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie

elektrycznym i elektronicznym. Przy czym od dnia 1 stycznia 2018 r. należy podać rodzaje sprzętu

wymienione w załączniku nr 1 do tej ustawy. W przypadku gdy w załącznikach tych nie znajduje się rodzaj

wprowadzanego do obrotu sprzętu, należy wpisać wyrazy "pozostały sprzęt".

4) Należy podać wszystkie marki sprzętu wprowadzanego do obrotu. W przypadku sprzętu nieposiadającego

marki, należy wpisać wyraz "bezmarkowy".

5) Do czasu utworzenia Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami należy podać

numer rejestrowy z rejestru, o którym mowa w art. 235 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach

(Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.), prowadzonego na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem

wejścia w życie tej ustawy.

6) W przypadku braku określonego terminu obowiązywania umowy, należy wpisać 00/00/0000.

7) Wypełnić w przypadku gdy zakres jest inny niż w poz. 3.

8) Wypełnia wprowadzający sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, który wnosi zabezpieczenie

finansowe przed złożeniem wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia

11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

9) Zabezpieczenie finansowe, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym

sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

10) Jeżeli osoba podpisująca posiada pieczątkę.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU DLA AUTORYZOWANEGO PRZEDSTAWICIELA

AUTORYZOWANY PRZEDSTAWICIEL
1. Dane przedsiębiorcy
Imię i nazwisko lub nazwa
NIP 1)
REGON 1)
Adres zamieszkania lub siedziby
Województwo Miejscowość
Kod pocztowy Ulica
Nr domu Nr lokalu
Adres do korespondencji - jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub siedziby
Województwo Miejscowość
Kod pocztowy Ulica
Nr domu Nr lokalu
2. Numer i nazwa grupy sprzętu, nazwa rodzaju sprzętu, nazwa marki sprzętu, typ sprzętu

(sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych lub sprzęt inny niż przeznaczony dla

gospodarstw domowych)

Lp. Numer i nazwa grupy sprzętu 2) Nazwa rodzaju sprzętu 3)
Nazwa marki sprzętu 4)
Typ sprzętu sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych sprzęt inny niż przeznaczony dla gospodarstw domowych
3. Informacje o umowie z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Dane organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Numer rejestrowy5)
Nazwa organizacji odzysku sprzętu

elektrycznego i elektronicznego

Data zawarcia umowy [DD/MM/RRRR]
Termin obowiązywania umowy6) [DD/MM/RRRR]
4. Informacja o stosowanej technice sprzedaży (np. sprzedaż na odległość)
5.Wykaz producentów, z którymi autoryzowany przedstawiciel zawarł umowę, o której mowa

w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym

i elektronicznym

Imię i nazwisko

lub nazwa producenta

Adres zamieszkania lub siedziby producenta
Kraj Miejscowość
Ulica Kod pocztowy
Nr domu Nr lokalu
6. Dane osoby sporządzającej wniosek
Imię Nazwisko
Telefon służbowy Faks służbowy
E-mail służbowy
Data Podpis i pieczątka 7) osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu
Objaśnienia:

1) O ile został nadany.

2) Podać grupy 1 – 10 wymienione w załączniku nr 6 do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie

elektrycznym i elektronicznym. Przy czym od dnia 1 stycznia 2018 r. należy podać grupy 1 – 6 wymienione

w załączniku nr 1 do tej ustawy.

3) Podać rodzaje sprzętu zgodnie z załącznikiem nr 6 do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie

elektrycznym i elektronicznym. Przy czym od dnia 1 stycznia 2018 r. należy podać rodzaje sprzętu wymienione

w załączniku nr 1 do tej ustawy. W przypadku gdy w załącznikach tych nie znajduje się rodzaj wprowadzanego

do obrotu sprzętu, należy wpisać wyrazy "pozostały sprzęt".

4) Należy podać wszystkie marki sprzętu wprowadzanego do obrotu. W przypadku sprzętu nieposiadającego marki,

należy wpisać wyraz "bezmarkowy".

5) Do czasu utworzenia Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami należy podać numer

rejestrowy z rejestru, o którym mowa w art. 235 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z

2013 r. poz. 21, z późn. zm.), prowadzonego na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w

życie tej ustawy.

6) W przypadku braku określonego terminu obowiązywania umowy, należy wpisać 00/00/0000.

7) Jeżeli osoba podpisująca posiada pieczątkę.

1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. poz. 1904 i 2095).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024