Określenie przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 13 grudnia 2001 r.
w sprawie określenia przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Nr 111, poz. 726 i Nr 133, poz. 885, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1190 i Nr 115, poz. 1229) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
przypadki, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska,
2)
szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja, o której mowa w pkt 1,
3)
zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w pkt 1.
§  2.
Dokumentacja geologiczna inna niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska jest sporządzana w przypadku:
1)
wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub zasobów wód podziemnych,
2)
wykonania otworu wiertniczego dla rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopalin,
3)
likwidacji otworu wiertniczego.
§  3.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 1, obejmuje część tekstową i graficzną.
2.
Część tekstowa składa się z:
1)
podpisanej, przez osobę sporządzającą dokumentację, karty tytułowej, która zawiera:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
nazwę i adres wykonującego prace geologiczne,
c)
tytuł dokumentacji,
d)
imię i nazwisko oraz podpis autora dokumentacji oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
e)
imię i nazwisko oraz podpis kierownika jednostki wykonującej,
f)
datę sporządzenia dokumentacji,
2)
tekstu zawierającego:
a)
charakterystykę geograficzną dokumentowanego obszaru,
b)
opis stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
c)
szczegółowe omówienie wykonanych prac geologicznych i ich wyników,
d)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych oraz innych wyników uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
e)
wnioski wynikające ze zrealizowanych prac,
3)
wykazu wykorzystanej literatury,
4)
odpisu decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych lub koncesji.
3.
Część graficzna składa się z:
1)
mapy sytuacyjno-wysokościowej badanego obszaru z naniesioną na niej granicą obszaru badań, lokalizacją: stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsca pobrania próbek,
2)
mapy geologicznej lub geologiczno-gospodarczej, hydrogeologicznej lub geologiczno-inżynierskiej badanego obszaru w skali od 1 : 50.000 do 1 : 10.000,
3)
profili geologicznych wykonanych otworów wiertniczych, łącznie z wynikami badań geofizyki wiertniczej, wykonanych, w zależności od głębokości otworu, w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
5)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
4.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  4.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 2, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
odpis polecenia wykonania wiercenia,
c)
nazwę i adres wykonującego wiercenie,
d)
tytuł dokumentacji,
e)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
f)
imię i nazwisko kierownika wiercenia,
g)
imię i nazwisko geologa dozorującego i kierującego oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
h)
cel wiercenia,
i)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
j)
typ zestawu wiertniczego, którym wykonano wiercenie,
k)
adres magazynu, w którym przechowywane są próbki,
2)
część opisową, składającą się z informacji dotyczących:
a)
uzysku rdzenia,
b)
interwałów, z których pobrano próbki oraz miejsca ich przechowywania,
c)
głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych,
d)
rodzaju zastosowanej konstrukcji otworu,
3)
profil geologiczny otworu w zależności od głębokości wiercenia sporządzony w skali umożliwiającej przedstawienie profilu geologicznego przewiercanych utworów, lecz nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
opis mineralogiczno-petrograficzny i stratygraficzny przewierconych utworów,
5)
wyniki badań geofizycznych,
6)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  5.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 3, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego wiercenie,
b)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
c)
cel wiercenia,
d)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
e)
informację zawierającą nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego likwidację otworu wiertniczego,
2)
część opisową składającą się z informacji o:
a)
przyczynach likwidacji otworu,
b)
sposobie i technicznym rozwiązaniu zabiegu likwidacji otworu,
c)
dacie rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
d)
profilu geologicznym otworu ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych w zależności od głębokości wiercenia, sporządzonego w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
e)
miejscu przechowywania dokumentacji otworu.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  6.
1.
Dokumentacje geologiczne, o których mowa w § 2, sporządza się najpóźniej w terminie sześciu miesięcy odpowiednio od dnia zakończenia prac geologicznych lub zakończenia wiercenia albo zlikwidowania otworu.
2.
Dokumentację geologiczną określoną:
1)
w § 2 pkt 1 i 3 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu właściwemu organowi koncesyjnemu, jeżeli była ona wykonywana na podstawie koncesji, albo właściwemu organowi administracji geologicznej, który zatwierdził projekt prac geologicznych,
2)
w § 2 pkt 2 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu ministrowi właściwemu do spraw środowiska.
3.
Organy, o których mowa w ust. 2, przekazują po jednym egzemplarzu dokumentacji geologicznej pozostałym właściwym miejscowo organom administracji geologicznej.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.152.1741

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.
Data aktu: 13/12/2001
Data ogłoszenia: 28/12/2001
Data wejścia w życie: 01/01/2002