Określenie liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulamin jej działania.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 19 stycznia 1994 r.
w sprawie określenia liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulaminu jej działania.

Na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250) zarządza się, co następuje:
§  1.
W skład Rady do Spraw Badań i Certyfikacji, zwanej dalej "Radą", przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, zwanym dalej "Centrum", wchodzi:
1)
osiemnastu przedstawicieli naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
2)
dwóch przedstawicieli organizacji przemysłowych,
3)
dwóch przedstawicieli podmiotów gospodarczych,
4)
dwóch przedstawicieli organizacji konsumenckich,
5)
dwóch przedstawicieli stowarzyszeń naukowo-technicznych,
6)
dwóch przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych,
7)
dwóch przedstawicieli związków zawodowych,
8)
jeden przedstawiciel Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
9)
czterech przedstawicieli komitetów technicznych działających przy Centrum,
10)
dwóch przedstawicieli klubów działających przy Centrum.
§  2.
Radzie nadaje się regulamin działania stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  1

REGULAMIN DZIAŁANIA RADY DO SPRAW BADAŃ I CERTYFIKACJI PRZY POLSKIM CENTRUM BADAŃ I CERTYFIKACJI

§  1.
1.
Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje osoba upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów. Na tym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu przewodniczącego, zastępców i sekretarza.
2.
Dalsze posiedzenia Rady zwołuje z własnej inicjatywy przewodniczący Rady, co najmniej dwa razy w roku.
3.
Przewodniczący zwołuje posiedzenia Rady także na wniosek co najmniej 1/4 jej członków lub Dyrektora Centrum.
4.
W posiedzeniach Rady bierze udział Dyrektor Centrum.
5.
Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia osoby spoza Rady.
6.
Porządek dzienny proponuje przewodniczący Rady, powiadamiając o nim Dyrektora Centrum.
7.
Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni być powiadomieni o posiedzeniu co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
8.
Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni otrzymać materiały związane z porządkiem dziennym posiedzenia co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
§  2.
1.
Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał w sprawach określonych w art. 16 ust. 3, art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 3, art. 23 ust. 3 i art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250 i z 1994 r. Nr 27, poz. 96), a w innych sprawach - w formie postanowień.
2.
Do przyjęcia uchwały potrzebna jest zwykła większość głosów członków Rady, przy obecności co najmniej połowy jej członków; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
3.
Do przyjęcia postanowienia potrzebna jest zwykła większość głosów Rady obecnych na posiedzeniu; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
4.
W głosowaniu biorą udział tylko członkowie Rady.
5.
Każde posiedzenie Rady powinno być protokołowane. Protokół z posiedzenia Rady i przyjęte na posiedzeniu uchwały i postanowienia podpisują przewodniczący i sekretarz Rady.
6.
Postanowienia Rady jej sekretarz przekazuje Dyrektorowi Centrum w celu podjęcia odpowiednich działań.
§  3.
Obsługę Rady zapewnia Centrum.
§  4.
1.
Członkowie Rady pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.
2.
Centrum zwraca koszty delegacji zamiejscowym członkom Rady.
1 Załącznik zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 16 czerwca 1995 r. (Dz.U.95.68.345) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lipca 1995 r.

Zmiany w prawie

Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1994.11.42

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulamin jej działania.
Data aktu: 19/01/1994
Data ogłoszenia: 27/01/1994
Data wejścia w życie: 27/01/1994