Stanowiska pracy oraz zasady wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 17 października 1990 r.
w sprawie stanowisk pracy oraz zasad wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi.

Na podstawie art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385) zarządza się, co następuje:
§  1. 1
 
1.
Przepisy rozporządzenia stosuje się do zatrudnionych w szkołach wyższych, zwanych dalej "uczelniami":
1)
pracowników naukowo-technicznych,
2)
pracowników inżynieryjnych, technicznych i innych równorzędnych, wykonujących zadania związane z pracą dydaktyczną i badawczą,
3)
pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej,
4)
pracowników informatyki,
5)
pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodku kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej,
6)
pracowników działalności wydawniczej,
7)
pracowników działalności poligraficznej,
8)
pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych oraz w ośrodkach wypoczynkowych,
9)
pracowników zatrudnionych na statkach naukowo-badawczych pływających po wodach przybrzeżnych i osłoniętych,
10)
pracowników zatrudnionych w rolniczych stacjach doświadczalnych,
11)
pracowników technicznych, ekonomicznych i administracyjnych, wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią,
12)
pracowników obsługi,
13)
pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych

zwanych dalej "pracownikami".

2.
Przepisy rozporządzenia stosuje się również do pracowników wymienionych w ust. 1 pkt 11, 12 i 13, zatrudnionych w międzyuczelnianych osiedlach i domach studenckich.
§  2.
Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1)
funkcjonariuszy pożarnictwa,
2)
pracowników straży przemysłowej,
3)
pracowników wyodrębnionych organizacyjnie i finansowo stołówek oraz bufetów studenckich,
4)
pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego.
§  3.
1. 2
Ustala się:
1)
tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 1,
2)
tabelę miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego - stanowiącą załącznik nr 2,
3)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych - stanowiącą załącznik nr 3,
4)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników inżynieryjnych, technicznych i innych równorzędnych, wykonujących zadania związane z pracą dydaktyczną i badawczą - stanowiącą załącznik nr 4,
5)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej - stanowiącą załącznik nr 5,
6)
wykaz stanowisk kierowniczych i samodzielnych, których zajmowanie uprawnia pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej do otrzymywania dodatku funkcyjnego - stanowiący załącznik nr 6,
7)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników informatyki - stanowiącą załącznik nr 7,
8)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodku kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej - stanowiącą załącznik nr 7a,
9)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników działalności wydawniczej -stanowiącą załącznik nr 7b,
10)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników działalności poligraficznej - stanowiącej załącznik nr 7c,
11)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych oraz w ośrodkach wypoczynkowych - stanowiącą załącznik nr 7d,
12)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych na statkach naukowo-badawczych, pływających po wodach przybrzeżnych i osłoniętych - stanowiącą załącznik nr 7e,
13)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych w rolniczych stacjach doświadczalnych - stanowiącą załącznik nr 7f,
14)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników technicznych, ekonomicznych, administracyjnych i obsługi, wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią - stanowiącą załącznik nr 8;
15)
tabelę godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych - stanowiącą załącznik nr 9;
16)
tabelę zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do kategorii wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 10;
17)
tabelę stanowisk i zaszeregowania kierowców samochodów do kategorii godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 11.
2. 3
(skreślony).
3. 4
(skreślony).
4.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego pracownika wynagradzanego miesięcznie ustala się przez podzielenie miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania:
1)
przez 178 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 42 godzin na tydzień,
2)
przez 170 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 40 godzin na tydzień,
3)
przez 156 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 36 godzin na tydzień.
5.
Przepis ust. 4 pkt 1 stosuje się również przy ustalaniu godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu.
§  4. 5
Wysokość wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla dyrektora administracyjnego, jego zastępców oraz kwestora ustala, w ramach obowiązujących stawek, rektor, biorąc pod uwagę liczebność pracowników i studentów, stopień złożoności i trudności w administrowaniu uczelnią.
§  5. 6
(skreślony).
§  6.
Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie (z uwzględnieniem wszystkich składników) w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§  7.
1.
W ramach posiadanych przez uczelnię środków na wynagrodzenia osobowe może być tworzony fundusz premiowy z przeznaczeniem na premie dla pracowników.
2. 7
Zasady podziału funduszu premiowego i przyznawania premii ustala regulamin premiowania, zatwierdzony przez rektora w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Premie, o których mowa w ust. 1, wypłaca się w okresach miesięcznych.
§  7a. 8
Do pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych może być stosowany indywidualny albo zespołowy - akordowy lub akordowo-premiowy - system wynagradzania.
§  7b. 9
Pracownikom działalności poligraficznej przy wykonywaniu trudnych prac, mających charakter wydawnictw naukowych, może być przyznawany w okresie wykonywania tych prac dodatek do wynagrodzenia w wysokości do 20% godzinowej stawki wynikającej z osobistego zaszeregowania. Wykaz trudnych prac i wysokość dodatków ustala rektor w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
§  8.
1.
Do pracowników zatrudnionych w punktach sprzedaży lub usług może być stosowany prowizyjny system wynagradzania pracowników.
2.
Stawkę prowizyjną (procent) od obrotu ustala rektor w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Zasady wynagradzania pracowników według systemu prowizyjnego określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§  9.
1.
Pracownikom przysługuje dodatek za staż pracy, wypłacany w okresach miesięcznych w wysokości wynoszącej po 5 latach 5% wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% wynagrodzenia zasadniczego.
2.
Zasady zaliczania okresów pracy uprawniających pracowników do dodatków za staż pracy określają przepisy dotyczące wynagradzania nauczycieli akademickich.
§  10.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach robotniczych, którzy dodatkowo organizują i kierują pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania; wysokość dodatku określa kierownik jednostki organizacyjnej, któremu brygada podlega, w zależności od stopnia trudności i złożoności powierzonej mu pracy oraz związanej z tym odpowiedzialności za wyniki pracy brygady.
§  11.
1.
Rektor może utworzyć - w ramach posiadanych przez uczelnię środków na wynagrodzenia osobowe - fundusz mistrza (kierownika komórki organizacyjnej nadzorującego bezpośrednio pracę pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych) z przeznaczeniem na premie za szczególne osiągnięcia tych pracowników, w tym również kierujących pracą brygady.
2.
Wysokość funduszu, o którym mowa w ust. 1, oraz zasady premiowania i tryb wypłacania premii z tego funduszu określa rektor.
§  12.
Pracownikom przysługują dodatki za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwe - zgodnie z zasadami określonymi dla nauczycieli akademickich.
§  13.
1.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, na których jest niezbędne posługiwanie się językiem obcym, przysługuje dodatek za znajomość języków obcych w wysokości:
1)
za znajomość jednego języka obcego - do 10% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
za znajomość każdego następnego języka obcego - do 15% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Szczegółowe warunki przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.
§  13a. 10
 
1.
Pracownicy należący do personelu lotniczego, zatrudnieni w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, uprawnieni są do otrzymywania zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za bony żywnościowe. Zasady wypłacania ekwiwalentu określa załącznik nr 15 do rozporządzenia.
2.
Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego zawodowego II lub I klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym na stanowisku personelu latającego, przysługuje gratyfikacja za każde kolejne wylatane 1000 godzin lotu - w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak za urlop wypoczynkowy.
§  14.
1.
Za pracę w godzinach nadliczbowych pracownikom przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości i na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
2.
Pracownicy zajmujący kierownicze i inne samodzielne stanowiska pracy mogą być zatrudniani w razie konieczności poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do oddzielnego wynagrodzenia, z wyjątkiem przypadków ustalonych na podstawie art. 135 ust. 2 Kodeksu pracy. Wykaz kierowniczych i innych samodzielnych stanowisk pracy określa załącznik nr 14 do rozporządzenia.
§  15.
Pracownikom zatrudnionym przy pilnowaniu za każdą godzinę przepracowaną ponad 8 godzin do 12 godzin na dobę, przy zachowaniu miesięcznej normy czasu pracy, wynikającej z pomnożenia 8 godzin przez liczbę roboczych dni kalendarzowych, przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.
§  16.
1.
Kierowcom, z wyjątkiem kierowców samochodów osobowych, za powierzone dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres ich normalnych obowiązków może być przyznane dodatkowe wynagrodzenie w wysokości nie przekraczającej 60% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 11
Zasady przyznawania dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, ustala rektor, w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Kierowcom samochodów osobowych może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe, obejmujące poszczególne składniki płac (wynagrodzenie zasadnicze, dopłaty za godziny nadliczbowe, godziny nocne), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca w przypadkach, gdy faktyczny czas pracy tych kierowców w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia.
4.
Kwota wynagrodzenia zryczałtowanego powinna być ustalona w oparciu o stosowane stawki wynikające z kategorii osobistego zaszeregowania kierowcy.
§  17.
1.
Za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze nocnej pracownikowi przysługuje dodatek w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
2.
Za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje pracownikowi dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
§  18.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 października 1990 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  12 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Kategoria Miesięczna stawka w złotych
I 260-320
II 265-325
III 270-340
IV 275-355
V 280-380
VI 285-415
VII 290-450
VIII 300-490
IX 310-530
X 320-570
XI 330-610
XII 350-655
XIII 375-700
XIV 400-745
XV 425-795
XVI 450-850
XVII 475-920
XVIII 500-1.000
XIX 530-1.170
XX 630-1.340
XXI 830-1.510

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  13 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

Kategoria Miesięczna stawka dodatku w złotych
1 25-60
2 27-70
3 36-100
4 46-140
5 63-170
6 83-240
7 146-510
8 315-700

ZAŁĄCZNIK Nr  3

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria
wynagrodzenia liczby lat praktyki zawodowej wykształcenia zasadniczego
1 2 3 4 5
1 Starszy specjalista*) Rzecznik patentowy*) wyższe odpowiedniej specjalności 8, w tym **) 6 lat w zakresie wykonywanej specjalności XV-XVII
2 Specjalista wyższe odpowiedniej specjalności 6, w tym 4 lata w zakresie wykonywanej specjalności XIV-XVI
3 Młodszy specjalista wyższe odpowiedniej specjalności 4 XII-XIV
*) Starszemu specjaliście i rzecznikowi patentowemu kierującemu zespołem złożonym co najmniej z 4 pracowników przysługuje dodatek funkcyjny według kategorii 2-4

**) Na stanowisku starszego specjalisty lub rzecznika patentowego może być zatrudniona osoba, która niezależnie od wykształcenia i stażu pracy określonego w tabeli wykazała się osiągnięciami zawodowymi.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW INŻYNIERYJNYCH, TECHNICZNYCH I INNYCH RÓWNORZĘDNYCH, WYKONUJĄCYCH ZADANIA ZWIĄZANE Z PRACĄ DYDAKTYCZNĄ I BADAWCZĄ

Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria Kategoria
Lp. Stanowisko wykształcenia liczby lat praktyki zawodowej wynagrodzenia zasadniczego dodatku funkcyjnego
1 2 3 4 5 6
1 Kierownik wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego lub doświadczalno-produkcyjnego wyższe 8 XIV-XVIII 3-6
2 Szef produkcji wyższe 7 XIII-XVI 3-6
3 Zastępca kierownika wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego Główny specjalista wyższe 6 XII-XVI 3-5
4 Kierownik warsztatu wyższe 6 XII-XV 3-5
5 Specjaliści w zawodzie według zakresu specjalności występujących w szkolnictwie, kierujący pracą zespołu co najmniej 4 pracowników wyższe 4 XII-XV 1-3
6 Specjaliści w zawodzie według zakresu specjalności występujących w szkolnictwie Projektant wyższe 4 XI-XIV -
7 Nadzór techniczny
a) starszy mistrz (starszy majster), kierownik robót, kierownik zmiany wyższe techniczne 4 XI-XIV 2-4
średnie techniczne 7
b) mistrz (majster) średnie 6 lat pracy X-XIII 1-3
tytuł mistrza w zawodzie 10 lat, w tym 4 na stanowisku nadzoru
8 Stanowiska samodzielne, jak: mechanik, technolog, konstruktor, organizator produkcji, matematyk, fizyk, chemik, socjolog, psycholog, starszy technik, kosztorysant wyższe 2 X-XIII -
średnie 5
9 Starszy referent techniczny lub ekonomiczny wyższe - VIII-X -
średnie 2
10 Starszy konserwator książki wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności 2 XI-XIV -
11 Konserwator książki wyższe 2 X-XII -
średnie 5
12 Młodszy konserwator książki wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności - VII-X -
średnie
13 Technik-konserwator książki średnie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności - V-IX -
14 Referent według zakresu specjalności występujących w szkole, technik, kreślarz średnie - VI-IX -
zasadnicze zawodowe 5
15 Pomoc techniczna Laborant średnie - IV-VIII -
zasadnicze zawodowe 2

ZAŁĄCZNIK Nr  5

  14 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria
wykształcenia liczby lat praktyki zawodowej wynagrodzenia zasadniczego
1 2 3 4 5
1 Kustosz kwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XIII - XV*
2 Starszy bibliotekarz kwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XI - XIV
3 Starszy dokumentalista kwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XI - XIV
4 Bibliotekarz wyższe bibliotekarskie lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności 3 X - XII
inne wyższe 4
studium bibliotekarskie 5
średnie bibliotekarskie 6
inne średnie 8
5 Dokumentalista wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności 3 X - XII
studium informacji naukowo-technicznej 5
6 Młodszy bibliotekarz wyższe - VIII - X
studium bibliotekarskie -
średnie bibliotekarskie 1
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie -
7 Młodszy dokumentalista wyższe lub studium informacji naukowo-technicznej - VIII - X
8 Starszy technik dokumentalista średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej 6 X - XII
9 Technik dokumentalista średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej 4 VII - X
10 Młodszy technik dokumentalista średnie - V - VIII
11 Starszy magazynier biblioteczny średnie 3 IX - XIII
zasadnicze zawodowe 6
12 Magazynier biblioteczny średnie lub zasadnicze zawodowe - VI - X
13 Pomocnik biblioteczny zasadnicze zawodowe lub podstawowe - V - IX
*) Pracownikowi, który przepracował w służbie bibliotecznej co najmniej 12 lat, w tym co najmniej 4 lata na stanowisku kustosza, rektor może przyznać kategorię XVI wynagrodzenia zasadniczego.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH I SAMODZIELNYCH, KTÓRYCH ZAJMOWANIE UPRAWNIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ DO OTRZYMYWANIA DODATKU FUNKCYJNEGO

Lp. Stanowisko kierownicze (samodzielne) Kategoria dodatku funkcyjnego (według załącznika nr 2 do rozporządzenia
1 2 3
1 Kierownik biblioteki Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego 5-6
2 Zastępca dyrektora biblioteki głównej 2-4
3 Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, zatrudniającego co najmniej 6 pracowników, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej, kierownik muzeum 1-3
4 kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej, zatrudniającego co najmniej 3 pracowników 1-2
5 Samodzielne stanowisko pracy w bibliotece lub ośrodku informacji analogiczne pod względem odpowiedzialności i obowiązków do stanowisk wymienionych pod lp. 3 i 4 1

ZAŁĄCZNIK Nr  7

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW INFORMATYKI

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria wynagrodzenia zasadniczego Kategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenia liczby lat praktyki zawodowej
1 2 3 4 5 6
1 Kierownik (dyrektor) wyodrębnionego w ramach struktury uczelni lub międzyuczelnianego ośrodka informatycznego wyższe 8 XV - XVIII 3 - 6
2 a) Główny specjalista do spraw informatyki w uczelni kierujący działem lub komórką równorzędną wyższe 6 XIII - XVII 2 - 4
b) Główny specjalista do spraw informatyki w uczelni nie kierujący działem -
3 Zastępca kierownika (dyrektora) wyodrębnionego ośrodka informatycznego wyższe 6 XIV - XVI 3 - 5
4 Kierownik wyodrębnionej komórki organizacyjnej prowadzącej prace związane bezpośrednio z działalnością informatyczną (zakładu, działu) wyższe 6 XIII - XV 2 - 4
5 Kierownik pracowni (laboratorium) wyższe 6 XIII-XV 1 - 3
6 Starszy specjalista w komórkach wymienionych pod lp. 3 i 4, analityk, starszy projektant, starszy konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych, starszy programista wyższe 6 XIII-XV -
7 Specjalista wyższe 5 XII - XIV -
8 Starszy technolog, starszy konstruktor, operator systemów wielokomputerowych, wielodostępnych wyższe 4 XI - XIV -
9 Kierownik zmiany wyższe 4 XI - XIII 2 - 4
średnie 6
10 Konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych wyższe 2 X - XIII -
średnie 6
11 Programista, technolog, konstruktor wyższe 2 X - XIII -
średnie 5
12 Starszy operator elektronicznych maszyn cyfrowych wyższe 3 IX - XI -
Starszy bibliotekarz informatyczny średnie 6
Starszy asystent informatyczny
13 Starszy operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn liczących, starszy kontroler wyjścia i wejścia, operator elektronicznych maszyn cyfrowych, starszy operator urządzeń przygotowania danych, bibliotekarz informatyczny, asystent informatyczny wyższe 1 VII - X -
średnie 4
14 Konserwator sprzętu informatycznego średnie 2 VIII - X -
15 Młodszy programista wyższe - VII - X -
średnie 3
16 Starszy operator urządzeń przygotowania danych średnie 3 VII - X -
podstawowe 6
17 Młodszy operator elektronicznych maszyn cyfrowych, młodszy bibliotekarz informatyczny, kontroler wejścia i wyjścia wyższe - VI - VIII -
średnie 3
18 Asystent projektanta wyższe - VII - VIII -
19 Operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn licząco-analitycznych, urządzeń przygotowania danych średnie - VI - VIII -
podstawowe 3
20 Asystent programisty, asystent technologa, pomocnik operatora elektronicznych maszyn cyfrowych, pomocnik konserwatora sprzętu informatycznego średnie - VI - VII -
21 Młodszy operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn licząco-analitycznych, urządzeń przygotowania danych podstawowe - V - VI -
Uwaga: Kierownikowi zespołu problemowego liczącego co najmniej 3 pracowników (łącznie z kierownikiem), powołanego do wykonania w wyznaczonym czasie określonego zadania, przysługuje dodatek funkcyjny według kategorii 1-3.

ZAŁĄCZNIK Nr  7A

  15 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKU KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ

Lp. Stanowisko Wymagania kwalifikacyjne Kategoria wynagrodzenia zasadniczego Kategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenie liczba lat praktyki zawodowej
1 2 3 4 5 5
1 Dyrektor wyższe techniczne o specjalności lotniczej, ekonomiczne lub prawnicze + licencja pilota zawodowego 8 lat, w tym 4 na stanowisku kierowniczym XVI-XVIII 3-7
2 Zastępca dyrektora wyższe licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy 5 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym XV-XVII 2-5
średnie 8 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
3 Kierownik szkolenia lotniczego wyższe licencja pilota

zawodowego z uprawnieniami

instruktora I

klasy

4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku

kierowniczym

XIV-XVI 2-4
średnie 6 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
4 Starszy instruktor pilot wyższe licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy 3 lata w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy XIV-XVI -
średnie 5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy
5 Instruktor pilot średnie licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy ukończona praktyka instruktora XII-XV -
6 Pilot średnie licencja pilota zawodowego - X-XII -
7 Mechanik pokładowy średnie licencja mechanika pokładowego 2 lata na stanowisku mechanika lotniczego X-XIII -
8 Kierownik Działu Techniki wyższe licencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego 4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIV-XVI 2-4
średnie 6 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym
9 Kierownik Sekcji Technicznej średnie licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw 4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnym X-XIII 1 lub 2
10 Mechanik lotniczy zawodowe licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw 1 rok w lotnictwie X-XIII -
11 Mechanik

praktykant

zawodowe - - VII-X -

ZAŁĄCZNIK Nr  7B

  16 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenie liczba lat praktyki

zawodowej

1 2 3 4 5 6
1 Kierownik (dyrektor) wydawnictwa wyższe 6 XII-XVIII 4-6
2 Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa wyższe 4 XII-XVII 3-5
3 Redaktor naczelny wyższe 5 XII-XVIII 3-6
4 Sekretarz wydawnictwa, zastępca redaktora naczelnego wyższe 3 XII-XVII 2-4
5 Kierownik redakcji wyższe 3 XII-XVII 2-4
6 Starszy redaktor wyższe 5 XII-XVII -
7 Redaktor wyższe 2 IX-XII -
8 Starszy asystent redaktora wyższe 2 VII-XI -
9 Asystent redaktora wyższe - V-VII -
10 Kierownik redakcji technicznej wyższe 4 XI-XVI 1-3
11 Starszy redaktor techniczny średnie 3 X-XV -
12 Redaktor techniczny średnie - VIII-XII -
13 Starszy korektor średnie 2 IX-XIII -
14 Korektor średnie - V-IX -
15 Starszy grafik wyższe lub średnie 3 XI-XVI -
16 Grafik średnie - XI-XIV -
17 Starszy kreślarz, retuszer średnie 2 X-XIV -
18 Kreślarz średnie - VII-X -
19 Operator składu komputerowego średnie 2 VII-XV -
20 Maszynistka redakcyjna średnie - VIII-XII -
21 Starszy księgarz średnie 4 X-XIV -
22 Księgarz średnie - VII-XI -

ZAŁĄCZNIK Nr  7C

  17 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI POLIGRAFICZNEJ

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształce

nie

liczba lat praktyki

zawodowej

1 2 3 4 5 6
I. Pracownicy wynagradzani

miesięcznie

1 Kierownik (dyrektor) zakładu poligrafii wyższe 8 XIII-XVIII 3-6*)
2 Zastępca kierownika (dyrektora) zakładu poligrafii wyższe 6 XII-XVII 2-4
3 Szef produkcji wyższe 6 XII-XVII 2-5
4 Kierownik działu składu i grafiki komputerowej wyższe 6 XII-XVII 1-3
5 Kierownik działu grafiki komputerowej wyższe 3 XII-XVII 1-3
6 Informatyk wyższe 2 XII-XVI
7 Technolog wyższe 2 XI-XV
8 Operator grafiki komputerowej wyższe

średnie

2

5

VII-XV
9 Kierownik działu reklamy i upowszechniania wyższe 2 X-XIV 1-3
10 Specjalista ds. reklamy i rozpowszechniania wyższe 2 X-XIV
II. Pracownicy wynagradzani

godzinowo

1 Maszynista maszyn offsetowych zwojowych - VII-XI -
2 Elektronik-konserwator, organizator przetwarzania, składacz komputerowego systemu składu, kopista offsetowy, maszynista typograficzny arkuszowy, maszynista maszyn offsetowych arkuszowych, montażysta składu, fotoretuszer, fotograf, retuszer, naświetlacz składu komputerowego, składacz ręczny, składacz linotypowy, montażysta offsetowy, introligator galanteryjny, operator monitora ekranowego fotoskładu Kwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych kategorii wynagrodzenia zasadniczego określa załącznik nr 10 do - VI-XI -
3 Introligator przemysłowy rozporządzenia - V-X -
4 Mechanik - V-XI -
5 Monter-konserwator maszyn poligraficznych - V-XI -
6 Składacz na aparatach pisząco-kodujących - IV-IX -
7 Elektromonter - V-IX -
8 Krajacz - IV-IX -
9 Szlifierz ostrzarz - V-VIII -
10 Kompletator składu komputerowego - V-VII -
11 Operator: maszyn powielających, kserografu - IV-VII -
12 Operator maszyn: introligatorskich offsetowych, typograficznych - IV-VII -
13 Odbieracz przy maszynach drukujących - III-VI -
14 Liczarka, pomocnik ogólnozakładowy, belowacz makulatury - II-V -
*) Kierownik (dyrektor) zakładu poligrafii drukującego ponad 1000 arkuszy wydawniczych rocznie - publikacji książkowych i czasopism naukowych - może otrzymać dodatek funkcyjny według kategorii 7.

ZAŁĄCZNIK Nr  7D

  18 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W STOŁÓWKACH I BUFETACH STUDENCKICH I PRACOWNICZYCH ORAZ W OŚRODKACH WYPOCZYNKOWYCH

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenie liczby lat praktyki

zawodowej

1 2 3 4 5 6
1 Kierownik zespołu stołówek i bufetów wyższe 5 XII-XVI 2-5
2 Zastępca kierownika zespołu stołówek i bufetów

Kierownik stołówki, kierownik bufetu

średnie zawodowe 5 XI-XV 1-4
3 Technolog żywienia wyższe średnie zawodowe 2

5

XI-XIV 1-3
4 Zastępca kierownika stołówki, szef kuchni średnie zawodowe 3 X-XIV 1-2
5 Kuchmistrz, mistrz garmażeryjny, mistrz cukierniczy średnie zawodowe 4 XI-XIV -
6 Starszy kucharz zasadnicza szkoła zawodowa kurs przygotowania zawodowego 2

6

IX-XII -
7 Kucharz kurs przygotowania zawodowego 2 VII-X -
8 Młodszy kucharz kurs przygotowania zawodowego - V-VI -
9 Wykwalifikowana pomoc kuchenna kurs przygotowania zawodowego - V-VII -
10 Pomoc kuchenna - - IV-V -
11 Starszy kelner, starszy bufetowy kurs przygotowania zawodowego 3 VI-VIII -
12 Kelner, bufetowy kurs przygotowania zawodowego - V-VII -
13 Rozliczeniowy kart (blokierka) średnie - V-VIII -
14 Kierownik ośrodka wypoczynkowego średnie 5 XII-XVI 2-5
15 Zastępca kierownika ośrodka wypoczynkowego średnie 4 XI-XV 1-4
16 Kierownik domu wypoczynkowego średnie 3 X-XIII 1-2
17 Starszy ratownik wodny uprawnienia ratownika wodnego 3 VIII-X -
18 Ratownik wodny uprawnienia ratownika wodnego - V-VII -
19 Pracownik obsługujący i konserwujący sprzęt wodny - - V-VII -

ZAŁĄCZNIK Nr  7E

  19 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STATKACH NAUKOWO-BADAWCZYCH, PŁYWAJĄCYCH PO WODACH PRZYBRZEŻNYCH I OSŁONIĘTYCH

Lp. Stanowisko Wymagania kwalifikacyjne Kategoria wynagrodzenia zasadniczego Kategoria dodatku funkcyjnego
1 2 3 4 5
1 Kierownik statku posiadanie uprawnień oficera pokładowego III klasy lub szypra I klasy XIV-XVI 2-5
2 Starszy oficer mechanik posiadanie uprawnień oficera mechanika IV klasy XII-XIV -
3 Oficer mechanik posiadanie uprawnień oficera mechanika V klasy X-XII -
4 technik do spraw aparatury pomiarowej - starszy marynarz Ogólne - technik elektronik z przygotowaniem do badań oceanograficznych, morskie - posiadanie uprawnień starszego marynarza VIII-XI -
5 Marynarz posiadanie uprawnień starszego marynarza VII-IX -

ZAŁĄCZNIK Nr  7F

  20 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W ROLNICZYCH STACJACH DOŚWIADCZALNYCH

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenie liczby lat praktyki

zawodowej

1 2 3 4 5 6
1 Zastępca kierownika stacji doświadczalnej do spraw administracyjnych wyższe 4 XII-XV 1-3
2 Pracownik zatrudniony przy hodowli ryb,

pracownik obsługujący młyn

średnie zawodowe lub tytuł mistrzowski w zawodzie - VI-X -
3 Pracownik zatrudniony przy obsłudze maszyn rolniczych zasadnicza szkoła zawodowa - V-VIII -
4 Pracownik zatrudniony przy produkcji rolniczej lub przy obsłudze zwierząt podstawowe - II-V -

ZAŁĄCZNIK Nr  8

  21 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW TECHNICZNYCH, EKONOMICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH I OBSŁUGI, WYKONUJĄCYCH ZADANIA ZWIĄZANE Z ADMINISTROWANIEM UCZELNIĄ

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje w zakresie Kategoria wynagrodzenia zasadniczego Kategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenia liczby lat praktyki zawodowej
1 2 3 4 5 6
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni
1 a) Dyrektor administracyjny w uczelni I kategorii*) wyższe 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym XVII - XXI 5 - 8
b) Dyrektor administracyjny w uczelni nie określonej pod lit. a) XVII-XIX
2 a) Kwestor w uczelni I kategorii* wyższe 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym bądź na samodzielnym stanowisku pracy XVII - XX 3 - 7
b) Zastępca dyrektora administracyjnego, kwestor w uczelni nie określonej pod lit. a) XVI-XVIII
3 Dyrektor administracyjny filii (zamiejscowego wydziału), dyrektor międzyuczelnianego wyodrębnionego organizacyjnie i finansowo osiedla studenckiego, zastępca kwestora wyższe 8, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XV - XVII 2 - 4
4 Kwestor filii (zamiejscowego wydziału), kierownik osiedla studenckiego, zastępca dyrektora międzyuczelnianego wyodrębnionego organizacyjnie i finansowo osiedla studenckiego wyższe 8, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIV - XVII 1 - 3
5 Zastępca dyrektora administracyjnego filii (zamiejscowego wydziału) wyższe 7, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIV - XVI 2 - 4
6 a) Główny specjalista bezpośrednio podległy dyrektorowi lub jego zastępcy, kierujący działem lub komórką równorzędną wyższe 8, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIV - XVII 2 - 4
b) Główny specjalista bezpośrednio podległy dyrektorowi lub jego zastępcy -
c) Radca prawny kwalifikacje zgodne z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. Nr 19, poz. 145 i z 1989 r. Nr 33, poz. 175) 1 - 2
7 Kierownik działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnego wyższe 7, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIV - XVI 2 - 4
8 Zastępca dyrektora instytutu do spraw administracyjnych, zastępca kwestora filii (zamiejscowego wydziału) wyższe 7, w tym 2 na stanowisku kierowniczym XIII - XV 1 - 3
9 Zastępca kierownika osiedla studenckiego średnie 10 XI - XV 1 - 3
10 Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego wyższe techniczne i określone w prawie budowlanym 5 lat pracy w budownictwie XII - XV 1 - 2
11 Inspektor nadzoru inwestorskiego wyższe lub średnie i określone w prawie budowlanym 4 lata pracy w budownictwie(wykształcenie wyższe) 9 lat pracy w budownictwie (wykształcenie średnie) XI - XIV 1
12 Sekretarz rektora wyższe 6 XII - XIV -
13 Specjalista wyższe 5 odpowiedniej specjalności XI - XIV -
14 Stroiciel (korektor) instrumentów muzycznych wyższe 4 XI - XIV -
średnie 6
15 Kierownik samodzielnej sekcji technicznej, ekonomicznej lub równorzędnej wyższe 4 danej specjalności X - XIV 1 - 3
16 Zastępca kierownika działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnego

Kierownik dziekanatu

średnie 7 IX - XIV 1 - 3
17 Kasjer główny uczelni średnie 7 X - XIII 1 - 3
18 Kierownik domu studenckiego wyższe 4 XI - XIV 1 - 3
średnie 7
19 Kierownik sekretariatu rektora wyższe 4 XI - XIII 1 - 3
średnie 6
20 Kierownik hotelu asystenckiego

Kierownik centralnego magazynu

Zastępca kierownika domu studenckiego

wyższe 4 X - XIII 1 - 3
Kierownik obiektu dydaktycznego średnie 6
21 Kierownik sekcji w dziale technicznym, ekonomicznym lub równorzędnym wyższe 4 X - XIII 1 - 2
Kierownik klubu

Kierownik magazynu

średnie 6
22 Samodzielny: mechanik, elektryk, księgowy, ekonomista, kosztowiec, rewident, referent itp. wyższe 2 X - XIII -
średnie 6
23 Kasjer średnie 6 IX - XII -
24 Kierownik kancelarii

Kierownik pralni

Kierownik kuchni

średnie 4 IX - XI 1 - 2
25 Starsi referenci: techniczni, ekonomiczni, administracyjni, do spraw osobowych, socjalnych, szkolenia zawodowego wyższe - VIII - X -
średnie 4
26 Starszy księgowy wyższe - VIII - X -
Starszy magazynier średnie 4
27 Starszy inspektor służby ochrony mienia wyższe - VII - IX -
średnie 4
28 Model - - VII - IX -
29 a) Referenci: techniczni, ekonomiczni, administracyjni, do spraw osobowych, socjalnych, szkolenia zawodowego, księgowy, korektor, magazynier średnie - VI - IX -
b) Kierownik centrali telefonicznej średnie 1 1 - 2
30 Starsza maszynistka poza halą maszyn umiejętność pisania na maszynie z szybkością 300 uderzeń na minutę - VIII - IX -
31 Maszynistka poza halą maszyn umiejętność pisania na maszynie z szybkością 180 uderzeń na minutę - VI - VIII -
32 Telefonistka podstawowe umiejętności niezbędne do wykonywania czynności - V - VII -
33 Inspektor służby ochrony mienia średnie - VI - VIII -
podstawowe 2
34 II. Pracownicy obsługi technikum zawodowe i umiejętność konserwacji odpowiednich urządzeń 4 VII - X -
Konserwator maszyn i urządzeń
35 Rzemieślnik (technik, mistrz w zawodzie) technikum zawodowe po wstępnym stażu VI - X -
zasadnicza szkoła zawodowa i umiejętność wykonywania prac złożonych lub tytuł mistrzowski w zawodzie -
36 Robotnik wykwalifikowany (czeladnik) tytuł czeladnika w zawodzie - V - VIII -
37 Robotnik gospodarczy zatrudniony przy pracy ciężkiej podstawowe - VI - VII -
38 Palacz centralnego ogrzewania kurs dla palaczy c.o. - VI - VIII -
39 a) Starszy woźny, starszy pedel, starszy strażnik ochrony mienia, konwojent podstawowe 5 V - VII -
b) Starszy szatniarz 2
c) Recepcjonista
40 Praczka, szwaczka, prasowaczka,powielaczowy podstawowe - III - V -
41 Woźny, pedel, starszy portier, dozorca, pomoc kuchenna, pomoc powielaczowego, starsza pokojowa, pracownik gospodarczy, pomoc laboratoryjna, strażnik ochrony mienia, porządkowa pomieszczeń dydaktycznych podstawowe - II - V -
42 Portier, szatniarz, dźwigowy, pokojowa, sprzątaczka, goniec podstawowe - I - III -
*) Uwaga: uczelnie I kategorii, dla celów ustalenia kategorii zaszeregowania dyrektora administracyjnego i kwestora, ustala właściwy minister, biorąc pod uwagę wymagania, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o szkolnictwie wyższym.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

  22 TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH

Stawka wynagrodzenia w złotych
Kategoria obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 42 godziny na tydzień obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 36,25 godzin średnio na tydzień
1 2 3
I 1,44-1,79 1,67-2,07
II 1,47-1,86 1,70-2,15
III 1,50-2,01 1,73-2,33
IV 1,53-2,19 1,77-2,54
V 1,57-2,38 1,81-2,76
VI 1,61-2,58 1,86-2,99
VII 1,65-2,78 1,91-3,22
VIII 1,70-2,99 1,97-3,46
IX 1,75-3,20 2,03-3,70
X 1,81-3,41 2,10-3,95
XI 1,88-3,63 2,18-4,20
Do kategorii X i XI mogą być zaszeregowani robotnicy posiadający kwalifikacje zawodowe wymagane od robotników zaszeregowanych do kategorii IX, wykonujący prace o wysokim stopniu trudności.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

TABELA ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH DO KATEGORII WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp. Wymagane kwalifikacje Kategoria zaszeregowania
1 Robotnicy bez przygotowania zawodowego oraz pracownicy zatrudnieni przy pilnowaniu I - II
2 Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym II - III
3 Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie IV - V
4 Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym VI - VII
5 Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace VIII - IX
Uwaga: Określone w załączniku zasady zaszeregowania robotników do poszczególnych kategorii stawek płac oraz wymagania kwalifikacyjne mogą być również stosowane do robotników remontowych i konserwatorów wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią.

ZAŁĄCZNIK Nr  11

TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA KIEROWCÓW SAMOCHODÓW DO KATEGORII GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp. Stanowisko Kategoria zaszeregowania Wymagane kwalifikacje
1 Kierowca autobusu VI - XI
2 Kierowca samochodu ciężarowego V - X według odrębnych
3 Kierowca samochodu osobowego III - VIII przepisów
4 Pomocnik kierowcy II - V

ZAŁĄCZNIK Nr  12

ZASADY WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW WEDŁUG SYSTEMU PROWIZYJNEGO

1. Stawkę prowizyjną ustala się na czas określony (sezon, kwartał) albo na czas nieokreślony, z tym że ustalona stawka podlega zmianie w każdym przypadku zmiany cen na towary lub usługi będące przedmiotem działalności pracowników wynagradzanych według systemu prowizyjnego.

2. Przy ustalaniu stawki prowizyjnej należy brać pod uwagę kształtowanie się wartości obrotów (usług) oraz wielkość wynagrodzeń zasadniczych i premii zespołu pracowników wynagradzanych według systemu prowizyjnego, uczestniczących w realizacji obrotu (usług) w minionym (porównywalnym) okresie, a także przewidywaną wartość obrotu (usług) oraz wielkość środków na wynagrodzenia planowane dla tego zespołu na okres, na który zostaje ustalona stawka.

3. Pozycję należną do wypłaty dla zespołu pracowników, o których mowa w ust. 2, oblicza się mnożąc ustaloną stawkę prowizyjną (procent) przez wielkość obrotu (usługi) i dzieląc przez 100.

4. Podział prowizji pomiędzy pracowników należących do zespołu wynagradzanego według prowizyjnego systemu następuje proporcjonalnie do wysokości stawek wynikających z ich osobistego zaszeregowania i przepracowanego czasu.

5. Wynagrodzenie prowizyjne, o którym mowa w ust. 3, zastępuje wynagrodzenie zasadnicze i premię.

6. Dodatki za staż pracy i inne składniki wynagrodzenia obliczane od wynagrodzenia zasadniczego, w odniesieniu do pracowników wynagradzanych według prowizyjnego systemu, oblicza się od stawek wynagrodzenia zasadniczego wynikających z osobistego zaszeregowania pracowników oraz przepracowanego czasu pracy.

7. Jeżeli pracownicy z przyczyn od nich niezależnych nie wykonali obrotu w wysokości przyjętej do obliczenia stawki prowizyjnej, mogą otrzymać wynagrodzenie zasadnicze wynikające z osobistego zaszeregowania.

ZAŁĄCZNIK Nr  13

  23 SZCZEGÓŁOWE WARUNKI PRZYZNAWANIA DODATKÓW ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH

1. Dodatek za znajomość języków obcych, zwany dalej "dodatkiem", przysługuje pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku, na którym posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne do wykonywania czynności wynikających z zakresu jego obowiązków służbowych.

2. Wysokość dodatku ustala rektor uczelni, uzależniając ją od stopnia wykorzystywania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.

3. Warunkiem przyznania pracownikowi dodatku jest zdanie egzaminu przed komisją powołaną przez rektora w zatrudniającej go lub w innej uczelni, w której prowadzona jest specjalizacja z zakresu danego języka. Komisja może uznać świadectwo stwierdzające znajomość języka obcego, wydane przez zagraniczną lub krajową instytucję uprawnioną do wydawania takich świadectw, jako podstawę przyznania pracownikowi dodatku.

4. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 3, zwolnieni są pracownicy posiadający:

1) dyplom ukończenia studiów wyższych na wydziale filologii obcej w zakresie danego języka obcego lub ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,

2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów.

5. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 3, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu. Nie dotyczy to pracowników, którzy złożyli egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.

6. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.

7. Dodatek przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

8. Dodatek przyznaje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu:

1) zaświadczenia o złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym lub

2) dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.

9. Prawo do otrzymania dodatku wygasa z końcem miesiąca, w którym pracownik przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymanie dodatku.

ZAŁĄCZNIK Nr  14

  24 WYKAZ KIEROWNICZYCH I INNYCH SAMODZIELNYCH STANOWISK, NA KTÓRYCH NIE PRZYSŁUGUJE ODDZIELNE WYNAGRODZENIE ZA PRACĘ POZA NORMALNYMI GODZINAMI PRACY

1. Dyrektor administracyjny

2. Zastępca dyrektora administracyjnego

3. Kwestor i zastępca kwestora

4. Kierownik wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego lub innej wyodrębnionej organizacyjnie jednostki

5. Szef produkcji

6. Główny specjalista

7. Kierownik działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnego

8. Kierownik działu w działalności pomocniczej

9. Kierownik samodzielnej sekcji technicznej, ekonomicznej lub równorzędnej.

10. Kierownik osiedla studenckiego

11. Kierownik domu studenckiego

12. Kierownik hotelu asystenckiego

13. Kierownik archiwum

14. Stanowiska kierownicze i samodzielne wymienione w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

15. Dyrektor Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

16. Zastępca dyrektora Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

17. Kierownik szkolenia lotniczego.

ZAŁĄCZNIK Nr  15

  25 ZASADY WYPŁACANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKU KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ, ZRYCZAŁTOWANEGO EKWIWALENTU PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA BONY ŻYWNOŚCIOWE

1. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego w zamian za bony żywnościowe przysługuje zryczałtowany ekwiwalent pieniężny, zwany dalej "ekwiwalentem", w wysokości określonej przez Szefostwo Służby Żywieniowej Głównego Kwatermistrzostwa Wojska Polskiego.

2. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje ekwiwalent w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.

3. Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora Ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje ekwiwalent w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.

4. Ekwiwalent wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

5. Za czas choroby, urlopu i zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w ust. 1-3 przysługuje ekwiwalent w wysokości określonej z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.

6. Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy personelowi latającemu wymienionemu w ust. 1-3 przysługuje ekwiwalent w wysokości określonej zgodnie z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.

7. W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w ust 5 i 6 ekwiwalent nie przysługuje.

1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.

Zgodnie z § 2 tego rozporządzenia, w stosunku do pracowników, o których mowa w § 1 pkt 6, 7, 8, 9, i 10 z dniem 27 listopada 1995 r. przestają obowiązywać porozumienia o przystąpieniu do układów zbiorowych pracy i odrębne przepisy dotyczące zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych.

2 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
3 § 3 ust. 2 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
4 § 3 ust. 3 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
5 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
6 § 5 skreślony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
7 § 7 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
8 § 7a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
9 § 7b dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
10 § 13a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
11 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
12 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

13 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

14 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
15 Załącznik nr 7a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
16 Załącznik nr 7b dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
17 Załącznik nr 7c dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
18 Załącznik nr 7d dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
19 Załącznik nr 7e dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
20 Załącznik nr 7f dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
21 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.
22 Załącznik nr 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

23 Załącznik nr 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

24 Załącznik nr 14 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
25 Załącznik nr 15 dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024