Rejestracja pracowników służby weterynaryjnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I REFORM ROLNYCH
z dnia 29 września 1947 r.
w sprawie rejestracji pracowników służby weterynaryjnej.

Na podstawie art. 1, 2 i 6 dekretu z dnia 24 września 1947 r. o rejestracji pracowników służby weterynaryjnej (Dz. U. R. P. Nr 61, poz. 338) zarządzam, co następuje:
§  1.
Obowiązkowi rejestracji podlegają nie pełniące czynnej służby wojskowej osoby, posiadające kwalifikacje, określone w art. 1 dekretu z dnia 24 września 1947 r. o rejestracji pracowników służby weterynaryjnej (Dz. U. R. P. Nr 61, poz. 338), chociażby z kwalifikacyj tych nie korzystały, z wyjątkiem osób pozbawionych uprawnień zawodowych na czas nieograniczony.
§  2.
Za osoby, przeszkolone w pomocniczej służbie weterynaryjnej, uważa się również osoby, które w czasie odbywania służby wojskowej ukończyły kurs weterynaryjny z dyplomem instruktora.
§  3.
Obowiązek rejestracji obciąża także obywateli państw obcych, korzystających z prawa wykonywania na obszarze Państwa zawodów, określonych w art. 1, bądź ubiegających się o przyznanie im tego prawa.
§  4. 1
Rejestracja rozpoczyna się po upływie miesiąca od dnia ogłoszenia niniejszego rozporządzenia.

Lekarze weterynarii rejestrują się u powiatowej władzy administracji ogólnej (powiatowego lekarza weterynarii), właściwej dla miejsca ich zamieszkania, w ciągu pierwszego miesiąca trwania rejestracji, a pomocnicza służba weterynaryjna w ciągu następnego miesiąca.

Zgłaszający się do rejestracji winni przedstawić dowód tożsamości oraz posiadane dyplomy lub świadectwa stwierdzające uprawnienia do wykonywania zawodu i z odbycia praktyki zawodowej.

Osoby, posiadające kwalifikacje, określone w art. 1 dekretu z dnia 24 września 1947 r. o rejestracji pracowników służby weterynaryjnej, które przybędą do kraju po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia, bądź po tym terminie ukończą studia lekarsko-weterynaryjne lub przeszkolenie zawodowe w pomocniczej służbie weterynaryjnej, bądź też zostaną zwolnione z czynnej służby wojskowej - obowiązane są zarejestrować się w ciągu miesiąca od dnia przybycia do kraju, czy też uzyskania dyplomu lekarza weterynarii lub dowodu ukończenia przeszkolenia zawodowego w pomocniczej służbie weterynaryjnej, bądź wreszcie od dnia zwolnienia z czynnej służby wojskowej.

§  5.
Obowiązku rejestracji należy dopełnić przez osobiste zgłoszenie się u władzy przeprowadzającej rejestrację i złożenie wypełnionej czytelnie i podpisanej w trzech egzemplarzach karty rejestracyjnej na formularzach, dostarczonych przez tę władzę.
§  6.
Władza, przeprowadzająca rejestrację, sprawdza prawidłowość zgłoszenia, a zwłaszcza zgodność oświadczenia, zawartego w karcie rejestracyjnej z przedstawionymi jej dokumentami, odnotowuje datę rejestracji, po czym wydaje zainteresowanemu zaopatrzone podpisem i pieczęcią urzędową poświadczenie o dopełnieniu obowiązku rejestracji.
§  7.
Po zakończeniu rejestracji władza przeprowadzająca ją zatrzymuje po jednym egzemplarzu karty rejestracyjnej dla użytku własnego, pozostałe zaś karty rejestracyjne, ułożone według zawodów i w porządku alfabetycznym, przesyła wraz z 2 egzemplarzami spisów imiennych, sporządzonych według zawodów i w porządku alfabetycznym, do właściwej wojewódzkiej władzy administracji ogólnej w terminie 14-dniowym.
§  8.
Wojewódzkie władze administracji ogólnej zatrzymują jeden komplet spisów i kart rejestracyjnych dla swoich potrzeb, pozostałe zaś karty rejestracyjne i spisy imienne przesyłają w ciągu 14 dni do Ministerstwa Rolnictwa i Reform Rolnych.
§  9.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 4 rozporządzenia zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 1948 r. (Dz.U.48.41.300) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 sierpnia 1948 r.

Zmiany w prawie

Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1947.61.357

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rejestracja pracowników służby weterynaryjnej.
Data aktu: 29/09/1947
Data ogłoszenia: 29/09/1947
Data wejścia w życie: 29/09/1947