Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Poprawa jakości i dostępności usług pediatrycznych w ramach tworzonego Centrum Leczenia Dzieci Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy"

UCHWAŁA Nr 34
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 marca 2025 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Poprawa jakości i dostępności usług pediatrycznych w ramach tworzonego Centrum Leczenia Dzieci Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy"

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
 W uchwale nr 213 Rady Ministrów z dnia 10 listopada 2023 r. w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Poprawa jakości i dostępności usług pediatrycznych w ramach tworzonego Centrum Leczenia Dzieci Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy" (M.P. poz. 1259) w załączniku do uchwały:
1)
spis treści otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
2)
rozdział 8 "Zakres rzeczowo-finansowy inwestycji" oraz rozdział 9 "Miernik planowanej inwestycji" otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały;
3)
w rozdziale 13 "Dane o planowanym okresie zagospodarowania obiektów budowlanych i innych składników majątkowych po zakończeniu realizacji inwestycji" w podrozdziale 13.1 "Analiza uwolnionych powierzchni" wyrazy "Tabela nr 10" zastępuje się wyrazami "Tabela nr 9".
§  2.
 Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Spis treści

8. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI

ZAŁĄCZNIK Nr  2

8. ZAKRES RZECZOWO-FINANSOWY INWESTYCJI

Zakres rzeczowo-finansowy inwestycji zawiera podział kosztów całkowitych w rozbiciu na poszczególne komórki organizacyjne. Koszty zostały podzielone proporcjonalnie do powierzchni całkowitej zajmowanej przez komórki biorące udział w inwestycji.

Inwestycja nie przewiduje tworzenia nowych komórek organizacyjnych.

Natomiast pozycje 1.1-1.8 (tab. nr 5) dotyczą następujących komórek objętych inwestycją:

1. Klinika Pediatrii, Hematologii i Onkologii wraz z Oddziałem Przeszczepiania Szpiku Kostnego dla

Dzieci, Oddziałem Dziennym Chemioterapii i Pracownią Onkologii Klinicznej i Eksperymentalnej,

2. Klinika Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii,

3. Oddział Kliniczny Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej Dzieci i Młodzieży wraz z Pododdziałem

Intensywnej Opieki Neonatologicznej i Chirurgii Noworodka,

4. Oddział Kliniczny Anestezjologii i Intensywnej Terapii dla Dzieci,

5. Zakład Endoskopii i Badań Czynnościowych Przewodu Pokarmowego Wieku Rozwojowego,

6. Pediatryczna Izba Przyjęć wraz z Ambulatorium Pediatrycznym Kliniki Medycyny Ratunkowej,

7. Pediatryczne poradnie specjalistyczne,

8. Zakład Radiologii i Diagnostyki Obrazowej dla Dzieci.

Tabela nr 4. Prognozowany harmonogram realizacji inwestycji.

Lp. Fazy 2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
I Q 2 Q 3 Q 4 Q I Q 2 Q 3 Q 4 Q I Q 2 Q 3 Q 4 Q I Q 2 Q 3 Q 4 Q
1 Wybór wykonawcy i opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego
2 Wybór wykonawcy w formule

"zaprojektuj i wybuduj" w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy

3 Opracowanie dokumentacji projektowej
4 Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę
5 Wykonanie prac przygotowawczych w tym niezbędnych prac rozbiórkowych
6 Prace budowlane wraz z dostawą części wyposażenia
7 Odbiór inwestycji, w tym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
8 Wybór dostawców i dostawa pozostałego wyposażenia

Opracowanie własne.

8.1. Zakres rzeczowy inwestycji

Tabela nr 5. Planowany zakres rzeczowy inwestycji.

Lp. Komórki organizacyjne objęte inwestycją Powierzchnia całkowita

(w m 2)

Liczba łóżek
przed inwestycją po inwestycji przed inwestycją po inwestycji
1 2 3 4 5 6
ISTNIEJĄCE KOMÓRKI ORGANIZACYJNE
1.1 Klinika Pediatrii, Hematologii i Onkologii wraz z Oddziałem Przeszczepiania Szpiku Kostnego dla Dzieci, Oddziałem Dziennym Chemioterapii i Pracownią Onkologii Klinicznej i Eksperymentalnej 2 045 4 485 52 46
1.2 Klinika Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii 1 333 2 552 44 38
1.3 Oddział Kliniczny Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej Dzieci i Młodzieży wraz z Pododdziałem Intensywnej Opieki Neonatologicznej i Chirurgii Noworodka i Blokiem Operacyjnym 778 3 884 38 36
1.4 Oddział Kliniczny Anestezjologii i Intensywnej Terapii dla Dzieci 846 1 254 6 8
1.5 Zakład Endoskopii i Badań Czynnościowych

Przewodu Pokarmowego Wieku Rozwojowego

116 960 0 0
1.6 Pediatryczna Izba Przyjęć wraz z Ambulatorium

Pediatryczne Kliniki Medycyny Ratunkowej

518 1 316 0 0
1.7 Pediatryczne poradnie specjalistyczne 677 1 101 0 0
1.8 Zakład Radiologii i Diagnostyki

Obrazowej dla Dzieci

274 962 0 0
1.9 Przebudowa istniejących dróg dojazdowych, budowa nowych dróg pożarowych, chodników, miejsc postojowych i zagospodarowania terenu o powierzchni łącznej około 6 636 m2
RAZEM (1.1-1.9) 6 587 16 514 140 128

Opracowanie własne.

8.2. Zestawienie źródeł finansowania inwestycji

Tabela nr 6. Harmonogram finansowy z podziałem na źródła finansowania inwestycji.

Lp. Źródła finansowania inwestycji Wartość kosztorysowa brutto inwestycji (w zł) Prognozowane nakłady w poszczególnych latach
2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6 7
1 Środki własne Inwestora 2 996 280 2 796 715 801 854 759 1 422 924
2 Środki z Subfunduszu

Infrastruktury Strategicznej -

Fundusz Medyczny

296 631 720 276 804 70 864 298 84 621 132 140 869 486
OGÓŁEM 299 628 000 279 600 71 580 099 85 475 891 142 292 410

Opracowanie własne.

8.3. Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji

Tabela nr 7. Prognozowany harmonogram realizacji inwestycji.

Lp. Etap realizacji inwestycji Planowane nakłady na lata
2024 r. 2025 r. 2026 r. 2027 r.
1 2 3 4 5 6
1 Pozyskanie działki budowlanej
2 Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci
3 Budowa obiektów podstawowych
4 Instalacje
5 Zagospodarowanie terenu i budowa obiektów pomocniczych
6 Wyposażenie
7 Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny

Opracowanie własne.

Minister Zdrowia będzie nadzorować realizację Programu inwestycyjnego oraz wydatkowanie udzielonej dotacji celowej zgodnie z przyjętym Programem inwestycyjnym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym określonym umową na udzielenie dotacji celowej, uwzględniającym Prognozowany harmonogram rzeczowy inwestycji - w celu zapewnienia osiągnięcia zaplanowanego w Programie inwestycyjnym końcowego efektu rzeczowego oraz założonych do realizacji mierników.

W ramach Programu inwestycyjnego nie przewiduje się finansowania wydatków związanych z grupą pierwszą Wartości Kosztorysowej Inwestycji, tj. pozyskanie działki budowlanej. Posiadanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane było jednym z warunków udziału w konkursie na wybór projektów strategicznych FM-SIS.01.PED.2021.

9. MIERNIK STOPNIA REALIZACJI INWESTYCJI

Tabela nr 8. Prognozowane mierniki stopnia realizacji inwestycji.

Lp. Rok realizacji Zakres rzeczowy realizowanego celu Wartość wg wartości kosztorysowej inwestycji w złotych Mierniki - udział realizowanego zakresu rzeczowego
rocznie

%

narastająco

%

1 2 3 4 5 6
1 2024 r. Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny 299 628 000 0 0
2 2025 r. Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 24 24
Nadzór inwestorski i nadzór autorski
Prace przygotowawcze, projektowe, obsługa inwestorska, nadzory autorskie oraz ewentualnie szkolenia i rozruch technologiczny
3 2026 r. Przygotowanie terenu i przyłączenia obiektów do sieci 29 53
Instalacje
Nadzór inwestorski i nadzór autorski
Budowa obiektów podstawowych wraz z dostawą części wyposażenia
4 2027 r. Budowa obiektów podstawowych 47 100
Instalacje
Przyłączenia obiektów do sieci
Zagospodarowanie terenu i budowa parkingu
Nadzór inwestorski i nadzór autorski
Zakup sprzętu i wyposażenia
Ogółem 299 628 000 100 % 100 %

Opracowanie własne.

Zmiany w prawie

Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Środowisko psychologów i psychoterapeutów bez prawa do opiniowania projektu ustawy?

Przedstawiciele środowiska psychologów i psychoterapeutów wskazują na ograniczanie możliwości przedstawiania przez nich opinii do rządowego projektu ustawy o zawodzie psychologa oraz samorządzie zawodowym psychologów, nad którym pracuje sejmowa podkomisja nadzwyczajna. Może to wywoływać poczucie deficytu demokracji, zwłaszcza gdy procedowane regulacje dotyczą konkretnych zawodów i grup społecznych, a tym samym także praw i obowiązków osób do nich należących.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Orzeczenie sądu po latach nie usunie skutków decyzji PIP

Resort pracy opublikował trzecią już wersję projektu zmian w ustawie o PIP. Chce, żeby nawet wtedy, gdy decyzja inspektora pracy, stwierdzająca istnienie stosunku pracy, zostanie uchylona przez Głównego Inspektora Pracy albo decyzja GIP - uchylona przez sąd, to stwierdzony w niej stosunek pracy będzie trwał - od dnia doręczenia pracodawcy decyzji okręgowego inspektora pracy do dnia jej uchylenia przez GIP albo do dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu albo do rozwiązania stosunku pracy, jeśli rozwiązanie to nastąpiło przed wydaniem prawomocnego orzeczenia. Utrzymano największe kontrowersje i pogłębiono wątpliwości - wskazują prawnicy.

Grażyna J. Leśniak 15.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2025.249

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu inwestycyjnego pod nazwą "Poprawa jakości i dostępności usług pediatrycznych w ramach tworzonego Centrum Leczenia Dzieci Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy"
Data aktu: 13/03/2025
Data ogłoszenia: 14/03/2025
Data wejścia w życie: 15/03/2025