Zm.: uchwała w sprawie zakresu i warunków dofinansowania Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

UCHWAŁA Nr 85
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 maja 2011 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie zakresu i warunków dofinansowania Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013

Na podstawie art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 i Nr 157, poz. 1241) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
W uchwale nr 89 Rady Ministrów z dnia 10 czerwca 2009 r. w sprawie zakresu i warunków dofinansowania Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (M. P. Nr 38, poz. 584) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 dodaje się ust. 3-5 w brzmieniu:

"3. Na realizację RPO w ramach Osi priorytetowej 6 przeznacza się inne niż określone w ust. 1 środki z budżetu państwa, które zostaną pokryte ze środków EFRR w ramach dostosowania technicznego, w kwocie 14.511.586 euro, co na dzień podjęcia uchwały wynosi 57.165.490,73 zł, według kursu Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym podjęto uchwałę. Środki te zostaną przeznaczone na realizację uzgodnionych z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, z zastrzeżeniem ust. 4. Podział tych środków przedstawia się następująco:

Oś priorytetowa Poziom dofinansowania EFRR (%) Środki z budżetu państwa, które zostaną pokryte z EFRR

(w euro)

Poziom wkładu krajowego (%) Środki wkładu krajowego

(w euro)

1 2 3 4 5
Gmina Lanckorona
6 85 150.063 - -
Gmina Limanowa
6 85 34.300 - -
Gmina Szczucin
6 85 6.796.743 - -
Gmina Szczurowa
6 85 5.744.730 - -
Gmina Wietrzychowice
6 85 1.785.750 - -
ogółem 85 14.511.586 - -

4. Oszczędności rozumiane jako dodatnie różnice kursowe bądź ewentualne oszczędności powstałe na skutek zmniejszenia wartości projektów, o których mowa w ust. 3, zostaną przeznaczone na dofinansowanie projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice umieszczonych na liście podstawowej, a następnie na liście rezerwowej. W przypadku braku projektów na liście rezerwowej dodatnie różnice kursowe bądź oszczędności zostaną przeznaczone na realizację projektów z zakresu infrastruktury przeciwpowodziowej zlokalizowanych na terenie województwa małopolskiego, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. Ewentualny niedobór środków, o których mowa w ust. 3, powstały na skutek zmian kursowych w okresie od dnia podjęcia niniejszej uchwały do dnia podpisania preumów lub umów o dofinansowanie projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, będzie finansowany z oszczędności, o których mowa w ust. 4, a w przypadku braku oszczędności, gdy wyżej wymieniony okres nie przekroczy 4 miesięcy - ze środków budżetu państwa.";

2)
w § 2:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Na realizację RPO przeznacza się inne niż określone w ust. 1, niepochodzące z EFRR, środki z budżetu państwa w kwocie 2.560.868 euro, co na dzień podjęcia uchwały wynosi 10.088.027,31 zł, według kursu Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym podjęto uchwałę. Środki te zostaną przeznaczone na realizację uzgodnionych z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, z zastrzeżeniem ust. 5. Podział tych środków przedstawia się następująco:

Oś priorytetowa Poziom dofinansowania EFRR (%) Środki z budżetu państwa, które zostaną pokryte z EFRR

(w euro)

Poziom wkładu krajowego (%) Środki wkładu krajowego

(w euro)

1 2 3 4 5
Gmina Lanckorona
6 - 15 26.482
Gmina Limanowa
6 - - 15 6.053
Gmina Szczucin
6 - - 15 1.199.425
Gmina Szczurowa
6 - - 15 1.013.776
Gmina Wietrzychowice
6 - - 15 315.132
ogółem - - 15 2.560.868 "
b)
dodaje się ust. 3-6 w brzmieniu:

"3. Środki, o których mowa w ust. 1 i 2, stanowią część wkładu krajowego.

4. Środki, o których mowa w ust. 2, zostaną przeznaczone na finansowanie wkładu krajowego w ramach projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice. Poziom wkładu krajowego ustalony dla danej osi priorytetowej, o której mowa w ust. 2, określa maksymalny procentowy udział budżetu państwa w finansowaniu wkładu krajowego w ramach tych projektów.

5. Oszczędności powstałe na skutek zmniejszenia wartości projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, zostaną przeznaczone na finansowanie wkładu krajowego w ramach projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, umieszczonych na liście podstawowej, a w przypadku braku niedoboru środków na projekty z list podstawowych zostaną zwrócone do budżetu państwa, z zastrzeżeniem ust. 6.

6. Ewentualny niedobór środków, o których mowa w ust. 2, powstały na skutek zmian kursowych w okresie od podjęcia niniejszej uchwały do podpisania preumów lub umów o dofinansowanie projektów z zakresu usuwania skutków powodzi w województwie małopolskim, na terenie gmin: Lanckorona, Limanowa, Szczucin, Szczurowa, Wietrzychowice, będzie finansowany z oszczędności, o których mowa w ust. 5, a w przypadku braku oszczędności, gdy wyżej wymieniony okres nie przekroczy 4 miesięcy - ze środków budżetu państwa.".

§  2.
Warunkiem dofinansowania projektu, o którym mowa w § 1 niniejszej uchwały, jest dokonanie zmiany i realizacja kontraktu wojewódzkiego, o którym mowa w art. 20 ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.

Zmiany w prawie

Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Środowisko psychologów i psychoterapeutów bez prawa do opiniowania projektu ustawy?

Przedstawiciele środowiska psychologów i psychoterapeutów wskazują na ograniczanie możliwości przedstawiania przez nich opinii do rządowego projektu ustawy o zawodzie psychologa oraz samorządzie zawodowym psychologów, nad którym pracuje sejmowa podkomisja nadzwyczajna. Może to wywoływać poczucie deficytu demokracji, zwłaszcza gdy procedowane regulacje dotyczą konkretnych zawodów i grup społecznych, a tym samym także praw i obowiązków osób do nich należących.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2011.45.500

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zm.: uchwała w sprawie zakresu i warunków dofinansowania Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Data aktu: 27/05/2011
Data ogłoszenia: 13/06/2011
Data wejścia w życie: 27/05/2011