Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

ZARZĄDZENIE Nr 64
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 lipca 2004 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej "Kancelarią", zapewnia obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Rady Legislacyjnej.
2.
Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§  2.
1.
Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2.
Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Ministra-członka Rady Ministrów, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej "Szefem Kancelarii".
§  3.
Kancelarią kieruje Szef Kancelarii przy pomocy: Sekretarza Rady Ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§  4.
Szef Kancelarii może wyznaczyć swoich zastępców i określić ich zadania.
§  5.
Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów określając: skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§  6.
Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do jego kompetencji.
§  7.
1.
W Kancelarii działa Zespół Doradczo-Analityczny Prezesa Rady Ministrów - Gabinet Polityczny.
2.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji kierującego Zespołem Doradczo-Analitycznym Prezesa Rady Ministrów - Gabinetem Politycznym - określa Prezes Rady Ministrów.
§  8.
W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Zespół Doradczo-Analityczny Prezesa Rady Ministrów - Gabinet Polityczny;
2)
Sekretariat Prezesa Rady Ministrów;
3)
Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów;
4)
Sekretariat Ministra-członka Rady Ministrów, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
5)
Sekretariat Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn;
6) 1
 Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;
7)
Sekretariat Rady Legislacyjnej;
8)
Sekretariat Rady do Spraw Uchodźców;
9)
Centrum Informacyjne Rządu;
10)
Departament Rady Ministrów;
11)
Departament Ekonomiczno-Społeczny;
12)
Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
13)
Departament Spraw Obronnych;
14)
Departament Spraw Parlamentarnych i Samorządowych;
15)
Departament Spraw Zagranicznych;
16) 2
 (uchylony);
17)
Biuro Administracyjne;
18)
Biuro Dyrektora Generalnego;
19)
Biuro Finansowe;
20)
Biuro Ochrony.
§  9.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§  10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.1)
______

1) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem nr 80 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M. P. Nr 27, poz. 449 oraz z 2003 r. Nr 2, poz. 18, Nr 34, poz. 455 i Nr 45, poz. 685).

1 § 8 pkt 6 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 27 z dnia 9 marca 2005 r. (M.P.05.15.256) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2005 r.
2 § 8 pkt 16 uchylony przez § 1 zarządzenia nr 118 z dnia 23 grudnia 2004 r. (M.P.04.56.953) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2004.31.548

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Data aktu: 16/07/2004
Data ogłoszenia: 19/07/2004
Data wejścia w życie: 19/07/2004