Ramowa struktura organizacyjna i zakres działania wojewódzkich zarządów przemysłu terenowego materiałów budowlanych.

INSTRUKCJA
MINISTRA BUDOWNICTWA I PRZEMYSŁU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
z dnia 5 sierpnia 1957 r.
w sprawie ramowej struktury organizacyjnej i zakresu działania wojewódzkich zarządów przemysłu terenowego materiałów budowlanych.

Na podstawie uchwały nr 435 Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 1955 r. w sprawie usprawnienia prac w zakresie organizacji i etatów w aparacie administracji państwowej i gospodarczej oraz uproszczenia trybu ich załatwiania, uchwały nr 440 Rady Ministrów z dnia 2 lipca 1956 r. w sprawie przekazania zadań i likwidacji Państwowej Komisji Etatów oraz uchwały nr 76 Rady Ministrów z dnia 13 marca 1957 r. w sprawie zmian w zasadach organizacji państwowego przemysłu terenowego materiałów budowlanych ustala się, co następuje:
§  1.
1.
Zadaniem wojewódzkiego zarządu przemysłu terenowego materiałów budowlanych, zwanego dalej "wojewódzkim zarządem", jest koordynowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstw terenowego przemysłu materiałów budowlanych oraz sprawowanie nadzoru nad właściwymi rzeczowo organami prezydiów rad narodowych niższego stopnia w zakresie przemysłu materiałów budowlanych.
2.
W szczególności do wojewódzkiego zarządu należy w zakresie spraw terenowego przemysłu materiałów budowlanych:
1)
ustalanie kierunków rozwojowych terenowego przemysłu materiałów budowlanych,
2)
nadzór i koordynacja prac związanych z zapewnieniem baz surowcowych oraz eksploatacji surowców terenowego przemysłu materiałów budowlanych,
3)
ustalanie wytycznych i wskaźników do planów produkcyjnych przedsiębiorstw,
4)
sporządzanie planów i sprawozdań zbiorczych,
5)
opracowywanie i wprowadzanie programu postępu technicznego,
6)
ustalanie wytycznych i instruowanie w sprawie metod, techniki i organizacji produkcji,
7)
przydzielanie przedsiębiorstwom środków produkcji,
8)
nadzorowanie wykonania zadań rzeczowych,
9)
kontrolowanie całokształtu działalności przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej, materiałowej, funduszu płac, eksploatacji i remontów maszyn, urządzeń i środków transportowych,
10)
sprawowanie funkcji inwestora naczelnego,
11)
ustalanie wytycznych i kontrolowanie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
12)
opracowywanie programu i instruowanie w zakresie szkolenia,
13)
udzielanie przedsiębiorstwom pomocy w rozwiązywaniu trudniejszych zagadnień produkcyjnych,
14)
załatwianie spraw związanych z nabywaniem i przekazywaniem nieruchomości, przekazywaniem zakładów bądź ich części, zarządami przymusowymi itp.,
15)
stawianie wniosków do prezydiów właściwych rad narodowych w sprawach sieci przedsiębiorstw,
16)
współpraca z prezydiami rad narodowych niższego stopnia w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami,
17)
analizowanie działalności przedsiębiorstw oraz stawianie wniosków i wydawanie poleceń w sprawie usprawnienia ich pracy,
18)
rozpatrywanie skarg i zażaleń oraz krytyki prasowej dotyczących działalności przedsiębiorstw,
19)
udzielanie pomocy i poradnictwa prezydiom rad narodowych niższego stopnia w zakresie organizacji produkcji materiałów budowlanych przez zespoły chłopskie, ze szczególnym uwzględnieniem surowców pochodzenia miejscowego,
20)
opiniowanie celowości tworzenia prywatnych przedsiębiorstw przemysłu materiałów budowlanych.
3.
Prezydium wojewódzkiej rady narodowej uprawnione jest do rozszerzenia w granicach obowiązujących przepisów ustalonego w ust. 2 zakresu działania wojewódzkiego zarządu w sprawach terenowego przemysłu materiałów budowlanych.
§  2.
1.
Wojewódzki zarząd pod względem organizacyjnym dzieli się - w zależności od rozmiaru zadań - na działy i stanowiska pracy.
2.
Ramową strukturę organizacyjną wojewódzkiego zarządu określa schemat graficzny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
3.
Szczegółową organizację i zakres czynności wojewódzkiego zarządu ustali prezydium wojewódzkiej rady narodowej w drodze nadania mu regulaminu.
4.
Regulamin, o którym mowa w ust. 3, powinien zawierać szczegółowe określenie zadań wojewódzkiego zarządu i poszczególnych jego komórek organizacyjnych oraz zasady funkcjonowania.

ZAŁĄCZNIK 

SCHEMAT RAMOWEJ STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ WOJEWÓDZKIEGO ZARZĄDU PRZEMYSŁU TERENOWeGO MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024