Tymczasowa struktura organizacyjna Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

UCHWAŁA NR 443
RADY MINISTRÓW
z dnia 24 maja 1952 r.
w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 25 maja 1951 r. o utworzeniu Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji (Dz. U. R. P. Nr 30, poz. 234) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się tymczasową strukturę organizacyjną Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§  2.
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr 425 Rady Ministrów z dnia 2 czerwca 1951 r. w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji (Monitor Polski Nr A-51, poz. 679).
§  3.
Wykonanie uchwały porucza się Prezesowi Rady Ministrów i Prezesowi Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRALNEGO URZĘDU SKUPU I KONTRAKTACJI

§ 1.
Centralny Urząd Skupu i Kontraktacji składa się z:

A.

Gabinetu Prezesa,

Departamentu Planowania,

Departamentu Organizacji i Zatrudnienia,

Departamentu Kadr,

Departamentu Finansowo-Księgowego,

Departamentu Budżetowo-Gospodarczego,

Departamentu Inwestycji,

Departamentu Skupu Zbóż,

Departamentu Skupu Produkcji Zwierzęcej,

Departamentu Skupu Ziemniaków,

Pasz i Strączkowych,

Departamentu Zaopatrzenia i Transportu,

Samodzielnego Wydziału Produkcji i Techniki,

Samodzielnego Wydziału Szkolenia Zawodowego;

B.

Centralnego Zarządu Zakładów Zbożowych "Polskie Zakłady Zbożowe",

Centralnego Zarządu Przemysłu Młynarskiego,

Centralnego Zarządu Obrotu Zwierzętami Rzeźnymi,

Centralnego Zarządu Tuczu Przemysłowego,

Zarządu Zakładów Pasz;

C.

Inspekcji Zbożowej.

§  2.
Bezpośredniemu nadzorowi Prezesa Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji podlegają następujące przedsiębiorstwa:

Centrala Zwalczania Szkodników Zbożowo-Mącznych,

Biuro Projektów Inwestycyjnych Skupu.

§  3.
Organami terenowymi Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji są: wojewódzcy i powiatowi pełnomocnicy oraz gminni delegaci Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
§  4.
Gabinet Prezesa składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Odwołań i Zażaleń,

Wydziału Prawnego,

Wydziału Kontroli,

Kancelarii Tajnej,

Biblioteki.

§  5.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych,

Wydziału Planów Skupu,

Wydziału Planów Kontraktacji,

Wydziału Kosztów Własnych i Cen,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki.

§  6.
Departament Organizacji i Zatrudnienia składa się z:

Wydziału Organizacyjnego,

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Płac i Norm,

Wydziału Socjalnego.

§  7.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr,

Wydziału Ewidencji.

§  8.
Departament Finansowo-Księgowy składa się z:

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania,

Wydziału Organizacji i Rewizji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej.

§  9.
Departament Budżetowo-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Budżetowo-Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Nieruchomości i Lokali Użytkowych,

Głównego Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej,

Kancelarii Głównej.

§  10.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Planowania Inwestycji,

Wydziału Dokumentacji Technicznej,

Wydziału Wykonawstwa Inwestycyjnego,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycyjnego,

Wydziału Kapitalnych Remontów.

§  11.
Departament Skupu Zbóż składa się z:

Wydziału Norm Skupu,

Wydziału Organizacji i Sieci Skupu,

Wydziału Obrotu Zbożem i Przetworami Zbożowymi,

Wydziału Towarowości Rejonów Produkcyjnych,

Wydziału Sprawozdawczości Operatywnej,

Wydziału Zwalczania Szkodników Zbożowo-Mącznych.

§  12.
Departament Skupu Produkcji Zwierzęcej składa się z:

Wydziału Obowiązkowych Dostaw Mleka,

Wydziału Obowiązkowych Dostaw Zwierząt Rzeźnych,

Wydziału Kontraktacji,

Wydziału Warunków Produkcji,

Wydziału Obrotu,

Wydziału Sprawozdawczości Operatywnej.

§  13.
Departament Skupu Ziemniaków, Pasz i Strączkowych składa się z:

Wydziału Organizacji Skupu,

Wydziału Norm Skupu,

Wydziału Obrotu Ziemniakami,

Wydziału Pasz i Strączkowych,

§  14.
Departament Zaopatrzenia i Transportu składa się z:

Wydziału Zaopatrzenia,

Wydziału Transportu Kolejowego,

Wydziału Transportu Drogowego.

§  15.
Inspekcja Zbożowa składa się z:

Wydziału Organizacji Inspekcji,

Wydziału Analitycznego.

§  16.
W skład departamentów wymienionych w §§ 5-14 wchodzą sekretariaty, które obejmują sprawy:
1)
sporządzania planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu,
2)
osobowe departamentu,
3)
budżetowo-gospodarcze departamentu,
4)
ewidencji zarządzeń normatywnych i zbioru wydawnictw urzędowych,
5)
kancelaryjne.
§  17.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy departamenty, samodzielne wydziały i wydziały ustali Prezes Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-49.669

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowa struktura organizacyjna Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
Data aktu: 24/05/1952
Data ogłoszenia: 07/06/1952
Data wejścia w życie: 07/06/1952