Organizacja wewnętrzna Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU
z dnia 20 czerwca 1947 r.
o organizacji wewnętrznej Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego.

Na podstawie § 1 rozporządzenia Ministra Skarbu z dnia 10 stycznia 1933 r. o organizacji przedsiębiorstwa państwowego "Państwowy Monopol Spirytusowy" (Dz. U. R. P. Nr 4, poz. 27) w brzmieniu rozporządzenia Ministra Skarbu z dnia 4 czerwca 1947 r. (Dz. U. R. P. Nr 45, poz. 238) zarządzam, co następuje:
§  1.
Na czele Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego stoi Naczelny Dyrektor Państwowego Monopolu Spirytusowego.

Naczelnego Dyrektora Państwowego Monopolu Spirytusowego oraz zastępcę Naczelnego Dyrektora mianuje Minister Skarbu.

§  2.
Naczelny Dyrektor Państwowego Monopolu Spirytusowego kieruje działalnością Dyrekcji, decyduje samodzielnie we wszystkich sprawach, związanych z kierownictwem przedsiębiorstwa, a nie zastrzeżonych do decyzji Ministra Skarbu, jest przełożonym wszystkich pracowników przedsiębiorstwa, określa zakres ich czynności i uprawnień do decydowania w sprawach, należących do zakresu działania Dyrekcji lub zakładów przedsiębiorstwa i odpowiada wobec Ministra Skarbu za działalność przedsiębiorstwa.
§  3.
Dyrekcja Państwowego Monopolu Spirytusowego dzieli się na Biura:
1.
Ekonomiczne,
2.
Administracyjne,
3.
Zaopatrzenia,
4.
Produkcji,
5.
Zbytu,
6.
Finansowe.

Biura dzielą się na Wydziały.

§  4.
Na czele Biur stoją Dyrektorzy Biur.

Dyrektorzy Biur kierują działalnością powierzonych im Biur, decydują samodzielnie we wszystkich sprawach, związanych z kierownictwem tych Biur, a nie zastrzeżonych do decyzji Naczelnego Dyrektora i są odpowiedzialni wobec Naczelnego Dyrektora za działalność Biur.

§  5.
Na czele Wydziałów stoją Naczelnicy Wydziałów.

Naczelnicy Wydziałów kierują pracami powierzonych im Wydziałów, decydują w granicach udzielonych im pełnomocnictw i są odpowiedzialni przed Dyrektorami Biur za należyte funkcjonowanie Wydziałów.

§  6.
Szczegółowe postanowienia, określające prawa Dyrektorów Biur i Naczelników Wydziałów do decydowania w sprawach, załatwianych przez Dyrekcję Państwowego Monopolu Spirytusowego, wyda Naczelny Dyrektor w drodze zarządzenia wewnętrznego. Zarządzenie to wymaga zatwierdzenia przez Ministra Skarbu.
§  7. 1
Do Biura Ekonomicznego należy:
1)
opracowywanie zasad polityki gospodarczej Państwowego Monopolu Spirytusowego na podstawie badań konsumcji, stanu rynku, poziomu cen i kosztów własnych; ogólna sprawozdawczość oraz nadzór nad naukową i prasową akcją wydawniczą;
2)
opracowywanie zasad i wytycznych dla poszczególnych Biur do sporządzania planów zaopatrzenia, produkcji, zbytu i planu finansowo-gospodarczego; koordynacja opracowywanych planów i ustalanie ich ostatecznej redakcji, kontrola wykonania planów; opracowywanie wytycznych do ustalania norm wydajności pracy;
3)
inspekcje zakładów monopolowych, a na zlecenie Naczelnego Dyrektora także poszczególnych komórek organizacyjnych Dyrekcji;
4)
statystyka ekonomiczna i przemysłowa
§  8.
Do Biura Administracyjnego należą sprawy ogólne, wynikające ze stosunku Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego do władz i instytucyj państwowych z wyjątkiem spraw, zastrzeżonych dla Biura Ekonomicznego, sprawy organizacji wewnętrznej Dyrekcji i sprawy organizacyjne, dotyczące tworzenia i kasowania zakładów monopolowych oraz statutów tych zakładów, sprawy postępowania biurowego, sprawy osobowe pracowników Państwowego Monopolu Spirytusowego, sprawy plac, sprawy gospodarcze, sprawy straży pożarnej i przemysłowej, zarząd biblioteki, sprawy prawne i wszystkie sprawy, nie zastrzeżone dla innych Biur.
§  9.
Do Biura Zaopatrzenia należą wszystkie sprawy związane z zakupem spirytusu i surowców do wyrobu spirytusu, sprawy związane z obrotem i magazynowaniem spirytusu, wszelkie sprawy transportowe, sprawy produkcji materiałów pomocniczych oraz sprawy zakupu środków transportowych, maszyn, artykułów technicznych, materiałów pomocniczych, urządzeń, inwentarza, materiałów biurowych i przyborów kancelaryjnych.
§  10.
Do Biura Produkcji należą: kierowanie w zakładach monopolowych produkcją spirytusu i wódek oraz oczyszczaniem i odwadnianiem spirytusu, sprawy nadzoru nad produkcją wódek w zakładach niemonopolowych, ustalanie norm dla produkcji i czuwanie nad ich przestrzeganiem, prace o charakterze techniczno-badawczym, sprawy urządzeń ruchu w zakładach produkcji, sprawy budowlane, nadzór nad bezpieczeństwem pracy, wszystkie sprawy, związane z kierownictwem monopolowych zakładów produkcji, nie zastrzeżone dla innych Biur.
§  11.
Do Biura Zbytu należą: kierowanie sprzedażą spirytusu i wódek, sprawy wynikające ze stosunku przedsiębiorstwa do sprzedawców wyrobów, ustalanie w porozumieniu z Biurem Ekonomicznym cen sprzedawanych wyrobów, ustalanie opakowań, reklama handlowa, sprawy eksportu, sprawy ochrony rynku oraz wszelkie sprawy kierownictwa monopolowych zakładów sprzedaży, nie zastrzeżone dla innych Biur.
§  12.
Do Biura Finansowego należą: sprawy operacyj finansowych przedsiębiorstwa, układanie planów finansowo-gospodarczych i kasowych oraz czuwanie nad ich wykonaniem, regulacja zobowiązań, prowadzenie rachunkowości, kasa, kalkulacja.
§  13. 2
Biuro Ekonomiczne dzieli się na następujące Wydziały:
1)
Wydział Badawczy,
2)
Wydział Planowania,
3)
Wydział Kontroli,
4)
Wydział Statystyki
§  13a. 3
Do Wydziału Badawczego należy:
a)
opracowywanie zasad polityki gospodarczej Państwowego Monopolu Spirytusowego na podstawie badań konsumcji, stanu rynku, poziomu cen i kosztów własnych,
b)
badanie polityki spirytusowej i ustawodawstwa spirytusowego zagranicą,
c)
opiniowanie projektów ustaw i rozporządzeń oraz instrukcji i zarządzeń normatywnych Państwowego Monopolu Spirytusowego,
d)
nadzór nad naukową i prasową akcją wydawniczą.
§  13b. 4
Do Wydziału Planowania należy:
a)
opracowywanie zasad i wytycznych dla poszczególnych Biur do sporządzania planów gospodarczych,
b)
koordynacja opracowywanych planów i ustalanie ich ostatecznej redakcji,
c)
kontrola wykonania planów,
d)
ustalanie programów fabrykacyjnych przy współdziałaniu Biura Produkcji,
e)
opracowywanie wytycznych do ustalania norm wydajności pracy,
f)
opracowywanie wstępnej kalkulacji ceny nabycia spirytusu przy współdziałaniu z Biurem Zaopatrzenia,
g)
opracowywanie wstępnej kalkulacji cen sprzedażnych spirytusu niekonsumcyjnego i olejów fuzlowych przy współdziałaniu z Biurem Zbytu,
h)
opracowywanie wstępnej kalkulacji cen sprzedażnych wódek oraz spirytusu konsumcyjnego przy współdziałaniu z Biurem Zbytu.
§  13c. 5
Do Wydziału Kontroli należy:
a)
ustalanie zasad i wytycznych inspekcji zakładów monopolowych,
b)
przeprowadzanie inspekcji zakładów monopolowych,
c)
przeprowadzanie inspekcji Biur i Wydziałów Dyrekcji na zlecenie Naczelnego Dyrektora.
§  13d. 6
Do Wydziału Statystyki należy:
a)
opracowywanie sprawozdań z działalności Państwowego Monopolu Spirytusowego,
b)
prowadzenie statystyki ekonomicznej i przemysłowej".
§  14.
Biuro Administracyjne dzieli się na następujące Wydziały:
1.
Wydział Ogólny.
2.
Wydział Osobowy.
3.
Wydział Prawny.
4.
Wydział Gospodarczy.
§  15.
Do Wydziału Ogólnego należą:
a)
sprawy ogólne, wynikające ze stosunku Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego do władz i instytucyj państwowych, z wyjątkiem spraw, należących do Biura Ekonomicznego,
b)
sprawy organizacji wewnętrznej Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego, sprawy organizacyjne, dotyczące tworzenia i kasowania zakładów monopolowych oraz statutów tych zakładów,
c)
prenumerata wydawnictw i ogłoszeń,
d)
sprawy postępowania biurowego,
e)
pracownia graficzna, kancelaria, biblioteka, archiwum i muzeum,
f)
ewidencja druków,
g)
sekretariat Naczelnego Dyrektora,
h)
sprawy, nie zastrzeżone do kompetencji innych komórek Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego.
§  16.
Do Wydziału Osobowego należą: sprawy osobowe pracowników Państwowego Monopolu Spirytusowego, w szczególności sprawy umów zbiorowych, przyjmowania i zwalniania ze służby, sprawy uposażeniowe, emerytalne, sprawy dyscyplinarne i ewidencyjne, sprawy Rad Zakładowych.
§  17.
Do Wydziału Prawnego należą:
a)
udzielanie opinii prawnych i współdziałanie w sporządzaniu wszelkich aktów prawnych,
b)
prowadzenie spraw, będących przedmiotem postępowania sadowego,
c)
sprawy rejestru handlowego i pełnomocnictw,
d)
regulowanie hipotek nieruchomości,
e)
sprawy egzekwowania należności Państwowego Monopolu Spirytusowego,
f)
opracowywanie na podstawie materiałów dostarczonych przez właściwe Biura projektów ustaw i rozporządzeń,
g)
opracowywanie spraw podatkowych.
§  18.
Do Wydziału Gospodarczego należą:
a)
sprawy wydatków na cele gospodarcze i opieki społecznej, sprawy zapewnienia przedsiębiorstwu potrzebnych pomieszczeń oraz zarząd nieruchomościami i pomieszczeniami Państwowego Monopolu Spirytusowego; zabezpieczenia mienia Państwowego Monopolu Spirytusowego, drobne remonty budynków,
b)
sprawy gospodarcze Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego i podległych zakładów, nie należące do innych komórek organizacyjnych, a w szczególności sprawy inwentarza ruchomego, urządzeń i przedmiotów gospodarczych i przyborów biurowych, ustalanie norm zużycia opału, światła i wody w pomieszczeniach biurowych i domach mieszkalnych Państwowego Monopolu Spirytusowego i czuwanie nad przestrzeganiem tych norm; sprawy dotyczące straży pożarnej i straży przemysłowej,
c)
sprawy administracyjno-porządkowe i nadzór nad niższymi funkcjonariuszami,
d)
sprawy społeczne, a w szczególności sprawy sanitarne i higieny pracy, opieka lekarska, sprawy kulturalno-oświatowe, wychowania fizycznego, sprawy stołówek i spółdzielni pracowniczych, sprawy opieki nad pracownikiem, matką i dzieckiem.
§  19.
Biuro Zaopatrzenia dzieli się na następujące Wydziały:
1.
Wydział Obrotu Spirytusowego,
2.
Wydział Zakupów,
3.
Wydział Transportowy.
§  20.
Do Wydziału Obrotu Spirytusem należą:
a)
całokształt spraw, związanych z gorzelniami, zakładami oczyszczania i odwadniania, nie będącymi pod zarządem Państwowego Monopolu Spirytusowego, w szczególności odbiór spirytusu i rozliczenia za spirytus, zaopatrywanie tych przedsiębiorstw w surowce, materiały pomocnicze itp.,
b)
magazynowanie spirytusu i obrót spirytusem od chwili odbioru lub wyprodukowania w zakładzie monopolowym do chwili wydania spirytusu do przerobu w zakładzie monopolowym lub innym odbiorcom, prowadzenie księgowości obrotu spirytusem,
c)
opracowywanie ceny nabycia spirytusu w porozumieniu z Biurem Ekonomicznym.
§  21.
Do Wydziału Zakupów należą: zakup surowców do wyrobu spirytusu, zakup wszelkich materiałów pomocniczych, maszyn, instalacyj, artykułów technicznych i materiałów budowlanych, opakowań, zakup środków transportowych i materiałów pędnych, inwentarza ruchomego i przedmiotów gospodarczych oraz przyborów biurowych i kancelaryjnych, kierowanie produkcją artykułów pomocniczych.
§  22.
Do Wydziału Transportowego należą: ustalanie potrzeb w zakresie taboru przewozowego i materiałów pędnych, zarząd i nadzór nad środkami przewozowymi Monopolu i wszystkie inne sprawy transportowe oraz kontrola rachunków kosztów przewozu.
§  23.
Biuro Produkcji dzieli się na następujące Wydziały:
1.
Wydział Produkcji Spirytusu,
2.
Wydział Wyrobów,
3.
Wydział Techniczny,
4.
Wydział Badań i Norm.
§  24.
Do Wydziału Produkcji Spirytusu należą:
a)
kierowanie produkcją spirytusu oraz oczyszczaniem i odwadnianiem spirytusu w zakładach monopolowych, czuwanie nad przestrzeganiem ustanowionych dla tej produkcji norm,
b)
ustalanie programów fabrykacyjnych w porozumieniu z Biurem Ekonomicznym,
c)
sprawy kierownictwa monopolowymi zakładami produkcji, oczyszczania i odwadniania spirytusu, nie zastrzeżone dla innych Biur,
d)
czuwanie nad produkcją, oczyszczaniem i odwadnianiem spirytusu w zakładach niemonopolowych ze strony technicznej.
§  25.
Do Wydziału Wyrobów należą:
a)
ustalanie programów fabrykacyjnych na podstawie porozumienia z Biurem Ekonomicznym i z Biurem Zbytu,
b)
kierowanie produkcją wyrobów monopolowych i czuwanie nad przestrzeganiem ustanowionych dla tej produkcji norm,
c)
sprawy kierownictwa monopolowymi zakładami produkcji wyrobów Państwowego Monopolu Spirytusowego, nie zastrzeżone dla innych Biur.
§  26.
Do Wydziału Technicznego należą:
a)
remont i konserwacja budynków,
b)
budowa względnie nadzór nad budową nowych pomieszczeń fabrycznych i mieszkań,
c)
sprawy urządzeń maszynowych i ruchu mechanicznego w zakładach produkcji, montaż, uruchamianie, konserwacja i remonty, oraz kontrola pracy maszyn, sprawy wszelkich instalacyj technicznych, sporządzanie i kontrola kosztorysów,
d)
zarządzanie przydziałem maszyn do zakładów produkcji,
e)
przeprowadzanie badań nad zużyciem maszyn i wydawanie opinii w sprawach ich dyskwalifikacji,
f)
warsztaty samochodowe i mechaniczne,
g)
kontrola techniczna urządzeń przeciwpożarowych,
h)
nadzór nad bezpieczeństwem pracy,
i)
administrowanie przyrządami kontrolno-mierniczymi.
§  27.
Do Wydziału Badań i Norm należą:
a)
przeprowadzanie badań wszystkich procesów i czynników produkcji, a w szczególności norm procesów fabrykacyjnych, wydajności pracy maszynowej i ręcznej, norm zużycia spirytusu i materiałów pomocniczych,
b)
badanie z punktu widzenia postępu technicznego metod fabrykacyjnych i urządzeń technicznych,
c)
opracowanie i kontrola warunków technicznych dla poszczególnych gatunków spirytusu i wyrobów oraz technicznych warunków dostawy surowców i artykułów pomocniczych,
d)
badania techniczne, związane ze zbytem spirytusu,
e)
przeprowadzanie badań chemicznych dla potrzeb Państwowego Monopolu Spirytusowego oraz na podstawie umów przedsiębiorstwa "Państwowy Monopol Spirytusowy" z innymi Monopolami i dla innych Monopolów, jako też na zlecenie Ministerstwa Skarbu dla władz skarbowych.
§  28.
Biuro Zbytu dzieli się na Wydziały:
1.
Wydział Spirytusu Konsumcyjnego,
2.
Wydział Spirytusu Niekonsumcyjnego.
§  29.
Do Wydziału Spirytusu Konsumcyjnego należą:
a)
kierowanie sprzedażą wyrobów monopolowych oraz spirytusu do wyrobu wódek gatunkowych i na inne cele konsumcyjne,
b)
ustalanie sieci sprzedaży, sprawy stosunku do sprzedawców wyrobów monopolowych, ustalanie prowizji dla sprzedawców, sprawy udzielania sprzedawcom kredytu,
c)
opracowywanie rodzajów wódek i cen sprzedażnych wódek oraz spirytusu konsumcyjnego w porozumieniu z Biurem Ekonomicznym,
d)
sprawy kierownictwa monopolowych zakładów sprzedaży, nie zastrzeżone dla innych Biur,
e)
sprawy ochrony rynku,
f)
eksport wyrobów monopolowych.
§  30.
Do Wydziału Spirytusu Niekonsumcyjnego należą:
a)
kierowanie sprzedażą spirytusu na cele niekonsumcyjne oraz olejów fuzlowych,
b)
opracowywanie cen sprzedażnych spirytusu niekonsumcyjnego i olejów fuzlowych w porozumieniu z Biurem Ekonomicznym.
§  31.
Biuro Finansowe dzieli się na Wydziały:
1.
Wydalał. Budżetowy,
2.
Wydział Rozrachunków,
3.
Wydział Buchalterii,
4.
Wydział Kalkulacji.
§  32.
Do Wydziału Budżetowego należą:
a)
opracowanie planów finansowo-gospodarczych i kasowych i czuwanie nad ich wykonaniem,
b)
czuwanie nad stanem kapitałów przedsiębiorstwa,
c)
zarządzanie funduszami przedsiębiorstwa i jego środkami obrotowymi,
d)
sprawy operacyj finansowo-kredytowych,
e)
opiniowanie i kontrola umów z punktu widzenia finansowego,
f)
sprawy operacyj kasowych.
§  33.
Do Wydziału Rozrachunków należą:
a)
kontrola 1 regulowanie zobowiązań i należności Państwowego Monopolu Spirytusowego,
b)
przyjmowanie oraz kontrola depozytów, kaucyj itp.
§  34.
Do Wydziału Buchalterii należą:
a)
prowadzenie rachunkowości Państwowego Monopolu Spirytusowego,
b)
sporządzanie bilansu i rachunku strat i zysków.
§  35.
Do Wydziału Kalkulacji należy kalkulacja kosztów własnych Państwowego Monopolu Spirytusowego.
§  36.
Naczelny Dyrektor Państwowego Monopolu Spirytusowego ustali w drodze zarządzenia wewnętrznego organizację i szczegółowy wykaz czynności poszczególnych komórek Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego, określając ściśle ich wzajemny stosunek i zasady współdziałania.

Zarządzenie to wymaga zatwierdzenia przez Ministra Skarbu.

§  37.
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Z tym dniem traci moc obowiązującą rozporządzenie Ministra Skarbu z dnia 10 stycznia 1933 r. o organizacji wewnętrznej Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego (Monitor Polski Nr 22, poz. 29) wraz z późniejszymi zmianami i uzupełnieniami.
1 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.
2 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.
3 § 13a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.
4 § 13b dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.
5 § 13c dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.
6 § 13d dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1947 r. (M.P.48.32.139) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1948 r.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1947.89.606

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Organizacja wewnętrzna Dyrekcji Państwowego Monopolu Spirytusowego.
Data aktu: 20/06/1947
Data ogłoszenia: 27/06/1947
Data wejścia w życie: 27/06/1947