Rozporządzenie wykonawcze 2022/2457 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/2457
z dnia 14 grudnia 2022 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1  ("podstawowe rozporządzenie antydumpingowe"), w szczególności jego art. 13 ust. 4 i art. 14 ust. 5,

uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1993 z dnia 6 listopada 2017 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw, w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 2 ,

a także mając na uwadze, co następuje,

1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1) Rozporządzeniem (UE) nr 791/2011 3  Rada nałożyła ostateczne cła antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych z Chińskiej Republiki Ludowej.

(2) W następstwie dochodzeń w sprawie obejścia środków środki te zostały rozszerzone rozporządzeniami wykonawczymi Rady (UE) nr 672/2012 4 , (UE) nr 21/2013 5  i (UE) nr 1371/2013 6 , ostatnio zmienionym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/1711 7 , na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgło- szonych jako pochodzące z tych państw, z wyjątkiem produktów produkowanych przez Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd. i Pyrotek India Pvt. Ltd.

(3) Środki te zostały dalej rozszerzone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 976/2014 8  na przywóz nieznacznie zmienionych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych.

(4) W następstwie przeglądu wygaśnięcia obecnie obowiązujące środki zostały wprowadzone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993, zmienionym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/788 9 , na mocy którego przyznano zwolnienie przedsiębiorstwu SPG Glass Fibre PVT. Ltd.

2. PROCEDURA

2.1. Wniosek o zwolnienie

(5) 23 sierpnia 2021 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała wniosek o przyznanie zwolnienia ze środków anty

dumpingowych mających zastosowanie do przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Indii. Wniosek został złożony przez przedsiębiorstwo Urja Products Private Limited ("wnioskodawca").

(6) Wniosek zawierał dowody na to, że wnioskodawca był nowym producentem eksportującym i spełniał kryteria zwolnienia zgodnie z art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego, a mianowicie:

1) nie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego przeglądem w okresie objętym dochodzeniem, to jest od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r. ("okres objęty pierwotnym dochodzeniem");

2) nie jest powiązany z żadnym eksporterem lub producentem, który podlega środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym;

3) faktycznie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego przeglądem po zakończeniu okresu objętego pierwotnym dochodzeniem albo stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii oraz

4) nie stosował praktyk obchodzenia środków.

(7) Komisja stwierdziła, że wniosek zawierał wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie dochodzenia na podstawie art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego celem określenia możliwości przyznania wnioskodawcy zwolnienia z rozszerzonych środków.

2.2. Wszczęcie postępowania

(8) 20 kwietnia 2022 r. rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/651 10  Komisja wszczęła przegląd rozporządze

nia wykonawczego (UE) 2017/1993 w celu określenia możliwości przyznania wnioskodawcy zwolnienia. Tym samym rozporządzeniem Komisja uchyliła cła antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993 w odniesieniu do przywozu produkt objętego przeglądem przez wnioskodawcę i zaleciła organom celnym podjęcie odpowiednich kroków w celu rejestrowania takiego przywozu ("rozporządzenie wszczynające").

(9) Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu przeglądowym. Wszystkie zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag na temat wszczęcia dochodzenia oraz złożenia wniosku o posiedzenie wyjaśniające przed Komisją lub rzecznikiem praw stron w postępowaniach w sprawie handlu w terminach określonych w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2022/651. Nie otrzymano żadnych uwag ani wniosków o posiedzenie wyjaśniające.

2.3. Produkt objęty przeglądem

(10) Produktem objętym przeglądem są tkaniny siatkowe o otwartych oczkach z włókien szklanych, o wielkości oczka powyżej 1,8 mm zarówno pod względem długości, jak i szerokości, oraz o wadze powyżej 35 g/m2, z wyłączeniem tarcz z włókna szklanego, wysyłane z Indii, zgłoszone lub niezgłoszone jako pochodzące z Indii, obecnie objęte kodami CN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 i ex 7019 69 90 (kody TARIC 7019630014, 7019640014, 7019650014, 7019660014 i 7019699014). Powyższe kody CN i kody TARIC podano jedynie w celach informacyjnych.

(11) Tkaniny siatkowe o otwartych oczkach z włókien szklanych posiadają różne wielkości oczek i masę na metr kwadratowy i są wykorzystywane głównie jako materiał wzmacniający w sektorze budowlanym (zewnętrzne izolacje termiczne, zbrojenie podłóg, naprawy ścian).

2.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym

(12) Okres objęty dochodzeniem przeglądowym trwał od 1 kwietnia 2012 r. do 31 grudnia 2021 r. ("okres objęty dochodzeniem przeglądowym").

2.5. Dochodzenie

(13) Komisja zwróciła się do wnioskodawcy o wypełnienie kwestionariusza w celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne do celów dochodzenia. Wnioskodawca przedłożył odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu 2 czerwca 2022 r.

(14) Komisja przeprowadziła następnie wizytę weryfikacyjną na terenie zakładów wnioskodawcy we wrześniu 2022 r. Komisja starała się zweryfikować wszelkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnia niezbędne warunki.

3. USTALENIA

(15) W odniesieniu do warunku 1 Komisja odniosła się do poprzednich ustaleń 11 , zgodnie z którymi wnioskodawca nie produkował ani nie dokonywał wywozu do Unii produktu objętego dochodzeniem w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. W związku z tym stwierdzono, że warunek 1) został spełniony.

(16) Jeżeli chodzi o warunek 2, w toku dochodzenia zidentyfikowano kilka przedsiębiorstw powiązanych, a mianowicie Jayatma Industries Ltd działające w branży wyrobów włókienniczych i odzieżowych, Mihikita Enterprises Ltd działające w sektorze budownictwa oraz Denis Chem Lab Ltd działające w branży wyrobów medycznych. Żadne z tych przedsiębiorstw nie było zaangażowane w produkcję, przetwarzanie, sprzedaż lub zakup produktu objętego dochodzeniem. Stwierdzono zatem, że warunek 2 został spełniony.

(17) W odniesieniu do warunku 3 wnioskodawca dokonał wywozu produktu objętego dochodzeniem do dwóch przedsiębiorstw w UE w 2021 r. W związku z tym stwierdzono, że wnioskodawca spełnił warunek 3.

(18) Wreszcie w trakcie dochodzenia ustalono, że wnioskodawca wytworzył całość produktu, który wywoził do Unii. Ustalono również, że wnioskodawca nie przywoził z Chin żadnych surowców do produkcji produktu objętego przeglądem. W toku dochodzenia potwierdzono zatem, że wnioskodawca nie był zaangażowany w praktyki związane z obchodzeniem środków określone w art. 13 rozporządzenia podstawowego. Komisja stwierdziła zatem, że kryterium 4 również zostało spełnione.

(19) W związku z tym Komisja stwierdziła, że wnioskodawca spełnia kryteria określone w art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego. Wnioskodawca powinien zatem zostać zwolniony z obowiązujących środków antydumpingowych zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993.

(20) Należy zatem zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993.

4. ZMIANA W WYKAZIE PRZEDSIĘBIORSTW KORZYSTAJĄCYCH ZE ZWOLNIENIA Z ROZSZERZONYCH ŚRODKÓW

(21) Biorąc pod uwagę ustalenia, o których mowa powyżej, oraz zgodnie z art. 13 ust. 4 i art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, Komisja stwierdziła, że wnioskodawcę należy dodać do wykazu przedsiębiorstw zwolnionych ze środków antydumpingowych wprowadzonych rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1993.

(22) Wnioskodawca i przemysł Unii zostali poinformowani o zamiarze Komisji dotyczącym zwolnienia Urja Products Private Limited z obowiązujących środków antydumpingowych.

(23) Strony otrzymały możliwość zgłoszenia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.

(24) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Art. 1. ust. 1 i 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1993 zmienionego rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2018/788 otrzymują brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych, o wielkości oczka powyżej 1,8 mm na długość i szerokość oraz o masie powyżej 35 g/m2, z wyłączeniem tarcz z włókna szklanego, obecnie objętych kodami CN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 i ex 7019 69 90 (kody TARIC 7019 63 00 19, 7019 64 00 19, 7019 65 00 18, 7019 66 00 18 i 7019 69 90 19) i pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.".

"3. Ostateczne cło antydumpingowe mające zastosowanie do przywozu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, jak wskazano w ust. 2, niniejszym rozszerza się na przywóz takich samych tkanin o otwartych oczkach (obecnie objętych kodami CN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 i ex 7019 69 90) wysyłanych z Indii i Indonezji, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Indii i Indonezji (kody TARIC 7019 63 00 14, 7019 63 00 15, 7019 64 00 14, 7019 64 00 15, 7019 65 00 14, 7019 65 00 15, 7019 66 00 14 7019 66 00 15, 7019 69 90 14 i 7019 69 90 15), z wyjątkiem tkanin produkowanych przez Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd (dodatkowy kod TARIC B942), Pyrotek India Pvt. Ltd (dodatkowy kod TARIC C051) i SPG Glass Fibre Pvt. Ltd (dodatkowy kod TARIC C205) i Urja Products Private Limited (dodatkowy kod TARIC C861), na przywóz takich samych tkanin z otwartymi oczkami wysyłanych z Malezji, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Malezji (kody TARIC 7019 63 00 11, 7019 64 00 11, 7019 65 00 11, 7019 66 00 11 i 7019 69 90 11), oraz na przywóz takich samych tkanin z otwartymi oczkami wysyłanych z Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajwanu i Tajlandii (kody TARIC 7019 63 00 12, 7019 63 00 13, 7019 64 00 12, 7019 64 00 13, 7019 65 00 12, 7019 65 00 13, 7019 66 00 12, 7019 66 00 13, 7019 69 90 12 i 7019 69 90 13).

Stosowanie zwolnienia przyznanego przedsiębiorstwom Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd, Pyrotek India Pvt. Ltd i SPG Glass Fibre PVT. Ltd oraz Urja Products Private Limited jest uzależnione od przedstawienia organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej, która jest zgodna z wymogami określonymi w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury stosuje się cło antydumpingowe nałożone przepisami ust. 1.".

Artykuł  2
1. 
Niniejszym poleca się organom celnym zaprzestanie rejestracji przywozu ustanowionej zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/651.
2. 
Nie pobiera się ostatecznego cła z mocą wsteczną od zarejestrowanego przywozu.
Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 grudnia 2022 r.

1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Dz.U. L 288 z 7.11.2017, s. 4.
3 Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 791/2011 z dnia 3 sierpnia 2011 r. w sprawie nałożenia ostatecznego cła antydumpingowego i ostatecznego pobrania tymczasowego cła nałożonego na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 204 z 9.8.2011, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 672/2012 z dnia 16 lipca 2012 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 791/2011 wobec przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Malezji, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Malezji (Dz.U. L 196 z 24.7.2012, s. 1).
5 Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 21/2013 z dnia 10 stycznia 2013 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 791/2011 wobec przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajwanu i Tajlandii (Dz.U. L 11 z 16.1.2013, s. 1).
6 Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 1371/2013 z dnia 16 grudnia 2013 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 791/2011 wobec przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii i Indonezji, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Indii i Indonezji (Dz.U. L 346 z 20.12.2013, s. 20).
7 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1711 z dnia 13 listopada 2018 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 1371/2013 w odniesieniu do terminu stosowania zwolnień przyznanych indyjskim producentom eksportującym (Dz.U. L 286 z 14.11.2018, s. 12).
8 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 976/2014 z dnia 15 września 2014 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 791/2011 na przywóz niektórych tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz niektórych nieznacznie zmienionych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych, również pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 274 z 16.9.2014, s. 13).
9 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/788 z dnia 30 maja 2018 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw, w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 134 z 31.5.2018, s. 5).
10 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/651 z dnia 20 kwietnia 2022 r. wszczynające przegląd rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1993 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub nie- zgłoszonych jako pochodzące z tych państw, w celu określenia możliwości przyznania zwolnienia z tych środków jednemu indyjskiemu producentowi eksportującemu, uchylające cło antydumpingowe w odniesieniu do przywozu od tego producenta eksportującego i poddające rejestracji przywóz od tego producenta eksportującego (Dz.U. L 119 z 21.4.2022, s. 68).
11 Zgodnie z motywem 50 rozporządzenia (UE) nr 1371/2013 Komisja stwierdziła, że "Urja Products nie produkuje produktu objętego dochodzeniem".

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2022.321.5

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2022/2457 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1993 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych z Indii, Indonezji, Malezji, Tajwanu i Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw
Data aktu: 14/12/2022
Data ogłoszenia: 15/12/2022
Data wejścia w życie: 16/12/2022