KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1503 z dnia 7 października 2020 r. w sprawie europejskich dostawców usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych oraz zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1129 i dyrektywę (UE) 2019/1937 1 , w szczególności jego art. 12 ust. 16 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Aby zapewnić jednolity mechanizm, za pomocą którego właściwe organy mogą skutecznie wykonywać swoje uprawnienia w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia składanych przez potencjalnych dostawców usług finansowania społecznościowego, należy określić wspólne standardowe formularze, wzory i procedury na potrzeby takich wniosków.
(2) Aby ułatwić komunikację między potencjalnym dostawcą usług finansowania społecznościowego a właściwym organem, właściwy organ powinien wyznaczyć punkt kontaktowy specjalnie na potrzeby procesu składania wniosków i powinien podać do publicznej wiadomości odpowiednie dane kontaktowe na swojej stronie internetowej.
(3) Aby umożliwić właściwemu organowi dokładną ocenę kompletności wniosku, w przypadku gdy właściwy organ żąda od potencjalnego dostawcy usług finansowania społecznościowego przekazania brakujących informacji, bieg terminu wyznaczonego na ocenę kompletności wniosku, o którym mowa w art. 12 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2020/1503, powinien zostać wstrzymany od dnia, w którym zwrócono się o takie informacje, do dnia otrzymania ich przez właściwy organ.
(4) Aby umożliwić właściwemu organowi ocenę, czy zmiany informacji podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia mogą mieć wpływ na procedurę udzielenia zezwolenia, należy zobowiązać potencjalnych dostawców usług finansowania społecznościowego do informowania o takich zmianach bez zbędnej zwłoki. Ponadto konieczne jest ustanowienie, że terminy wyznaczone na ocenę informacji określone w art. 12 ust. 8 rozporządzenia (UE) 2020/1503 mają zastosowanie od dnia przekazania właściwemu organowi przez wnioskodawcę zmienionych informacji.
(5) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.
(6) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w zakresie projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 .
(7) Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który swoją opinię wydał w dniu 1 czerwca 2022 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 13 lipca 2022 r.