Decyzja 169/2022 (2022/1869) zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 169/2022
z dnia 10 czerwca 2022 r.
zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG [2022/1869]

WSPÓLNY KOMITET EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym ("Porozumienie EOG"), w szczególności jego art. 98,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/274 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w lampach fluorescencyjnych z zimną katodą i w lampach fluorescencyjnych z zewnętrzną katodą do celów specjalnych 1 .

(2) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/275 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w innych wysokoprężnych lampach sodowych na potrzeby oświetlenia ogólnego 2 .

(3) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/276 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w jednotrzonkowych (kompaktowych) lampach fluorescencyjnych na potrzeby oświetlenia ogólnego 3 .

(4) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/277 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w jednotrzonkowych (kompaktowych) lampach fluorescencyjnych na potrzeby oświetlenia ogólnego < 30 W z okresem trwałości wynoszącym 20 000 godzin lub więcej 4 .

(5) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/278 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w lampach metalohalogen- kowych 5 .

(6) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/279 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w innych lampach wyładowczych do celów specjalnych 6 .

(7) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/280 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w innych niskoprężnych lampach wyładowczych 7 .

(8) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/281 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w jednotrzonkowych (kompaktowych) lampach fluorescencyjnych do celów specjalnych 8 .

(9) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/282 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w lampach innych niż liniowe z luminoforem trójpasmowym 9 .

(10) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/283 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w wysokoprężnych lampach sodowych o podwyższonym wskaźniku oddawania barw na potrzeby oświetlenia ogólnego 10 .

(11) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/284 z dnia 16 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w dwutrzonkowych liniowych lampach fluorescencyjnych na potrzeby oświetlenia ogólnego 11 .

(12) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę delegowaną Komisji (UE) 2022/287 z dnia 13 grudnia 2021 r. zmieniającą, w celu dostosowania do postępu naukowo-technicznego, załącznik III do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE w odniesieniu do wyłączenia dotyczącego stosowania rtęci w lampach fluorescencyjnych na inne potrzeby ogólnego oświetlenia i do celów specjalnych 12 .

(13) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik II do Porozumienia EOG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W rozdziale XV pkt 12q (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/65/UE) załącznika II do Porozumienia EOG dodaje się tiret w brzmieniu:

"– 32022 L 0274: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/274 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 25),

32022 L 0275: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/275 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 29),

32022 L 0276: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/276 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 32),

32022 L 0277: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/277 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 35),

32022 L 0278: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/278 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 38),

32022 L 0279: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/279 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 41),

32022 L 0280: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/280 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 44),

32022 L 0281: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/281 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 47),

32022 L 0282: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/282 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 51),

32022 L 0283: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/283 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 54),

32022 L 0284: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/284 z dnia 16 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 57),

32022 L 0287: dyrektywą delegowaną Komisji (UE) 2022/287 z dnia 13 grudnia 2021 r. (Dz.U. L 43 z 24.2.2022,

s. 64).".

Artykuł  2

Teksty dyrektyw delegowanych (UE) 2022/274, (UE) 2022/275, (UE) 2022/276, (UE) 2022/277, (UE) 2022/278, (UE) 2022/279, (UE) 2022/280, (UE) 2022/281, (UE) 2022/282, (UE) 2022/283, (UE) 2022/284 i (UE) 2022/287 w języku islandzkim i norweskim, które zostaną opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 11 czerwca 2022 r., pod warunkiem dokonania wszystkich notyfikacji przewidzianych w art. 103 ust. 1 Porozumienia EOG * .

Artykuł  4

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 czerwca 2022 r.
1 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 25.
2 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 29.
3 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 32.
4 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 35.
5 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 38.
6 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 41.
7 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 44.
8 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 47.
9 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 51.
10 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 54.
11 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 57.
12 Dz.U. L 43 z 24.2.2022, s. 64.
* Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2022.267.8

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 169/2022 (2022/1869) zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG
Data aktu: 10/06/2022
Data ogłoszenia: 13/10/2022
Data wejścia w życie: 11/06/2022