RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 207 ust. 4 akapit pierwszy w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Konwencja celna dotycząca międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR z dnia 14 listopada 1975 r. (zwana dalej "konwencją TIR") została zatwierdzona w imieniu Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2112/78 1 i weszła w życie w odniesieniu do Wspólnoty w dniu 20 czerwca 1983 r.
(2) Skonsolidowaną wersję konwencji TIR opublikowano jako załącznik do decyzji Rady 2009/477/WE 2 . Decyzja ta stanowi, że Komisja ma publikować zmiany do konwencji TIR, które zostaną dokonane w przyszłości, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze wskazaniem daty ich wejścia w życie.
(3) Zgodnie z konwencją TIR Komitet Administracyjny ustanowiony konwencją TIR (zwany dalej "Komitetem Administracyjnym") może przyjmować zmiany do konwencji TIR i jej załączników większością dwóch trzecich obecnych i głosujących członków.
(4) Na swoim 74. posiedzeniu w dniach 9-12 lutego 2021 r. lub na następnym posiedzeniu Komitet Administracyjny ma przyjąć kilka zmian do załączników do konwencji TIR.
(5) W celu uwzględnienia przyjętej wcześniej zmiany art. 18 konwencji TIR, na podstawie której zwiększono łączną liczbę urzędów celnych, które mogą uczestniczyć w operacji TIR, konieczna jest zmiana załącznika 1 do konwencji TIR i aktualizacja układu wersji 1. i wersji 2. wzoru karnetu TIR.
(6) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu Administracyjnego w odniesieniu do zmian konwencji TIR, gdyż zmiany te będą wiążące dla Unii.
(7) Stanowisko Unii w ramach Komitetu Administracyjnego powinno zatem opierać się na projekcie zmian dołączonym do niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2112/78 z dnia 25 lipca 1978 r. dotyczące zawarcia Konwencji Celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencja TIR) zawartej w Genewie dnia 14 listopada 1975 r. (Dz.U. L 252 z 14.9.1978, s. 1).
2 Decyzja Rady 2009/477/WE z dnia 28 maja 2009 r. w sprawie opublikowania w skonsolidowanej formie tekstu Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (konwencja TIR) z dnia 14 listopada 1975 r. ze zmianami wprowadzonymi do konwencji od tej daty (Dz.U. L 165 z 26.6.2009, s. 1).
3 Zob. s. 2 niniejszego załącznika.
4 Zob. s. 3 niniejszego załącznika.
5 Zob. s. 4 niniejszego załącznika.
6 Zob. s. 5 niniejszego załącznika.