Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 301 z dnia 27 listopada 2018 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 18 lutego 2020 r.)

1.
Strona 12, załącznik I pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I pkt 2.4.1 przypis 1 pod tabelą:

zamiast: "pojazdów typu flex-fuel napędzanych biodieslem",

powinno być: "pojazdów typu flex fuel na biodiesel".

2.
Strona 13, załącznik I pkt 8 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I pkt 3.2.1.3 zdanie drugie:

zamiast: "Serwis techniczny",

powinno być: "Służba techniczna".

3.
Strona 16, załącznik I pkt 24 lit. a) - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I dodatek 3 pkt 0.2.2.1:

zamiast: "wieloetapowej procedury homologacji typu",

powinno być: "wielostopniowej homologacji typu".

4.
Strona 83, załącznik II pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik II część B pkt 5.7 akapit pierwszy zdanie trzecie:

zamiast: "układu sterowania emisją",

powinno być: "układu kontroli emisji zanieczyszczeń".

5.
Strona 104, załącznik II pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik II dodatek 5 tabela 4 kolumna trzecia wiersz ostatni:

zamiast: "Kategoria pojazdu hybrydowego z napędem elektrycznym«",

powinno być: "Kategoria hybrydowego pojazdu elektrycznego«".

6.
Strona 120, załącznik III pkt 32 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik IIIA dodatek 7 pkt 1 zdanie pierwsze:

zamiast: "typu pojazdu w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów",

powinno być: "typu pojazdu w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń oraz informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów".

7.
Strona 143, załącznik III pkt 37 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik IIIA dodatek 9 podtytuł:

zamiast: "Świadectwo zgodności producenta z wymogami dotyczącymi rzeczywistych warunków jazdy",

powinno być: "Świadectwo zgodności producenta z wymogami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy".

8.
Strona 144, załącznik IV - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik VI pkt 3.2:

zamiast: "3.2. Pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym",

powinno być: "3.2. Hybrydowy pojazd elektryczny".

9.
Strona 167, załącznik VI - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XI dodatek 1 pkt 2.8 - pkt 6.5.3.7 dodatku 1 do załącznika 11 do regulaminu EKG ONZ nr 83 akapit pierwszy:

zamiast: "pojazdów mechanicznych",

powinno być: "pojazdów silnikowych".

10.
Strona 170, załącznik VII pkt 3 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XII pkt 2.8 zdanie pierwsze:

zamiast: "pojazdem skompletowanym",

powinno być: "pojazdem kompletnym".

11.
Strona 173, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 8.1 zdanie pierwsze; strona 175, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 10 zdanie pierwsze:

zamiast: "układ kontroli emisji",

powinno być: "układ kontroli emisji zanieczyszczeń".

12.
Strona 173, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 8.2 lit. c):

zamiast: "zbiornika paliwa",

powinno być: "zbiornika odczynnika".

13.
Strona 174, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 9.1 zdanie pierwsze i drugie:

zamiast: "układu kontroli emisji",

powinno być: "układu kontroli emisji zanieczyszczeń".

14.
Strona 300, załącznik XI pkt 1 lit. a) - dyrektywa 2007/46/WE załącznik I pkt 0.2.2.1 akapit pierwszy; strona 304, załącznik XI pkt 2 lit. a) - dyrektywa 2007/46/WE załącznik III pkt 0.2.2.1 akapit pierwszy:

zamiast: "wieloetapowej procedury homologacji typu",

powinno być: "homologacji wielostopniowej".

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.44.43

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej
Data aktu: 18/02/2020
Data ogłoszenia: 18/02/2020
Data wejścia w życie: 17/12/2018