RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 31,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Aby zapewnić wystarczające i nieprzerwane dostawy niektórych produktów rolnych i przemysłowych, które nie są produkowane w Unii, i tym samym uniknąć zakłóceń na rynku tych produktów, rozporządzeniem Rady (UE) nr 1387/2013 1 zawieszono cła wspólnej taryfy celnej rodzaju, o którym mowa w art. 56 ust. 2 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 2 (zwane dalej "cłami WTC"). Produkty te mogą być przywożone do Unii z zastosowaniem obniżonych lub zerowych stawek celnych.
(2) W przypadku niektórych produktów, które nie są wymienione w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013, unijna produkcja jest obecnie niewystarczająca lub nieistniejąca. W interesie Unii leży zatem przyznanie całkowitego zawieszenia ceł WTC na te produkty.
(3) W celu wspierania produkcji zintegrowanych baterii w Unii i zgodnie z komunikatem Komisji z dnia 17 maja 2018 r. pt. "Europa w ruchu - zrównoważona mobilność dla Europy: bezpieczna, połączona i ekologiczna" należy przyznać częściowe zawieszenie ceł WTC w odniesieniu do niektórych produktów niewymienionych w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013. Ponadto w odniesieniu do niektórych produktów, które są obecnie objęte całkowitym zawieszeniem ceł, należy przyznać jedynie częściowe zawieszenie ceł WTC. Datą obowiązkowego przeglądu tych zawieszeń powinien być dzień 31 grudnia 2021 r., aby uwzględnić w tym przeglądzie zmiany zachodzące w sektorze baterii w Unii.
(4) Opisy produktów, klasyfikacje oraz wymogi dotyczące końcowego przeznaczenia w przypadku niektórych zawieszeń ceł WTC wymienionych w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013 wymagają modyfikacji w celu uwzględnienia zmian technicznych wprowadzonych w tych produktach oraz tendencji gospodarczych na rynku.
(5) Dokonano przeglądu w odniesieniu do niektórych zawieszeń ceł WTC wymienionych w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013. Należy zatem ustalić nowe daty ich następnego obowiązkowego przeglądu.
(6) Utrzymanie niektórych zawieszeń ceł WTC dla niektórych produktów wymienionych w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013 nie leży już w interesie Unii. Zawieszenia dla tych produktów należy w związku z tym wykreślić. Ponadto zgodnie z komunikatem Komisji z dnia 13 grudnia 2011 r. dotyczącym autonomicznych zawieszeń i kontyngentów taryfowych ze względów praktycznych nie można uwzględniać wniosków o zawieszenia lub kontyngenty taryfowe, w przypadku gdy szacowana kwota niepobranych należności celnych wynosi mniej niż 15 000 EUR rocznie. Zawieszenia dla produktów, które nie osiągają tego progu, wskazane w obowiązkowym przeglądzie, należy zatem wykreślić z załącznika do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1387/2013.
(8) Aby uniknąć jakichkolwiek zakłóceń w stosowaniu systemu autonomicznych zawieszeń taryfowych i aby zapewnić zgodność z wytycznymi zawartymi w komunikacie Komisji z dnia 13 grudnia 2011 r. dotyczącym autonomicznych zawieszeń i kontyngentów taryfowych, zmiany przewidziane w niniejszym rozporządzeniu dotyczącym zawieszeń taryfowych dla omawianych produktów powinny mieć zastosowanie od dnia 1 stycznia 2021 r. Niniejsze rozporządzenie powinno zatem wejść w życie w trybie pilnym,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: