Rozporządzenie wykonawcze 2019/290 określające format rejestrowania i sprawozdawczości w rejestrze w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2019/290
z dnia 19 lutego 2019 r.
określające format rejestrowania i sprawozdawczości w rejestrze w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) 1 , w szczególności jej art. 16 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Ujednolicona struktura i ujednolicony format danych na potrzeby rejestrowania i sprawozdawczości w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (EEE) we wszystkich państwach członkowskich przyczyni się do zmniejszenia obciążeń administracyjnych producentów prowadzących działalność na poziomie Unii lub na poziomie kilku państw członkowskich.

(2) W celu zharmonizowania praktyk stosowanych przez państwa członkowskie w zakresie rejestrowania i sprawozdawczości format rejestrowania i sprawozdawczości powinien być stosowany przez wszystkich producentów, w tym producentów będących dostawcami EEE za pomocą środków porozumiewania się na odległość, lub przez autoryzowanych przedstawicieli, jeżeli zostali wyznaczeni, oraz we wszystkich rejestrach sporządzonych w państwach członkowskich zgodnie z art. 16 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE.

(3) Format rejestrowania i sprawozdawczości powinien określać główne elementy informacji wymagane przy rejestracji i składaniu sprawozdań przez producentów lub autoryzowanych przedstawicieli, jeżeli zostali oni wyznaczeni, zgodnie z art. 16 ust. 2 i załącznikiem X do dyrektywy 2012/19/UE. Powinien on również umożliwiać zażądanie przez państwo członkowskie, w którym producent jest zarejestrowany i składa sprawozdania, dostarczenia ograniczonych dodatkowych informacji. W celu uniknięcia dodatkowych obciążeń administracyjnych takie żądanie dotyczące dodatkowych informacji powinno odnosić się wyłącznie do pozycji wcześniej określonych jako takie w ramach danego formatu.

(4) Chociaż zgodnie z częścią B.5 załącznika X do dyrektywy 2012/19/UE każdy producent lub autoryzowany przedstawiciel, jeżeli został wyznaczony, ma obowiązek składania sprawozdania w odniesieniu do ilości zużytego EEE zebranego selektywnie, poddanego recyklingowi (w tym, przygotowanego do ponownego użycia), odzyskowi i unieszkodliwionego w danym państwie członkowskim lub przemieszczonego wewnątrz Unii lub poza Unię, odpowiednie informacje, które mają być przekazane Komisji, są zbierane w państwach członkowskich z różnych źródeł. W tym kontekście harmonizacja formatów sprawozdawczości mogłaby spowodować wzrost obciążenia administracyjnego dla producentów, przy czym nie byłaby konieczna w odniesieniu do celu obecnego rozporządzenia wykonawczego.

(5) Przepisy niniejszego rozporządzenia powinny mieć zastosowanie od daty, która pozwoli na dokonanie niezbędnych ustaleń praktycznych w odniesieniu do rejestrów i producentów lub ich autoryzowanych przedstawicieli, i powinny mieć zastosowanie od początku roku kalendarzowego.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na podstawie art. 39 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE 2 ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Format rejestrowania

1. 
Państwa członkowskie zapewniają, aby w rejestrach sporządzonych zgodnie z art. 16 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE:
a)
stosowano format określony w załączniku I część A w odniesieniu do rejestrowania producentów;
b)
stosowano format określony w załączniku I część B w odniesieniu do rejestrowania autoryzowanych przedstawicieli.
2. 
Państwa członkowskie wymagają przedłożenia głównych elementów informacji określonych jako takie w formatach określonych w załączniku I.

Państwa członkowskie mogą wymagać przedłożenia dodatkowych elementów informacji określonych jako takie w formatach określonych w załączniku I.

Artykuł  2

Format przedkładania w rejestrze państwa członkowskiego danych dotyczących EEE wprowadzonego do obrotu w tym państwie

1. 
Państwa członkowskie zapewniają, aby w rejestrach sporządzonych zgodnie z art. 16 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE stosowano format określony w załączniku II w odniesieniu do przedkładania w rejestrze przez producentów lub ich autoryzowanych przedstawicieli, jeżeli zostali wyznaczeni na podstawie art. 17 dyrektywy 2012/19/UE, danych dotyczących EEE wprowadzonego do obrotu w tych państwach.
2. 
Państwa członkowskie wymagają przedłożenia głównych elementów informacji określonych jako takie w formacie określonym w załączniku II.

Państwa członkowskie mogą wymagać przedłożenia dodatkowych elementów informacji określonych jako takie w formacie określonym w załączniku II.

Artykuł  3

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2020 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 19 lutego 2019 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Format rejestrowania w państwie członkowskim

Główne elementy informacji są oznaczone literą "M".

Informacje, które zależą od zastosowania filtra, oznaczone literą "F", są częścią głównych elementów informacji, ale mają zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy wybrano określoną odpowiedź w ramach poprzedniego elementu informacji.

Dodatkowe elementy informacji są oznaczone znakiem "M*".

CZĘŚĆ  A

Format rejestrowania producenta

Element informacji Opis Rodzaj elementu informacji
Nazwa producenta: Oficjalna nazwa producenta powiązana z krajowym numerem identyfikacji podatkowej lub numerem/kodem identyfikacyjnym podanym przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim.
- Jeżeli producent jest osobą prawną (przedsiębiorstwem), należy podać nazwę przedsiębiorstwa F
- Jeżeli producent jest osobą fizyczną, należy podać:

- Imię

- Nazwisko

F
Nazwa handlowa producenta Nazwa, jaką producent stosuje w celach reklamy i sprzedaży, która różni się od nazwy prawnej w jego akcie założycielskim lub innych dokumentach urzędowych. M*
Adres siedziby producenta: Oficjalny adres producenta.
- Ulica M
- Numer domu M
- Kod pocztowy M
- Miejscowość M
- Województwo M*
- Gmina M*
- Adres strony internetowej (jeżeli istnieje) M
Kategorie rocznego obrotu EEE Określenie rocznych obrotów producenta. Państwa członkowskie wymagające tego elementu informacji muszą przedstawić różne "kategorie rocznego obrotu EEE", tak aby producent mógł wybrać odpowiednią kategorię. M*
Osoba wyznaczona do kontaktów przez producenta Osoba powiązana z producentem, wyznaczona jako punkt kontaktowy. Jest to osoba fizyczna, która została wybrana jako początkowy lub regularny punkt kontaktowy danego producenta.
- Imię M
- Nazwisko M
- Numer telefonu Telefon służbowy. M
- Adres e-mail Służbowy adres e-mail. M
- Adres Adres służbowy osoby wyznaczonej do kontaktów.
- Ulica M
- Numer domu M
- Kod pocztowy M
- Miejscowość M
- Województwo M*
- Gmina M*
Krajowy kod identyfikacyjny/kod rejestracyjny przedsiębiorstwa W przypadku producentów, którzy są osobami prawnymi, kod/numer identyfikacyjny podany przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim. F
Krajowy numer identyfikacji podatkowej Numer identyfikacji podatkowej producenta w danym państwie członkowskim. M*
Inne informacje służące identyfikacji W przypadku producentów mających siedzibę w państwach trzecich, urzędowy numer/kod rejestracyjny. F
Kategoria/kategorie EEE Opis jednej lub kilku kategorii EEE, jakie producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim według punktów określonych w załączniku III do dyrektywy 2012/19/UE. M
Podkategoria lub podkategorie EEE Opis jednej lub kilku podkategorii EEE, jakie producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim, które są stosowane w tym państwie. M*
Typ EEE (sprzęt gospodarstwa domowego lub inny niż gospodarstwa domowego) W przypadku każdej z kategorii lub, w stosownych przypadkach, podkategorii EEE, jakie producent wprowadza do obrotu w danym państwie członkowskim, oznaczenie sprzętu "gospodarstwa domowego" lub "innego niż gospodarstwa domowego". M*
Nazwa marki EEE W przypadku każdej z kategorii lub, w stosownych przypadkach, podkategorii EEE, jakie producent wprowadza do obrotu w danym państwie członkowskim, arbitralnie przyjęta nazwa, którą producent nadał sprzętowi EEE w celu wyróżnienia go jako produkowanego lub sprzedawanego przez tego producenta i która może być stosowana i chroniona jako znak towarowy. M*
Odpowiedzialność producenta Informacje dotyczące tego, jak producent wypełnia obowiązki określone w dyrektywie 2012/19/UE w danym państwie członkowskim. Jeżeli ten sam producent ustanowił indywidualny system zgodności w odniesieniu do niektórych kategorii EEE i przystąpił do zbiorowego systemu zgodności w odniesieniu do innych kategorii, należy wskazać oba systemy.
Producent ustanowił indywidualny system zgodności.

Tak/Nie

M
W przypadku odpowiedzi "Tak" proszę podać dodatkowe informacje dotyczące indywidualnego systemu zgodności. Opis dodatkowych informacji, jakie producent przedłoży w odniesieniu do indywidualnego systemu zgodności. M*
Producent przystąpił do zbiorowego systemu zgodności/zbiorowych systemów zgodności.

Tak/Nie

M
Odpowiedzialność finansowa: Informacje na temat formy gwarancji, jaką każdy producent przedłożył w momencie wprowadzania produktu do obrotu w państwie członkowskim zgodnie z art. 12 dyrektywy 2012/19/UE.
Producent uczestniczy w jednym zbiorowym systemie zgodności lub większej ich liczbie.

Tak/Nie

M
Producent przedłożył ubezpieczenie recyklingu.

Tak/Nie

M
Producent zapewnił zablokowane konto bankowe.

Tak/Nie

M
Inne (proszę określić) Jeżeli gwarancja finansowa w danym państwie członkowskim nie ma żadnej z postaci określonych powyżej, producent musi opisać formę gwarancji. F
Sprzedaż na odległość
Producent stosuje sprzedaż na odległość w celu sprzedaży EEE bezpośrednio gospodarstwom domowym lub użytkownikom innym niż gospodarstwa domowe w innym państwie członkowskim.

Tak/Nie

Producent z siedzibą w państwie członkowskim określa, czy w momencie rejestracji sprzedaje EEE również za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio gospodarstwom domowym lub użytkownikom innym niż gospodarstwa domowe w innym państwie członkowskim. M
Wykaz państw członkowskich, w których producent sprzedaje EEE na odległość Jeżeli producent z siedzibą w państwie członkowskim sprzedaje EEE za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio gospodarstwom domowym lub użytkownikom innym niż gospodarstwa domowe w innym państwie członkowskim, musi podać nazwę tego państwa członkowskiego. F
Nazwa/imię i nazwisko autoryzowanego przedstawiciela w państwie członkowskim, w którym producent sprzedaje EEE na odległość Jeżeli producent z siedzibą w państwie członkowskim sprzedaje EEE za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio gospodarstwom domowym lub użytkownikom innym niż gospodarstwa domowe w innym państwie członkowskim, musi podać nazwę/imię i nazwisko autoryzowanego przedstawiciela w tym państwie członkowskim. F
Oświadczenie

"Oświadczam(-y), że podane informacje są prawdziwe i dokładne w odniesieniu do wyżej wymienionego producenta oraz dokładnie odzwierciedlają typ sprzętu elektrycznego i elektronicznego wprowadzonego do obrotu w (podać nazwę państwa członkowskiego) przez wyżej wymienionego producenta".

Oświadczenie producenta lub, w stosownych przypadkach, osoby trzeciej działającej w imieniu producenta, że przekazane informacje są prawdziwe i dokładne.

W przypadku formularzy elektronicznych należy potwierdzić oświadczenie (zaznaczając pole wyboru).

M

CZĘŚĆ  B

Format rejestrowania autoryzowanego przedstawiciela

Element informacji Opis Rodzaj elementu informacji
Nazwa autoryzowanego przedstawiciela: Oficjalna nazwa autoryzowanego przedstawiciela powiązana z krajowym numerem identyfikacji podatkowej lub numerem/kodem identyfikacyjnym podanym przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim.
- Jeżeli autoryzowany przedstawiciel jest osobą prawną (przedsiębiorstwem), należy podać nazwę przedsiębiorstwa F
- Jeżeli autoryzowany przedstawiciel jest osobą fizyczną, należy podać:

- Imię

- Nazwisko

F
Adres siedziby autoryzowanego przedstawiciela: Oficjalny adres autoryzowanego przedstawiciela: Autoryzowany przedstawiciel ma siedzibę na terytorium państwa członkowskiego.
- Ulica M
- Numer domu M
- Kod pocztowy M
- Miejscowość M
- Województwo M*
- Gmina M*
- Adres strony internetowej (jeżeli istnieje) M
Osoba wyznaczona do kontaktów przez autoryzowanego przedstawiciela: Osoba powiązana z autoryzowanym przedstawicielem, wyznaczona jako punkt kontaktowy. Jest to osoba fizyczna, która została wybrana jako początkowy lub regularny punkt kontaktowy danego autoryzowanego przedstawiciela. Osoba wyznaczona do kontaktów ma siedzibę na terytorium państwa członkowskiego.
- Imię M
- Nazwisko M
- Numer telefonu Telefon służbowy. M
- Adres e-mail Służbowy adres e-mail. M
- Adres Adres służbowy osoby wyznaczonej do kontaktów.
- Ulica M
- Numer domu M
- Kod pocztowy M
- Miejscowość M
- Województwo M*
- Gmina M*
Krajowy kod identyfikacyjny/kod rejestracyjny przedsiębiorstwa W przypadku autoryzowanych przedstawicieli, którzy są osobami prawnymi, kod/numer identyfikacyjny podany przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim. F
Krajowy numer identyfikacji podatkowej Numer identyfikacji podatkowej autoryzowanego przedstawiciela w danym państwie członkowskim. M*
Nazwa reprezentowanego producenta (reprezentowanych producentów):

- Jeżeli producent jest osobą prawną (przedsiębiorstwem), należy podać nazwę przedsiębiorstwa

- Jeżeli producent jest osobą fizyczną, należy podać:

- Imię

- Nazwisko

Oficjalna nazwa producenta reprezentowanego przez autoryzowanego przedstawiciela powiązana z krajowym/europejskim numerem identyfikacji podatkowej producenta lub numerem/kodem identyfikacyjnym podanym przy rejestracji w rejestrze handlowym w państwie członkowskim, w którym producent ma siedzibę.

Jeżeli autoryzowany przedstawiciel reprezentuje więcej niż jednego producenta, a państwo członkowskie przewiduje, że autoryzowany przedstawiciel rejestruje się tylko raz, autoryzowany przedstawiciel podaje oddzielnie nazwę i dane kontaktowe każdego z producentów, których reprezentuje.

M
Dane kontaktowe reprezentowanego producenta (reprezentowanych producentów): Oficjalne dane kontaktowe każdego producenta reprezentowanego przez upoważnionego przedstawiciela.
- Numer telefonu M
- Adres e-mail M
- Adres M
- Ulica M
- Numer domu M
- Kod pocztowy M
- Miejscowość M
- Państwo M
- Adres strony internetowej (jeżeli istnieje) F
Kategorie rocznych obrotów EEE reprezentowanego producenta. Określenie rocznych obrotów reprezentowanego producenta. Państwa członkowskie wymagające tego elementu informacji muszą przedstawić różne "kategorie rocznego obrotu EEE", tak aby reprezentowany producent mógł wybrać odpowiednią kategorię.

Jeżeli autoryzowany przedstawiciel reprezentuje więcej niż jednego producenta, a państwo członkowskie przewiduje, że autoryzowany przedstawiciel rejestruje się tylko raz, autoryzowany przedstawiciel podaje oddzielnie, w odniesieniu do każdego reprezentowanego producenta, kategorię rocznego obrotu EEE.

M*
Kategoria/kategorie EEE Opis jednej lub kilku kategorii EEE, jakie reprezentowany producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim według punktów określonych w załączniku III do dyrektywy 2012/19/UE.

Jeżeli autoryzowany przedstawiciel reprezentuje więcej niż jednego producenta, a państwo członkowskie przewiduje, że autoryzowany przedstawiciel rejestruje się tylko raz, autoryzowany przedstawiciel podaje oddzielnie, w odniesieniu do każdego reprezentowanego producenta, kategorie EEE, jakie ten producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim.

M
Podkategoria lub podkategorie EEE Opis jednej lub kilku podkategorii EEE, jakie producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim, które są stosowane w tym państwie.

Jeżeli autoryzowany przedstawiciel reprezentuje więcej niż jednego producenta, a państwo członkowskie przewiduje, że autoryzowany przedstawiciel rejestruje się tylko raz, autoryzowany przedstawiciel podaje oddzielnie, w odniesieniu do każdego reprezentowanego producenta, podkategorie EEE, jakie ten producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim.

M*
Typ EEE (sprzęt gospodarstwa domowego lub inny niż gospodarstwa domowego) W przypadku każdej z kategorii lub, w stosownych przypadkach, podkategorii EEE, jakie reprezentowany producent wprowadza do obrotu w danym państwie członkowskim, oznaczenie sprzętu "gospodarstwa domowego" lub "innego niż gospodarstwa domowego". M*
Nazwa marki EEE W przypadku każdej z kategorii lub, w stosownych przypadkach, podkategorii EEE, jakie reprezentowany producent wprowadza do obrotu w danym państwie członkowskim, arbitralnie przyjęta nazwa, którą producent nadał sprzętowi EEE w celu wyróżnienia go jako produkowanego lub sprzedawanego przez tego producenta i która może być stosowana i chroniona jako znak towarowy. M*
Odpowiedzialność producenta: Informacje dotyczące tego, jak reprezentowany producent wypełnia obowiązki określone w dyrektywie 2012/19/UE w danym państwie członkowskim. Jeżeli ten sam producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta ustanowił indywidualny system zgodności w odniesieniu do niektórych kategorii EEE i przystąpił do zbiorowego systemu zgodności w odniesieniu do innych kategorii, należy wskazać oba systemy.

Jeżeli autoryzowany przedstawiciel reprezentuje więcej niż jednego producenta, a państwo członkowskie przewiduje, że autoryzowany przedstawiciel rejestruje się tylko raz, autoryzowany przedstawiciel podaje oddzielnie, jak każdy reprezentowany producent wypełnia obowiązki określone w dyrektywie 2012/19/UE w danym państwie członkowskim.

Producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta ustanowił indywidualny system zgodności w państwie członkowskim.

Tak/Nie

M
W przypadku odpowiedzi "Tak" proszę podać dodatkowe informacje dotyczące indywidualnego systemu zgodności. Opis dodatkowych informacji, jakie producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta przedłoży w odniesieniu do indywidualnego systemu zgodności. M*
Producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta przystąpił do zbiorowego systemu zgodności/zbiorowych systemów zgodności w państwie członkowskim.

Tak/Nie

M
Odpowiedzialność finansowa: Informacje na temat formy gwarancji, jaką każdy reprezentowany producent przedłożył w momencie wprowadzania produktu do obrotu w państwie członkowskim zgodnie z art. 12 dyrektywy 2012/19/UE.
Producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta uczestniczy w jednym zbiorowym systemie zgodności lub większej ich liczbie.

Tak/Nie

M
Producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta przedłożył ubezpieczenie recyklingu.

Tak/Nie

M
Producent lub autoryzowany przedstawiciel w imieniu producenta zapewnił zablokowane konto bankowe.

Tak/Nie

M
Inne (proszę określić) Jeżeli gwarancja finansowa w danym państwie członkowskim nie ma żadnej z postaci określonych powyżej, autoryzowany przedstawiciel musi opisać formę gwarancji. M
Oświadczenie

"Oświadczam(-y), że wyżej wymieniony autoryzowany przedstawiciel został wyznaczony na podstawie pisemnego mandatu przez reprezentowanego producenta (reprezentowanych producentów) zgodnie z art. 17 ust. 3 dyrektywy 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego".

Oświadczenie autoryzowanego przedstawiciela lub, w stosownych przypadkach, osoby trzeciej działającej w imieniu autoryzowanego przedstawiciela, że autoryzowany przedstawiciel został wyznaczony na podstawie pisemnego mandatu zgodnie z art. 17 ust. 3 dyrektywy 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

W przypadku formularzy elektronicznych należy potwierdzić oświadczenie (zaznaczając pole wyboru).

M
Oświadczenie

"Oświadczam(-y), że podane informacje są prawdziwe i dokładne w odniesieniu do wyżej wymienionego autoryzowanego przedstawiciela oraz dokładnie odzwierciedlają typ sprzętu elektrycznego i elektronicznego wprowadzonego do obrotu w (podać nazwę państwa członkowskiego) przez producenta reprezentowanego przez wyżej wymienionego autoryzowanego przedstawiciela".

Oświadczenie autoryzowanego przedstawiciela lub, w stosownych przypadkach, osoby trzeciej działającej w imieniu autoryzowanego przedstawiciela, że przekazane informacje są prawdziwe i dokładne.

W przypadku formularzy elektronicznych należy potwierdzić oświadczenie (zaznaczając pole wyboru).

M

ZAŁĄCZNIK  II

Format przedkładania w rejestrze państwa członkowskiego sprawozdań dotyczących EEE wprowadzonego do obrotu w tym państwie

Główne elementy informacji są oznaczone literą "M".

Informacje, które zależą od zastosowania filtra, oznaczone literą "F", są częścią głównych elementów informacji, ale mają zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy wybrano określoną odpowiedź w ramach poprzedniego elementu informacji.

Dodatkowe elementy informacji są oznaczone znakiem "M*".

Element informacji Opis Rodzaj elementu informacji
Nazwa producenta lub autoryzowanego przedstawiciela lub organizacji realizującej w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta: Oficjalna nazwa producenta lub autoryzowanego przedstawiciela lub organizacji realizującej w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta powiązana z krajowym numerem identyfikacji podatkowej lub numerem/kodem identyfikacyjnym podanym przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim.
- Jeżeli producent lub autoryzowany przedstawiciel jest osobą prawną (przedsiębiorstwem), należy podać nazwę przedsiębiorstwa F
- Jeżeli producent lub autoryzowany przedstawiciel jest osobą fizyczną, należy podać:

- Imię

- Nazwisko

F
- Jeżeli państwo członkowskie umożliwia, aby sprawozdanie było składane przez organizację realizującą w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, należy podać nazwę tej organizacji i nazwy producentów lub autoryzowanych przedstawicieli, w imieniu których przedkłada się informacje. F
Krajowy kod identyfikacyjny/kod rejestracyjny przedsiębiorstwa W przypadku producentów lub autoryzowanych przedstawicieli, którzy są osobami prawnymi, lub organizacji realizujących w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, kod/numer identyfikacyjny podany przy rejestracji w rejestrze handlowym w danym państwie członkowskim. F
Krajowy numer identyfikacji podatkowej Numer identyfikacji podatkowej producenta lub autoryzowanego przedstawiciela lub organizacji realizującej w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta w państwie członkowskim. M*
Okres sprawozdawczy Producent lub autoryzowany przedstawiciel lub, w stosownych przypadkach, organizacja realizująca w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, podaje stosowny okres sprawozdawczy. M
Osoba wyznaczona do kontaktów w zakresie sprawozdawczości: Osoba powiązana z producentem lub autoryzowanym przedstawicielem, lub, w stosownych przypadkach, organizacją realizującą w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, wyznaczona jako punkt kontaktowy w zakresie sprawozdawczości w rejestrze.
- Imię M
- Nazwisko M
- Numer telefonu Telefon służbowy. M
- Adres e-mail Służbowy adres e-mail. M
Ilość EEE wprowadzonego do obrotu w państwie członkowskim (w tonach): Każdy producent lub autoryzowany przedstawiciel podaje wagę EEE wprowadzonego do obrotu w państwie członkowskim, w tonach, zgodnie z definicją w art. 2 lit. a) rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/699.

Jeżeli państwo członkowskie zezwala, aby informacje te dostarczała organizacja realizująca w imieniu producentów obowiązki w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, należy określić, czy informacje te są przedkładane dla każdego reprezentowanego producenta i autoryzowanego przedstawiciela indywidualnie czy łącznie dla wszystkich reprezentowanych producentów i autoryzowanych przedstawicieli.

w podziale na kategorie EEE Masa EEE, który producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim w podziale na kategorie EEE zgodnie z załącznikiem III do dyrektywy 2012/19/UE, przy czym panele fotowoltaiczne należy podać oddzielnie. M
w podziale na podkategorie EEE Masa EEE, który producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim w podziale na podkategorie EEE stosowane w państwie członkowskim. M*
w podziale na typ EEE (sprzęt gospodarstwa domowego lub inny niż gospodarstwa domowego). Masa EEE, który producent wprowadza do obrotu w państwie członkowskim w podziale na typ sprzętu (sprzęt "gospodarstwa domowego" lub "inny niż gospodarstwa domowego") M*
Oświadczenie

"Oświadczam(-y), że podane informacje są prawdziwe i dokładnie odzwierciedlają typ i ilość sprzętu elektrycznego i elektronicznego wprowadzonego do obrotu w (podać nazwę państwa członkowskiego) przez wyżej wymienionego producenta (wyżej wymienionych producentów)".

Oświadczenie producenta lub autoryzowanego przedstawiciela lub, w stosownych przypadkach, osoby trzeciej działającej w imieniu producenta lub autoryzowanego przedstawiciela, że przekazane informacje są prawdziwe i dokładne.

W przypadku formularzy elektronicznych należy potwierdzić oświadczenie (zaznaczając pole wyboru).

M
1 Dz.U. L 197 z 24.7.2012, s. 38.
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylająca niektóre dyrektywy (Dz.U. L 312 z 22.11.2008, s. 3).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.48.6

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2019/290 określające format rejestrowania i sprawozdawczości w rejestrze w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Data aktu: 19/02/2019
Data ogłoszenia: 20/02/2019
Data wejścia w życie: 01/01/2020, 12/03/2019