DECYZJA RADY (UE) 2019/1912
z dnia 11 listopada 2019 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte, w imieniu Unii Europejskiej, w ramach rozszerzonej Komisji Eurocontrol w odniesieniu do zasad dotyczących ustalania bazowych kosztów opłat trasowych i obliczania stawek jednostkowych oraz w odniesieniu do warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2 w związku z jego art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Umowa wielostronna w sprawie opłat trasowych (zwana dalej "umową") weszła w życie w dniu 1 stycznia 1986 r.
(2) Zgodnie z art. 3 ust. 2 umowy rozszerzona Komisja ustanawia zasady rządzące ustalaniem wysokości kosztów w związku z obliczaniem opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej oraz warunki stosowania i płatności takich opłat.
(3) Rozszerzony Komitet na swoim 112. posiedzeniu w dniach 26 i 27 czerwca 2019 r. przyjął decyzje w sprawie propozycji zmian zasad ustalania bazowych kosztów opłat trasowych i obliczania stawek jednostkowych oraz aktualizacji warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności (zwane dalej "decyzjami").
(4) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte, w imieniu Unii, w ramach rozszerzonej Komisji Eurocontrol, która zatwierdzi te zmiany podczas posiedzenia ad hoc w dniu 28 listopada 2019 r., jako że przedmiot decyzji jest w dużej mierze objęty prawodawstwem Unii, a mianowicie rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/317 1 . Akty te mogą zatem wpływać na wspólne przepisy lub zmieniać ich zakres, a Unia posiada wyłączną kompetencję zewnętrzną na mocy art. 3 ust. 2 Traktatu.
(5) Celem decyzji jest zapewnienie utrzymania spójności z unijnymi przepisami dotyczącymi transportu, w szczególności z rozporządzeniem (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 oraz rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/317. Z tego powodu właściwe jest poparcie przyjęcia decyzji.
(6) Stanowisko Unii powinno zostać wyrażone przez działające wspólnie państwa członkowskie Unii, które są członkami rozszerzonej Komisji Eurocontrol,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: