Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1726 z dnia 15 października 2019 r. wprowadzającego odliczenia od kwot połowowych w roku 2019 w odniesieniu do niektórych stad z powodu przełowienia tych stad w poprzednich latach

Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1726 z dnia 15 października 2019 r. wprowadzającego odliczenia od kwot połowowych w roku 2019 w odniesieniu do niektórych stad z powodu przełowienia tych stad w poprzednich latach

Strona 5, załącznik otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK

ODLICZENIA OD KWOT POŁOWOWYCH NA 2019 R. W ODNIESIENIU DO STAD PRZEŁOWIONYCH

Państwo członkowskie Kod

gatunku

Kod obszaru Nazwa gatunku Nazwa obszaru Początkowa kwota na 2018 r. (w kilogramach) Dozwolone wielkości wyładunków na 2018 r. (całkowita dostosowana ilość w kilogramach) (1) Całkowite

połowy w 2018 r. (ilość w kilogramach)

Wykorzystanie kwoty w stosunku do dozwolonych wielkości wyładunków Wielkość przełowienia w stosunku do dozwolonych

wielkości wyładunków

(ilość w kilogramach)

Mnożnik (2) Mnożnik dodatkowy (3), (4) Zaległe odliczenia z poprzednich lat (5)

(ilość w kilogramach)

Odliczenia, które należy zastosować w 2019 r.

(ilość w kilogramach)

BE RJE 7FG. Raja

drobnooka

Wody Unii obszarów 7f i 7g 14 000 15 400 19 888 129,14% 4 488 1,00 / / 4 488
BE RJU 07D. (6) Raja bruzdowana Wody Unii obszaru 7d 2 000 969 1 394 143,86% 425 (0 Nie dotyczy Nie dotyczy 2617 2617
DE COD 3BC+24 Dorsz atlantycki Podrejony 22-24 1 194000 1 349 400 1 393 360 103,26% 43 960 / си 43 960
DK COD 3BC+24 Dorsz atlantycki Podrejony 22-24 2 444 000 2 594270 2 617 780 100,91 % 23 510 / си 23 510
ES BET ATLANT Opastun Ocean Atlantycki 9 791920 9 281920 9 756 069 105,11% 474149 / си 474149
ES GHL 1N2AB. Halibut niebieski Wody Norwegii obszarów 1 i 2 / 0 27 736 Nie dotyczy 27 736 1,00 A 41604
ES GHL N3LMNO Halibut niebieski NAFO 3LMNO 4 534 000 4 496 772 4 508 020 100,25% 11248 / a C)+c и 11248
ES NEP *07U16 Homarzec Jednostka funkcjonalna 16 podobszaru ICES7 825 000 155 000 158 375 102,18% 3 375 / / 3 375
ES RJU 9-C. Raja bruzdowana Wody Unii obszaru 9 15 000 15 000 17067 113,78% 2 067 1,00 / / 2 067
ES YFT IOTC Tuńczyk

żółtopłetwy

Obszar podlegający kompetencji IOTC 45 682 000 45 354 940 44 964 373 99,14% -390 567 0 Nie dotyczy Nie dotyczy 2 138 460 2 138 460
ЕЕ COD N3M. Dorsz atlantycki NAFO 3M 124 000 916170 953 232 104,05% 37 062 / / / 37 062
FR GHL 1N2AB. Halibut niebieski Wody Norwegii obszarów 1 i 2 / 0 18 084 Nie dotyczy 18084 1,00 / / 18084
IE HER 07A/MM Śledź atlantycki 7a 1826 000 1850311 1 979 666 106,99% 129 355 / / / 129 355
IE MAC 2CX14- Makrela 6, 7, 8a, 8b, 8d i 8e; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 2a, 12 i 14 69 141000 66 541055 66 965 925 100,64% 424 870 / / / 424 870
NL РОK 2C3A4 Czarniak 3ai4;WodyUnii obszaru 2a 110000 210 994 265 115 125,65% 54121 1,00 / / 54121
NL WHG 56-14 Witlinek 6; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 12 i 14 / 0 4 492 Nie dotyczy 4 492 1,00 / / 4 492
PL COD 3BC+24 Dorsz atlantycki Podrejony 22-24 654 000 786 200 858 164 109,15% 71964 / co 32 331 104 295
PT ALF 3X14- Beryksy Wody Unii i wody międzynarodowe obszarów III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XII oraz XIV 182 000 179 044 184010 102,77% 4 966 / / / 4 966
PT BET ATLANT Opastun Ocean Atlantycki 3717470 4152 470 4 405 184 106,09% 252 714 / си 252 714
PT BFT AE45WM Tuńczyk błękitno-płetwy Ocean Atlantycki na wschód od 45° W oraz Morze Śródziemne 470 190 437190 450 343 103,01 % 13153 / en 13153
PT BUM ATLANT Mariin błękitny Ocean Atlantycki 50 440 45 428 74 337 163,64% 28 909 1,00 A 43 364
PT RJU 9-C. Raja bruzdowana Wody Unii obszaru 9 15 000 33 000 36 295 109,98% 3 295 / / 3 295
UK COD N1GL14 Dorsz atlantycki Wody Grenlandii obszaru NAFO 1F oraz wody Grenlandii obszarów 5,12 i 14 382 000 497 520 512187 102,95% 14667 / / 14667
UK GHL 1N2AB. Halibut niebieski Wody Norwegii obszarów 1 i 2 25 000 22 000 24 434 111,06% 2 434 1,00 / 2 434
UK HER 4AB. Śledź atlantycki Wody Unii i wody Norwegii obszaru 4 na północ od 53° 30'N 79 381000 84 694 795 84 739 599 100,05% 44 804 / / 44 804
UK MAC 2CX14- Makrela 6, 7, 8a, 8b, 8d i 8e; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 2a, 12 i 14 190 143 000 186253028 189 644 893 101,82% 3 391865 / AC) / 3 391865
UK ΡΟΚ 1N2AB. Czarniak Wody Norwegii obszarów 1 i 2 182 000 459 700 463 509 100,83% 3 809 / / / 3 809
UK RHG 5B67- Buławik siwy Wody Unii i wody międzynarodowe obszarów Vb, VI oraz VII 1 510 1 510 7 588 502,52 % 6 078 1,00 / / 6 078
UK WHG 56-14 Witlinek 6; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 12 i 14 122 000 124 060 139 470 112,42% 15410 1,00 / / 15410"
(1) Kwoty dostępne dla państwa członkowskiego na podstawie odpowiednich rozporządzeń w sprawie uprawnień do połowów, po uwzględnieniu: wymian tych uprawnień zgodnie z art. 16 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22), przenoszenia kwot z 2017 na 2018 r. zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 847/96 (Dz.U. L 115 z 9.5.1996, s. 3) oraz z art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 lub zmian przydziałów bądź odliczeń uprawnień do połowów zgodnie z art. 37 i 105 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009.

(2) Zgodnie z art. 105 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009. Odliczenie równe przełowieniu * 1,00 stosuje się we wszystkich przypadkach przełowienia równego lub mniejszego niż 100 ton.

(3) Zgodnie z art. 105 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009 oraz pod warunkiem, że stopień przełowienia przekracza 10 %.

(4) Litera "A" oznacza, że z powodu ciągłego przeławiania w latach 2016, 2017 i 2018 zastosowano mnożnik dodatkowy wynoszący 1,5. Litera "C" oznacza, że zastosowano mnożnik dodatkowy wynoszący 1,5, ponieważ stado jest objęte planem wieloletnim.

(5) Ilości pozostałe z poprzednich lat.

(6) Odliczenia należy dokonać w stosunku do RJU/7DE. (wody Unii obszarów 7d i 7e).

(7) Ilości poniżej jednej tony nie są brane pod uwagę.

(8) Mnożnik dodatkowy nie ma zastosowania, gdyż przełowienie nie przekracza 10 % dozwolonych wyładunków.

(9) Odliczenia nie można pomniejszyć o tę niewykorzystaną ilość, ponieważ art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 nie ma zastosowania do stada YFT/IOTC.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.265.16

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1726 z dnia 15 października 2019 r. wprowadzającego odliczenia od kwot połowowych w roku 2019 w odniesieniu do niektórych stad z powodu przełowienia tych stad w poprzednich latach
Data aktu: 18/10/2019
Data ogłoszenia: 18/10/2019
Data wejścia w życie: 23/10/2019