"ZAŁĄCZNIK
ODLICZENIA OD KWOT POŁOWOWYCH NA 2019 R. W ODNIESIENIU DO STAD PRZEŁOWIONYCH
| Państwo członkowskie |
Kod gatunku |
Kod obszaru | Nazwa gatunku | Nazwa obszaru | Początkowa kwota na 2018 r. (w kilogramach) | Dozwolone wielkości wyładunków na 2018 r. (całkowita dostosowana ilość w kilogramach) (1) |
Całkowite połowy w 2018 r. (ilość w kilogramach) |
Wykorzystanie kwoty w stosunku do dozwolonych wielkości wyładunków |
Wielkość przełowienia w stosunku do dozwolonych wielkości wyładunków (ilość w kilogramach) |
Mnożnik (2) | Mnożnik dodatkowy (3), (4) |
Zaległe odliczenia z poprzednich lat (5) (ilość w kilogramach) |
Odliczenia, które należy zastosować w 2019 r. (ilość w kilogramach) |
| BE | RJE | 7FG. |
Raja drobnooka |
Wody Unii obszarów 7f i 7g | 14 000 | 15 400 | 19 888 | 129,14% | 4 488 | 1,00 | / | / | 4 488 |
| BE | RJU | 07D. (6) | Raja bruzdowana | Wody Unii obszaru 7d | 2 000 | 969 | 1 394 | 143,86% | 425 (0 | Nie dotyczy | Nie dotyczy | 2617 | 2617 |
| DE | COD | 3BC+24 | Dorsz atlantycki | Podrejony 22-24 | 1 194000 | 1 349 400 | 1 393 360 | 103,26% | 43 960 | / | си | 43 960 | |
| DK | COD | 3BC+24 | Dorsz atlantycki | Podrejony 22-24 | 2 444 000 | 2 594270 | 2 617 780 | 100,91 % | 23 510 | / | си | 23 510 | |
| ES | BET | ATLANT | Opastun | Ocean Atlantycki | 9 791920 | 9 281920 | 9 756 069 | 105,11% | 474149 | / | си | 474149 | |
| ES | GHL | 1N2AB. | Halibut niebieski | Wody Norwegii obszarów 1 i 2 | / | 0 | 27 736 | Nie dotyczy | 27 736 | 1,00 | A | 41604 | |
| ES | GHL | N3LMNO | Halibut niebieski | NAFO 3LMNO | 4 534 000 | 4 496 772 | 4 508 020 | 100,25% | 11248 | / | a C)+c и | 11248 | |
| ES | NEP | *07U16 | Homarzec | Jednostka funkcjonalna 16 podobszaru ICES7 | 825 000 | 155 000 | 158 375 | 102,18% | 3 375 | / | / | 3 375 | |
| ES | RJU | 9-C. | Raja bruzdowana | Wody Unii obszaru 9 | 15 000 | 15 000 | 17067 | 113,78% | 2 067 | 1,00 | / | / | 2 067 |
| ES | YFT | IOTC |
Tuńczyk żółtopłetwy |
Obszar podlegający kompetencji IOTC | 45 682 000 | 45 354 940 | 44 964 373 | 99,14% | -390 567 0 | Nie dotyczy | Nie dotyczy | 2 138 460 | 2 138 460 |
| ЕЕ | COD | N3M. | Dorsz atlantycki | NAFO 3M | 124 000 | 916170 | 953 232 | 104,05% | 37 062 | / | / | / | 37 062 |
| FR | GHL | 1N2AB. | Halibut niebieski | Wody Norwegii obszarów 1 i 2 | / | 0 | 18 084 | Nie dotyczy | 18084 | 1,00 | / | / | 18084 |
| IE | HER | 07A/MM | Śledź atlantycki | 7a | 1826 000 | 1850311 | 1 979 666 | 106,99% | 129 355 | / | / | / | 129 355 |
| IE | MAC | 2CX14- | Makrela | 6, 7, 8a, 8b, 8d i 8e; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 2a, 12 i 14 | 69 141000 | 66 541055 | 66 965 925 | 100,64% | 424 870 | / | / | / | 424 870 |
| NL | РОK | 2C3A4 | Czarniak | 3ai4;WodyUnii obszaru 2a | 110000 | 210 994 | 265 115 | 125,65% | 54121 | 1,00 | / | / | 54121 |
| NL | WHG | 56-14 | Witlinek | 6; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 12 i 14 | / | 0 | 4 492 | Nie dotyczy | 4 492 | 1,00 | / | / | 4 492 |
| PL | COD | 3BC+24 | Dorsz atlantycki | Podrejony 22-24 | 654 000 | 786 200 | 858 164 | 109,15% | 71964 | / | co | 32 331 | 104 295 |
| PT | ALF | 3X14- | Beryksy | Wody Unii i wody międzynarodowe obszarów III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XII oraz XIV | 182 000 | 179 044 | 184010 | 102,77% | 4 966 | / | / | / | 4 966 |
| PT | BET | ATLANT | Opastun | Ocean Atlantycki | 3717470 | 4152 470 | 4 405 184 | 106,09% | 252 714 | / | си | 252 714 | |
| PT | BFT | AE45WM | Tuńczyk błękitno-płetwy | Ocean Atlantycki na wschód od 45° W oraz Morze Śródziemne | 470 190 | 437190 | 450 343 | 103,01 % | 13153 | / | en | 13153 | |
| PT | BUM | ATLANT | Mariin błękitny | Ocean Atlantycki | 50 440 | 45 428 | 74 337 | 163,64% | 28 909 | 1,00 | A | 43 364 | |
| PT | RJU | 9-C. | Raja bruzdowana | Wody Unii obszaru 9 | 15 000 | 33 000 | 36 295 | 109,98% | 3 295 | / | / | 3 295 | |
| UK | COD | N1GL14 | Dorsz atlantycki | Wody Grenlandii obszaru NAFO 1F oraz wody Grenlandii obszarów 5,12 i 14 | 382 000 | 497 520 | 512187 | 102,95% | 14667 | / | / | 14667 | |
| UK | GHL | 1N2AB. | Halibut niebieski | Wody Norwegii obszarów 1 i 2 | 25 000 | 22 000 | 24 434 | 111,06% | 2 434 | 1,00 | / | 2 434 | |
| UK | HER | 4AB. | Śledź atlantycki | Wody Unii i wody Norwegii obszaru 4 na północ od 53° 30'N | 79 381000 | 84 694 795 | 84 739 599 | 100,05% | 44 804 | / | / | 44 804 | |
| UK | MAC | 2CX14- | Makrela | 6, 7, 8a, 8b, 8d i 8e; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 2a, 12 i 14 | 190 143 000 | 186253028 | 189 644 893 | 101,82% | 3 391865 | / | AC) | / | 3 391865 |
| UK | ΡΟΚ | 1N2AB. | Czarniak | Wody Norwegii obszarów 1 i 2 | 182 000 | 459 700 | 463 509 | 100,83% | 3 809 | / | / | / | 3 809 |
| UK | RHG | 5B67- | Buławik siwy | Wody Unii i wody międzynarodowe obszarów Vb, VI oraz VII | 1 510 | 1 510 | 7 588 | 502,52 % | 6 078 | 1,00 | / | / | 6 078 |
| UK | WHG | 56-14 | Witlinek | 6; Wody Unii i wody międzynarodowe obszaru 5b; wody międzynarodowe obszarów 12 i 14 | 122 000 | 124 060 | 139 470 | 112,42% | 15410 | 1,00 | / | / | 15410" |
|
(1) Kwoty dostępne dla państwa członkowskiego na podstawie odpowiednich rozporządzeń w sprawie uprawnień do połowów, po uwzględnieniu: wymian tych uprawnień zgodnie z art. 16 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22), przenoszenia kwot z 2017 na 2018 r. zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 847/96 (Dz.U. L 115 z 9.5.1996, s. 3) oraz z art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 lub zmian przydziałów bądź odliczeń uprawnień do połowów zgodnie z art. 37 i 105 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009. (2) Zgodnie z art. 105 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009. Odliczenie równe przełowieniu * 1,00 stosuje się we wszystkich przypadkach przełowienia równego lub mniejszego niż 100 ton. (3) Zgodnie z art. 105 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009 oraz pod warunkiem, że stopień przełowienia przekracza 10 %. (4) Litera "A" oznacza, że z powodu ciągłego przeławiania w latach 2016, 2017 i 2018 zastosowano mnożnik dodatkowy wynoszący 1,5. Litera "C" oznacza, że zastosowano mnożnik dodatkowy wynoszący 1,5, ponieważ stado jest objęte planem wieloletnim. (5) Ilości pozostałe z poprzednich lat. (6) Odliczenia należy dokonać w stosunku do RJU/7DE. (wody Unii obszarów 7d i 7e). (7) Ilości poniżej jednej tony nie są brane pod uwagę. (8) Mnożnik dodatkowy nie ma zastosowania, gdyż przełowienie nie przekracza 10 % dozwolonych wyładunków. (9) Odliczenia nie można pomniejszyć o tę niewykorzystaną ilość, ponieważ art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 nie ma zastosowania do stada YFT/IOTC. | |||||||||||||
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.265.16 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1726 z dnia 15 października 2019 r. wprowadzającego odliczenia od kwot połowowych w roku 2019 w odniesieniu do niektórych stad z powodu przełowienia tych stad w poprzednich latach |
| Data aktu: | 18/10/2019 |
| Data ogłoszenia: | 18/10/2019 |
| Data wejścia w życie: | 23/10/2019 |