a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z decyzją Rady 97/836/WE 1 Unia przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań 2 (zwanego dalej "zrewidowanym porozumieniem z 1958 r.").
(2) Zharmonizowane wymagania regulaminu nr 9 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczoych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii L2, L4 oraz L5 w zakresie emisji hałasu, regulaminu nr 63 EKG ONZ - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii L1 w zakresie emisji hałasu oraz regulaminu nr 92 EKG ONZ - Jednolite przepisy dotyczące homologacji nieoryginalnych zamiennych układów tłumiących wydechu (NORESS) w pojazdach kategorii L1, L2 L3 L4 oraz L5 w zakresie ich emisji hałasu (zwanych dalej "regulaminami nr 9, 63 i 92 ONZ") mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami zrewidowanego porozumienia z 1958 r. oraz zagwarantowanie, że pojazdy takie zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony. Kategoria pojazdów L obejmuje lekkie pojazdy, takie jak rowery z napędem, motorowery dwu- lub trójkołowe, motocykle z wózkiem bocznym lub bez niego, pojazdy trójkołowe i czterokołowce.
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 3 i rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 134/2014 4 upoważniają do przyjęcia dopuszczalnych poziomów hałasu, wymagań dotyczących zamiennych układów wydechowych i procedur badania dwu- i trójkołowych pojazdów silnikowych i czterokołowców.
(4) Załączniki IV, V i VI do rozporządzenia (UE) nr 168/2013 i załącznik IX do rozporządzenia (UE) nr 134/2014 zawierają wymagania dotyczące homologacji typu pojazdów kategorii L w odniesieniu do ich dopuszczalnego poziomu hałasu i układu wydechowego.
(5) W dniu przystąpienia do zrewidowanego porozumienia z 1958 r. Unia przystąpiła do szeregu regulaminów ONZ wymienionych w załączniku II do decyzji 97/836/WE; regulaminy nr 9, 63 i 92 ONZ nie zostały ujęte w tym wykazie.
(6) Zgodnie z art. 3 ust. 3 decyzji 97/836/WE oraz zgodnie z art. 1 ust. 7 zrewidowanego porozumienia z 1958 r. Unia może podjąć decyzję o stosowaniu jednego, kilku lub wszystkich regulaminów ONZ, do których nie przystąpiła w chwili przystąpienia do zrewidowanego porozumienia z 1958 r.
(7) W następstwie niedawnych zmian w regulaminach nr 9, 63 i 92 ONZ, dostosowujących je do odpowiednich przepisów technicznych rozporządzeń (UE) nr 168/2013 i (UE) nr 134/2014, właściwe jest obecnie, by Unia stosowała regulaminy nr 9, 63 i 92 ONZ w celu zapewnienia wspólnych, zharmonizowanych wymogów na poziomie międzynarodowym. Powinno to umożliwić unijnym przedsiębiorstwom stosowanie jednego zestawu wymagań uznanego na poziomie światowym, w szczególności w państwach będących umawiającymi się stronami zrewidowanego porozumienia z 1958 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: