Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/1037
z dnia 20 lipca 2018 r.
w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1  ("rozporządzenie podstawowe"), a w szczególności jego art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Wszczęcie postępowania

(1) W dniu 23 czerwca 2017 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła dochodzenie antydumpingowe w odniesieniu do przywozu do Unii żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"), Federacji Rosyjskiej ("Rosja") i Turcji ("państwa, których dotyczy postępowanie") na podstawie art. 5 rozporządzenia podstawowego. Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu postępowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2  ("zawiadomienie o wszczęciu postępowania").

(2) Komisja wszczęła dochodzenie w następstwie skargi złożonej w dniu 10 maja 2017 r. przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Żelazostopów ("Euroalliages" lub "skarżący") w imieniu jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, Elekterwerk Weisweiler GmbH. Skarżący reprezentuje 100 % łącznej produkcji unijnej żelazochromu niskowęglowego. W skardze przedstawiono dowody na wystąpienie dumpingu i wynikającej z niego istotnej szkody, które uznano za wystarczające, by uzasadnić wszczęcie dochodzenia.

(3) W zawiadomieniu o wszczęciu postępowania Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała skarżącego, znanych producentów eksportujących w krajach, których dotyczy postępowanie, władze Chin, Rosji i Turcji, znanych importerów i użytkowników, a także stowarzyszenia, o których wiadomo, że są zainteresowane, o wszczęciu dochodzenia i zaprosiła te podmioty do wzięcia w nim udziału.

1.2. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

(4) Komisja przesłała kwestionariusze do jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, do dziesięciu użytkowników oraz do ośmiu importerów, którzy zgłosili się po wszczęciu postępowania.

(5) Komisja otrzymała odpowiedzi od jednego tureckiego producenta, od jedynego producenta unijnego oraz od czterech użytkowników żelazochromu niskowęglowego. Żaden z ośmiu importerów nie odpowiedział na kwestionariusz.

1.3. Wizyty weryfikacyjne

(6) Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uważane za niezbędne w celu stwierdzenia istnienia dumpingu, wynikającej z niego szkody oraz interesu Unii. Wizyty weryfikacyjne na podstawie art. 16 rozporządzenia podstawowego odbyły się na terenie następujących przedsiębiorstw:

- Producenci unijni

- Elekterwerk Weisweiler GmbH - "EWW", Niemcy i jego przedsiębiorstwo powiązane Afark Trading Limited - "ATL", Malta

- Użytkownicy

- Aperam Sourcing SCA, Luksemburg

- Salzgitter AG, Niemcy

- VDM Metals International GmbH, Niemcy

- Producent eksportujący w Turcji:

- Eti Elektrometalurji A.Ș ., Antalya, Turcja

1.4. Okres objęty dochodzeniem i okres badany

(7) Dochodzenie dotyczące dumpingu i szkody obejmowało okres od dnia 1 kwietnia 2016 r. do dnia 31 marca 2017 r. ("okres objęty dochodzeniem" lub "OD"). Analiza tendencji mających znaczenie dla oceny szkody objęła okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do końca okresu objętego dochodzeniem ("okres badany").

1.5. Niewprowadzanie środków tymczasowych

(8) Ze względu na brak jasności co do zakresu produktu, Komisja postanowiła nie wprowadzać środków tymczasowych, lecz kontynuować dochodzenie. W dniu 23 marca 2018 r. wszystkie zainteresowane strony otrzymały dokument informacyjny, w którym przedstawiono przyczyny niewprowadzania środków tymczasowych. Kilka zainteresowanych stron przedłożyło uwagi na piśmie.

2. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

(9) Wiadomością elektroniczną z dnia 22 maja 2018 r. skarżący powiadomił Komisję o wycofaniu swojej skargi.

(10) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.

(11) Skarżący jest jedynym producentem żelazochromu niskowęglowego w Unii, a żaden inny podmiot nie zgłosił sprzeciwu wobec ewentualnego nałożenia środków antydumpingowych. Ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że zakończenie postępowania nie leży w interesie Unii, uznano, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone.

(12) W kontekście wycofania skargi przez przemysł unijny oraz proponowanego zakończenia postępowania bez wprowadzania środków Komisja nie uznała za konieczne przeanalizowania uwag otrzymanych od zainteresowanych stron na temat wszczęcia dochodzenia oraz wstępnych ustaleń zawartych w dokumencie informacyjnym, o którym mowa w motywie 8.

3. UJAWNIENIE USTALEŃ I WNIOSKI

(13) Zainteresowane strony zostały poinformowane o zamiarze zakończenia postępowania przez Komisję i miały możliwość przedstawienia swoich uwag. Do Komisji nie wpłynęły jednak żadne uwagi wskazujące na to, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii.

(14) Komisja stwierdza zatem, że postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, powinno zostać zakończone bez wprowadzania środków.

(15) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, obecnie objętego kodem CN 7202 49 50, zostaje niniejszym zakończone.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 lipca 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Rosji i Turcji (Dz.U. C 200 z 23.6.2017, s. 17).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.185.48

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji
Data aktu: 20/07/2018
Data ogłoszenia: 23/07/2018