(Dz.U.UE L z dnia 14 marca 2017 r.)
Strony 387 i 388, tabela otrzymuje brzmienie:
| "Tytuł | Dział | Środki 2017 | Środki 2016 | Wynik 2015 | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
| 01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 3 086 394 801 | 2 840 247 301 | 2 606 581 157 | 1 097 025 157 | 1 648 867 940,72 | 418 650 879,73 |
| 02 | RYNEK WEWNĘTRZNY, PRZE-MYSŁ, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I MŚP | 2 455 727 091 | 2 260 420 906 | 2 285 812 989 | 1 894 487 636 | 2 580 988 956,39 | 2 071 250 234,93 |
| 03 | KONKURENCJA | 108 427 562 | 108 427 562 | 102 698 620 | 102 698 620 | 99 991 590,72 | 99 991 590,72 |
| 04 | ZATRUDNIENIE, SPRAWY SPOŁECZNE I WŁĄCZENIE SPOŁECZNE | 13 813 326 529 | 10 725 565 124 | 12 924 259 299 | 11 185 720 525 | 18 112 955 105,37 | 10 757 082 443,37 |
| 05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 57 537 879 867 | 54 110 140 315 | 61 380 834 429 | 54 625 119 708 | 65 491 966 489,08 | 57 093 310 144,82 |
| 06 | MOBILNOŚĆ I TRANSPORT | 3 783 964 054 | 1 815 351 093 | 4 220 977 187 | 2 297 113 330 | 2 683 905 382,14 | 2 055 079 058,37 |
| 07 | ŚRODOWISKO | 472 838 520 | 388 338 137 | 448 266 445 | 397 061 087 | 436 307 063,76 | 397 990 224,07 |
| 08 | BADANIA NAUKOWE I INNOWACJE | 6 192 803 780 | 5 911 660 897 | 5 851 738 306 | 5 401 700 507 | 6 259 564 911,40 | 5 820 355 448,88 |
| 09 | SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE | 2 008 048 360 | 2 164 759 630 | 1 803 314 364 | 2 373 056 657 | 1 967 416 437,50 | 1 980 654 260,33 |
| 10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 401 736 330 | 401 569 370 | 396 834 657 | 402 688 960 | 504 440 682,87 | 518 532 553,84 |
| 11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓW-STWO | 1 090 330 395 | 752 871 678 | 994 490 215 | 536 326 774 | 1 834 203 382,82 | 959 839 262,31 |
| 12 | Rezerwy (40 02 41) | 14 809 522 | 14 809 522 | 79 515 750 | 76 610 750 | ||
| STABILNOŚĆ FINANSOWA, USŁUGI FINANSOWE I UNIA RYNKÓW KAPITAŁOWYCH | 1 105 139 917 | 767 681 200 | 1 074 005 965 | 612 937 524 | 1 834 203 382,82 | 959 839 262,31 | |
| 85 913 287 | 88 425 287 | 84 986 304 | 85 662 304 | 89 761 434,96 | 88 359 113,22 | ||
| 13 | Rezerwy (40 02 41) | 4 856 000 | 3 267 000 | ||||
| POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA | 90 769 287 | 91 692 287 | 84 986 304 | 85 662 304 | 89 761 434,96 | 88 359 113,22 | |
| 38 588 139 808 | 26 768 072 268 | 36 020 105 786 | 31 306 574 112 | 50 634 760 865,89 | 41 100 414 945,55 | ||
| Rezerwy (40 01 40, 40 02 41) | 23 625 000 | 12 375 000 | |||||
| 38 611 764 808 | 26 780 447 268 | 36 020 105 786 | 31 306 574 112 | 50 634 760 865,89 | 41 100 414 945,55 | ||
| 14 | PODATKI I UNIA CELNA | 178 361 995 | 161 007 995 | 166 447 251 | 159 265 251 | 164 867 164,76 | 154 952 021,18 |
| 15 | EDUKACJA I KULTURA | 3 366 357 284 | 3 146 029 354 | 2 889 262 253 | 3 030 752 053 | 3 095 620 424,55 | 3 036 037 497,20 |
| 16 | KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 211 571 438 | 210 059 438 | 203 694 896 | 196 759 396 | 208 027 510,98 | 203 598 132,56 |
| 17 | ZDROWIE I BEZPIE-CZEŃSTWO ŻYWNOŚCI | 564 254 603 | 541 521 603 | 557 855 060 | 558 557 060 | 592 082 628,96 | 528 221 314,28 |
| 18 | MIGRACJA I SPRAWY WEWNĘTRZNE | 3 419 137 519 | 3 075 013 252 | 3 475 091 730 | 2 333 443 097 | 2 026 257 159,15 | 1 383 269 323,57 |
| 19 | Rezerwy (40 02 41) | 40 000 000 | 28 000 000 | ||||
| INSTRUMENTY POLITYKI ZAGRANICZNEJ | 3 459 137 519 | 3 103 013 252 | 3 475 091 730 | 2 333 443 097 | 2 026 257 159,15 | 1 383 269 323,57 | |
| 738 187 747 | 699 292 859 | 782 603 058 | 677 343 652 | 705 572 634,99 | 589 716 066,56 | ||
| 20 | HANDEL | 113 201 323 | 111 701 323 | 107 216 392 | 105 566 392 | 115 685 236,75 | 115 912 475,41 |
| 21 | WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA I ROZWÓJ | 3 702 842 929 | 3 339 435 538 | 3 161 973 792 | 3 345 883 780 | 3 106 617 551,75 | 2 827 691 372,75 |
| 22 | POLITYKA SĄSIEDZTWA I NEGOCJACJE W SPRAWIE ROZSZERZENIA | 4 508 080 400 | 3 856 253 509 | 3 835 177 683 | 3 565 517 946 | 4 026 495 250,19 | 2 646 383 979,03 |
| 23 | POMOC HUMANITARNA I OCHRONA LUDNOŚCI | 1 052 651 277 | 1 254 755 387 | 1 202 303 141 | 1 560 487 834 | 1 483 671 267,91 | 1 325 672 656,56 |
| 24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 82 246 700 | 80 192 081 | 79 346 800 | 84 775 500 | 77 352 363,18 | 73 197 720,60 |
| 25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 232 305 442 | 232 055 442 | 206 099 587 | 205 749 587 | 198 519 037,55 | 198 519 037,55 |
| 26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 1 065 512 732 | 1 063 133 732 | 1 022 708 825 | 1 022 164 205 | 1 121 475 746,64 | 1 119 250 255,58 |
| 27 | Rezerwy (40 01 40) | 4 644 253 | 4 644 253 | 3 426 739 | 3 426 739 | ||
| BUDŻET | 1 070 156 985 | 1 067 777 985 | 1 026 135 564 | 1 025 590 944 | 1 121 475 746,64 | 1 119 250 255,58 | |
| 76 142 758 | 76 142 758 | 72 184 538 | 72 184 538 | 60 379 644,87 | 60 379 644,87 | ||
| 28 | KONTROLA | 19 227 094 | 19 227 094 | 18 774 034 | 18 774 034 | 12 451 085,54 | 12 451 085,54 |
| 29 | STATYSTYKA | 143 533 663 | 127 573 663 | 139 150 570 | 127 507 570 | 141 098 048,23 | 125 033 100,62 |
| 30 | EMERYTURY I RENTY ORAZ WYDATKI POWIĄZANE | 1 796 802 000 | 1 796 802 000 | 1 647 355 000 | 1 647 355 000 | 1 562 987 832,58 | 1 562 987 832,58 |
| 31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 407 877 123 | 407 877 123 | 398 824 459 | 398 824 459 | 424 634 430,21 | 424 634 430,21 |
| 32 | ENERGIA | 1 643 319 742 | 1 316 740 381 | 1 457 767 330 | 1 507 745 646 | 1 393 962 572,49 | 1 453 066 624,70 |
| 33 | SPRAWIEDLIWOŚĆ I KONSUMENCI | 270 997 258 | 238 117 353 | 258 626 977 | 239 160 105 | 245 354 098,19 | 206 165 448,90 |
| 34 | DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 146 724 470 | 102 431 675 | 137 514 278 | 81 944 278 | 128 080 337,61 | 65 467 733,44 |
| 40 | REZERWY | 483 924 000 | 315 000 000 | 474 612 000 | 139 000 000 | 0,- | 0,- |
| Ogółem | 153 936 724 656 | 130 569 308 903 | 151 498 431 901 | 132 864 034 249 | 173 236 322 270,70 | 141 474 117 913,83 | |
| Z czego rezerwa (40 01 40, 40 02 41) | 87 934 775 | 63 095 775 | 82 942 489 | 80 037 489" | |||
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2017.68.1 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do ostatecznego przyjęcia (UE, Euratom) 2017/292 budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2017 |
| Data aktu: | 14/03/2017 |
| Data ogłoszenia: | 14/03/2017 |
| Data wejścia w życie: | 01/01/2017 |