Decyzja wykonawcza 2016/2319 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/2319
z dnia 16 grudnia 2016 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2016) 8579)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 20 grudnia 2016 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w Unii oraz dla każdej grupy producentów. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji dane za 2015 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(4) Dnia 13 kwietnia 2016 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 97 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2015 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 44 producentów przekazało powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(5) W odniesieniu do pozostałych 53 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku czterech producentów żadne pojazdy, których dotyczyły przekazane wstępne zestawy danych, nie wchodziły w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(6) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(7) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, należy uwzględnić fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(8) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(9) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 wspomnianego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji. Na tej podstawie dwóch producentów uznaje się za przekraczających swój docelowy indywidualny poziom emisji na 2015 r.

(10) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. Kwestia ta była przedmiotem szczegółowego dochodzenia, Komisja jest jednak zdania, że konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony grupy Volkswagena jako całości, jak również potwierdzenie ze strony odpowiednich krajowych organów udzielających homologacji typu, że nieprawidłowości te nie występują. W związku z tym wartości w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członków (Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft., Bugatti Automobiles S.A.S., Dr Ing. h. c. F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG) nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(11) Komisja zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników któregokolwiek z producentów, potwierdzonych lub zmienionych niniejszą decyzją, w przypadku gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 wykorzystanych do ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(12) Należy zatem potwierdzić lub odpowiednio zmienić wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2015 r., docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz różnicy pomiędzy tymi dwiema wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości dotyczące wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta samochodów osobowych oraz dla każdej grupy producentów takich samochodów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2015 zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Alfa Romeo S.P.A.

C.so Giovanni Agnelli 200

10135 Torino

WŁOCHY

2)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co., KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

NIEMCY

3)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon

Warwickshire

CV35 0DB

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

4)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex

FRANCJA

5)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex

FRANCJA

6)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignieres

FRANCJA

7)
Bentley Motors Ltd.

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

NIEMCY

8)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

FRANCJA

9)
BLUECAR ITALY S.R.L.

Foro Bonaparte 54

20121 Milano (MI)

WŁOCHY

10)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

11)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

12)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

NIDERLANDY

13)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford

Kent

DA1 4QN

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

14)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

15)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

16)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

17)
Automobile Dacia SA

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

18)
Daihatsu Motor Co Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe

Avenue du Bourget, 60

1140 Brussels

BELGIA

19)
Daimler AG Zimmer

229 Mercedesstr. 137/1

70546 Stuttgart

NIEMCY

20)
DFSK MOTOR CO. LTD.

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino Val D'Elsa (Florence)

WŁOCHY

21)
Donkervoort Automobielen BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

NIDERLANDY

22)
Dr Motor Company Srl

S.S. 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

23)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

WŁOCHY

24)
FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

25)
Ford Motor Company of Brazil Ltda.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

26)
Ford India Private Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

27)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

28)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

29)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

30)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIA

31)
General Motors Company

Reprezentowany w Unii przez:

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

32)
GM Korea Company

Reprezentowany w Unii przez:

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

33)
Great Wall Motor Company Ltd

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

NIEMCY

34)
Honda Automobile (China) Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

BELGIA

35)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

BELGIA

36)
Honda Turkiye A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

BELGIA

37)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

BELGIA

38)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

39)
Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

40)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

41)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

42)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

aiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

43)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

BELGIA

44)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

45)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road

Whitley

Coventry

CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

46)
Jiangling Motor Holding Co Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

LWMC Europe BV

Berenbroek 3

5707 DB Helmond

NIDERLANDY

47)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

48)
KIA Motors Slovakia s.r.o. Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

49)
Koenigsegg Automotive AB

Valhall Park

262 74 Ängelholm

SZWECJA

50)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

AUSTRIA

51)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

NIEMCY

52)
LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignières

FRANCJA

53)
Automobili Lamborghini S.p.A

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

WŁOCHY

54)
Litex Motors AD

3 Lachezar Stanchev Str., 2nd floor,

1706 Sofia

BUŁGARIA

55)
Lotus Cars Ltd.

Hethel

Norwich

Norfolk

NR14 8EZ

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

56)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

57)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

58)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

59)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

WŁOCHY

60)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Ts

NIEMCY

61)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road

Woking

Surrey

GU21 4YH

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

62)
Mercedes-AMG GmbH

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229 HPC F 403

70327 Stuttgart,

NIEMCY

63)
MG Motor UK Ltd.

International HQ Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham

B31 2BQ

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

64)
Micro-Vett S.r.l

Via Lago Maggiore, 48

36077 Altavilla Vicentina (VI)

WŁOCHY

65)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

66)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

67)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

68)
Morgan Technologies Ltd.

Pickersleigh Road

Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

69)
National Electric Vehicle Sweden A.B.

Saabvägen 5

SE-461 38 Trollhättan

SZWECJA

70)
Nissan International SA

Reprezentowany w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

BELGIA

71)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

72)
Pagani Automobili S.p.A.

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

WŁOCHY

73)
PERODUA Manufacturing SDN BHD

Reprezentowany w Unii przez:

Perodua UK Limited

Suite 7 Queensgate House

18 Cookham Road

Maidenhead,

Berkshire

SL6 8BD

ZJEDNOCZONE KROLESTWO

74)
PGO Automobiles

ZA de la pyramide

30380 Saint-Christol-les-Alès

FRANCJA

75)
Radical Motorsport Ltd.

24 Ivatt Way Business Park

Westwood

Peterborough

PE3 7PG

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

76)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

77)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint-Priest Cedex

FRANCJA

78)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

79)
Secma S.A.S.

Rue Denfert-Rochereau

59580 Aniche

FRANCJA

80)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

NIEMCY

81)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

82)
Suzuki Motor Thailand Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

83)
Tata Motors Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

International Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

84)
Tazzari GL S.p.A.

VIA Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

WŁOCHY

85)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

NIDERLANDY

86)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

87)
Volvo Car Corporation

VAK building

Assar Gabrielssons väg

405 31 Göteborg

SZWECJA

88)
Westfield Sports Cars

Unit 1 Gibbons Industrial Park

Dudley Road

Kingswinford

DY6 8XF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

89)
Wiesmann GmbH

An der Lehmkuhle 87

48249 Dülmen

NIEMCY

90)
Grupa producentów: BMW Group

Petuelring 130

80788 Munich

NIEMCY

91)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

NIEMCY

92)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

93)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

NIEMCY

94)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

95)
Grupa producentów: Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire

SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

96)
Grupa producentów: Hyundai

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

97)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

98)
Grupa producentów:

Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

99)
Grupa Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

FRANCJA

100)
Grupa Suzuki

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

101)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd., Jaguar Cars Ltd., Land Rover

Abbey Road

Whitley

Coventry

CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

102)
Grupa producentów: Toyota-Daihatsu Group

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

Sporządzono w Brukseli dnia 16 grudnia 2016 r.

W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom

emisji CO2 (100 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

ALFA ROMEO SPA P3 18 961 116,269 128,395 - 12,126 - 12,127 1 336,89 116,269
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG DMD 690 172,174 1 873,54 172,174
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 1 449 312,204 310,000 2,204 2,178 1 833,65 312,241
AUTOMOBILES CITROEN 618 570 105,713 124,141 - 18,428 - 18,428 1 243,79 105,768
AUTOMOBILES PEUGEOT 857 421 103,659 124,904 - 21,245 - 21,245 1 260,49 103,712
AVTOVAZ JSC P10 905 202,287 124,300 77,987 77,987 1 247,28 202,287
BENTLEY MOTORS LTD D 2 251 290,891 298,000 - 7,109 - 7,156 2 491,43 290,891
BLUECAR SAS 934 0,000 127,529 - 127,529 - 127,529 1 317,92 0,000
BLUECAR ITALY SRL 258 0,000 124,882 - 124,882 - 124,882 1 260,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 886 972 124,883 138,988 - 14,105 - 14,196 1 568,67 125,554
BMW M GMBH P1 11 335 197,640 148,016 49,624 48,975 1 766,23 197,642
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED 9 0,000 179,493 - 179,493 - 179,493 2 455,00 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 103 149,282 626,17 149,282
CHEVROLET ITALIA SPA P5 3 131,667 130,731 0,936 0,936 1 388,00 131,667
FCA US LLC P3 99 453 158,760 148,516 10,244 10,131 1 777,17 158,768
CNG-TECHNIK GMBH P4 18 375 115,794 122,176 - 6,382 - 6,413 1 200,80 115,892
AUTOMOBILE DACIA SA P10 378 487 122,694 122,337 0,357 0,357 1 204,33 122,694
DAIMLER AG P2 800 292 124,079 138,620 - 14,541 - 14,795 1 560,62 124,623
DFSK MOTOR CO LTD DMD 3 184,000 1 251,33 184,000
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV DMD 5 178,000 865,00 178,000
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 435 145,848 1 187,63 145,848
FERRARI SPA D 2 250 299,448 295,000 4,448 4,448 1 696,77 299,448
FCA ITALY SPA P3 703 652 116,300 120,249 - 3,949 - 3,953 1 158,63 116,300
FORD MOTOR COMPANY P4 3 521 252,307 146,403 105,904 105,790 1 730,93 252,307
FORD-WERKE GMBH P4 993 376 117,701 128,204 - 10,503 - 10,508 1 332,69 117,701
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD ND 29 538 159,924 164,616 - 4,692 - 4,692 1 622,52 159,924
GENERAL MOTORS COMPANY P5 1 383 281,883 154,339 127,544 127,544 1 904,58 282,343
GM KOREA COMPANY P5 1 391 126,398 125,077 1,321 1,321 1 264,27 126,398
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 62 184,113 1 745,19 184,113
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD P6 380 124,718 119,495 5,223 5,223 1 142,13 124,718
HONDA MOTOR CO LTD P6 19 845 119,878 125,749 - 5,871 - 5,871 1 278,98 119,878
HONDA TURKIYE AS P6 691 155,174 126,494 28,680 28,680 1 295,28 155,174
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P6 104 589 133,387 133,699 - 0,312 - 0,312 1 452,94 133,387
HYUNDAI MOTOR COMPANY P7 64 425 134,125 136,218 - 2,093 - 2,093 1 508,07 134,232
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P7 155 198 113,524 116,604 - 3,080 - 3,080 1 078,87 113,524
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P7 236 926 134,525 133,738 0,787 0,787 1 453,80 134,525
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH P7 5 97,800 118,529 - 20,729 - 20,729 1 121,00 97,800
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD P7 1 156 114,454 117,769 - 3,315 - 3,315 1 104,37 114,454
ISUZU MOTORS LTD DMD 13 209,462 2 054,08 209,462
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P12/ND 172 731 164,029 178,025 - 13,996 - 13,996 1 996,54 164,029
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD DMD 1 137,000 1 355,00 137,000
KIA MOTORS CORPORATION P8 228 169 120,295 127,138 - 6,843 - 6,843 1 309,37 121,589
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P8 151 870 137,690 133,038 4,652 4,652 1 438,48 137,690
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB DMD 2 370,500 1 397,50 370,500
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG DMD 33 191,788 904,55 191,788
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 900 216,190 1 285,00 216,190
LADA FRANCE SAS P10 1 179,000 129,452 49,548 49,548 1 360,00 179,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA D 693 317,201 325,000 - 7,799 - 7,920 1 663,87 317,201
LITEX MOTORS AD DMD 25 180,120 1 724,60 180,120
LOTUS CARS LIMITED DMD 694 203,032 1 187,26 203,032
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P11/ND 125 532 120,485 123,114 - 2,629 - 2,630 1 160,99 120,485
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 410 177,888 1 896,87 177,888
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P11/ND 5 278 97,890 123,114 - 25,224 - 25,224 931,84 97,890
MASERATI SPA D 5 336 195,311 255,000 - 59,689 - 59,689 1 973,32 195,311
MAZDA MOTOR CORPORATION ND 194 752 126,779 129,426 - 2,647 - 2,647 1 362,10 126,779
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 325 267,446 275,000 - 7,554 - 7,554 1 526,25 267,446
MERCEDES-AMG GMBH P2 3 832 208,663 144,858 63,805 63,712 1 697,11 208,685
MG MOTOR UK LIMITED D 3 114 133,934 146,000 - 12,066 - 12,066 1 309,64 133,934
MICRO-VETT SRL 1 0,000 128,263 - 128,263 - 128,263 1 334,00 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P9 95 403 104,631 142,028 - 37,397 - 37,402 1 635,19 113,834
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P9 1 125,000 113,457 11,543 11,543 1 010,00 125,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P9 27 831 96,744 109,703 - 12,959 - 12,974 927,87 96,804
MORGAN TECHNOLOGIES LTD DMD 427 193,948 1 086,30 193,948
NATIONAL ELECTRIC VEHICLE SWEDEN DMD 129 200,000 1 614,00 200,000
NISSAN INTERNATIONAL SA 548 682 113,778 129,730 - 15,952 - 15,952 1 366,10 115,106
ADAM OPEL AG P5 915 120 126,775 130,695 - 3,920 - 3,920 1 387,20 126,785
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 1 349,000 1 487,00 349,000
PERODUA

MANUFACTURING SDN BHD

DMD 2 137,000 1 010,00 137,000
PGO AUTOMOBILES DMD 19 174,158 1 007,16 174,158
RADICAL MOTORSPORT LTD DMD 4 314,500 1 073,50 314,500
RENAULT SAS P10 984 980 105,304 125,023 - 19,719 - 19,719 1 263,09 106,191
RENAULT TRUCKS DMD 22 183,000 2 209,68 183,000
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 553 331,461 181,335 150,126 150,076 2 495,30 331,461
SECMA SAS DMD 35 132,600 658,00 132,600
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 13 225 165,625 180,000 - 14,375 - 14,375 1 704,98 165,625
SUZUKI MOTOR CORPORATION P11/ND 12 654 164,370 123,114 41,256 41,256 1 161,70 164,370
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P11/ND 25 442 96,326 123,114 - 26,788 - 26,788 882,30 96,326
TATA MOTORS LIMITED P12/ND 315 185,238 178,025 7,213 7,213 2 068,79 185,238
TAZZARI GL SPA 2 0,000 99,838 - 99,838 - 99,838 712,00 0,000
TESLA MOTORS LTD 9 284 0,000 167,440 - 167,440 - 167,440 2 191,26 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P13 585 317 108,264 127,386 - 19,122 - 19,257 1 314,81 108,309
VOLVO CAR CORPORATION 266 318 120,670 145,148 - 24,478 - 24,478 1 703,46 121,828
WESTFIELD SPORTS CARS DMD 2 177,500 715,00 177,500
WIESMANN GMBH DMD 5 281,800 1 423,00 281,800

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwy grup Grupa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom

emisji CO2 (100 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

BMW GROUP P1 898 860 125,921 139,128 - 13,207 - 13,368 1 571,73 126,589
DAIMLER AG P2 804 124 124,48 138,650 - 14,170 - 14,424 1 561,27 125,023
FCA ITALY SPA P3 822 066 121,436 123,857 - 2,421 - 2,439 1 237,57 121,437
FORD-WERKE GMBH P4 1 015 279 118,133 128,158 - 10,025 - 10,034 1 331,69 118,135
GENERAL MOTORS P5 917 897 127,008 130,722 - 3,714 - 3,714 1 387,8 127,018
HONDA MOTOR EUROPE LTD P6 125 505 131,344 132,359 - 1,015 - 1,015 1 423,63 131,344
HYUNDAI P7 457 710 127,297 128,237 - 0,940 - 0,940 1 333,42 127,312
KIA P8 380 039 127,201 129,496 - 2,295 - 2,295 1 360,97 128,023
MITSUBISHI MOTORS P9 123 235 103,033 134,727 - 31,694 - 31,701 1 475,44 109,988
RENAULT P10 1 364 373 110,163 124,277 - 14,114 - 14,114 1 246,78 110,833
SUZUKI POOL P11/ND 168 906 119,428 129,426 - 9,998 - 9,999 1 111,9 119,428
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P12/ND 173 046 164,067 178,025 - 13,958 - 13,958 1 996,67 164,067
TOYOTA-DAIHATSU GROUP P13 585 317 108,264 127,386 - 19,122 - 19,257 1 314,81 108,309

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta, ze skutkiem od roku kalendarzowego 2015.

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące producenta niszowego, ze skutkiem od roku kalendarzowego 2015.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2015 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2015.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do wpisów, w których brakuje wartości masy lub CO2, a także wpisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji podana przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości podane w kolumnie F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 . Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.345.74

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2016/2319 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 16/12/2016
Data ogłoszenia: 20/12/2016