a także mając na uwadze, co następuje:(1) Art. 100 umowy o partnerstwie AKP-UE stanowi, że załączniki Ia, Ib, II, III, IV i VI do niej mogą być poddane weryfikacji, przeglądowi lub mogą być zmieniane przez Radę Ministrów AKP-UE na podstawie zalecenia Komitetu Współpracy na rzecz Finansowania Rozwoju AKP-UE.
(2) Art. 15 ust. 4 umowy o partnerstwie AKP-UE stanowi, że Rada Ministrów AKP-UE może przekazać uprawnienia Komitetowi Ambasadorów AKP-UE.
(3) Art. 2 załącznika III do umowy o partnerstwie AKP-UE odnosi się do Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości (zwanego dalej "CRP"). Na mocy art. 2 ust. 6 lit. a) tego załącznika III Komitet Ambasadorów AKP-UE jest wyznaczony jako organ nadzorczy CRP i jest odpowiedzialny między innymi za ustanowienie statutu CRP, który został przyjęty na mocy decyzji nr 8/2005 Komitetu Ambasadorów AKP-WE 2 (zwany dalej "statutem CRP"). Na mocy art. 2 ust. 7 lit. a) załącznika III, Zarząd CRP jest odpowiedzialny między innymi za przyjęcie regulaminu finansowego i regulaminu pracowniczego CRP.
(4) Art. 1 statutu CRP określa zasadę osobowości prawnej CRP.
(5) Art. 9 i 10 statutu CRP określają mandat i skład Zarządu CRP.
(6) Na swoim 39. posiedzeniu, które odbyło się w dniach 19-20 czerwca 2014 r. w Nairobi (Kenia), Rada Ministrów AKP-UE uzgodniła we wspólnej deklaracji przystąpienie do uporządkowanego zamknięcia CRP oraz zmianę w załączniku III do umowy o partnerstwie AKP-UE i w tym celu przekazała Komitetowi Ambasadorów AKP-UE uprawnienia do dalszych działań prowadzących do przyjęcia niezbędnych decyzji, w tym odpowiedniej zmiany w tym załączniku III.
(7) Na mocy tej wspólnej deklaracji Rady Ministrów AKP-UE powołano wspólną grupę roboczą AKP-UE, aby zapewnić zamknięcie CRP na możliwie najlepszych warunkach.
(8) Komitet Ambasadorów AKP-UE w swojej decyzji nr 4/2014 upoważnił 3 Zarząd CRP do przyjęcia wszelkich odpowiednich środków w celu przygotowania zamknięcia CRP. Następnie Zarząd CRP zawarł umowę z kuratorem do dnia 31 grudnia 2016 r.
(9) Zgodnie z art. 2 ust. 3 decyzji nr 4/2014 plan zamknięcia przewiduje zakończenie etapu zamknięcia do dnia 31 grudnia 2016 r. (zwanego dalej "etapem zamknięcia"). Etap zamknięcia CRP rozpoczął się wraz z zatwierdzeniem przez Zarząd CRP w dniach 29-30 czerwca 2015 r. ostatecznego planu zamknięcia.
(10) Po etapie zamknięcia powinien nastąpić "etap bierny", w trakcie którego CRP będzie istniało wyłącznie na potrzeby likwidacji tego podmiotu. Etap bierny, zarządzany przez kuratora, może obejmować zadania administracyjne, między innymi: prowadzenie archiwum CRP, udzielanie odpowiedzi w związku z wszelkimi formalnościami administracyjnymi czy też rozwiązywanie pozostałych sporów, których nie udało się rozstrzygnąć na etapie zamknięcia. Etap bierny powinien rozpocząć się następnego dnia po zakończeniu etapu zamknięcia, tj. w dniu 1 stycznia 2017 r. Etap bierny powinien zakończyć się po upływie czterech lat lub w momencie, gdy CRP ureguluje wszystkie swoje zobowiązania i zrealizuje wszystkie swoje aktywa, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
(11) Na mocy art. 26.1 regulaminu finansowego CRP, przyjętego na mocy decyzji nr 5/2004 Komitetu Ambasadorów AKP-WE 4 rachunki CRP powinny zostać zamknięte na koniec roku budżetowego w celu sporządzenia sprawozdania finansowego CRP. W związku z tym badanie ustawowe za 2016 r. odnoszące się do etapu zamknięcia powinno zostać zakończone najpóźniej do dnia 30 czerwca 2017 r.
(12) Zmiany w załączniku III do umowy o partnerstwie AKP-UE dotyczą usunięcia odniesień do CRP. Niniejsza decyzja stanowi nowe ramy prawne CRP obowiązujące od początku etapu biernego, tj. od dnia 1 stycznia 2017 r.
(13) Zgodnie z art. 95 ust. 1 umowy o partnerstwie AKP-UE umowa ta wygaśnie w 2020 r. Należy zatem określić struktury zarządzania mające zastosowanie do funkcjonowania CRP podczas etapu biernego również dla okresu po dniu 29 lutego 2020 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: