KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE 1 , w szczególności jego art. 93 ust. 4 i art. 132,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Przegląd rozporządzenia Komisji (WE) nr 771/2008 2 wykazał, że rozporządzenie (WE) nr 771/2008 należy zmienić pod kilkoma względami.
(2) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 3 upoważniono Agencję do podejmowania niektórych decyzji indywidualnych i powierzono Radzie Odwoławczej ustanowionej na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 kompetencje do rozpatrywania odwołań od decyzji, o których mowa w art. 77 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 528/2012. Należy zatem ustanowić przepisy dotyczące odwołań wnoszonych od decyzji, o których mowa w art. 77 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 528/2012.
(3) Opłaty z tytułu odwołań od decyzji Agencji na mocy art. 77 rozporządzenia (UE) nr 528/2012 są określone w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 564/2013 4 . Należy zatem ustanowić przepisy w sprawie opłat za odwołania wnoszone od decyzji Agencji na mocy art. 77 rozporządzenia (UE) nr 528/2012.
(4) Ponieważ Rada Odwoławcza stanowi obecnie stałą strukturę w ramach Agencji, należy zapewnić, by odwołania były rozpatrywane w zadowalającym tempie. W związku z tym powinna istnieć możliwość przydzielania dodatkowych członków lub zastępców członków.
(5) Opierając się na obecnej praktyce, należy również zapewnić stronom możliwość polubownego porozumienia. Dla zwiększenia przejrzystości do celów ułatwienia polubownego porozumienia powinien zostać wyznaczony członek Rady Odwoławczej. Streszczenie polubownego porozumienia powinno być dostępne publicznie na stronie internetowej Agencji.
(6) W celu zapewnienia niezależności Rady Odwoławczej sekretarz kancelarii powinien być powoływany bezpośrednio przez przewodniczącego Rady Odwoławczej.
(7) Ze względu na pewność prawa należy także doprecyzować istniejące przepisy dotyczące wniosków o poufność, a w szczególności, że w odniesieniu do elementów wymaganych w ogłoszeniu nie można domagać się poufności.
(8) W celu zapewnienia skutecznego uczestnictwa interwenientów procedura interwencji powinna zostać uproszczona, by zapewnić większą jasność, a termin składania wniosku o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta powinien zostać przedłużony. W sprawach dotyczących tytułu VI rozdział 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 wnioski państw członkowskich o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta powinny być akceptowane bez konieczności uzasadniania ich interesu w danej sprawie.
(9) Ze względu na pewność prawa należy wyjaśnić przepisy dotyczące kosztów - w tym sensie, że każda ze stron ponosi własne koszty.
(10) W celu ułatwienia dostępu do wymiaru sprawiedliwości i obniżenia kosztów należy również wyjaśnić, że strony mogą być reprezentowane przez jakąkolwiek osobę posiadającą uprawnienia do działania i niekoniecznie przez przedstawiciela posiadającego pełnomocnictwo.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 25 maja 2016 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jean-Claude JUNCKER |
|
Przewodniczący |