KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/53/WE z dnia 18 września 2000 r. w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji 1 , w szczególności jej art. 4 ust. 2 lit. b),
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W art. 4 ust. 2 lit. a) dyrektywy 2000/53/WE zabrania się stosowania ołowiu, rtęci, kadmu i sześciowartościowego chromu w materiałach i częściach pojazdów wprowadzanych na rynek po dniu 1 lipca 2003 r.
(2) W załączniku II do dyrektywy 2000/53/WE wymieniono materiały i części pojazdów, w stosunku do których nie obowiązuje zakaz, o którym mowa w art. 4 ust. 2 lit. a). Zwolnienia 8e, 8f, 8g, 8h, 8j i 10d wymienione w załączniku II miały zostać poddane przeglądowi w 2014 r.
(3) Ocena postępu technicznego i naukowego wykazała, że wykorzystanie ołowiu do zastosowań objętych zwolnieniami 8h, 8j i 10d nie powinno zostać przedłużone, ponieważ można uniknąć wykorzystania ołowiu w tych zastosowaniach.
(4) Ocena postępu technicznego i naukowego wykazała, że wykorzystanie ołowiu do zastosowań objętych zwolnieniami 8e, 8f i 8g pozostaje nieuniknione, ponieważ zamienniki nie są jeszcze dostępne. Ponieważ jednak istnieją informacje dotyczące ewentualnych przyszłych zamienników ołowiu w tych zastosowaniach, należy wprowadzić datę przeglądu umożliwiającego ustalenie, czy wykorzystanie ołowiu w tych zastosowaniach może zostać zaniechane.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 39 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE 2 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
1 Dz.U. L 269 z 21.10.2000, s. 34.
2 Dz.U. L 312 z 22.11.2008, s. 3.
*Niniejsza klauzula nie ma zastosowania do obciążników kół, szczotek węglowych do silników elektrycznych ani okładzin hamulców.