Decyzja wykonawcza 2014/770/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2013 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2014 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2013 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 7877)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2014/770/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 1 listopada 2014 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 1 wspomnianego rozporządzenia. Na podstawie tego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2013 r. są obliczane zgodnie z akapitem drugim wymienionego artykułu i z uwzględnieniem 75 % nowych samochodów danego producenta zarejestrowanych w tym roku.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w pkt 1 części A i w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(4) Wszystkie państwa członkowskie (z wyjątkiem Chorwacji) przedłożyły Komisji dane za 2013 r. do dnia 28 lutego 2014 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 30 kwietnia 2014 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 84 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2013 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy tego rozporządzenia i art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 . Pięciu producentów przyjęło wstępne dane bez korekt, a 42 producentów złożyło powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(6) W przypadku pozostałych 37 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(7) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(8) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako przeciętny docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do docelowego poziomu jego emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu w trybie art. 2 ust. 4 albo art. 11 tegoż rozporządzenia, lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji. Na tej podstawie należy stwierdzić przekroczenie docelowych indywidualnych poziomów emisji w roku 2013 w przypadku dwóch producentów.

(11) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2013 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013 zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 443/2009, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (WE) nr 443/2009, odnoszące się do każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy takich producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem producentów objętych wyjątkiem ustanowionym w art. 2 ust. 4 tegoż rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

2)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon Warwickshire CV35 0DB

Zjednoczone Królestwo

3)
Audi AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

4)
Audi Hungaria Motor Kft

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

5)
Automobiles Citroën

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex

Francja

6)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex

Francja

7)
AvtoVAZ JSC

Reprezentowane w UE przez:

Lada France S.A.S.

13, route nationale 10

78310 Coignières

Francja

8)
Bentley Motors Ltd.

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

10)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

11)
Bugatti Automobiles S.A.S.

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

12)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford

Kent DA1 4QN

Zjednoczone Królestwo

13)
Cecomp S.p.A.

Via Ronchi 10

10040 La Loggia Turyn

Włochy

14)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

Niemcy

15)
Chrysler Group LLC

Reprezentowane w UE przez:

Chrysler Management Austria GmbH

Bundesstraße 83

8071 Dörfla bei Graz

Austria

16)
CNG-Technic GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Automobile Dacia SA

Technocentre

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

18)
Daihatsu Motor Co. Ltd.

Avenue du Bourget 60

Bourgetlaan 60

1140 Brussels

Belgia

19)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart Niemcy

20)
Donkervoort Automobielen B.V.

Pascallaan 96

8218 Nj Lelystad

Niderlandy

21)
Dr Motor Company S.p.A.

5.5. 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

22)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

23)
Fiat Group Automobiles S.p.A.

Corso Settembrini 40

Gate 8 Building 5 Room A8N

10135 Torino

Włochy

24)
Fisker Automotive and Technology Group LLC

Fisker Automotive GmbH

Daimlerstrasse 11a

85748 Garching

Niemcy

25)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

26)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

27)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

28)
General Motors Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

Niemcy

29)
GM Korea Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

Niemcy

30)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

International Motors Ltd.

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

Zjednoczone Królestwo

31)
Honda Automobile China Co. Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Honda Motor Europe LTD

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

32)
Honda Motor Co. Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

33)
Honda Turkiye AS

Reprezentowane w UE przez:

Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

34)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

35)
Hyundai Motor Company

Reprezentowane w UE przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

36)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

37)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

38)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowane w UE przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

39)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

40)
Jiangling Motor Holding Co., Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

LWMC Europe B.V.

Berenbroek 3

5707 DB Helmond

Niderlandy

41)
Kia Motors Corporation

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

42)
Kia Motors Slovakia s.r.o.

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

43)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Austria

44)
Lada Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

45)
Lada France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignières,

Francja

46)
Automobili Lamborghini S.p.A

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

47)
Lotus Cars Ltd.

Hethel Norwich

Norfolk NR14 8EZ

Zjednoczone Królestwo

48)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

49)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Mahindra Europe S.r.l

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

50)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

51)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

52)
Mazda Motor Corporation

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre Hiroshimastr 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

53)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road

Woking

Surrey GU21 4YH

Zjednoczone Królestwo

54)
Mercedes-AMG GmbH

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229 HPC F 403

70327 Stuttgart

Niemcy

55)
MG Motor UK Ltd.

International HQ

Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham B31 2BQ

Zjednoczone Królestwo

56)
Mia Electrics S.A.S.

45, rue des Pierrières

BP 60324

79143 Cerizay Cedex

Francja

57)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

58)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

59)
Mitsubishi Motors Thailand Co. Ltd MMTh

Reprezentowane w UE przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

60)
Morgan Motor Co. Ltd.

Pickersleigh Road Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

Zjednoczone Królestwo

61)
Nissan International SA

Renault Nissan Representation Office

Av. des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

62)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

Niemcy

63)
Perodua Manufacturing

Reprezentowane w UE przez:

Kesman Ltd.

Suite 7 Queensgate House 18 Cookham Road

Maidenhead, Berkshire 5L6 8BD

Zjednoczone Królestwo

64)
Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG

Porscheplatz 1

70435 Stuttgart

Niemcy

65)
Perushaan Otomobil Nasional Sdn Bhd.

Reprezentowane w UE przez:

Proton Cars UK Ltd.

1-3 Crowley Way

Avonmouth Bristol, B511 9YR

Zjednoczone Królestwo

66)
Qoros Automotive Co. Ltd.

Martiusstrasse 5

80802 München

Niemcy

67)
Quattro GmbH

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

68)
Radical Motosport Ltd.

24 Ivatt Way

Business Park Westwood Peterborough PE3 7PG

Zjednoczone Królestwo

69)
Renault S.A.S.

Technocentre

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

70)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

71)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

72)
Seat SA

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

73)
Secma S.A.S.

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

74)
Skoda Auto AS

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

75)
SsangYong Motor Company

Reprezentowane w UE przez:

SsangYongEuropean Parts Center B.V.

IABC 5253/5254

4B14RD Breda

Niderlandy

76)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowane w UE przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

77)
Tata Motors Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

2nd Floor International Automotive Research

Centre

The University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

78)
Tazzari GL S.p.A.

VIA Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

Włochy

79)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowane w UE przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

Niderlandy

80)
Toyota Motor Europe NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

81)
Vehicules Electriques Pininfarina Boillore S.A.S./ Bluecar S.A.S.

31-32, Quai de dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

82)
Volkswagen AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

83)
Volvo Car Corporation

VAK building,

Assar Gabrielssons väg

405 31 Göteborg

Szwecja

84)
Wiesmann GmbH

An der Lehmkuhle 87

48249 Dülmen

Niemcy

85)
Grupa producentów: BMW Group

Petuelring 130

80788 Monachium

Niemcy

86)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

Niemcy

87)
Grupa producentów: FIAT Group Automobiles S.p. A.

Corso Settembrini 40

Gate 8 Building 5 Room A8N

10135 Torino

Włochy

88)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

89)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

90)
Grupa producentów: Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

91)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

92)
Pool Renault

Technocentre

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

93)
Suzuki Pool

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

94)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd., Jaguar Cars Ltd., Land Rover

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

95)
Grupa producentów: Toyota-Daihatsu Group

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

96)
Grupa producentów: VW Group PC

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2014 r.

W imieniu Komisji

Connie HEDEGAARD

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A B C D E F G H I
Producent Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 ð75 %Þ Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa
ALPINA BURKARD BOVEN-SIEPEN GMBH + CO. KG DMD 444 169,820 1 876,43 183,032
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 1 579 313,688 318,000 - 4,312 - 4,312 1 813,29 326,017
AUDI AG P 12 650 919 121,881 138,319 - 16,438 - 16,438 1 554,03 133,277
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P 12 7 132 141,911 133,391 8,520 8,520 1 446,20 150,909
AUTOMOBILES CITROËN 587 504 106,856 129,275 - 22,419 - 22,419 1 356,14 116,461
AUTOMOBILES PEUGEOT 723 633 105,652 128,934 - 23,282 - 23,282 1 348,68 115,040
AVTOVAZ JSC D 1 295 215,429 201,000 14,429 14,429 1 277,78 217,830
BENTLEY MOTORS LTD P 12 1 952 288,711 181,440 107,271 107,151 2497,60 308,795
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P 1 758 080 123,541 138,592 - 15,051 - 15,179 1 560,00 133,866
BMW M GMBH P 1 4 307 239,855 153,566 86,289 85,498 1 887,67 253,097
BUGATTI AUTOMOBILES S.A. S P 12 11 539,000 161,670 377,330 377,330 2 065,00 544,182
CATERHAM CARS LIMITED DMD 85 162,714 662,06 171,776
CECOMP S.P.A. 566 0,000 123,282 - 123,282 - 123,282 1 225,00 0,000
CHEVROLET ITALIA SPA P 5 746 112,021 119,423 - 7,402 - 7,402 1 140,56 117,095
CHRYSLER GROUP LLC P 3 46 131 183,732 161,282 22,450 22,398 2 056,51 194,511
CNG-TECHNIK GMBH P 4 85 19,235 137,855 - 118,620 - 118,620 1 543,89 64,165
AUTOMOBILE DACIA SA P 8 289 149 119,365 122,143 - 2,778 - 2,779 1 200,08 126,644
DAIHATSU MOTOR CO. LTD P 11 487 148,923 124,189 24,734 24,734 1 244,85 156,561
DAIMLER AG P 2 661 318 119,834 139,386 - 19,552 - 19,570 1 577,38 136,551
DONKERVOORT AUTOMO-BIELEN BV DMD 8 178,000 865,00 178,000
DR MOTOR COMPANY S.R.L. DMD 424 125,075 1 202,23 134,627
FERRARI SPA D 2 049 304,561 303,000 1,561 1,561 1 722,29 323,199
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P 3 646 554 110,620 119,633 - 9,013 - 9,026 1 145,15 116,263
FISKER AUTOMOTIVE INC 90 47,650 181,778 - 134,128 - 134,128 2 505,00 49,867
FORD MOTOR COMPANY P 4 2 194,000 164,526 29,474 29,474 2 127,50 194,000
FORD-WERKE GMBH P 4 891 562 111,513 128,620 - 17,107 - 17,109 1 341,80 121,603
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. ND 26 962 151,086 164,616 - 13,530 - 13,530 1 564,99 159,492
GENERAL MOTORS COMPANY P 5 2 301 82,392 149,866 - 67,474 - 67,474 1 806,71 194,112
GM KOREA COMPANY P 5 135 377 124,192 131,530 - 7,338 - 7,338 1 405,47 135,875
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 448 164,583 1 180,63 165,531
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO. LTD P 6 14 183 124,104 119,617 4,487 4,487 1 144,79 125,345
HONDA MOTOR CO. LTD P 6 61 983 122,335 130,626 - 8,291 - 8,291 1 385,70 133,795
HONDA TURKIYE AS P 6 1 743 154,271 126,797 27,474 27,474 1 301,92 155,089
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P 6 53 052 134,040 137,886 - 3,846 - 3,846 1 544,57 145,122
HYUNDAI MOTOR COMPANY 44 551 134,693 143,242 - 8,549 - 8,549 1 661,77 146,184
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH S.R.O. 220 348 130,549 132,489 - 1,940 - 1,940 1 426,46 138,081
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD 72 184 108,201 114,154 - 5,953 - 5,953 1 025,25 111,015
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE 62 241 110,201 117,953 - 7,752 - 7,752 1 108,38 112,343
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P 10/ ND 131 530 164,623 178,025 - 13,402 - 13,402 2 049,30 181,647
JIANGLING MOTOR HOLDING CO. LTD DMD 23 140,000 1 378,48 143,652
KIA MOTORS CORPORATION 285 334 117,620 127,633 - 10,013 - 10,013 1 320,21 127,981
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO 53 230 131,814 132,382 - 0,568 - 0,568 1 424,13 140,012
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG DMD 31 187,652 896,77 189,290
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 386 225,000 1 285,00 225,000
LADA FRANCE P 8 13 179,000 129,452 49,548 49,548 1 360,00 179,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA P 12 404 340,558 144,718 195,840 195,840 1 694,06 349,171
LOTUS CARS LIMITED D 491 197,899 280,000 - 82,101 - 82,101 1 228,42 207,505
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P 9/ND 98 295 118,793 123,114 - 4,321 - 4,321 1 151,00 125,554
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 231 181,017 1 917,84 182,987
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P 9/ND 26 564 98,182 123,114 - 24,932 - 24,933 932,05 99,438
MASERATI SPA P 3 1 356 266,367 158,264 108,103 105,464 1 990,46 289,532
MAZDA MOTOR CORPORATION ND 133 180 126,281 129,426 - 3,145 - 3,145 1 421,75 134,115
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 185 275,920 285,000 - 9,080 - 9,080 1 542,06 276,703
MERCEDES-AMG GMBH P 2 1 930 177,115 147,147 29,968 28,048 1 747,20 212,777
MG MOTOR UK LIMITED D 488 147,645 151,600 - 3,955 - 3,955 1 437,34 154,408
MIA ELECTRIC SAS 257 0,000 108,278 - 108,278 - 108,278 896,68 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P 7 54 367 89,125 140,783 - 51,658 - 51,658 1 607,95 128,371
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P 7 6 648 118,295 121,228 - 2,933 - 2,933 1 180,06 126,313
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTH P 7 9 816 93,898 110,407 - 16,509 - 16,509 943,26 97,292
MORGAN MOTOR CO. LTD DMD 426 168,746 1 104,34 189,455
NISSAN INTERNATIONAL SA 411 671 115,711 131,240 - 15,529 - 15,529 1 399,14 130,854
ADAM OPEL AG P 5 804 072 122,121 133,249 - 11,128 - 11,128 1 443,09 132,096
PERODUA MANUFACTURING SDN BHD DMD 200 137,000 1 011,84 138,180
DR ING HCF PORSCHE AG P 12 41 854 190,087 150,634 39,453 39,453 1 823,52 200,960
PERUSAHAAN OTOMOBIL NASIONAL SDN BHD D 3 157,000 181,000 - 24,000 - 24,000 1 380,00 158,333
QOROS AUTOMOTIVE CO. LTD DMD 12 146,000 1 485,00 146,000
QUATTRO GMBH P 12 4 282 234,695 153,137 81,558 81,558 1 878,27 247,434
RADICAL MOTOSPORT LTD DMD 4 229,000 850,00 229,000
RENAULT SAS P 8 793 038 96,384 124,965 - 28,581 - 28,583 1 261,83 109,981
RENAULT TRUCKS DMD 18 193,000 2 130,56 199,056
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P 1 420 324,203 181,767 142,436 141,929 2 504,75 330,490
SEAT SA P 12 280 310 111,316 123,574 - 12,258 - 12,361 1 231,39 118,771
SECMA SAS DMD 39 131,000 658,00 131,000
SKODA AUTO AS P 12 480 729 115,924 125,226 - 9,302 - 9,332 1 267,54 124,653
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 4 937 171,485 180,000 - 8,515 - 8,515 1 856,76 182,062
SUZUKI MOTOR CORPORATION P 9/ND 21 742 158,668 123,114 35,554 35,501 1 337,48 166,586
TATA MOTORS LIMITED P 10/ ND 883 130,428 178,025 - 47,597 - 47,597 1 339,85 140,574
TAZZARI GL S.P.A. DMD 2 0,000 735,00 0,000
TESLA MOTORS LTD. 1 671 0,000 166,426 - 166,426 - 166,426 2 169,07 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P 11 512 761 102,194 127,386 - 25,192 - 25,724 1 314,81 116,431
VEHICULES ELECTRIQUES PININFARINA-BOLLORE SAS 72 0,000 123,282 - 123,282 - 123,282 1 225,00 0,000
VOLKSWAGEN AG P 12 1 486 188 115,735 130,442 - 14,707 - 14,827 1 381,67 127,279
VOLVO CAR CORPORATION 203 065 107,012 145,012 - 38,000 - 38,000 1 700,48 130,764
WIESMANN GMBH DMD 37 281,815 1 440,81 286,459

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I.
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 ð75 %Þ Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średnie emisje CO2 ð100 %Þ
BMW GROUP P 1 762 807 123,685 138,700 - 15,015 - 15,141 1 562,37 134,648
DAIMLER AG P 2 663 248 119,873 139,409 - 19,536 - 19,555 1 577,88 136,773
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A. P 3 694 041 111,31 122,477 - 11,167 - 11,197 1 207,38 121,803
FORD-WERKE GMBH P 4 891 649 111,492 128,621 - 17,129 - 17,130 1 341,82 121,598
GENERAL MOTORS P 5 942 497 121,937 133,032 - 11,095 - 11,095 1 438,34 132,778
HONDA MOTOR EUROPE LTD P 6 130 961 126,154 132,324 - 6,170 - 6,170 1 422,85 137,752
MITSUBISHI MOTORS P 7 70 831 89,973 134,738 - 44,765 - 44,765 1 475,67 123,871
POOL RENAULT P 8 1 082 200 101,787 124,211 - 22,424 - 22,426 1 245,33 114,434
SUZUKI POOL P 9/ND 146 601 115,69 123,114 - 7,424 - 7,435 1 138,98 126,907
TATA MOTORS, JAGUAR CARS, LAND ROVER P 10/ ND 132 413 164,303 178,025 - 13,722 - 13,722 2 044,57 181,373
TOYOTA-DAIHATSU GROUP P 11 513 248 102,214 127,384 - 25,170 - 25,703 1 314,75 116,469
VW GROUP PC P 12 2 953 781 116,868 131,039 - 14,171 - 14,254 1 394,74 128,793

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Producent" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od roku kalendarzowego 2013.

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od roku kalendarzowego 2013.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma odstępstwo de minimis, tj. producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami jest odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2013 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2013.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (75 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 75 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret drugie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni poziom emisji przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tamtej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średnie emisje CO2 (100 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2014.315.30

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2014/770/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2013 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 30/10/2014
Data ogłoszenia: 01/11/2014