Decyzja wykonawcza 2014/769/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2013 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2014 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2013 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 7863)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2014/769/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 1 listopada 2014 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzenia lub zmiany średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. Na tej podstawie Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów utworzone zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia zapewnili zgodność ze swoimi docelowymi indywidualnymi poziomami emisji zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia.

(2) W odniesieniu do lat kalendarzowych 2012 i 2013 docelowe indywidualne poziomy emisji nie są wiążące, zatem Komisja powinna obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji. Te orientacyjne docelowe poziomy emisji mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2014 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 producentów w latach 2012 i 2013 zgodnie z wymogami określonymi w art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz uwzględnić 70 % nowych lekkich samochodów dostawczych każdego producenta zarejestrowanych w tych latach.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011; dane te są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich.

(4) W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, zgodnie z częścią B pkt 7 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego. Zanim zastosowanie będzie miała obowiązująca od dnia 1 stycznia 2014 r. procedura określania emisji CO2 z tej kategorii pojazdów określona w sekcji 5 załącznika XII do rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 2 , Komisja powinna obliczać docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów pojazdów podstawowych, stosując masę gotowego do jazdy pojazdu skompletowanego zgodnie z definicją w art. 3 ust. 1 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz powinna stosować indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdu podstawowego zgodnie z art. 4 akapit drugi tego rozporządzenia.

(5) Wszystkie państwa członkowskie (z wyjątkiem Chorwacji) przedłożyły Komisji dane za 2013 r. do dnia 28 lutego 2014 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Należy zauważyć, że niektóre państwa członkowskie nie były w stanie rozróżnić kompletnych i skompletowanych lekkich samochodów dostawczych w swoich systemach monitorowania. W związku z powyższym dane za 2013 r. dotyczące lekkich samochodów dostawczych należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu. W celu rozwiązania tego problemu systemy monitorowania zarówno na szczeblu Unii, jak i państw członkowskich należy dostosować ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2015 r.

(7) Dnia 21 maja 2014 r. Komisja opublikowała wstępne dane dotyczące lekkich samochodów dostawczych i powiadomiła 58 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2013 r. oraz o docelowych indywidualnych poziomach emisji, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 tego rozporządzenia. Dwudziestu pięciu producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(8) W przypadku 33 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(9) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(10) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(11) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do docelowego poziomu jego emisji, niezależnie od tego, czy ta różnica jest wartością dodatnią czy ujemną.

(12) Należy w związku z tym odpowiednio potwierdzić lub zmienić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2013 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem producentów objętych wyjątkiem ustanowionym w art. 2 ust. 4 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alke S.r.l.

via Vigonovese 123

35127 Padova

Włochy

2)
Audi AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

3)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

4)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

5)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowane w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

8)
Chrysler Group LLC

Reprezentowane w Unii przez:

Chrysler Management Austria Gmbh

Bundesstraße 83

8071 Dörfla bei Graz

Austria

9)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

10)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

11)
Dongfeng Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a

50021 Barberino Val D'Elsa (Florence)

Włochy

12)
DR Motor Company S.p.A.

5 5 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

13)
Fiat Group Automobiles S.p.A.

c.so Settembrini 40 Gate 8

Building 5 Room A8N

10135 Torino

Włochy

14)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

15)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln Niemcy

16)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

18)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

19)
GM Korea Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

20)
GAC Gonow Auto Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Gonow Europe S.r.l.

Direzione Generale Via Aurelia 1250

00166 Roma

Włochy

21)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

International Motors Limited

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

Zjednoczone Królestwo

22)
Hebei Zhongxing Automobile Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

URSUS SA Lublin,

ul. Frezerów 7,

20-952 Lublin,

Polska

23)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

24)
Hyundai Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

25)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

26)
Hyundai Motor Manufacturing Czech S.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

27)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

28)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

29)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

30)
Jaguar Land Rover Limited

W 10/5 Abbey Road

Whitley Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

31)
KIA Motors Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

32)
KIA Motors Slovakia S.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

33)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

34)
LADA France S.A.S.

13 Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

35)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

36)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

37)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

38)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

D-61440 Oberursel/Ts

Niemcy

39)
Mia Electric S.A.S.

45, rue des Pierrières BP 60324

79143 Ceriazay Cedex

Francja

40)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

41)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

42)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

43)
Nissan International SA

Reprezentowane w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Art. 40

1040 Bruxelles

Belgia

44)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

45)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

46)
DrIng h.c.F.Porsche AG

Porscheplatz 1

70435 Stuttgart

Niemcy

47)
Quattro GmbH

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

48)
Renault S.A.S.

Guyancourt 1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

49)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

50)
Seat SA

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

51)
Skoda Auto AS

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

52)
Ssangyong Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Ssangyong European Parts Center B.V.

IABC 5253/5254

4B14RD Breda

Niderlandy

53)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

54)
Tata Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

55)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

56)
Toyota Caetano Portugal S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410

4431-956 Vila Nova de Gaia

Portugalia

57)
Volkswagen AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

58)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

59)
Grupa producentów: Ford -Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

60)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

Niniejsza decyzja jest publikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2014 r.

W imieniu Komisji

Connie HEDEGAARD

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, o których mowa w art. 1
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 ð70 %Þ Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średnie emisje CO2 ð100 %Þ
ALKE SRL 3 0,000 176,767 - 176,767 - 176,767 1 725,00 0,000
AUDI AG 956 126,447 167,776 - 41,329 - 41,329 1 628,32 139,872
AUTOMOBILES CITROEN 130 216 132,088 165,747 - 33,659 - 33,659 1 606,51 153,024
AUTOMOBILES PEUGEOT 129 301 131,800 166,577 - 34,777 - 34,777 1 615,43 153,742
AVTOVAZ JSC 188 213,061 137,118 75,943 75,943 1 298,67 216,681
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG 1 400 107,298 142,422 - 35,124 - 35,124 1 355,70 118,907
BMW M GMBH 250 133,771 179,006 - 45,235 - 45,235 1 749,08 147,264
CHRYSLER GROUP LLC 975 203,633 210,290 - 6,657 - 6,657 2 085,46 214,657
AUTOMOBILE DACIA SA 17 056 118,698 134,724 - 16,026 - 16,026 1 272,93 132,385
DAIMLER AG 113 930 190,454 209,487 - 19,033 - 19,819 2 076,83 204,616
DONGFENG MOTOR CORPORATION 660 157,693 123,311 34,382 34,382 1 150,20 165,639
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 2 163,000 1 395,00 169,000
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA 113 326 141,438 170,671 - 29,233 - 29,233 1 659,45 157,488
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P1 8 306 213,047 218,129 - 5,082 - 5,788 2 169,75 227,220
FORD MOTOR COMPANY P1 231 209,820 216,776 - 6,956 - 6,956 2 155,20 223,377
FORD-WERKE GMBH P1 139 486 174,866 189,160 - 14,294 - 14,718 1 858,26 188,594
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD DMD 12 151,250 1 617,50 158,083
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION 509 243,728 218,545 25,183 25,183 2 174,23 252,462
GM KOREA COMPANY 190 132,797 167,210 - 34,413 - 34,413 1 622,24 146,321
GONOW AUTO CO LTD D 81 201,536 156,933 44,603 44,603 1 511,73 217,111
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED D 377 253,163 190,421 62,742 62,742 1 871,82 261,883
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO Ltd DMD 37 228,880 1 927,24 230,541
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD 148 150,981 173,488 - 22,507 - 22,507 1 689,74 159,568
HYUNDAI MOTOR COMPANY 1 116 194,493 209,191 - 14,698 - 14,721 2 073,65 199,435
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE 56 99,000 126,944 - 27,944 - 27,944 1 189,27 101,696
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO 438 119,085 144,904 - 25,819 - 25,819 1 382,39 128,993
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD 13 106,222 120,695 - 14,473 - 14,473 1 122,08 108,538
ISUZU MOTORS LIMITED 9 591 194,209 208,343 - 14,134 - 14,211 2 064,53 203,406
IVECO SPA 22 853 215,230 235,846 - 20,616 - 20,616 2 360,26 223,520
JAGUAR LAND ROVER LIMITED D 11 351 268,105 204,771 63,334 63,304 2 026,12 276,175
KIA MOTORS CORPORATION 618 105,928 133,172 - 27,244 - 27,244 1 256,24 117,519
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO 195 120,110 149,191 - 29,081 - 29,081 1 428,48 131,487
LADA AUTOMOBILE GMBH 24 225,000 134,817 90,183 90,183 1 273,92 225,000
LADA FRANCE SAS 17 179,000 140,634 38,366 38,366 1 336,47 181,706
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD DMD 48 117,485 1 293,85 124,208
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 137 214,484 2 110,26 222,307
MARUTI SUZUKI INDIA LTD DMD 4 99,000 930,00 99,000
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 393 156,295 1 857,95 179,527
MIA ELECTRIC SAS 67 0,000 99,972 - 99,972 - 99,972 899,25 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P2/D 7 682 201,514 192,934 8,580 8,580 1 898,84 207,294
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P2/D 329 228,039 208,761 19,278 19,278 2 069,02 229,532
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P2/D 3 332 202,931 201,498 1,433 1,433 1 990,92 206,960
NISSAN INTERNATIONAL SA 37 487 170,623 190,191 - 19,568 - 19,568 1 869,34 191,780
ADAM OPEL AG 67 369 164,033 176,676 - 12,643 - 12,655 1 724,02 177,764
PIAGGIO & C SPA D 2 304 110,431 116,932 - 6,501 - 6,501 1 081,61 142,355
DR ING HCF PORSCHE AG 69 202,625 220,133 - 17,508 - 17,508 2 191,30 219,551
QUATTRO GMBH 5 236,667 186,160 50,507 50,507 1 826,00 241,600
RENAULT SAS 184 708 114,165 165,846 - 51,681 - 51,705 1 607,57 151,657
RENAULT TRUCKS 3 845 211,847 220,438 - 8,591 - 8,591 2 194,58 221,365
SEAT SA 1 132 99,999 128,148 - 28,149 - 28,201 1 202,21 105,428
SKODA AUTO AS 4 591 122,491 133,043 - 10,552 - 18,894 1 254,85 130,964
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 753 199,178 209,424 - 10,246 - 10,246 2 076,15 205,681
SUZUKI MOTOR CORPORATION DMD 250 161,137 1 253,50 164,052
TATA MOTORS LIMITED 260 192,176 202,295 - 10,119 - 10,119 1 999,49 193,438
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 24 281 179,208 194,259 - 15,051 - 17,217 1 913,09 191,346
TOYOTA CAETANO PORTUGAL SA DMD 455 256,849 1 902,27 258,701
VOLKSWAGEN AG 163 306 164,829 186,358 - 21,529 - 21,810 1 828,13 180,171
VOLVO CAR CORPORATION 848 161,089 204,010 - 42,921 - 42,921 2 017,94 177,013

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów, o których mowa w art. 1

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 ð70 %Þ Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średnie emisje CO2 ð100 %Þ
FORD-WERKE GMBH P1 148 023 176,693 190,829 - 14,136 - 14,900 1 876,2 190,816
MITSUBISHI MOTORS P2 11 343 201,872 195,908 5,964 5,964 1 930,82 207,841

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 ze skutkiem od roku monitorowania 2014, tj. nie jest ono wykorzystywane do obliczania wyników w roku 2013.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma odstępstwo de minimis, tj. producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2013 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2013.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w kolumnie F skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 r. wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2014.315.19

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2014/769/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2013 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
Data aktu: 30/10/2014
Data ogłoszenia: 01/11/2014
Data wejścia w życie: 30/10/2014