Decyzja wykonawcza 2014/251/UE w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2013

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2014 r.
w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2013

(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 2785)

(2014/251/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 3 maja 2014 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej 1 , w szczególności jego art. 30,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 2 , w szczególności jego art. 119 ust. 1,

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 885/2006 3 , w szczególności jego art. 10,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 119 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1306/2013, zmieniony art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1310/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego niektóre przepisy przejściowe w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) oraz zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1305/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie środków i ich rozdziału w odniesieniu do roku 2014, a także i zmieniającego rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 oraz rozporządzenia (UE) nr 1307/2013, (UE) nr 1306/2013 i (UE) nr 1308/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie ich stosowania w roku 2014 4 stanowi, że art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 ma zastosowanie do finansowego rozliczenia wydatków poniesionych i płatności dokonanych w odniesieniu do rolniczego roku budżetowego 2013.

(2) Na podstawie art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 (o którym mowa w art. 119 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1310/2013, zmienionego art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1310/2013, Komisja, na podstawie rocznych sprawozdań finansowych przekazanych przez państwa członkowskie wraz z informacjami wymaganymi do rozliczenia oraz z poświadczeniem kompletności, dokładności i prawdziwości sprawozdań oraz ze sprawozdaniami jednostek certyfikujących, rozlicza rachunki agencji płatniczych, o których mowa w art. 6 wymienionego rozporządzenia.

(3) Na podstawie art. 5 rozporządzenia Komisji (WE) nr 883/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 w odniesieniu do prowadzenia kont przez agencje płatnicze, deklaracji wydatków i dochodów oraz warunków zwrotu wydatków w ramach EFRG i EFRROW 5 rok budżetowy dla rachunków EFRG rozpoczyna się w dniu 16 października roku N - 1, a kończy w dniu 15 października roku N. W ramach rozliczania rachunków, w celu ujednolicenia okresu referencyjnego dla wydatków EFRROW z okresem referencyjnym dla wydatków EFRG, wydatkami uwzględnianymi z tytułu roku budżetowego 2013 są wydatki dokonane przez państwa członkowskie między dniem 16 października 2012 r. a dniem 15 października 2013 r.

(4) Artykuł 10 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 885/2006 przewiduje, że kwoty, które zgodnie z decyzją w sprawie rozliczenia rachunków określoną w art. 10 ust. 1 akapit pierwszy przedmiotowego rozporządzenia podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego lub które mają być wypłacone na rzecz każdego państwa członkowskiego, ustalane są poprzez potrącanie płatności pośrednich w danym roku budżetowym z wydatków uznanych dla tego samego roku budżetowego zgodnie z ust. 1. Komisja potrąca tę kwotę od następnej płatności pośredniej bądź ją do niej dodaje.

(5) Komisja sprawdziła informacje przekazane przez państwa członkowskie oraz powiadomiła państwa członkowskie przed dniem 31 marca 2014 r. o wynikach tej weryfikacji oraz o niezbędnych poprawkach.

(6) Roczne sprawozdania finansowe oraz dokumenty towarzyszące pozwalają Komisji podjąć decyzję dotyczącą kompletności, dokładności i prawdziwości przedłożonych rocznych sprawozdań finansowych w przypadku niektórych agencji płatniczych. Kwoty rozliczone w rozbiciu na poszczególne państwa członkowskie oraz kwoty podlegające zwrotowi od lub płatne na rzecz poszczególnych państw członkowskich są wymienione w załączniku I.

(7) Informacje przekazane przez niektóre inne agencje płatnicze wymagają przeprowadzenia dodatkowego postępowania, a ich rachunki nie mogą zostać rozliczone niniejszą decyzją. W załączniku II wymienione są agencje płatnicze, których to dotyczy.

(8) Zgodnie z art. 27 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja może zredukować lub czasowo zawiesić płatności pośrednie na rzecz państwa członkowskiego. Komisja powinna odpowiednio poinformować o tym państwo członkowskie. Przy podejmowaniu niniejszej decyzji Komisja musi uwzględnić kwoty zmniejszone lub zawieszone, aby uniknąć wszelkich niewłaściwych i nienależnych płatności, zwracając kwoty, które mogą być później przedmiotem korekty finansowej. W szczególności deklaracje za drugi i trzeci kwartał 2013 r. zawierały odpowiednio kwoty 753.591,20 EUR oraz 532.237,50 EUR dla programu na rzecz rozwoju obszarów wiejskich Lazio (CCI 2007IT06RP0005). Kwoty te były również włączone do deklaracji rocznej za rok budżetowy 2013. Kwoty te były przedmiotem redukcji zgodnie z art. 27 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 oraz art. 41 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 w drodze decyzji Komisji C(2013) 8989 w związku z nieprawidłowym finansowaniem oraz decyzji Komisji C(2014) 1278 w związku z nieprzestrzeganiem terminów obowiązkowej weryfikacji. Ponieważ procedura zgodna z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 nadal trwa, należy utrzymać przedmiotowe redukcje.

(9) Artykuł 10 ust. 1 akapit drugi i trzeci rozporządzenia (WE) nr 885/2006 stanowi, że decyzja w sprawie finansowego rozliczenia rachunków ustala kwoty, którymi należy obciążyć UE i dane państwo członkowskie zgodnie z art. 32 i 33 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005. Zgodnie z art. 119 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 procedura na podstawie art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 ma nadal zastosowanie do wydatków poniesionych i płatności dokonanych w odniesieniu do rolniczego roku budżetowego 2013. Podczas rolniczego roku budżetowego 2013 obowiązywały art. 32 i 33, dlatego też kwoty wynikające z ich stosowania powinny być brane pod uwagę w decyzji w sprawie rozliczenia rachunków w odniesieniu do roku budżetowego 2013.

(10) Na podstawie art. 33 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 50 % konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości ponosi państwo członkowskie, którego to dotyczy, jeżeli odzyskanie kwot związanych z takimi nieprawidłowościami nie nastąpiło przed zakończeniem programu na rzecz rozwoju obszarów wiejskich w terminie 4 lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego lub w terminie 8 lat, w przypadku gdy nieodzyskana kwota jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi, albo w chwili zakończenia programu, jeżeli powyższe terminy wygasają przed jego zakończeniem. Artykuł 33 ust. 4 wymienionego rozporządzenia zobowiązuje państwa członkowskie do przesłania Komisji razem z rocznym sprawozdaniem finansowym skróconego zestawienia procedur odzyskania wszczętych w wyniku nieprawidłowości. Szczegółowe przepisy dotyczące stosowania obowiązku sprawozdawczego państw członkowskich w odniesieniu do kwot, które należy odzyskać, określono w rozporządzeniu (WE) nr 885/2006. W załączniku III do wymienionego rozporządzenia przedstawione są tabele, które państwa członkowskie muszą dostarczyć w 2014 r. Na podstawie wypełnionych przez państwa członkowskie tabel Komisja powinna podjąć decyzję w sprawie konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości starszych niż, odpowiednio, 4 lata lub 8 lat. Z tego względu niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 33 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.

(11) Zgodnie z art. 33 ust. 7 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 oraz na mocy art. 10 rozporządzenia (WE) nr 885/2006 po zakończeniu programu na rzecz rozwoju obszarów wiejskich państwa członkowskie mogą zdecydować o zaprzestaniu odzyskiwania. Taka decyzja może zostać podjęta jedynie w przypadku, gdy łączna kwota poniesionych i przewidywanych kosztów odzyskiwania przewyższa kwotę do odzyskania lub gdy odzyskanie okazuje się niemożliwe w związku z niewypłacalnością dłużnika lub osób odpowiedzialnych prawnie za nieprawidłowości, stwierdzoną i uznaną zgodnie z prawem krajowym. Jeżeli decyzję podjęto w terminie 4 lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego bądź w terminie 8 lat, w przypadku gdy odzyskanie jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi, 100 % konsekwencji finansowych nieodzyskania powinno zostać pokryte z budżetu UE. W skróconym zestawieniu, o którym mowa w art. 33 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, zostały przedstawione kwoty, których odzyskiwania państwo członkowskie zdecydowało zaprzestać, oraz przyczyny podjęcia takiej decyzji. Kwotami tymi nie zostają obciążone państwa członkowskie, których to dotyczy, i muszą one w związku z powyższym zostać pokryte z budżetu UE. Z tego względu niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 33 ust. 5 wymienionego rozporządzenia.

(12) Zgodnie z art. 24 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 (o którym mowa w art. 34 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013, zmienionym art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1310/2013) łączna kwota całkowita płatności zaliczkowych i płatności pośrednich nie powinna przekraczać 95 % wkładu EFRROW na każdy program rozwoju obszarów wiejskich.

(13) Zgodnie z art. 26 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 (o którym mowa w art. 36 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 1306/2013) płatności zaliczkowe i płatności pośrednie są dokonywane bez przekraczania całkowitej kwoty wkładu EFRROW przyznanej dla każdego z działań. Ponadto zgodnie z art. 17 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 883/2006, bez uszczerbku dla pułapu przewidzianego w art. 24 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 (o którym mowa w art. 34 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013), jeżeli połączone deklaracje wydatków przekraczają zaprogramowaną całość na rzecz priorytetu programu rozwoju obszarów wiejskich, kwota do wypłacenia jest równa kwocie zaplanowanej dla tego priorytetu. Plan finansowania dla osi 2 programu rozwoju obszarów wiejskich 2007PT06RP0001 został przekroczony o 913.212,81 EUR w deklaracji kwartalnej na 3. kwartał 2013 r. Komisja nie wypłaciła przedmiotowej kwoty. Nowy plan finansowania nie został zatwierdzony ani przyjęty przez Komisję. Kwota 913.212,81 EUR zawarta w rocznej deklaracji na rok budżetowy 2013 powinna zatem zostać wyłączona z decyzji w sprawie finansowego rozliczenia rachunków za RB2013. Zostanie ona prawdopodobnie zwrócona w późniejszym okresie przez Komisję w następstwie przyjęcia nowego planu finansowania.

(14) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć w celu wykluczenia z finansowania unijnego wydatków dokonanych niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym zostają rozliczone rachunki agencji płatniczych państw członkowskich, z wyjątkiem agencji płatniczych określonych w art. 2, dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w odniesieniu do roku budżetowego 2013.

Kwoty, które na podstawie niniejszej decyzji, w ramach każdego programu na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego lub które mają być wypłacone na rzecz każdego państwa członkowskiego, wraz z kwotami wynikającymi z zastosowania art. 33 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, określono w załączniku I.

Artykuł  2

W odniesieniu do roku budżetowego 2013 rachunki agencji płatniczych państw członkowskich dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), określonych w załączniku II, są wyłączone z niniejszej decyzji i będą przedmiotem przyszłej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 w celu wykluczenia z finansowania unijnego wydatków dokonanych niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2014 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Rozliczone wydatki EFRROW w rozbiciu na poszczególne programy rozwoju obszarów wiejskich w odniesieniu do roku budżetowego 2013

Kwoty do zwrotu przez państwa członkowskie lub płatne na ich rzecz w ramach poszczególnych programów

Zatwierdzone programy, w ramach których zadeklarowano wydatki z EFRROW

w EUR
Państwo członkowskie CCI Wydatki 2013 r. Korekty Ogółem Kwoty, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane Zatwierdzona kwota rozliczona za rok budżetowy 2013 Płatności okresowe zwrócone państwu członkowskiemu za rok budżetowy Kwota podlegająca zwrotowi od (-) lub płatna na rzecz (+) państwa członkowskiego(*)
i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
AT 2007AT06RPO001 526 093 587,02 0,00 526 093 587,02 0,00 526 093 587,02 526 228 598,38 - 135 011,36
BE 2007BE06RPO001 17 530 612,03 0,00 17 530 612,03 0,00 17 530 612,03 17 530 604,51 7,52
BE 2007BE06RPO002 24 009 543,25 0,00 24 009 543,25 0,00 24 009 543,25 24 020 335,79 - 10 792,54
CY 2007CY06RPO001 22 911 162,41 0,00 22 911 162,41 0,00 22 911 162,41 22 911 162,05 0,36
CZ 2007CZ06RPO001 371 656 567,14 0,00 371 656 567,14 0,00 371 656 567,14 371 656 234,34 332,80
DE 2007DE06RAT001 502 729,46 0,00 502 729,46 0,00 502 729,46 502 729,47 - 0,01
DE 2007DE06RPO003 74 073 468,14 0,00 74 073 468,14 0,00 74 073 468,14 74 028 548,75 44 919,39
DE 2007DE06RPO004 189 496 395,12 0,00 189 496 395,12 0,00 189 496 395,12 189 496 395,12 0,00
DE 2007DE06RPO007 177 835 416,54 0,00 177 835 416,54 0,00 177 835 416,54 177 835 470,52 - 53,98
DE 2007DE06RPO009 3 098 847,36 0,00 3 098 847,36 0,00 3 098 847,36 3 098 852,43 - 5,07
DE 2007DE06RPO010 35 055 715,71 0,00 35 055 715,71 0,00 35 055 715,71 35 055 224,07 491,64
DE 2007DE06RPO011 120 203 444,24 0,00 120 203 444,24 0,00 120 203 444,24 120 203 444,24 0,00
DE 2007DE06RPO012 133 868 923,35 0,00 133 868 923,35 0,00 133 868 923,35 133 868 924,53 - 1,18
DE 2007DE06RPO015 51 957 366,10 0,00 51 957 366,10 0,00 51 957 366,10 51 957 366,11 - 0,01
DE 2007DE06RPO017 35 530 668,81 0,00 35 530 668,81 0,00 35 530 668,81 35 530 668,81 0,00
DE 2007DE06RPO018 4 837 457,91 0,00 4 837 457,91 0,00 4 837 457,91 4 837 457,91 0,00
DE 2007DE06RPO019 186 767 637,25 0,00 186 767 637,25 0,00 186 767 637,25 186 767 637,25 0,00
DE 2007DE06RPO020 126 784 016,99 0,00 126 784 016,99 0,00 126 784 016,99 126 784 016,99 0,00
DE 2007DE06RPO021 46 018 979,79 0,00 46 018 979,79 0,00 46 018 979,79 46 019 446,34 - 466,55
DE 2007DE06RPO023 107 488 779,90 0,00 107 488 779,90 0,00 107 488 779,90 107 488 779,93 - 0,03
EE 2007EE06RPO001 126 354 432,67 0,00 126 354 432,67 0,00 126 354 432,67 126 354 622,82 - 190,15
ES 2007ES06RAT001 2 699 506,08 0,00 2 699 506,08 0,00 2 699 506,08 2 699 506,08 0,00
ES 2007ES06RPO002 39 287 287,70 0,00 39 287 287,70 0,00 39 287 287,70 39 287 347,33 - 59,63
ES 2007ES06RPO004 9 948 454,64 0,00 9 948 454,64 0,00 9 948 454,64 10 278 838,70 - 330 384,06
ES 2007ES06RPO005 30 429 329,43 0,00 30 429 329,43 0,00 30 429 329,43 30 429 329,44 - 0,01
ES 2007ES06RPO006 12 276 812,82 0,00 12 276 812,82 0,00 12 276 812,82 12 276 812,82 0,00
ES 2007ES06RPO007 133 356 956,86 0,00 133 356 956,86 0,00 133 356 956,86 133 356 929,78 27,08
ES 2007ES06RPO008 120 063 594,07 0,00 120 063 594,07 0,00 120 063 594,07 120 063 595,49 - 1,42
ES 2007ES06RPO009 42 760 315,52 0,00 42 760 315,52 0,00 42 760 315,52 42 760 312,36 3,16
ES 2007ES06RPO010 93 302 082,46 0,00 93 302 082,46 0,00 93 302 082,46 93 415 736,90 - 113 654,44
ES 2007ES06RPO011 96 056 143,10 0,00 96 056 143,10 0,00 96 056 143,10 96 056 116,07 27,03
ES 2007ES06RPO012 9 605 181,55 0,00 9 605 181,55 0,00 9 605 181,55 9 605 181,33 0,22
ES 2007ES06RPO013 40 890 414,45 0,00 40 890 414,45 0,00 40 890 414,45 41 008 945,50 - 118 531,05
ES 2007ES06RPO014 18 968 083,85 0,00 18 968 083,85 0,00 18 968 083,85 18 968 084,47 - 0,62
ES 2007ES06RPO015 17 440 397,34 0,00 17 440 397,34 0,00 17 440 397,34 17 439 870,09 527,25
ES 2007ES06RPO016 7 378 938,80 0,00 7 378 938,80 0,00 7 378 938,80 7 378 941,52 - 2,72
ES 2007ES06RPO017 22 321 331,40 0,00 22 321 331,40 0,00 22 321 331,40 22 320 969,57 361,83
FI 2007FI06RPO001 331 806 407,76 0,00 331 806 407,76 0,00 331 806 407,76 331 853 661,89 - 47 254,13
FI 2007FI06RPO002 2 333 555,42 0,00 2 333 555,42 0,00 2 333 555,42 2 333 555,42 0,00
FR 2007FR06RPO001 870 561 273,84 0,00 870 561 273,84 0,00 870 561 273,84 871 240 472,64 - 679 198,80
FR 2007FR06RPO002 15 945 548,51 0,00 15 945 548,51 0,00 15 945 548,51 15 945 581,19 - 32,68
FR 2007FR06RPO003 16 566 211,10 0,00 16 566 211,10 0,00 16 566 211,10 16 566 211,15 - 0,05
FR 2007FR06RPO004 12 870 693,06 0,00 12 870 693,06 0,00 12 870 693,06 12 884 347,90 - 13 654,84
FR 2007FR06RPO005 23 716 944,57 0,00 23 716 944,57 0,00 23 716 944,57 23 716 945,03 - 0,46
FR 2007FR06RPO006 47 353 734,75 0,00 47 353 734,75 0,00 47 353 734,75 47 354 604,75 - 870,00
HU 2007HU06RPO001 488 440 120,46 0,00 488 440 120,46 0,00 488 440 120,46 488 367 811,52 72 308,94
IE 2007IE06RPO001 321 600 879,23 0,00 321 600 879,23 0,00 321 600 879,23 321 597 909,38 2 969,85
IT 2007IT06RAT001 5 739 453,45 0,00 5 739 453,45 0,00 5 739 453,45 5 739 453,45 0,00
IT 2007IT06RPO001 26 101 736,62 0,00 26 101 736,62 0,00 26 101 736,62 26 115 464,35 - 13 727,73
IT 2007IT06RPO002 13 934 964,22 0,00 13 934 964,22 0,00 13 934 964,22 13 934 964,04 0,18
IT 2007IT06RPO003 74 412 930,10 0,00 74 412 930,10 0,00 74 412 930,10 74 412 930,43 - 0,33
IT 2007IT06RPO004 20 028 568,61 0,00 20 028 568,61 0,00 20 028 568,61 20 036 023,32 - 7 454,71
IT 2007IT06RPO005 42 156 869,89 1 285 828,70 40 871 041,19 0,00 40 871 041,19 40 873 284,25 - 2 243,06
IT 2007IT06RPO006 15 828 545,98 0,00 15 828 545,98 0,00 15 828 545,98 15 842 357,78 - 13 811,80
IT 2007IT06RPO007 92.277 508,99 0,00 92 277 508,99 0,00 92 277 508,99 92 277 640,74 - 131,75
IT 2007IT06RPO008 19 576 025,89 0,00 19 576 025,89 0,00 19 576 025,89 19 577 291,91 - 1 266,02
IT 2007IT06RPO009 60 493 655,95 0,00 60 493 655,95 0,00 60 493 655,95 60 493 655,95 0,00
IT 2007IT06RPO010 53 571 538,99 0,00 53 571 538,99 0,00 53 571 538,99 52 847 443,99 724 095,00
IT 2007IT06RPO011 11 452 008,76 0,00 11 452 008,76 0,00 11 452 008,76 11 452 028,81 - 20,05
IT 2007IT06RPO012 44 748 298,33 0,00 44 748 298,33 0,00 44 748 298,33 44 845 581,90 - 97 283,57
IT 2007IT06RPO013 3 056 780,14 0,00 3 056 780,14 0,00 3 056 780,14 3 056 780,11 0,03
IT 2007IT06RPO014 77 784 956,83 0,00 77 784 956,83 0,00 77 784 956,83 77 784 953,83 3,00
IT 2007IT06RPO015 16 279 466,81 0,00 16 279 466,81 0,00 16 279 466,81 16 287 891,49 - 8 424,68
IT 2007IT06RPO016 72 589 147,74 0,00 72 589 147,74 0,00 72 589 147,74 72 678 747,80 - 89 600,06
IT 2007IT06RPO017 64 873 608,54 0,00 64 873 608,54 0,00 64 873 608,54 64 878 548,52 - 4 939,98
IT 2007IT06RPO018 104 574 776,80 0,00 104 574 776,80 0,00 104 574 776,80 104 574 775,63 1,17
IT 2007IT06RPO019 141 147 110,44 0,00 141 147 110,44 0,00 141 147 110,44 141 281 980,21 - 134 869,77
IT 2007IT06RPO020 140 867 300,26 0,00 140 867 300,26 0,00 140 867 300,26 141 031 688,43 - 164 388,17
IT 2007IT06RPO021 164 995 430,68 0,00 164 995 430,68 0,00 164 995 430,68 165 079 479,78 - 84 049,10
LT 2007LT06RPO001 251 014 977,59 0,00 251 014 977,59 0,00 251 014 977,59 251 016 471,02 - 1 493,43
LU 2007LU06RPO001 10 062 399,48 0,00 10 062 399,48 0,00 10 062 399,48 10 106 570,17 - 44 170,69
LV 2007LV06RPO001 182 447 017,03 0,00 182 447 017,03 0,00 182 447 017,03 182 447 017,03 0,00
MT 2007MT06RPO001 9 622 621,42 0,00 9 622 621,42 0,00 9 622 621,42 9 622 621,42 0,00
NL 2007NL06RPO001 99 472 352,79 0,00 99 472 352,79 0,00 99 472 352,79 99 726 051,61 - 253 698,82
PL 2007PL06RPO001 1 806 188 697,68 0,00 1 806 188 697,68 0,00 1 806 188 697,68 1 806 191 428,81 - 2 731,13
PT 2007PT06RAT001 4 131 731,46 0,00 4 131 731,46 0,00 4 131 731,46 4 131 731,31 0,15
PT 2007PT06RPO001 44 696 408,92 913 212,81 43 783 196,11 0,00 43 783 196,11 43 783 186,91 9,20
PT 2007PT06RPO002 586 470 491,24 0,00 586 470 491,24 0,00 586 470 491,24 586 462 206,07 8 285,17
PT 2007PT06RPO003 22 073 226,85 0,00 22 073 226,85 0,00 22 073 226,85 22 073 205,64 21,21
SE 2007SE06RPO001 181 801 899,32 0,00 181 801 899,32 0,00 181 801 899,32 181 801 843,62 55,70
SI 2007SI06RPO001 125 941 693,50 0,00 125 941 693,50 0,00 125 941 693,50 126 090 950,22 - 149 256,72
SK 2007SK06RPO001 195 379 480,69 0,00 195 379 480,69 0,00 195 379 480,69 195 379 530,67 - 49,98
UK 2007UK06RPO001 531 265 484,57 0,00 531 265 484,57 0,00 531 265 484,57 531 374 046,06 - 108 561,49
UK 2007UK06RPO002 58 821 232,49 0,00 58 821 232,49 0,00 58 821 232,49 58 821 401,09 - 168,60
UK 2007UK06RPO003 112 691 696,58 0,00 112 691 696,58 0,00 112 691 696,58 123 600 128,53 - 10 908 431,95
UK 2007UK06RPO004 47 804 760,73 0,00 47 804 760,73 0,00 47 804 760,73 47 807 176,80 - 2 416,07
(*) W przypadku gdy płatności osiągnęły 95 % całkowitego wkładu EFRROW w program rozwoju obszarów wiejskich - art. 24 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 (o którym mowa w art. 34 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013, zmienionego art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1310/2013), kwota pozostająca do zapłaty zostanie wypłacona wraz z zamknięciem programu.

ZAŁĄCZNIK  II

Rozliczenie rachunków agencji płatniczych

Rok budżetowy 2013 - EFRROW

Wykaz agencji płatniczych i programów, których rachunki zostały wyłączone i które podlegają kolejnej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków

Państwo członkowskie Agencja płatnicza Program
Bułgaria State Fund Agriculture (SFA) 2007BG06RPO001
Dania Danish AgriFish Agency (DAFA) 2007DK06RPO001
Hiszpania Dirección General de Fondos Agrarios de la Consejería de Agricultura, Pesca y Medio Ambiente de la Junta de Andalucía Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del Principado de Asturias 2007ES06RPO001 2007ES06RPO003
Grecja Payment and Control Agency for Guidance and Guarantee Community Aids (O.P.E.K.E.P.E.) 2007GR06RPO001
Rumunia Paying Agency for Rural Development and Fishery (PARDF) 2007RO6RPO001
1 Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.
2 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 549.
3 Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 90.
4 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 865.
5 Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 1.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024