Rozporządzenie wykonawcze 254/2013 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 254/2013
z dnia 20 marca 2013 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE(1), w szczególności jego art. 74 ust. 1 i art. 132,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Przegląd rozporządzenia Komisji (WE) nr 340/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)(2), przeprowadzony zgodnie z art. 22 ust. 2 tego rozporządzenia, wykazał konieczność wprowadzenia wielorakich zmian do tego rozporządzenia.

(2) Ze względu na pewność prawa należy określić skutki opóźnień w płatnościach na rzecz Agencji. Agencja nie powinna zwracać opłat lub należności, które zostały zapłacone przed odrzuceniem odpowiednich przedłożonych informacji. Opłaty lub należności zapłacone po odrzuceniu składanych informacji powinny być jednak zwracane jako nienależne płatności.

(3) W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych związanych z wnioskami o zachowanie poufności opłaty powinny być stosowane w sposób jednolity, niezależnie od tego, kiedy składany jest wniosek. W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych innych niż aktualizacja zakresu wielkości obrotu należy przewidzieć możliwość złożenia przez rejestrującego wniosku o przedłużenie drugiego terminu płatności odpowiedniej opłaty, aby zapewnić rejestrującemu dodatkowy czas na dokonanie płatności.

(4) Ze względu na pewność prawa należy także doprecyzować istniejące przepisy dotyczące opłat ulgowych z tytułu wniosków o zachowanie poufności w ramach wspólnego przedłożenia informacji lub składanych przez wiodących rejestrujących.

(5) W odniesieniu do opłat z tytułu wniosków na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 oraz należności z tytułu przeglądów zezwoleń na mocy art. 61 tego rozporządzenia nie należy już automatycznie uznawać każdego scenariusza narażenia za jedno zastosowanie, ponieważ liczba dodatkowych zastosowań objęta wnioskiem o udzielenie zezwolenia lub sprawozdaniem z przeglądu zezwolenia nie musi być identyczna z liczbą scenariuszy narażenia uwzględnioną w tych przedłożonych informacjach.

(6) Należy również sprecyzować, że Agencja powinna wystawiać jedną fakturę obejmującą opłatę lub należność podstawową oraz wszelkie dodatkowe opłaty lub należności, w tym w przypadku wspólnych wniosków o udzielenie zezwolenia i wspólnych sprawozdań z przeglądu.

(7) Agencja może zażądać dowodów potwierdzających spełnienie wymogów w celu zastosowania ulgowych opłat lub należności, lub w celu zwolnienia z opłat. Aby móc zweryfikować spełnienie tych warunków, niezbędne jest nałożenie wymogu przedstawiania tych dowodów w jednym z języków urzędowych Unii albo - jeżeli są one dostępne tylko w innym języku - wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na jeden z języków urzędowych Unii.

(8) W związku z dokonanym zgodnie z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 przeglądem opłat i należności oraz w świetle opublikowanego przez Eurostat odpowiedniego średniego rocznego wskaźnika inflacji dla kwietnia 2012 r. wynoszącego 3,1 % należy ponadto dostosować standardowe opłaty i należności do tego wskaźnika.

(9) Istniejące ulgowe opłaty i należności stosowane w przypadku mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) należy jeszcze bardziej obniżyć, tak aby zminimalizować obciążenie regulacyjne i liczbę napotykanych przez MŚP problemów natury praktycznej dotyczących spełniania obowiązków wynikających z REACH, w szczególności obowiązku rejestracji, jak wskazano w sprawozdaniu Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów zgodnie z art. 117 ust. 4 REACH, art. 46 ust. 2 CLP oraz przeglądem niektórych elementów REACH zgodnie z art. 75 ust. 2, art. 138 ust. 2, art. 138 ust. 3 oraz art. 138 ust. 6 REACH(3).

(10) Aby zrównoważyć ciężar opłat i należności w ramach różnych kategorii wielkości przedsiębiorstw, standardowe opłaty i należności należy podwyższyć o 4 % w przypadku rejestracji i o 3,5 % w przypadku zezwoleń, uwzględniając przy tym, z jednej strony, koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich oraz, z drugiej strony, dalszą obniżkę opłat i należności wymaganych od MŚP oraz liczbę MŚP, których to dotyczy.

(11) Łączna korekta wysokości opłat i należności jest ustalona na takim poziomie, że uzyskany dzięki niej przychód, w połączeniu z innymi źródłami przychodów Agencji zgodnie z art. 96 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jest wystarczający do pokrycia kosztów świadczonych usług.

(12) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 340/2008.

(13) Ze względu na pewność prawa niniejsze rozporządzenie nie powinno mieć zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu jego wejścia w życie.

(14) Z uwagi na fakt, że substancje wprowadzone, o których mowa w art. 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, muszą zostać zarejestrowane do dnia 31 maja 2013 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie w trybie pilnym.

(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 340/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

2)
art. 4 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

3)
w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:
a)
w ust. 2 po akapicie drugim dodaje się akapity w brzmieniu:

"W przypadku zmiany udzielonego dostępu do informacji zawartych w dokumentach rejestracyjnych Agencja pobiera opłatę z tytułu każdej pozycji, w odniesieniu do której dokonano aktualizacji, jak określono w tabelach 3 i 4 załącznika III.

W przypadku aktualizacji dotyczącej podsumowań przebiegu badań lub szczegółowych podsumowań przebiegu badań Agencja pobiera opłatę z tytułu każdego podsumowania przebiegu badań lub szczegółowego podsumowania przebiegu badań, w odniesieniu do którego dokonano aktualizacji.";

b)
ust. 6 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"W przypadku innych aktualizacji, jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, Agencja odrzuca aktualizację. Na prośbę wnioskodawcy Agencja przedłuża drugi termin, pod warunkiem że wniosek o przedłużenie został złożony przed upływem drugiego terminu. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem przedłużonego terminu, Agencja odrzuca aktualizację.";

c)
ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie aktualizacja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą aktualizacją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

4)
art. 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku wniosku odnoszącego się do wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku IV. W przypadku wniosku składanego przez wiodącego rejestrującego Agencja pobiera opłatę ulgową tylko od wiodącego rejestrującego, jak określono w załączniku IV.";

5)
art. 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez producenta, importera lub wytwórcy wyrobu brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty lub należności w określonym terminie, zgłoszenie lub wniosek o przedłużenie zostają odrzucone, opłaty lub należności uiszczone w związku z tym zgłoszeniem lub wnioskiem o przedłużenie przed ich odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane osobie składającej zgłoszenie lub wniosek.";

6)
art. 8 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą opłatę podstawową i ewentualne opłaty dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego wniosku o udzielenie zezwolenia.";

7)
art. 9 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą należność podstawową i ewentualne należności dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego sprawozdania z przeglądu.";

8)
w art. 13 ust. 3 po akapicie pierwszym dodaje się akapit w brzmieniu:

"Jeżeli dowody, które mają zostać przedstawione Agencji, nie są w jednym z urzędowych języków Unii, załącza się do nich uwierzytelnione tłumaczenie na jeden z tych języków urzędowych.";

9)
art. 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Komisja poddaje też niniejsze rozporządzenie ciągłemu przeglądowi pod kątem dostępnych istotnych informacji dotyczących założeń, na podstawie których ustalane są przewidywane dochody i wydatki Agencji. Najpóźniej do dnia 31 stycznia 2015 r. Komisja podda niniejsze rozporządzenie przeglądowi, aby w razie potrzeby wpro-

wadzić do niego zmiany, uwzględniając w szczególności koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich.";

10)
załączniki I-VIII do rozporządzenia (WE) nr 340/2008 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu 22 marca 2013 r.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 marca 2013 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1.

(2) Dz.U. L 107 z 17.4.2008, s. 6.

(3) COM(2013) 49 final, SWD(2013) 25 final

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK I

Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Indywidualne przedłożenie informacji Wspólne przedłożenie informacji
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton 1.714 EUR 1.285 EUR
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton 4.605 EUR 3.454 EUR
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton 12.317 EUR 9.237 EUR
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton 33.201 EUR 24.901 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton 1.114 EUR 835 EUR 600 EUR 450 EUR 86 EUR 64 EUR
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton 2.993 EUR 2.245 EUR 1.612 EUR 1.209 EUR 230 EUR 173 EUR
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton 8.006 EUR 6.004 EUR 4.311 EUR 3.233 EUR 616 EUR 462 EUR
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton 21.581 EUR 16.185 EUR 11.620 EUR 8.715 EUR 1.660 EUR 1.245 EUR

ZAŁĄCZNIK II

Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 i 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Indywidualne przedłożenie informacji Wspólne przedłożenie informacji
Opłata 1.714 EUR 1.285 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Opłata 1.114 EUR 835 EUR 600 EUR 450 EUR 86 EUR 64 EUR

ZAŁĄCZNIK III

Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Standardowe opłaty z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu

Indywidualne przedłożenie informacji Wspólne przedłożenie informacji
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton 2.892 EUR 2.169 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton 10.603 EUR 7.952 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 31.487 EUR 23.616 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton 7.711 EUR 5.783 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 28.596 EUR 21.447 EUR
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 20.885 EUR 15.663 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton 1.880 EUR 1.410 EUR 1.012 EUR 759 EUR 145 EUR 108 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton 6.892 EUR 5.169 EUR 3.711 EUR 2.783 EUR 530 EUR 398 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 20.467 EUR 15.350 EUR 11.021 EUR 8.265 EUR 1.574 EUR 1.181 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton 5.012 EUR 3.759 EUR 2.699 EUR 2.024 EUR 386 EUR 289 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 18.587 EUR 13.940 EUR 10.008 EUR 7.506 EUR 1.430 EUR 1.072 EUR
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton 13.575 EUR 10.181 EUR 7.310 EUR 5.482 EUR 1.044 EUR 783 EUR

Tabela 3

Opłaty z tytułu innych aktualizacji

Rodzaj aktualizacji
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej 1.607 EUR
Rodzaj aktualizacji Indywidualne przedłożenie informacji Wspólne przedłożenie informacji
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki 4.820 EUR 3.615 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu 1.607 EUR 1.205 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań 4.820 EUR 3.615 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki 3.213 EUR 2.410 EUR
Nazwa handlowa substancji 1.607 EUR 1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 1.607 EUR 1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji 1.607 EUR 1.205 EUR

Tabela 4

Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu innych aktualizacji

Rodzaj aktualizacji Średnie przedsiębiorstwo Małe przedsiębiorstwo Mikroprzedsiębiorstwo
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej 1.044 EUR 562 EUR 80 EUR
Rodzaj aktualizacji Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki 3.133 EUR 2.350 EUR 1.687 EUR 1.265 EUR 241 EUR 181 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań 3.133 EUR 2.350 EUR 1.687 EUR 1.265 EUR 241 EUR 181 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki 2.088 EUR 1.566 EUR 1.125 EUR 843 EUR 161 EUR 120 EUR
Nazwa handlowa substancji 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR

ZAŁĄCZNIK IV

Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność Indywidualne przedłożenie informacji Wspólne przedłożenie informacji
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki 4.820 EUR 3.615 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu 1.607 EUR 1.205 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań 4.820 EUR 3.615 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki 3.213 EUR 2.410 EUR
Nazwa handlowa substancji 1.607 EUR 1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 1.607 EUR 1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji 1.607 EUR 1.205 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki 3.133 EUR 2.350 EUR 1.687 EUR 1.265 EUR 241 EUR 181 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań 3.133 EUR 2.350 EUR 1.687 EUR 1.265 EUR 241 EUR 181 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki 2.088 EUR 1.566 EUR 1.125 EUR 843 EUR 161 EUR 120 EUR
Nazwa handlowa substancji 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji 1.044 EUR 783 EUR 562 EUR 422 EUR 80 EUR 60 EUR

ZAŁĄCZNIK V

Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń PPORD przedłożonych na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty z tytułu zgłoszeń PPORD

Opłata standardowa 536 EUR
Opłata ulgowa dla średnich przedsiębiorstw 348 EUR
Opłata ulgowa dla małych przedsiębiorstw 187 EUR
Opłata ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw 27 EUR

Tabela 2

Należności z tytułu przedłużenia okresu zwolnienia PPORD

Należność standardowa 1.071 EUR
Należność ulgowa dla średnich przedsiębiorstw 696 EUR
Należność ulgowa dla małych przedsiębiorstw 375 EUR
Należność ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw 54 EUR

ZAŁĄCZNIK VI

Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Opłata podstawowa 53.300 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję 10.660 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie 10.660 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39.975 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw

Opłata podstawowa 39.975 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję 7.995 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie 7.995 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 3

Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw

Opłata podstawowa 23.985 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję 4.797 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie 4.797 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 4

Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw

Opłata podstawowa 5.330 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję 1.066 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie 1.066 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę Dodatkowy wnioskodawca: 3.998 EUR

ZAŁĄCZNIK VII

Należności z tytułu przeglądu zezwolenia na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Należności standardowe

Należność podstawowa 53.300 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie 10.660 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję 10.660 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39.975 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 2

Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw

Należność podstawowa 39.975 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie 7.995 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję 7.995 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 3

Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw

Należność podstawowa 23.985 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie 4.797 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję 4.797 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 4

Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw

Należność podstawowa 5.330 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie 1.066 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję 1.066 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

ZAŁĄCZNIK VIII

Opłaty z tytułu odwołań wniesionych na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: Opłata
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 2.356 EUR
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 4.712 EUR
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 7.069 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: Opłata
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 1.767 EUR
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 3.534 EUR
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 5.301 EUR"

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.79.7

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 254/2013 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
Data aktu: 20/03/2013
Data ogłoszenia: 21/03/2013
Data wejścia w życie: 22/03/2013