Decyzja wykonawcza 2013/763/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 12 grudnia 2013 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) *

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 8743)

(Jedynie teksty w językach angielskim, czeskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, holenderskim, łotewskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim i węgierskim są autentyczne)

(2013/763/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 grudnia 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej 2 , w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005, finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych, wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 1 września 2013 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Łotewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Węgier, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Finlandii oraz Królestwa Szwecji.

Sporządzono w Brukseli dnia 12 grudnia 2013 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOŞ

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

PC Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Wpływ finansowy
POZYCJA BUDŻETU: 6 5 0 0
CZ Rozliczenie rachunków - rozliczenie 2011 finansowe błędy administracyjne JEDNORAZOWE EUR - 121 357,89 0,00 - 121 357,89
ŁĄCZNIE CZ EUR - 121 357,89 0,00 - 121 357,89
6500 ŁĄCZNIE EUR - 121 357,89 0,00 - 121 357,89
POZYCJA BUDŻETU: 6701
AT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, w administracyjnych kontrolach krzyżowych, w funkcjonowaniu kontroli na miejscu, w stosowaniu sankcji i płatności JEDNORAZOWE EUR - 1 542 856,98 0,00 - 1 542 856,98
AT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, w administracyjnych kontrolach krzyżowych, w funkcjonowaniu kontroli na miejscu, w stosowaniu sankcji i płatności JEDNORAZOWE EUR - 362 356,33 0,00 - 362 356,33
AT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, w administracyjnych kontrolach krzyżowych, w funkcjonowaniu kontroli na miejscu, w stosowaniu sankcji i płatności JEDNORAZOWE EUR - 322 005,10 0,00 - 322 005,10
ŁĄCZNIE AT EUR - 2 227 218,41 0,00 - 2 227 218,41
BE Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 Przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 8 448,26 - 8 448,26 0,00
BE Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 827 309,72 - 827 309,72 0,00
ŁĄCZNIE BE EUR - 835 757,98 - 835 757,98 0,00
DE Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) 2008 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS i pod względem tolerancji pomiarów kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR - 51 726,31 0,00 - 51 726,31
DE Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS i pod względem tolerancji pomiarów kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008. JEDNORAZOWE EUR - 83 286,41 0,00 - 83 286,41
DE Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 10 670,90 - 10 670,90 0,00
ŁĄCZNIE DE EUR - 145 683,62 - 10 670,90 - 135 012,72
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 365 658,89 0,00 - 365 658,89
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 737 372,81 0,00 - 737 372,81
ES Owoce i warzywa - wstępnie uznane grupy producentów 2007 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 787,28 0,00 - 1 787,28
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 145 740,74 0,00 - 145 740,74
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Konkretne wydatki niekwalifikowalne JEDNORAZOWE EUR - 919 365,27 0,00 - 919 365,27
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 538 517,00 0,00 - 538 517,00
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 875 633,57 0,00 - 875 633,57
ES Owoce i warzywa - wstępnie uznane grupy producentów 2008 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 3 135,65 0,00 - 3 135,65
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 65 004,15 0,00 - 65 004,15
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Konkretne wydatki niekwalifikowalne JEDNORAZOWE EUR - 1 143 982,20 0,00 - 1 143 982,20
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2009 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2 121,76 0,00 - 2 121,76
ES Owoce i warzywa - wstępnie uznane grupy producentów 2009 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 807,57 0,00 - 1 807,57
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2009 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 984 848,39 0,00 - 984 848,39
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2009 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 26 937,72 0,00 - 26 937,72
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2010 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 1 259,51 0,00 1 259,51
ES Owoce i warzywa - wstępnie uznane grupy producentów 2010 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 629,62 0,00 - 1 629,62
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2010 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 990 175,71 0,00 - 990 175,71
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2010 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR 169,58 0,00 169,58
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2011 Niewłaściwe kluczowe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 979 171,01 0,00 - 979 171,01
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 800 115,89 - 506,88 - 799 609,01
ES Inna pomoc bezpośrednia 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 000 522,12 0,00 - 1 000 522,12
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 5 160,91 - 0,21 - 5 160,70
ES Inna pomoc bezpośrednia 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 338 164,02 0,00 - 338 164,02
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 771 505,81 - 31,70 - 771 474,11
ES Inna pomoc bezpośrednia 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 14 378,54 0,00 - 14 378,54
ES Inna pomoc bezpośrednia 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 63 773,71 0,00 - 63 773,71
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 78,16 0,00 - 78,16
ES Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2 318,23 0,00 - 2 318,23
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 186,40 0,00 186,40
ES Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 727,03 0,00 - 727,03
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2 293,81 0,00 - 2 293,81
ES Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 468,08 0,00 - 468,08
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 233,66 0,00 233,66
ES Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 6 934,44 0,00 - 6 934,44
ES Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 181,82 0,00 - 181,82
ES Inna pomoc bezpośrednia 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 88 770,49 0,00 - 88 770,49
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 526 475,63 - 73,61 - 526 402,02
ES Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 25,72 0,00 - 25,72
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 493,99 0,00 - 493,99
ES Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 92 270,35 0,00 - 92 270,35
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 525 914,47 0,00 - 525 914,47
ES Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 236,54 0,00 - 236,54
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 457,10 0,00 - 457,10
ES Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 210,66 0,00 - 210,66
ES Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 803,64 0,00 - 803,64
ES Uprawnienia 2009 Odzyskane kwoty JEDNORAZOWE EUR - 152,70 - 0,10 - 152,60
ES Uprawnienia 2009 Niewłaściwe przydzielanie szczególnych uprawnień JEDNORAZOWE EUR - 1 316 791,79 - 838,16 - 1 315 953,63
ES Uprawnienia 2010 Niewłączenie pastwisk STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 2 796 719,30 0,00 - 2 796 719,30
ES Uprawnienia 2010 Rezerwa krajowa dla sektora oliwy z oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 467 764,48 0,00 - 1 467 764,48
ES Uprawnienia 2010 Działanie siły wyższej w sektorze cukru JEDNORAZOWE EUR - 169 495,55 0,00 - 169 495,55
ES Uprawnienia 2010 Odzyskane kwoty JEDNORAZOWE EUR - 259,91 0,00 - 259,91
ES Uprawnienia 2010 Oddzielenie specjalnej premii z tytułu byków JEDNORAZOWE EUR - 648 647,61 0,00 - 648 647,61
ES Uprawnienia 2010 Niewłaściwe przydzielanie szczególnych uprawnień JEDNORAZOWE EUR - 1 334 718,15 0,00 - 1 334 718,15
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2011 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 474 315,16 - 474 315,16 0,00
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2011 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 116 322,42 - 1 301 665,74 1 185 343,32
ES Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2011 wydatki niekwalifikowalne JEDNORAZOWE EUR - 18 632,33 - 18 632,33 0,00
ES Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2011 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 42 228,78 - 42 228,78 0,00
ES Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2011 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 3 043 215,34 - 3 043 215,34 0,00
ES Kwota mleczna 2011 odzyskanie opłat za mleko JEDNORAZOWE EUR 135 786,22 135 786,22 0,00
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 51 193,89 - 51 193,89 0,00
ES Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 12 288,65 - 12 288,65 0,00
ES Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 226 009,53 - 226 009,53 0,00
ŁĄCZNIE ES EUR - 23 606 290,72 - 5 035 213,86 - 18 571 076,86
FI Inna pomoc bezpośrednia - bydło 2009 Niezastosowanie redukcji i wykluczeń (zwierzęta nie znalezione podczas kontroli na miejscu podczas okresu przetrzymywania) JEDNORAZOWE EUR - 2 455,57 0,00 - 2 455,57
FI Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2009 Niezastosowanie redukcji i wykluczeń (potencjalnie kwalifikujące się zwierzęta, zwierzęta bez kolczyków) JEDNORAZOWE EUR - 85 467,41 0,00 - 85 467,41
FI Inna pomoc bezpośrednia - bydło 2010 Niezastosowanie redukcji i wykluczeń (zwierzęta nie znalezione podczas kontroli na miejscu podczas okresu przetrzymywania) JEDNORAZOWE EUR - 4 103,67 0,00 - 4 103,67
FI Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2010 Niezastosowanie redukcji i wykluczeń (potencjalnie kwalifikujące się zwierzęta, zwierzęta bez kolczyków) JEDNORAZOWE EUR - 130 869,20 0,00 - 130 869,20
FI Inna pomoc bezpośrednia - art. 68-72 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 2011 Niezastosowanie redukcji i wykluczeń (potencjalnie kwalifikujące się zwierzęta, zwierzęta bez kolczyków) JEDNORAZOWE EUR - 87 599,21 0,00 - 87 599,21
FI Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 73 951,98 - 73 951,98 0,00
ŁĄCZNIE FI EUR - 384 447,04 - 73 951,98 - 310 495,06
FR Owoce i warzywa - przetwórstwo brzoskwiń i gruszek 2007 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 28 022,33 0,00 - 28 022,33
FR Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2007 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 38 019,88 0,00 - 38 019,88
FR Owoce i warzywa - NUTS 2007 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 14 675,50 0,00 - 14 675,50
FR Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 10 143 429,40 - 4 402 146,54 - 5 741 282,86
FR Owoce i warzywa - wycofania 2007 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 254 741,35 0,00 - 254 741,35
FR Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 7 013 519,75 - 2 358 665,31 - 4 654 854,44
FR Owoce i warzywa - programy operacyjne 2009 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 93 897,24 0,00 - 93 897,24
FR Owoce i warzywa - programy operacyjne 2010 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 83 200,09 0,00 - 83 200,09
FR Owoce i warzywa - programy operacyjne 2011 Niedociągnięcia w zapewnianiu członkom organizacji producentów środków technicznych JEDNORAZOWE EUR - 30 320,94 0,00 - 30 320,94
FR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 40 391 474,89 - 11 821,04 - 40 379 653,85
FR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Łagodny system sankcji, opóźnione powiadomienia, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR - 11 039 706,01 - 55 198,55 - 10 984 507,46
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 157 245,53 0,00 - 157 245,53
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 9 493,60 - 0,28 - 9 493,32
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 40 818 770,14 - 10 787,66 - 40 807 982,48
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Łagodny system sankcji, opóźnione powiadomienia, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR - 13 381 038,70 - 66 906,21 - 13 314 132,49
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 26 673,71 0,00 - 26 673,71
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 16 163 000,23 - 2 669,27 - 16 160 330,96
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 689,23 0,01 - 1 689,24
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 9 628,52 - 0,56 - 9 627,96
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Łagodny system sankcji, opóźnione powiadomienia, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2009 JEDNORAZOWE EUR - 15 761 783,07 - 31 523,60 - 15 730 259,47
FR Zasada wzajemnej zgodności 2011 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 9 551,86 - 276,81 - 9 275,05
FR Zasada wzajemnej zgodności 2011 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 1 881,20 0,00 1 881,20
FR Zasada wzajemnej zgodności 2011 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 8 515,33 0,00 - 8 515,33
FR Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 361 229,20 - 361 229,20 0,00
FR Rozliczenie rachunków - rozliczenie zgodności 2009 Błąd w środkach budżetowych: wpływy nie zgłoszone do budżetu Wspólnoty JEDNORAZOWE EUR - 35 069,07 0,00 - 35 069,07
FR Rozliczenie rachunków - rozliczenie zgodności 2009 Nieprawidłowości lub niedbałość w procedurze odzyskiwania JEDNORAZOWE EUR - 21 037,96 0,00 - 21 037,96
ŁĄCZNIE FR EUR - 155 893 852,33 - 7 301 225,02 - 148 592 627,31
GR Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2007 Niedociągnięcia w kontrolach obejmujących kontrole zgodności, fizyczne kontrole obszarów, administracyjne i księgowe kontrole producentów i produktów końcowych, fizyczne i księgowe kontrole zapasów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 241 950,67 0,00 - 1 241 950,67
GR Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2008 Niedociągnięcia w kontrolach obejmujących kontrole zgodności, fizyczne kontrole obszarów, administracyjne i księgowe kontrole producentów i produktów końcowych, fizyczne i księgowe kontrole zapasów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 2 115 555,01 0,00 - 2 115 555,01
GR Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2009 Niedociągnięcia w kontrolach obejmujących kontrole zgodności, fizyczne kontrole obszarów, administracyjne i księgowe kontrole producentów i produktów końcowych, fizyczne i księgowe kontrole zapasów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 3 219,00 0,00 - 3 219,00
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2009 Bydło, art. 69 Niedociągnięcia w systemie sankcji i w kontrolach nadzoru, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 162 625,79 - 325,25 - 162 300,54
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2009 Owce, art. 69, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, przetrzymywanie zwierząt niepoddanych kontroli, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 589 848,52 - 1 179,70 - 588 668,82
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2009 Bydło, art. 69, nienależne płatności dla wnioskodawców indywidualnych, wnioski za rok 2009 JEDNORAZOWE EUR - 49 324,00 - 986,48 - 48 337,52
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2010 Bydło, art. 69 Niedociągnięcia w systemie sankcji i w kontrolach nadzoru, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 159 662,41 - 660,12 - 159 002,29
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2010 Owce, art. 69, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, przetrzymywanie zwierząt niepoddanych kontroli, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 626 203,65 - 29 339,23 - 596 864,42
GR Inna pomoc bezpośrednia - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - tylko owce i bydło 2011 Owce, art. 69, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, przetrzymywanie zwierząt niepoddanych kontroli, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 2 003,17 0,00 2 003,17
GR Uprawnienia 2008 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - zwykłe uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 020 040,97 - 7 020 040,97 0,00
GR Uprawnienia 2008 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - szczególne uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 3 982 096,46 0,00 - 3 982 096,46
GR Uprawnienia 2008 Niedociągnięcia w krajowych kryteriach przydziału środków z rezerwy w 2006 r. STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 9 935 755,68 - 4 967 877,84 - 4 967 877,84
GR Uprawnienia 2008 Niekwalifikowalni beneficjenci środków z rezerwy krajowej w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 524 628,25 0,00 - 524 628,25
GR Uprawnienia 2008 Błędne obliczenia średniej regionalnej uprawnień w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 674 004,06 0,00 - 674 004,06
GR Uprawnienia 2008 Błędne obliczenia średniej regionalnej wartości uprawnień w 2006 r. JEDNORAZOWE EUR - 2 786 983,22 0,00 - 2 786 983,22
GR Uprawnienia 2008 Częściowe aktywowanie szczególnych uprawnień JEDNORAZOWE EUR - 1 482 230,85 0,00 - 1 482 230,85
GR Uprawnienia 2008 zwrot ze względu na nakładanie się z korektą w ramach postępowania AA/2007/007/GR JEDNORAZOWE EUR 0,00 - 199 280,78 199 280,78
GR Uprawnienia 2009 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - zwykłe uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 017 232,96 0,00 - 7 017 232,96
GR Uprawnienia 2009 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - szczególne uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 3 947 400,93 0,00 - 3 947 400,93
GR Uprawnienia 2009 Niedociągnięcia w krajowych kryteriach przydziału środków z rezerwy w 2006 r. STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 9 739 243,02 0,00 - 9 739 243,02
GR Uprawnienia 2009 Niekwalifikowalni beneficjenci środków z rezerwy krajowej w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 396 672,82 0,00 - 396 672,82
GR Uprawnienia 2009 Błędne obliczenia średniej regionalnej uprawnień w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 599 310,06 0,00 - 599 310,06
GR Uprawnienia 2009 Błędne obliczenia średniej regionalnej wartości uprawnień w 2006 r. JEDNORAZOWE EUR - 2 730 858,30 0,00 - 2 730 858,30
GR Uprawnienia 2009 Częściowe aktywowanie szczególnych uprawnień JEDNORAZOWE EUR - 1 847 858,89 0,00 - 1 847 858,89
GR Uprawnienia 2010 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - zwykłe uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 020 040,97 0,00 - 7 020 040,97
GR Uprawnienia 2010 Niewłączenie pastwisk w 2006 r. - szczególne uprawnienia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 3 885 929,66 0,00 - 3 885 929,66
GR Uprawnienia 2010 Niedociągnięcia w krajowych kryteriach przydziału środków z rezerwy w 2006 r. STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 9 691 976,36 0,00 - 9 691 976,36
GR Uprawnienia 2010 Niekwalifikowalni beneficjenci środków z rezerwy krajowej w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 365 638,75 0,00 - 365 638,75
GR Uprawnienia 2010 Błędne obliczenia średniej regionalnej uprawnień w 2007 r. JEDNORAZOWE EUR - 565 616,36 0,00 - 565 616,36
GR Uprawnienia 2010 Błędne obliczenia średniej regionalnej wartości uprawnień w 2006 r. JEDNORAZOWE EUR - 2 716 046,60 0,00 - 2 716 046,60
GR Uprawnienia 2010 Częściowe aktywowanie szczególnych uprawnień JEDNORAZOWE EUR - 1 884 218,70 0,00 - 1 884 218,70
GR Zasada wzajemnej zgodności 2007 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 5 325 926,19 - 484 087,90 - 4 841 838,29
GR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 29 319,70 - 46,06 - 29 273,64
GR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 11 421 885,77 - 624 482,52 - 10 797 403,25
GR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 4 936 572,90 - 55 807,14 - 4 880 765,76
GR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 20 694,01 - 14 620,62 - 6 073,39
GR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 107 029,89 - 14 138,96 - 92 890,93
GR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 547,38 - 751,51 204,13
GR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 57,69 0,00 - 57,69
GR Kwota mleczna 2008 Korekta opłat za mleko JEDNORAZOWE EUR 347,11 347,11 0,00
GR Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2008 przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 737 200,95 - 825 060,11 87 859,16
GR Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2008 przekraczanie terminów płatności JEDNORAZOWE EUR - 174 948,49 - 174 948,49 0,00
GR Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2008 przekraczanie terminów płatności JEDNORAZOWE EUR - 2 448 650,32 - 2 448 650,32 0,00
ŁĄCZNIE GR EUR - 108 962 655,93 - 16 861 936,89 - 92 100 719,04
HU Rozliczenie rachunków - rozliczenie zgodności 2011 Znany błąd JEDNORAZOWE EUR - 336 450,00 0,00 - 336 450,00
HU Rozliczenie rachunków - rozliczenie zgodności 2011 Znany błąd JEDNORAZOWE EUR - 781,00 0,00 - 781,00
ŁĄCZNIE HU EUR - 337 231,00 0,00 - 337 231,00
IE Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWE EUR - 41 641,57 - 41 641,57 0,00
ŁĄCZNIE IE EUR - 41 641,57 - 41 641,57 0,00
LU Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR - 161 186,50 0,00 - 161 186,50
LU Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2009 JEDNORAZOWE EUR - 12 003,27 0,00 - 12 003,27
LU Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2011 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2010 JEDNORAZOWE EUR - 15 096,97 0,00 - 15 096,97
LU Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 2 597,78 - 2 597,78 0,00
ŁĄCZNIE LU EUR - 190 884,52 - 2 597,78 - 188 286,74
LV Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 95,96 - 95,96 0,00
ŁĄCZNIE LV EUR - 95,96 - 95,96 0,00
NL Inna pomoc bezpośrednia 2009 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 3,00 % EUR - 15 979,71 0,00 - 15 979,71
NL Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 3,00 % EUR - 20 461 767,83 - 209,47 - 20 461 558,36
NL Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 3,00 % EUR - 31 702,54 0,00 - 31 702,54
NL Inna pomoc bezpośrednia 2010 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 3,00 % EUR - 42,24 0,00 - 42,24
NL Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2011 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 3,00 % EUR - 1 678,57 0,00 - 1 678,57
NL Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2010 Nieścisłości w systemie LPIS-GIS, wnioski za rok 2009 JEDNORAZOWE EUR - 5 047 207,00 0,00 - 5 047 207,00
NL Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2011 Nieścisłości w systemie LPIS-GIS, wnioski za rok 2010 JEDNORAZOWE EUR - 750 000,00 0,00 - 750 000,00
NL Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 33 831,72 - 33 831,72 0,00
NL Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 91 159,06 - 91 159,06 0,00
NL Nieprawidłowości 2007 Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III odnośnie do roku budżetowego 2006 JEDNORAZOWE EUR - 4 890 879,11 0,00 - 4 890 879,11
NL Nieprawidłowości 2009 Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III odnośnie do roku budżetowego 2007 JEDNORAZOWE EUR - 5 346,88 0,00 - 5 346,88
NL Nieprawidłowości 2009 Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III odnośnie do roku budżetowego 2008 JEDNORAZOWE EUR - 10 459,54 0,00 - 10 459,54
NL Nieprawidłowości 2010 Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III odnośnie do roku budżetowego 2009 JEDNORAZOWE EUR - 310 112,90 0,00 - 310 112,90
NL Nieprawidłowości 2011 Nienaliczone odsetki z tytułu kwot odzyskanych w latach budżetowych 2006-2009 JEDNORAZOWE EUR - 60 779,00 0,00 - 60 779,00
ŁĄCZNIE NL EUR - 31 710 946,10 - 125 200,25 - 31 585 745,85
RO Audyt finansowy - opóźnienia w płatnościach i terminy płatności 2012 opóźnienia w płatnościach JEDNORAZOWE EUR - 65 967,69 - 65 967,69 0,00
ŁĄCZNIE RO EUR - 65 967,69 - 65 967,69 0,00
SE Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2012 przekraczanie pułapów JEDNORAZOWE EUR - 24 704,47 - 24 704,47 0,00
ŁĄCZNIE SE EUR - 24 704,47 - 24 704,47 0,00
6701 ŁĄCZNIE EUR - 324 427 377,34 - 30 378 964,35 - 294 048 412,99
POZYCJA BUDŻETU: 05070107
PT POSEI 2006 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie T-2/11 JEDNORAZOWE EUR 239 045,63 0,00 239 045,63
PT Inna pomoc bezpośrednia - produkty roślinne (POSEI) 2007 Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie T-2/11 JEDNORAZOWE EUR 266 137,96 0,00 266 137,96
ŁĄCZNIE PT EUR 505 183,59 0,00 505 183,59
05070107 ŁĄCZNIE EUR 505 183,59 0,00 505 183,59
POZYCJA BUDŻETU: 6711
AT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS i w funkcjonowaniu kontroli na miejscu JEDNORAZOWE EUR - 1 349 639,44 0,00 - 1 349 639,44
AT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS i w funkcjonowaniu kontroli na miejscu JEDNORAZOWE EUR - 24 535,35 0,00 - 24 535,35
AT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS i w funkcjonowaniu kontroli na miejscu JEDNORAZOWE EUR - 24 349,54 0,00 - 24 349,54
ŁĄCZNIE AT EUR - 1 398 524,33 0,00 - 1 398 524,33
DE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS i pod względem tolerancji pomiarów kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 JEDNORAZOWE EUR - 9 971,25 0,00 - 9 971,25
DE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS i pod względem tolerancji pomiarów kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008. JEDNORAZOWE EUR - 6 630,34 0,00 - 6 630,34
DE Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2009 najbardziej prawdopodobny błąd JEDNORAZOWE EUR - 138 837,34 0,00 - 138 837,34
ŁĄCZNIE DE EUR - 155 438,93 0,00 - 155 438,93
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 11 246,42 0,00 - 11 246,42
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 65 926,15 0,00 - 65 926,15
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 46 397,27 0,00 - 46 397,27
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 3 290,19 0,00 - 3 290,19
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 287,56 0,00 - 287,56
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 303,12 0,00 - 303,12
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 18,30 0,00 18,30
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 12 901,26 0,00 - 12 901,26
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 720,07 0,00 - 1 720,07
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 3 376,04 0,00 - 3 376,04
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 18 020,14 0,00 - 18 020,14
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 222,49 0,00 - 222,49
ES Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 61,33 0,00 - 61,33
ŁĄCZNIE ES EUR - 163 733,74 0,00 - 163 733,74
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w weryfikacji racjonalności kosztów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 504,30 - 504,30 0,00
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2009 Niezgodność z art. 55 rozp. (WE) nr 1974/2006 JEDNORAZOWE EUR - 32 799,76 0,00 - 32 799,76
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2010 Niedociągnięcia w weryfikacji racjonalności kosztów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 4 953,65 - 4 953,65 0,00
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2010 Niezgodność z art. 55 rozp. (WE) nr 1974/2006 JEDNORAZOWE EUR - 255 575,05 0,00 - 255 575,05
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2011 Niedociągnięcia w weryfikacji racjonalności kosztów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 3 752,32 - 3 752,32 0,00
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2011 Niezgodność z art. 55 rozp. (WE) nr 1974/2006 JEDNORAZOWE EUR - 301 891,12 0,00 - 301 891,12
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2012 Niedociągnięcia w weryfikacji racjonalności kosztów STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 4 998,04 - 4 998,04 0,00
FI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) 2012 Niezgodność z art. 55 rozp. (WE) nr 1974/2006 JEDNORAZOWE EUR - 337 561,65 0,00 - 337 561,65
ŁĄCZNIE FI EUR - 942 035,89 - 14 208,31 - 927 827,58
FR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 900 274,20 - 105 512,31 - 794 761,89
FR Zasada wzajemnej zgodności 2008 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 375 559,77 0,00 - 1 375 559,77
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 597 967,90 0,00 - 597 967,90
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 13 298,28 0,00 - 13 298,28
FR Zasada wzajemnej zgodności 2009 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 840 454,15 - 39 517,83 - 800 936,32
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 293 991,73 0,00 - 293 991,73
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 9 888,16 0,00 - 9 888,16
FR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 095,86 0,00 - 7 095,86
FR Zasada wzajemnej zgodności 2011 Niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, wnioski za rok 2009 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 266,06 0,00 - 1 266,06
FR Zasada wzajemnej zgodności 2011 Niezdefiniowana 2 GAEC, niedociągnięcia w kontrolach niektórych SMR, kumulowanie redukcji, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 2 174,86 0,00 - 2 174,86
FR Rozliczenie rachunków - rozliczenie zgodności 2009 Nieprawidłowości lub niedbałość w procedurze odzyskiwania JEDNORAZOWE EUR - 4 751,99 0,00 - 4 751,99
ŁĄCZNIE FR EUR - 4 046 722,96 - 145 030,14 - 3 901 692,82
GR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 201 962,44 0,00 - 201 962,44
GR Zasada wzajemnej zgodności 2010 Niedociągnięcia w systemie kontroli wzajemnej zgodności, wnioski za rok 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 186 826,13 0,00 - 186 826,13
ŁĄCZNIE GR EUR - 388 788,57 0,00 - 388 788,57
LU Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2008 JEDNORAZOWE EUR - 24 894,97 0,00 - 24 894,97
LU Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2009 JEDNORAZOWE EUR - 2 068,61 0,00 - 2 068,61
LU Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2011 odzyskanie z mocą wsteczną/elementy niekwalifikowalne/celowość, wnioski za rok 2010 JEDNORAZOWE EUR - 2 293,52 0,00 - 2 293,52
ŁĄCZNIE LU EUR - 29 257,10 0,00 - 29 257,10
NL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2009 2 (2007-2013, środki obszarowe) Niedociągnięcia w kontrolach krzyżowych LPIS, JEDNORAZOWE w kontrolach na miejscu i celowości, wnioski za rok 2008 EUR - 3 816 688,00 - 183 660,73 - 3 633 027,27
ŁĄCZNIE NL EUR - 3 816 688,00 - 183 660,73 - 3 633 027,27
6711 ŁĄCZNIE EUR - 10 941 189,52 - 342 899,18 - 10 598 290,34
* Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc w zakresie, w jakim nakłada ona na Republikę Grecką korektę ryczałtową dotyczącą przyznania uprawnień z rezerwy krajowej i w jakim Komisja Europejska zastosowała wobec Republiki Greckiej korektę ryczałtową za rok 2008 w zakresie wzajemnej, zgodności zgodnie z wyrokiem Sądu z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie T-107/14 (Dz.U.UE.C.2016.16.29).

Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc w zakresie, w jakim zastosowano w niej względem Królestwa Niderlandów korektę finansową w wysokości 4 703 231,78 EUR z tytułu niezgłoszonych odsetek odnoszących się do powstałych przed dniem 1 kwietnia 1993 r. wierzytelności związanych z dodatkowymi opłatami wyrównawczymi wniesionymi z opóźnieniem oraz do powstałych przed dniem 1 kwietnia 1995 r. wierzytelności związanych z nienależnie wypłaconymi refundacjami wywozowymi, zgodności zgodnie z wyrokiem Sądu z dnia 24 listopada 2015 r. w sprawie T-126/14 (Dz.U.UE.C.2016.16.30).

Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc w zakresie, w jakim decyzja ta wyłącza z finansowania Unii z tytułu EFRROW niektóre wydatki Republiki Finlandii w wysokości 927 827,58 EUR z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii zgodnie z wyrokiem Sądu z dnia 11 grudnia 2015 r. w sprawie T-124/14 (Dz.U.UE.C.2016.38.49/1).

1 Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
2 Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.338.81

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2013/763/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 12/12/2013
Data ogłoszenia: 17/12/2013