Decyzja wykonawcza 2013/632/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2013 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2013/632/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 października 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od roku 2012. Średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2012 r. są obliczane zgodnie z akapitem drugim wymienionego artykułu i uwzględniają 65 % nowych samochodów danego producenta zarejestrowanych w tym roku.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w pkt 1 części A i w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 .

(4) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2012 r. do dnia 28 lutego 2013 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 30 kwietnia 2013 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 85 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2012 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy tego rozporządzenia i art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Ośmiu producentów przyjęło wstępne dane bez korekt, a 40 producentów złożyło powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(6) W przypadku pozostałych 37 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(7) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.

(8) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy nałożyć opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 tego rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(11) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnicę pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) i b);
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e)
średnią masę w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2013 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO., KG 459 156,768 152,125 4,643 4,643 1 856,13 183,037
ARTEGA AUTOMOBIL GMBH E CO., KG 4 223,000 126,024 96,976 96,976 1 285,00 223,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 1 549 296,355 320,000 - 23,645 - 23,645 1 774,48 321,944
AUDI AG P12 657 068 122,411 139,473 - 17,062 - 17,110 1 579,29 137,786
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P12 11 241 137,324 133,613 3,711 3,573 1 451,07 149,057
AUTOMOBILES CITROEN 654 993 108,718 129,703 - 20,985 - 20,985 1 365,51 122,566
AUTOMOBILES PEUGEOT 773 864 107,648 130,413 - 22,765 - 22,765 1 381,03 121,489
AVTOVAZ JSC P8 2 298 207,903 125,748 82,155 82,155 1 278,96 213,899
BENTLEY MOTORS LTD P12 1 992 310,230 181,440 128,790 128,790 2 497,60 338,040
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 762 027 123,643 138,696 - 15,053 - 15,111 1 562,28 137,515
BMW M GMBH P1 6 375 231,079 151,103 79,976 78,034 1 833,77 247,941
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.S P12 2 539,000 156,689 382,311 382,311 1 956,00 539,000
CATERHAM CARS LIMITED D 139 174,178 210,000 - 35,822 - 35,822 704,32 188,921
CECOMP S.P.A. 1 001 0,000 123,282 - 123,282 - 123,282 1 225,00 0,000
CHEVROLET ITALIA SPA P5 4 948 110,000 114,681 - 4,681 - 4,681 1 036,80 110,284
CHRYSLER GROUP LLC P3 57 034 177,442 159,650 17,792 17,295 2 020,79 192,882
CNG-TECHNIK GMBH P4 75 113,938 118,091 - 4,153 - 4,153 1 111,40 113,960
AUTOMOBILE DACIA SA P8 232 256 125,132 126,664 - 1,532 - 1,534 1 299,01 136,899
DAIHATSU MOTOR CO LTD P11 3 397 131,952 120,887 11,065 11,065 1 172,58 148,590
DAIMLER AG P2 631 475 123,873 139,576 - 15,703 - 15,716 1 581,53 142,842
DONGFENG MOTOR CORPORATION 2 184,000 118,758 65,242 65,242 1 126,00 187,000
DR MOTOR COMPANY SRL 645 126,489 122,520 3,969 3,969 1 208,33 141,574
FERRARI S.P.A D 2 330 298,539 303,000 - 4,461 - 4,461 1 733,67 316,739
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A P3 686 449 109,841 118,886 - 9,045 - 9,171 1 128,80 117,233
FISKER AUTOMOTIVE INC 166 53,000 181,778 - 128,778 - 128,778 2 505,00 53,000
FORD-WERKE GMBH P4 917 725 116,480 127,832 - 11,352 - 11,359 1 324,57 128,685
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD ND 29 381 150,266 164,616 - 14,350 - 14,350 1 561,77 160,599
GENERAL MOTORS COMPANY P5 2 673 130,061 154,444 - 24,383 - 24,383 1 906,87 253,869
GM ITALIA SRL P5 2 119,000 123,968 - 4,968 - 4,968 1 240,00 119,000
GM KOREA COMPANY P5 161 153 124,248 131,444 - 7,196 - 7,196 1 403,59 141,050
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED D 309 168,000 195,000 - 27,000 - 27,000 1 184,23 169,049
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO., LTD P6 17 668 123,408 119,912 3,496 3,496 1 151,26 124,855
HONDA MOTOR CO., LTD P6 71 717 121,571 130,995 - 9,424 - 9,424 1 393,77 138,965
HONDA TURKIYE AS P6 2 207 154,787 128,725 26,062 26,062 1 344,10 157,874
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P6 40 779 139,093 136,324 2,769 2,769 1 510,38 156,169
HYUNDAI MOTOR COMPANY 416 987 118,808 128,266 - 9,458 - 9,458 1 334,05 132,203
IVECO S.P.A P3 6 143,333 224,310 - 80,977 - 80,977 3 435,67 146,667
JAGUAR ND; P10 22 621 150,844 178,025 - 27,181 - 27,409 1 910,74 168,970
JIANGLING MOTOR HOLDING CO., LTD 39 144,480 130,348 14,132 14,132 1 379,62 147,897
KIA MOTORS CORPORATION 329 474 114,489 127,175 - 12,686 - 12,686 1 310,18 129,464
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG D 18 180,000 200,000 - 20,000 - 20,000 875,00 183,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI S.P.A P12 413 343,683 144,315 199,368 199,021 1 685,23 364,295
LAND ROVER ND; P10 98 731 167,445 178,025 - 10,580 - 10,583 2 123,81 190,922
LOTUS CARS LIMITED D 335 163,447 280,000 - 116,553 - 116,553 1 181,82 185,857
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P9 84 045 118,669 120,317 - 1,648 - 1,654 1 160,12 128,118
MAHINDRA & MAHINDRA LTD D 64 179,000 205,000 - 26,000 - 26,000 1 915,08 182,234
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P9 21 574 101,217 109,891 - 8,674 - 8,674 931,97 102,884
MASERATI S.P.A P3 883 343,492 158,286 185,206 184,578 1 990,95 351,072
MAZDA MOTOR CORPORATION 113 565 128,793 129,494 - 0,701 - 0,701 1 360,93 141,779
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 335 279,000 285,000 - 6,000 - 6,000 1 511,50 279,475
MERCEDES-AMG GMBH P2 2 939 177,053 151,465 25,588 25,305 1 841,70 222,641
MG MOTOR UK LIMITED D 755 176,147 184,000 - 7,853 - 7,853 1 585,69 178,914
MIA ELECTRIC S.A.S 494 0,000 107,916 - 107,916 - 107,916 888,76 0,000
MICRO-VETT S.P.A 5 0,000 130,091 - 130,091 - 130,091 1 374,00 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P7 48 688 126,281 140,924 - 14,643 - 15,397 1 611,04 151,332
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P7 18 604 117,601 118,511 - 0,910 - 0,981 1 120,59 126,014
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P7 15 97,778 123,575 - 25,797 - 26,331 1 231,40 125,667
MORGAN MOTOR CO LTD D 398 156,050 180,000 - 23,950 - 23,950 1 120,11 184,078
NISSAN INTERNATIONAL SA 423 818 122,253 131,177 - 8,924 - 8,924 1 397,75 137,341
OMCI SRL 21 148,000 116,656 31,344 31,344 1 080,00 156,667
ADAM OPEL AG P5 814 229 119,708 133,821 - 14,113 - 14,114 1 455,62 133,002
PERODUA MANUFACTURING SDN BHD 372 136,934 113,647 23,287 23,287 1 014,16 140,785
DR ING HCF PORSCHE AG P12 42 299 187,954 152,535 35,419 35,419 1 865,10 205,379
PERUSAHAAN OTOMOBIL NASIONAL SDN BHD D 206 146,511 185,000 - 38,489 - 38,489 1 311,58 154,942
QUATTRO GMBH P12 3 904 219,136 147,404 71,732 70,977 1 752,84 243,966
RADICAL MOTORSPORT LTD 6 229,000 106,145 122,855 122,855 850,00 229,000
RENAULT S.A.S P8 800 674 105,396 126,744 - 21,348 - 21,353 1 300,76 120,796
ROLLSROYCE MOTOR CARS LTD P1 417 317,376 181,976 135,400 135,377 2 509,34 329,930
SAAB AUTOMOBILE AB 1 297 151,696 144,382 7,314 7,314 1 686,71 170,266
SEAT SA P12 252 173 114,757 127,124 - 12,367 - 12,521 1 309,07 127,191
SECMA S.A.S 40 131,000 97,370 33,630 33,630 658,00 131,000
SHIJIAZHUANG SHUANGHUAN AUTOMOBILE COMPANY 10 269,667 154,130 115,537 115,537 1 900,00 269,800
SKODA AUTO AS P12 460 603 120,028 126,655 - 6,627 - 7,026 1 298,81 132,247
SPYKER AUTOMOBIELEN BV D 2 340,000 340,000 0,000 0,000 1 730,00 340,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 4 967 167,641 180,000 - 12,359 - 12,359 1 812,62 186,532
SUZUKI MOTOR CORPORATION P9 46 255 131,108 124,115 6,993 6,891 1 243,22 148,213
TATA MOTORS LIMITED ND; P10 592 134,367 178,025 - 43,658 - 43,658 1 336,03 141,978
TESLA MOTORS LTD 159 0,000 128,309 - 128,309 - 128,309 1 335,00 0,000
THINK 52 0,000 118,360 - 118,360 - 118,360 1 117,29 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P11 515 028 103,613 127,912 - 24,299 - 24,371 1 326,30 121,862
VEHICULES ELECTRIQUES PININFARINA-BOLLORE S.A.S. 542 0,000 123,282 - 123,282 - 123,282 1 225,00 0,000
VOLKSWAGEN AG P12 1 535 755 119,343 131,203 - 11,860 - 11,952 1 398,32 132,965
VOLVO CAR CORPORATION 204 539 121,944 144,736 - 22,792 - 22,792 1 694,44 142,116
WIESMANN GMBH D 53 284,294 274,000 10,294 10,294 1 490,38 289,566
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO., LTD 2 0,000 128,172 - 128,172 - 128,172 1 332,00 75,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa
BMW GROUP P1 768 819 123,824 138,822 - 14,998 - 15,052 1 565,05 138,535
DAIMLER AG P2 634 414 123,949 139,630 - 15,681 - 15,694 1 582,73 143,212
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P3 744 372 110,597 122,056 - 11,459 - 11,468 1 198,18 123,307
FORD-WERKE GMBH P4 917 800 116,479 127,832 - 11,353 - 11,361 1 324,55 128,684
GENERAL MOTORS P5 983 005 119,853 133,391 - 13,538 - 13,539 1 446,21 134,536
HONDA MOTOR EUROPE LTD P6 132 371 125,014 131,120 - 6,106 - 6,106 1 396,5 142,697
MITSUBISHI MOTORS P7 67 307 122,126 134,725 - 12,599 - 13,121 1 475,39 144,328
POOL RENAULT P8 1 035 228 109,427 126,724 - 17,297 - 17,301 1 300,32 124,615
SUZUKI P9 151 874 115,511 119,993 - 4,482 - 4,498 1 153,02 130,654
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P10 121 944 162,825 178,025 - 15,200 - 15,307 2 080,46 186,612
TOYOTA -DAIHATSU GROUP P11 518 425 103,694 127,865 - 24,171 - 24,239 1 325,29 122,037
VW GROUP PC P12 2 965 450 120,108 132,353 - 12,245 - 12,508 1 423,48 134,841

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2012.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni poziom emisji przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D),

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E),

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować,

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych doty-czących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.289.71

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2013/632/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 30/10/2013
Data ogłoszenia: 31/10/2013
Data wejścia w życie: 03/11/2013