Decyzja wykonawcza 2012/770/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 11 grudnia 2012 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2012/770/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 12 grudnia 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 7 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia. W przypadku gdy docelowy indywidualny poziom emisji wyraźnie nie został osiągnięty przez producenta lub grupę producentów, zgodnie z art. 9 ust. 1 powyższego rozporządzenia Komisja jest od 2013 r. zobowiązana do nałożenia opłaty z tytułu przekroczenia poziomu emisji w drodze indywidualnych decyzji skierowanych do odnośnych producentów lub zarządzających grupami producentów.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od 2012 r. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2010 i 2011 Komisja powinna jednak obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji i, zgodnie z art. 8 ust. 6 powyższego rozporządzenia, powiadomić producentów i grupy producentów, których średnie indywidualne poziomy emisji CO2 przekraczają orientacyjne docelowe poziomy emisji. Docelowe poziomy emisji dla lat 2010 i 2011 mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2012 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji producentów w latach 2010 i 2011 zgodnie z art. 4 akapit drugi powyższego rozporządzenia oraz uwzględnić wyłącznie 65 % pojazdów o najniższych emisjach w przypadku każdego z producentów.

(3) Dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009(2).

(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2011 r. przed terminem upływającym zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dnia 28 lutego 2012 r. Ze względu na późne dostarczenie danych przez trzy państwa członkowskie pełny zbiór danych był dostępny dla Komisji dopiero pod koniec maja.

(5) W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą powyższych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) We wrześniu 2012 r. Niemcy poinformowały Komisję, że około 200 000 rejestracji na 2011 r. zostało pominiętych w zbiorze danych przedłożonych Komisji w lutym 2012 r. Ze względu na ścisły harmonogram potwierdzania danych Komisja nie miała wystarczającej ilości czasu, by umożliwić producentom weryfikację tych brakujących rejestracji. W rezultacie dane dotyczące tych rejestracji nie mogą zostać uwzględnione w ostatecznym zbiorze danych i nie mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu średnich indywidualnych poziomów emisji odnośnych producentów lub ich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(7) Dnia 20 czerwca 2012 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 84 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2011 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy powyższego rozporządzenia.

(8) W przewidzianym trzymiesięcznym terminie powiadomienia o błędach złożyło trzydziestu ośmiu producentów. Dwóch producentów poinformowało Komisję, że w zbiorach danych występują błędy, ale nie przekazało Komisji poprawek zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010.

(9) W przypadku 46 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zbiorach danych lub nie powiadomili zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(10) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.

(11) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.

(12) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) Należy w związku z tym potwierdzić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2011 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę między dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2011:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnica pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) oraz b);
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e)
średnia masa wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 grudnia 2012 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2

(100 %)

Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG 572 177,439 147,733 29,706 29,706 1 760,03 203,024
Aston Martin Lagonda Ltd D 1 306 293,478 320,000 - 26,522 - 26,522 1 778,25 320,737
Audi AG P8 617 058 126,995 139,414 - 12,419 - 13,108 1 578,00 144,669
Audi Hungaria Motor KFT P8 14 853 136,758 133,273 3,485 3,344 1 443,62 148,573
Automobiles Citroën 741 890 112,738 127,624 - 14,886 - 14,886 1 320,01 125,666
Automobiles Dangel 45 145,103 137,974 7,129 7,129 1 546,49 148,267
Automobiles Peugeot 871 307 115,971 129,369 - 13,398 - 13,398 1 358,19 128,318
Avtovaz JSC 2 877 206,591 125,487 81,104 81,104 1 273,25 214,379
Bayerische Motoren Werke AG 723 001 129,243 139,011 - 9,768 - 9,768 1 569,17 144,289
Bentley Motors Ltd P8 1 281 385,470 181,852 203,618 203,618 2 506,62 389,560
BMW M GmbH 32 688 128,168 141,763 - 13,595 - 13,595 1 629,39 153,267
Caterham Cars Limited D 146 164,936 210,000 - 45,064 - 45,064 707,19 182,973
Chongqing Lifan Passenger Vehicle CO Ltd 41 174 123,282 50,718 50,718 1 225,00 174,000
Chevrolet Italia 11 747 110,522 117,194 - 6,672 - 6,672 1 091,78 113,295
Chrysler Group LLC 40 418 172,738 158,926 13,812 13,812 2 004,95 192,096
CNG Technik P1 126 114,000 118,073 - 4,073 - 4,073 1 111,01 114,000
Automobile Dacia SA 235 036 132,368 126,693 5,675 5,674 1 299,64 142,774
Daihatsu Motor Co. Ltd P7 9 603 128,506 118,136 10,370 10,370 1 112,40 145,796
Daimler AG Stuttgart P2 626 079 132,125 139,031 - 6,906 - 6,985 1 569,61 152,765
Dr Motor Company SRL 2 783 121,075 118,756 2,319 2,319 1 125,95 134,736
Ferrari D 2 318 299,849 303,000 - 3,151 - 3,151 1 721,13 321,016
Ford Motor Company P1 651 117,104 120,917 - 3,813 - 3,858 1 173,24 123,097
Fiat Group Automobiles SpA 836 642 109,885 119,406 - 9,521 - 9,593 1 140,19 118,279
Ford-Werke GmbH P1 1 004 863 119,012 127,825 - 8,813 - 8,895 1 324,41 131,951
Fuji Heavy Industries Ltd ND 26 702 158,145 164,616 - 6,471 - 6,471 1 582,48 170,332
General Motors Company 958 224,111 153,828 70,283 70,283 1 893,39 293,342
GM Korea Company 156 775 125,945 127,643 - 1,698 - 1,698 1 320,43 142,195
GM Italia SRL 1 497 113,238 121,524 - 8,286 - 8,286 1 186,53 117,716
Great Wall Motor Company Limited D 1 734 219,029 195,000 24,029 24,029 1 894,19 220,578
Honda Automobile China CO P3 20 699 123,950 119,659 4,291 4,279 1 145,71 125,329
Honda Automobile Thailand CO P3 203 146,221 120,814 25,407 25,407 1 171,00 150,567
Honda Motor CO P3 80 194 123,371 130,019 - 6,648 - 6,970 1 372,42 142,092
Honda of the UK Manufacturing P3 37 627 146,211 133,571 12,640 12,409 1 450,15 161,127
Honda Turkiye AS P3 1 051 151,798 125,595 26,203 26,203 1 275,60 155,955
Hyundai Motor Company 363 165 118,966 126,578 - 7,612 - 7,612 1 297,12 132,139
Iveco SpA 51 213,636 179,988 33,648 33,648 2 465,84 220,510
Jaguar Cars Ltd ND P6 21 980 169,666 178,025 - 8,359 - 8,359 1 899,75 189,103
KIA Motors Corporation 279 401 122,048 129,147 - 7,099 - 7,099 1 353,33 136,944
KTM-Sportmotorcycle AG D 31 181,7 200,000 - 18,300 - 18,300 875,00 184,161
Automobili Lamborghini SpA P8 270 322,109 141,622 180,487 179,992 1 626,30 341,804
Land Rover ND P6 68 080 188,659 178,025 10,634 10,634 2 291,53 210,911
Lotus Cars Limited D 522 179,209 280,000 - 100,791 - 100,791 1 280,82 198,571
Magyar Suzuki Corporation Ltd P5 96 175 118,469 120,435 - 1,966 - 1,966 1 162,71 127,816
Mahindra & Mahindra Ltd D 12 236 205,000 31,000 31,000 2 012,50 238,000
Maruti Suzuki India Ltd P5 22 813 102,997 109,967 - 6,970 - 6,970 933,65 104,430
Maserati SpA 1 330 351,103 158,453 192,650 192,650 1 994,61 360,656
Mazda Motor Corporation 125 367 131,622 130,645 0,977 0,724 1 386,11 146,625
McLaren Automotive Ltd D 76 279,000 285,000 - 6,000 - 6,000 1 514,20 282,342
Mercedes-AMG GmbH, Affalterbach P2 1 507 307,578 145,071 162,507 162,494 1 701,79 307,768
MG Motor UK Limited D 426 183,156 184,000 - 0,844 - 0,844 1 513,43 183,667
MIA Electric SAS 249 0 108,388 - 108,388 - 108,388 899,09 0,000
Micro-Vett SpA 4 0 129,772 - 129,772 - 129,772 1 367,00 0,000
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) P4 78 039 128,395 139,904 - 11,509 - 12,224 1 588,71 153,864
Mitsubishi Motor Europe BV (MME) P4 19 270 117,472 115,081 2,391 2,387 1 045,55 120,139
Morgan Motor Co. Ltd D 452 155,382 180,000 - 24,618 - 24,618 1 113,11 176,626
Nissan International SA 443 400 127,348 130,153 - 2,805 - 2,805 1 375,34 142,469
O.M.C.I. SRL 51 156,061 119,537 36,524 36,524 1 143,04 169,431
Adam Opel AG 952 117 122,860 132,649 - 9,789 - 9,790 1 429,97 134,205
OSV - Opel Special Vehicles GmbH 2 133 136,581 - 3,581 - 3,581 1 516,00 135,500
Perodua Manufacturing Sdn Bhd 526 136,941 114,004 22,937 22,937 1 021,98 141,848
PGO Automobiles 66 184,738 113,598 71,140 71,140 1 013,09 188,015
DrIng.h.c.F. Porsche AG P8 37 201 202,993 152,904 50,089 50,089 1 873,19 221,560
Potenza Sports Cars 22 178 99,975 78,025 78,025 715,00 178,000
Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd D 442 144,78 185,000 - 40,220 - 40,220 1 394,86 154,495
Quattro GmbH P8 3 307 232,028 149,311 82,717 81,792 1 794,57 258,705
Renault 1 004 850 114,816 126,391 - 11,575 - 11,580 1 293,02 128,566
Rolls-Royce Motors Cars Ltd 409 316,238 182,073 134,165 134,165 2 511,46 334,760
Saab Automobile AB 12 570 134,632 144,930 - 10,298 - 10,298 1 698,70 155,341
Santana Motor SA 22 217,929 149,065 68,864 68,864 1 789,18 245,591
Seat P8 293 241 114,132 126,196 - 12,064 - 12,110 1 288,76 124,878
Secma 43 131,000 97,370 33,630 33,630 658,00 137,140
Shanghai Maple Automobile Co Ltd 15 212 154,130 57,870 57,870 1 900,00 216,200
Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Company 51 269,242 153,977 115,265 115,265 1 896,67 269,510
Skoda Auto AS P8 448 804 122,323 127,444 - 5,121 - 5,453 1 316,07 134,649
Sovab 9 211,8 163,955 47,845 47,845 2 115,00 215,000
Ssangyong Motor Company D 6 258 165,95 180,000 - 14,050 - 14,050 1 820,03 184,144
Suzuki Motor Corporation P5 58 442 129,792 124,059 5,733 5,733 1 241,99 148,166
Tata Motors Limited ND P6 2 075 132,499 178,025 - 45,526 - 45,526 1 323,63 145,692
Tesla Motors Ltd 76 0 128,354 - 128,354 - 128,354 1 335,99 0,000
Think 224 0 119,830 - 119,830 - 119,830 1 149,47 0,000
Toyota Motor Europe NV SA P7 522 865 109,293 128,141 - 18,848 - 18,905 1 331,32 126,194
Volkswagen AG P8 1 574 053 121,739 131,971 - 10,232 - 10,399 1 415,14 134,918
Volvo Car Corporation 225 326 132,245 145,021 - 12,776 - 12,776 1 700,69 151,452
Wiesmann GmbH D 5 270,333 274,000 - 3,667 - 3,667 1 434,60 277,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2

(100 %)

Ford Werke GMBH P1 1 005 640 119,007 127,82 - 8,813 - 8,893 1 324,29 131,943
Daimler AG P2 627 586 132,189 139,045 - 6,856 - 6,933 1 569,93 153,137
Honda Motor Europe Ltd P3 139 774 127,001 129,394 - 2,393 - 2,703 1 358,75 144,850
Mitsubishi Motors P4 97 309 123,768 134,988 - 11,220 - 11,651 1 481,15 147,185
Suzuki P5 177 430 116,184 120,283 - 4,099 - 4,099 1 159,37 131,512
Tata Motors Ltd, Jaguar Cars Ltd, Land Rover P6 92 135 177,629 178,025 - 0,396 - 0,396 2 176,27 204,240
Toyota-Daihatsu Group P7 532 468 109,496 127,96 - 18,464 - 18,506 1 327,37 126,547
VW Group PC P8 2 990 068 121,99 132,57 - 10,580 - 10,707 1 428,23 137,316

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

W tabeli 1 "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

W tabeli 2 "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje zarówno wartości masy, jak i CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano z uwzględnieniem poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Tam, gdzie wartość w kolumnie F poprzedzona jest znakiem "-", oznacza to, że średni poziom emisji jest niższy niż poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu stosuje się do tych zapisów, które zostały włączone do obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji i poziomu docelowego, ale producent nie może zweryfikować, czy wartości te są prawidłowe z powodu braku odpowiednich identyfikatorów. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.338.29

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2012/770/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 11/12/2012
Data ogłoszenia: 12/12/2012
Data wejścia w życie: 15/12/2012