uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 61 akapit pierwszy lit. d) w związku z jego art. 4,
(1) Zgodnie z art. 61 akapit pierwszy lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 cukier i izoglukoza wyprodukowane w danym roku gospodarczym w ilości przekraczającej kwotę, o której mowa w art. 56 wymienionego rozporządzenia, mogą zostać wywiezione wyłącznie w ramach ustalonego limitu ilościowego.
(2) Szczegółowe przepisy wykonawcze dotyczące wywozu pozakwotowego, zwłaszcza w odniesieniu do pozwoleń na wywóz, są określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 951/2006 z dnia 30 czerwca 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 318/2006 w odniesieniu do handlu z państwami trzecimi w sektorze cukru(2). Limit ilościowy należy jednak ustalać na dany rok gospodarczy, przy uwzględnieniu ewentualnych możliwości na rynkach eksportowych.
(3) W odniesieniu do roku gospodarczego 2011/2012 w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 372/2011(3) ustalono limit ilościowy dla wywozu w wysokości 650 000 ton w przypadku cukru pozakwotowego oraz w wysokości 50 000 ton w przypadku izoglukozy pozakwotowej. Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 372/2011 stosuje się dopiero od dnia 1 stycznia 2012 r. i w związku z tym wnioski o pozwolenie na wywóz nie mogą być składane przed tą datą w odniesieniu do limitów ilościowych ustalonych we wspomnianym rozporządzeniu.
(4) Według najnowszych szacunków produkcja cukru pozakwotowego mogłaby znacznie wzrosnąć w roku gospodarczym 2011/2012 r. ze względu na doskonałe warunki pogodowe oraz zwiększenie obszaru siewu. Przewiduje się, że produkcja cukru pozakwotowego wzrośnie z 2 333 000 ton w roku 2010/2011 do 4 920 000 ton w roku 2011/2012 r., a zatem należy zapewnić dodatkowe rynki zbytu na wywóz cukru pozakwotowego.
(5) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 397/2010 z dnia 7 maja 2010 r. ustalającym limit ilościowy dla wywozu pozakwotowego cukru i pozakwotowej izoglukozy na okres do końca roku gospodarczego 2010/2011(4) ustalono limit ilościowy na wywóz izoglukozy pozakwotowej w wysokości początkowej 50 000 ton. W świetle silnego popytu eksportowego ilość ta została zwiększona do 65 000 ton na mocy rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 852/2011 r. z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 397/2010 w odniesieniu do limitu ilościowego dla wywozu pozakwotowej izoglukozy na okres do końca roku gospodarczego 2010/2011(5).
(6) Biorąc pod uwagę, że ustalony przez WTO pułap dla wywozu w roku gospodarczym 2011/2012 nie został w pełni wykorzystany, należy zwiększyć o 700 000 ton limit ilościowy dla wywozu cukru pozakwotowego, tak by wykorzystać wszystkie możliwe rynki zbytu dostępnego produktu. Środek ten zapewni dodatkowe możliwości gospodarcze dla unijnego sektora cukru. Podobnie, na podstawie doświadczeń z roku gospodarczego 2010/2011, limit ilościowy dla wywozu izoglukozy pozakwotowej należy zwiększyć o 20 000 ton. W celu umożliwienia unijnym producentom cukru pozakwotowego i izoglukozy pozakwotowej wykorzystania możliwości rynkowych na ich rynkach eksportowych i czerpania korzyści z bieżących wysokich cen międzynarodowych należy udostępnić zwiększone ilości przed dniem 1 stycznia 2012 r. W celu zapewnienia dobregoPL L 318/2 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 1.12.2011 zarządzania rynkiem należy umożliwić składanie wniosków o pozwolenia dotyczące 700 000 ton od dnia 1 grudnia 2011 r., natomiast wniosków o pozwolenia dotyczące 650 000 ton od dnia 1 stycznia 2012 r. Zatem w odniesieniu do ilości 700 000 ton należy przewidzieć odstępstwo od rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1010/2011(6).
(7) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 372/2011.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 30 listopada 2011 r.
| W imieniu Komisji | |
| José Manuel BARROSO | |
| Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 178 z 1.7.2006, s. 24.
(3) Dz.U. L 102 z 16.4.2011, s. 8.
(4) Dz.U. L 115 z 8.5.2010, s. 26.
(5) Dz.U. L 219 z 25.8.2011, s. 1.
(6) Dz.U. L 268 z 13.10.2011, s. 14.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2011.318.2 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 1238/2011 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 372/2011 ustalające limit ilościowy dla wywozu pozakwotowego cukru i pozakwotowej izoglukozy na okres do końca roku gospodarczego 2011/2012 |
| Data aktu: | 30/11/2011 |
| Data ogłoszenia: | 01/12/2011 |
| Data wejścia w życie: | 02/12/2011, 01/12/2011 |