Rozporządzenie wykonawcze 644/2011 otwierające procedurę przetargową nr 1/2011 UE sprzedaży alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 644/2011
z dnia 1 lipca 2011 r.
otwierające procedurę przetargową nr 1/2011 UE sprzedaży alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 33,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 491/2009 z dnia 25 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1234/2007 ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(2) stanowi, że art. 128 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, (WE) nr 1782/2003, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 3/2008 oraz uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2392/86 i (WE) nr 1493/1999(3) ma nadal zastosowanie, mimo że to ostatnie rozporządzenie zostało uchylone.

(2) Artykuł 128 rozporządzenia (WE) nr 479/2008 stanowi, że środki dotyczące mechanizmów rynkowych, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(4), będą mieć nadal zastosowanie, nawet jeżeli to ostatnie zostało uchylone, jeżeli rozpoczęto stosowanie tych środków przed dniem 1 sierpnia 2008 r. Podobnie art. 103 rozporządzenia Komisji (WE) nr 555/2008 z dnia 27 czerwca 2008 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina w odniesieniu do programów wsparcia, handlu z krajami trzecimi, potencjału produkcyjnego oraz kontroli w sektorze wina(5) stanowi, że odnośne przepisy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1623/2000 z dnia 25 lipca 2000 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina w odniesieniu do mechanizmów rynkowych(6) będą mieć nadal zastosowanie, nawet jeżeli rozporządzenie nr 1623/2000 zostało uchylone, o ile przepisy te dotyczą środków, których stosowanie rozpoczęto przed dniem 1 sierpnia 2008 r.

(3) Należy sprzedać zapasy alkoholu winnego powstałe przed dniem 1 sierpnia 2008 r. W ten sposób, zgodnie z art. 128 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 479/2008 oraz art. 103 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 555/2008, art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 i rozdział IV rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 nadal obowiązują w odniesieniu do tego środka.

(4) Rozporządzenie (WE) nr 1623/2000 ustanawia, między innymi, szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży zapasów alkoholu powstałych w wyniku destylacji, o której mowa w art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 i będących w posiadaniu agencji interwencyjnych.

(5) Zgodnie z art. 80 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 należy otworzyć procedurę przetargową sprzedaży alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych w celu zmniejszenia zapasów alkoholu winnego Unii i umożliwienia realizacji w Unii projektów przemysłowych na małą skalę. Unijny alkohol winny przechowywany przez państwa członkowskie składa się z ilości pochodzących z destylacji, o której mowa w art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999.

(6) Należy ustalić ceny minimalne dla składania ofert, zróżnicowane pod względem przeznaczenia towaru.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Niniejszym rozporządzeniem, równoważnym z ogłoszeniem o zaproszeniu do składnia ofert przetargowych w rozumieniu art. 81 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000, rozpoczyna się sprzedaż alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych.

Przetarg nosi nr 01/2011 UE.

Alkohol został uzyskany w wyniku destylacji, o której mowa w art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, i znajduje się w posiadaniu cypryjskiej i węgierskiej agencji interwencyjnej.

2.
Ilość oferowana na sprzedaż obejmuje 61 834,8931 hektolitrów w przeliczeniu na 100 % obj. Numery kadzi, miejsce przechowywania i ilość alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. zawarta w każdej z nich są określone w załączniku.
Artykuł  2

Sprzedaż odbywa się zgodnie z art. 79, 81, 82, 83, 84, 85, 96, 97, 98, 99, 100, 101 i 102 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000.

Artykuł  3
1.
Oferty należy przekazać odpowiednim agencjom interwencyjnym posiadającym odnośny alkohol:

Węgierska agencja interwencyjna:

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

1095 Budapest, Soroksári út 22-24.

Telefon +36 12196260. Faks +36 15771317

Levelezési cím: 1385 Budapest 62. Pf. 867.

e-mail: ertekesites@mvh.gov.hu

Honlap: http://www.mvh.gov.hu/

Cypryjska agencja interwencyjna:

Wine Products Council

86 Franklin Roosevelt str.

Petra Business Centre

3011 Limassol

Cyprus

e-mail: extaff@wpc.org.cy

website: http://www.wpc.org.cy/en_index.html

2.
Oferty składane są w zapieczętowanej podwójnej kopercie, przy czym koperta wewnętrzna jest opatrzona tekstem: "Procedura przetargowa nr 01/2011 UE sprzedaży alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych". Koperta zewnętrzna zaadresowana jest do wyżej wymienionej agencji interwencyjnej.
3.
Oferty muszą zostać doręczone do danej agencji interwencyjnej najpóźniej w trzeci wtorek następujący po dniu opublikowania niniejszego rozporządzenia, o godzinie 12.00 czasu obowiązującego w Brukseli.
4.
Ofertom musi towarzyszyć zaświadczenie o wniesieniu - na rzecz danej agencji interwencyjnej posiadającej odnośny alkohol - wadium wynoszącego 4 EUR/hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj.
Artykuł  4

Minimalne ceny, które można oferować, wynoszą 5 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. przeznaczonego do użycia jako paliwo w kotłowniach i cementowniach oraz 30 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. przeznaczonego do produkcji innych produktów przemysłowych, w szczególności płynów zapobiegających zamarzaniu i detergentów.

Artykuł  5

Formalności związane z pobieraniem próbek określono w art. 98 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000. Cena próbki wynosi 10 EUR za litr.

Agencja interwencyjna dostarcza wszystkie niezbędne informacje na temat właściwości alkoholu oferowanego na sprzedaż.

Artykuł  6

Zabezpieczenie wykonania wynosi 30 EUR na hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj.

Artykuł  7

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 lipca 2011 r.
W imieniu Komisji, za Przewodniczącego,
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, s. 1.

(2) Dz.U. L 154 z 17.6.2009, s. 1.

(3) Dz.U. L 148 z 6.6.2008, s. 1.

(4) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, s. 1.

(5) Dz.U. L 170 z 30.6.2008, s. 1.

(6) Dz.U. L 194 z 31.7.2000, s. 45.

ZAŁĄCZNIK

PROCEDURA PRZETARGOWA NR 01/2011 UE SPRZEDAŻY ALKOHOLU WINNEGO DO NOWYCH ZASTOSOWAŃ PRZEMYSŁOWYCH
Miejsce przechowywania, ilość oraz właściwości alkoholu oferowanego na sprzedaż
Państwo członkowskie Położenie i kontakt Numer kadzi/

Numer partii

Objętość alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. Odesłanie do artykułu rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 Rodzaj alkoholu Zawartość alkoholu

(w % objętości)

Węgry Tartalégazdálkodási Kht

Szöke József

7041 Vajta,

Kerekerdei telep

Hrsz.0179/7 Tel./Faks +36 25229176

County: Fejér

T-3 ALK01 16 826,9197 29 + 30 surowy 93-94,5 %
T-8 ALK02 16 129,0143 29 + 30 surowy 93-94,5 %
Tartalégazdálkodási

Kht

Mihályi Zoltán

5130 Jászapáti,

Tanya hrsz.266

Tel./Faks +36 57540950

County: Jász-Nagykun-Szolnok

7 ALK03 4 503,8456 29 + 30 surowy 93-94,5 %
8 ALK04 3 501,0925 29 + 30 surowy 93-94,5 %
9 ALK05 4 607,8723 29 + 30 surowy 93-94,5 %
10 ALK06 4 510,6906 29 + 30 surowy 93-94,5 %
12 ALK07 4 558,2781 29 + 30 surowy 93-94,5 %
Ogółem 54 637,7131
Cypr LIMASSOLWine Products Council (Zakaki, Limassol Cyprus) 4 1 765,54 27 surowy 94,23 %
2 1 484,27 27 surowy 92,75 %
3 1 229,23 27 surowy 93,79 %
5 1 356,93 27 surowy 93,03 %
6 1 361,21 27 surowy 93,93 %
Ogółem 7 197,18
Suma całkowita 61 834,8931

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.175.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 644/2011 otwierające procedurę przetargową nr 1/2011 UE sprzedaży alkoholu winnego do nowych zastosowań przemysłowych
Data aktu: 01/07/2011
Data ogłoszenia: 02/07/2011
Data wejścia w życie: 05/07/2011