(Dz.U.UE L z dnia 21 maja 2011 r.)
RADA PREZESÓW EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO,
uwzględniając Statut Europejskiego Systemu Banków Centralnych oraz Europejskiego Banku Centralnego (zwany dalej "Statutem ESBC"), w szczególności art. 3 ust. 1, art. 12 ust. 1 oraz art. 17, 18 i 22,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) TARGET2-Securities (zwany dalej "T2S") ma na celu usprawnienie integracji usług posttransakcyjnych poprzez zaoferowanie podstawowego, neutralnego rozrachunku operacji gotówkowych i operacji na papierach wartościowych w pieniądzu banku centralnego, świadczonego ponadgranicznie w całej Europie, co umożliwi depozytom papierów wartościowych świadczenie zharmonizowanych i standaryzowanych usług rozrachunku według zasady dostawa za płatność w ramach zintegrowanego środowiska technicznego umożliwiającego rozrachunek transgraniczny.
(2) W kontekście trzeciego cząstkowego raportu z realizacji projektu T2S, w lutym 2010 r. Rada Projektu T2S podjęła decyzję, że Deutsche Bundesbank, Banco de España, Banque de France oraz Banca d'Italia (zwane dalej "grupą czterech BC") poczynią niezbędne przygotowania celem wybrania nie więcej niż trzech dostawców usług sieciowych dla T2S, zapewniających usługi połączeniowe do platformy T2S, oraz że Banca d'Italia będzie prowadzić procedurę wyboru dostawców.
(3) W kontekście czwartego cząstkowego raportu z realizacji projektu T2S, na posiedzeniu w dniu 21 kwietnia 2010 r. Rada Prezesów podjęła decyzję, że usługi sieciowe w ramach T2S będą dostarczane na zasadach konkurencji oraz że w tym zakresie zostaną przyznane nie więcej niż trzy licencje.
(4) W kontekście piątego cząstkowego raportu z realizacji projektu T2S, w lipcu 2010 r. Rada Projektu T2S podjęła decyzję, że Banca d'Italia będzie ramieniem wykonawczym Eurosystemu w zakresie procedury wyboru dostawców. Rada Projektu T2S zdecydowała również, że wybranie członków panelu dokonującego wyboru dostawców będzie należało do jej zadań, ponieważ określenie kryteriów wyboru oraz ostateczny rezultat decyzji podjętej przez panel dokonujący wyboru dostawców na podstawie tych kryteriów należy do zakresu obowiązków i odpowiedzialności banków centralnych Eurosystemu. Do zadań Banca d'Italia należeć będzie właściwe przeprowadzenie procedury wyboru dostawców, a odpowiedzialność ponoszona przez Banca d'Italia w odniesieniu do tej procedury jest odrębna od odpowiedzialności spoczywającej na grupie czterech BC zgodnie z umową pomiędzy poziomami 2 i 3.
(5) W dniu 13 sierpnia 2010 r. Rada Projektu T2S zdecydowała, że zakres odpowiedzialności ponoszonej przez Banca d'Italia powinien zostać doprecyzowany w ramach mandatu do przeprowadzenia procedury wyboru dostawców udzielonego Banca d'Italia przez banki centralne Eurosystemu.
(6) Celem procedury wyboru dostawców jest powierzenie dostawcom usług sieciowych realizacji zestawu uprzednio zdefiniowanych usług połączeniowych; na tej podstawie dostawcy usług sieciowych dla T2S zrealizują projekt, wdrożenie, dostawę i obsługę rozwiązań połączeniowych zapewniających bezpieczną wymianę informacji handlowych pomiędzy uczestnikami bezpośrednimi T2S a platformą T2S.
(7) Chociaż procedura wyboru dostawców usług sieciowych dla T2S nie podlega przepisom dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi(1), jako ogólne wytyczne powinny służyć zasady określone w dyrektywie 2004/18/WE, procedury określone w decyzji EBC/2008/17 z dnia 17 listopada 2008 r. określającej zasady składania wspólnych zamówień w Eurosystemie(2) oraz przepisy prawa krajowego implementujące dyrektywę 2004/18/WE w zakresie, w jakim mają zastosowanie do upoważnionego banku centralnego.
(8) Banca d'Italia został wyznaczony przez Radę Prezesów do przeprowadzenia procedury wyboru dostawców usług sieciowych dla T2S.
(9) Banca d'Italia zaakceptował wyznaczenie do przeprowadzenia procedury wyboru dostawców usług sieciowych dla T2S i wyraził gotowość podjęcia działań zgodnych z postanowieniami niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono we Frankfurcie nad Menem dnia 20 kwietnia 2011 r.
| Jean-Claude TRICHET | |
| Prezes EBC |
______
(1) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, s. 114.
(2) Dz.U. L 319 z 29.11.2008, s. 76.
(3) Dz.U. L 102 z 22.4.2009, s. 12.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2011.134.22 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja EBC/2011/5 (2011/295/UE) w sprawie wyboru dostawcy usług sieciowych dla TARGET2-Securities |
| Data aktu: | 20/04/2011 |
| Data ogłoszenia: | 21/05/2011 |
| Data wejścia w życie: | 22/04/2011 |