Rozporządzenie wykonawcze 475/2011 w sprawie zmiany rozporządzenia (WE) nr 1425/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Tajlandii oraz kończącego postępowanie dotyczące przywozu niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Malezji

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE RADY (UE) NR 475/2011
z dnia 13 maja 2011 r.
w sprawie zmiany rozporządzenia (WE) nr 1425/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Tajlandii oraz kończącego postępowanie dotyczące przywozu niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Malezji

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"),

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1425/2006(2), w szczególności jego art. 2,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej ("Komisji") przedstawiony po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. POPRZEDNIA PROCEDURA

(1) Rozporządzeniem (WE) nr 1425/2006 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących między innymi z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Mając na uwadze dużą liczbę producentów eksportujących w ChRL współpracujących w dochodzeniu, które doprowadziło do nałożenia cła antydumpingowego ("pierwotne dochodzenie"), dobrano próbę chińskich producentów eksportujących i na przedsiębiorstwa włączone do próby nałożono indywidualne stawki cła wynoszące od 4,8 % do 12,8 %, natomiast względem pozostałych przedsiębiorstw współpracujących, niewłączonych do próby, zastosowano stawkę cła w wysokości 8,4 %. Rozporządzeniem (WE) nr 249/2008 ustalono stawkę cła wynoszącą 4,3 % dla pewnego przedsiębiorstwa. Na przedsiębiorstwa, które albo nie zgłosiły się, albo nie współpracowały w dochodzeniu, nałożono stawkę cła wynoszącą 28,8 % w odniesieniu do ChRL.

(2) Artykuł 2 rozporządzenia (WE) nr 1425/2006 stanowi, że jeżeli nowy producent eksportujący w ChRL przedstawi Komisji wystarczające dowody na to, iż:

- nie dokonał wywozu do Unii produktów opisanych w art. 1 ust. 1 tegoż rozporządzenia w okresie objętym dochodzeniem (od dnia 1 kwietnia 2004 r. do dnia 31 marca 2005 r.) ("okres objęty dochodzeniem") (pierwsze kryterium),

- nie jest powiązany z żadnym eksporterem lub producentem w ChRL, który podlega środkom antydumpingowym nałożonym tymże rozporządzeniem (drugie kryterium), oraz

- dokonał wywozu produktów objętych postępowaniem do Unii po okresie objętym dochodzeniem, na którym opierają się środki, lub przyjął nieodwracalne zobowiązania umowne dotyczące wywozu znacznej ilości produktu do Unii (trzecie kryterium),

wówczas art. 1 wspomnianego rozporządzenia może zostać zmieniony poprzez przyznanie nowemu producentowi eksportującemu stawki cła mającej zastosowanie względem przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą, czyli 8,4 %.

(3) Wykaz przedsiębiorstw, którym przyznano średnią ważoną stawkę cła wynoszącą 8,4 % dla przedsiębiorstw współpracujących, zawarty w rozporządzeniu (WE) nr 1425/2006 został zmieniony rozporządzeniami Rady (WE) nr 249/2008(3) i (WE) nr 189/2009(4) oraz rozporządzeniem wykonawczym Rady (UE) nr 474/2011(5).

B. WNIOSKI O TRAKTOWANIE JAKO NOWEGO PRODUCENTA EKSPORTUJĄCEGO

(4) Sześć przedsiębiorstw chińskich złożyło wniosek o przyznanie im takiego samego statusu jak przedsiębiorstwom współpracującym w pierwotnym dochodzeniu, których nie objęto próbą ("status podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący").

(5) Przeprowadzono badanie w celu ustalenia, czy tych sześciu wnioskodawców spełnia kryteria pozwalające na przyznanie im statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący, określone w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1425/2006.

(6) Do wszystkich sześciu wnioskodawców wysłano formularz wniosku z prośbą o dostarczenie dowodów dla wykazania, że spełniają trzy powyższe kryteria.

(7) Jedno przedsiębiorstwo, które złożyło wniosek o przyznanie statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący, nie dostarczyło wymaganych informacji. W związku z powyższym nie można było sprawdzić, czy przedsiębiorstwo to spełniło kryteria określone w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1425/2006, a jego wniosek musiał zostać odrzucony.

(8) Jedno przedsiębiorstwo wycofało swój wniosek.

(9) Jedno przedsiębiorstwo nie dokonało wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii ani nie przyjęło nieodwracalnych zobowiązań umownych dotyczących wywozu znacznej jego ilości do Unii po okresie objętym dochodzeniem. Nie spełniło ono zatem trzeciego kryterium i w związku z tym jego wniosek odrzucono.

(10) Jednego przedsiębiorstwa nie uznano za nowego producenta eksportującego, ponieważ jest ono powiązane z producentem eksportującym w ChRL, który podlega środkom antydumpingowym nałożonym rozporządzeniem (WE) nr 1425/2006. Nie spełniło ono zatem drugiego kryterium i w związku z tym jego wniosek odrzucono.

(11) Jedno przedsiębiorstwo przedłożyło wprowadzające w błąd informacje dotyczące daty jego założenia. Budzi to wątpliwości co do wiarygodności dostarczonych informacji, w tym dotyczących okresu, w którym produkt objęty postępowaniem mógł być wywożony do UE. W związku z powyższym wniosek tego przedsiębiorstwa odrzucono.

(12) Dowody przedstawione przez ostatniego chińskiego producenta eksportującego uznano za wystarczające dla wykazania, że spełnia on kryteria określone w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1425/2006. Temu producentowi eksportującemu można zatem przyznać stawkę cła mającą zastosowanie względem przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą (czyli 8,4 %), a wskutek tego jego nazwę można dodać do wykazu producentów eksportujących w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 1425/2006.

(13) Wnioskodawcy i przemysł unijny zostali powiadomieni o ustaleniach poczynionych w ramach badania oraz mieli możliwość przedstawienia uwag.

(14) Wszystkie argumenty i oświadczenia przedstawione przez zainteresowane strony zostały przeanalizowane i należycie uwzględnione w stosownych przypadkach,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do wykazu producentów z Chińskiej Republiki Ludowej wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 1425/2006 dodaje się następujące przedsiębiorstwo:

Przedsiębiorstwo

Miasto

Dodatkowy kod TARIC

Xiamen Good Plastic Co., Ltd.

Xiamen

B109

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 13 maja 2011 r.

W imieniu Rady
MARTONYI J.
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.

(2) Dz.U. L 270 z 29.9.2006, s. 4.

(3) Dz.U. L 76 z 19.3.2008, s. 8.

(4) Dz.U. L 67 z 12.3.2009, s. 5.

(5) Zob. s. 2 niniejszego Dziennika Urzędowego.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.131.10

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 475/2011 w sprawie zmiany rozporządzenia (WE) nr 1425/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Tajlandii oraz kończącego postępowanie dotyczące przywozu niektórych worków i toreb plastikowych pochodzących z Malezji
Data aktu: 13/05/2011
Data ogłoszenia: 18/05/2011
Data wejścia w życie: 19/05/2011