Decyzja wykonawcza 2011/244/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 15 kwietnia 2011 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2517)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim i włoskim są autentyczne)

(2011/244/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 16 kwietnia 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniami (WE) nr 1258/1999 i (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFFROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 31 grudnia 2010 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do: Republiki Bułgarii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Królestwa Niderlandów, Republiki Portugalskiej, Rumunii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 15 kwietnia 2011 r.

W imieniu Komisji
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK 

PC Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj korekty % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
POZYCJA BUDŻETOWA 6701
BG Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 20 848 236,79 0,00 - 20 848 236,79
OGÓŁEM (BG) EUR - 20 848 236,79 0,00 - 20 848 236,79
DK Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Błędy podczas przeprowadzania kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 36 186,06 0,00 - 36 186,06
DK Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Błędy podczas przeprowadzania kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 58 609,25 0,00 - 58 609,25
DK Susz paszowy 2005 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 81 519,23 0,00 - 81 519,23
DK Susz paszowy 2006 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 384 358,59 0,00 - 384 358,59
DK Susz paszowy (2007+) 2007 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 376 720,62 0,00 - 376 720,62
DK Susz paszowy (2007+) 2008 Niezgodność z minimalną liczbą (w %) dodatkowych kontroli podmiotów, które otrzymały dostawy suszu paszowego, oraz dostarczenie rocznych statystyk po terminie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 DKK - 54 280,43 0,00 - 54 280,43
OGÓŁEM

(DK)

EUR - 58 609,25 0,00 - 58 609,25
OGÓŁEM

(DK)

DKK - 933 064,93 0,00 - 933 064,93
ES Dopłaty do mięsa - maciorki i kozy 2004 Spóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 1 559 059,12 0,00 - 1 559 059,12
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 13 753,33 0,00 - 13 753,33
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 401 451,46 0,00 - 1 401 451,46
ES Dopłaty do mięsa - maciorki i kozy 2005 Spóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 1 652 652,30 0,00 - 1 652 652,30
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 14 080,18 0,00 - 14 080,18
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 421 329,38 0,00 - 1 421 329,38
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli - niewłaściwe kontrole STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 379 600,32 - 4 082,25 - 1 375 518,07
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 2 672 816,95 0,00 - 2 672 816,95
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 16 985 313,14 0,00 - 16 985 313,14
ES Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie ekologicznego gospodarowania opakowaniami JEDNORAZOWA EUR - 17 594 421,01 0,00 - 17 594 421,01
ES Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 187 589,74 0,00 - 187 589,74
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 21 570,64 0,00 - 21 570,64
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 4 462,77 0,00 - 4 462,77
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 166 246,08 0,00 166 246,08
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 16 844 579,61 0,00 - 16 844 579,61
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 5 230 671,00 0,00 - 5 230 671,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 5 678 034,36 0,00 - 5 678 034,36
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 78 467,60 0,00 78 467,60
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 19 830 448,92 0,00 - 19 830 448,92
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 3 923 380,00 0,00 - 3 923 380,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 89 880,78 0,00 - 89 880,78
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Korekta skutków korekty ryczałtowej dla korekty jednorazowej JEDNORAZOWA EUR 11 060,06 0,00 11 060,06
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli zbiorów STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 EUR - 19 030 403,00 0,00 - 19 030 403,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Nieprawidłowo wyliczone sankcje JEDNORAZOWA EUR - 553 003,00 0,00 - 553 003,00
ES Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Nieprawidłowe tolerancje techniczne skutkujące nieprzestrzeganiem wymogów systemu GIS dla oliwek w pierwszym roku stosowania STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 10 623,55 0,00 - 10 623,55
OGÓŁEM (ES) EUR - 115 843 350,82 - 4 082,25 - 115 839 268,57
FR Płatności bezpośrednie 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 724 823,68 0,00 - 724 823,68
FR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych - SPS) 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 872 782,68 0,00 - 872 782,68
FR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury administracyjnej JEDNORAZOWA EUR - 727 988,33 0,00 - 727 988,33
OGÓŁEM (FR) EUR - 2 325 594,69 0,00 - 2 325 594,69
GB Refundacje wywozowe - inne 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 339,41 0,00 - 339,41
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 551,62 0,00 - 1 551,62
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2006 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 2 957,78 0,00 - 2 957,78
GB Refundacje wywozowe - inne 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 224,14 0,00 - 224,14
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 024,64 0,00 - 1 024,64
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2007 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 953,22 0,00 - 1 953,22
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 153,04 0,00 - 153,04
GB Refundacje wywozowe - inne 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 17,57 0,00 - 17,57
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2008 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 80,28 0,00 - 80,28
GB Refundacje wywozowe - cukier i izoglukoza 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 7,57 0,00 - 7,57
GB Refundacje wywozowe - inne 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 0,87 0,00 - 0,87
GB Refundacje wywozowe - produkty niewymienione w załączniku I 2009 Niedociągnięcia w zakresie procedury certyfikacji opuszczenia terytorium UE STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3,97 0,00 - 3,97
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 508 223,82 0,00 - 508 223,82
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 6 171 594,78 0,00 - 6 171 594,78
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 999 359,83 0,00 - 999 359,83
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 12 135 684,18 0,00 - 12 135 684,18
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych JEDNORAZOWA EUR - 6 589 732,17 0,00 - 6 589 732,17
GB Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli kluczowych dotyczących uznawania i programów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 542 656,97 0,00 - 542 656,97
GB Wyjątkowe środki wsparcia 2009 Koszty utylizacji i transportu niesłusznie pokryte z budżetu UE; wnioski o dofinansowanie UE złożone na martwe zwierzęta JEDNORAZOWA EUR - 284 317,36 0,00 - 284 317,36
OGÓŁEM (GB) EUR - 27 239 883,22 0,00 - 27 239 883,22
GR Dodatkowe kwoty pomocy 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 685 863,71 0,00 - 3 685 863,71
GR Pomoc bezpośrednia - inne - cukier - inne niż refundacje wywozowe 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 130 504,79 0,00 - 130 504,79
GR Pomoc bezpośrednia - inne - płatności bezpośrednie 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 1 497 576,86 0,00 - 1 497 576,86
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bawełna 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 9 155 093,09 0,00 - 9 155 093,09
GR Pomoc bezpośrednia - inne - art. 69 rozp. 1782/2003 -z wyłączeniem owiec i bydła 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 310 395,31 0,00 - 3 310 395,31
GR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych - SPS) 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 91 632 386,41 0,00 - 91 632 386,41
GR Pomoc bezpośrednia - inne 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 5 928,18 0,00 5 928,18
GR Pomoc bezpośrednia - inne -art. 69 rozp. 1782/2003 -z wyłączeniem owiec i bydła 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 1 407,54 0,00 1 407,54
GR Dodatkowe kwoty pomocy 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR 2 668,68 0,00 2 668,68
GR Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 810 049,67 0,00 - 810 049,67
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 193 490,20 0,00 - 193 490,20
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 15,00 EUR - 283 443,46 0,00 - 283 443,46
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2005 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 43 471 909,07 0,00 - 43 471 909,07
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 447 353,51 0,00 - 447 353,51
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna (2007+) 2006 Niedociągnięcia w zakresie kontroli tłoczni oraz w systemie GIS dotyczącym upraw oliwek STAWKA RYCZAŁTOWA 15,00 EUR - 89 134 155,41 - 215 120,80 - 88 919 034,62
GR Oliwa z oliwek - finansowanie GIS 2004 Niekwalifikowalne wydatki w zakresie działań prowadzonych po 31 października 2003 r. JEDNORAZOWA EUR - 3 437 468,51 0,00 - 3 437 468,51
GR Oliwa z oliwek - finansowanie GIS 2006 Niekwalifikowalne wydatki w zakresie działań prowadzonych po 31 października 2003 r. JEDNORAZOWA EUR - 263 620,00 0,00 - 263 620,00
OGÓŁEM (GR) EUR - 247 443 305,60 - 215 120,80 - 247 228 184,80
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2005 Księgowanie przyjęć cukru w 2005 r. nie uwzględnia fizycznego przemieszczenia JEDNORAZOWA EUR - 797 560,00 0,00 - 797 560,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2006 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 171 418,00 0,00 - 171 418,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2006 Spóźnione kontrole stanu zapasów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 781 044,00 0,00 - 781 044,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2007 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 182 006,00 0,00 - 182 006,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2008 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 111 062,00 0,00 - 111 062,00
IT Przechowywanie publiczne - cukier 2009 Wzrost kosztów przechowywania o 35 % STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 34 547,00 0,00 - 34 547,00
OGÓŁEM (IT) EUR - 2 077 637,00 0,00 - 2 077 637,00
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2006 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 5 166 882,80 0,00 - 5 166 882,80
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2007 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 10 543 404,52 0,00 - 10 543 404,52
NL Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Niekwalifikowalne koszty z tytułu nadruków na opakowaniach i wydatków organizacji producentów o zdecentralizowanym systemie wprowadzania do obrotu JEDNORAZOWA EUR - 6 981 120,47 0,00 - 6 981 120,47
OGÓŁEM (NL) EUR - 22 691 407,79 0,00 - 22 691 407,79
PT Pomoc bezpośrednia - inne -bydło 2007 Stwierdzone niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu IT JEDNORAZOWA EUR - 415 669,10 0,00 - 415 669,10
PT Pomoc bezpośrednia - inne -bydło 2008 Stwierdzone niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu IT JEDNORAZOWA EUR - 304 813,73 0,00 - 304 813,73
OGÓŁEM (PT) EUR - 720 482,83 0,00 - 720 482,83
RO Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 6 694,99 0,00 - 6 694,99
RO Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 108 740,61 0,00 - 108 740,61
RO Pomoc bezpośrednia - inne 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 52 831,05 0,00 - 52 831,05
RO Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 489 527,30 0,00 - 489 527,30
RO Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 38 620 445,36 0,00 - 38 620 445,36
OGÓŁEM (RO) EUR - 39 278 239,32 0,00 - 39 278 239,32
OGÓŁEM (6701) EUR - 478 526 747,31 - 219 203,05 - 478 307 544,26
OGÓŁEM (6701) DKK - 933 064,93 0,00 - 933 064,93
POZYCJA BUDŻETOWA 6711
BG Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 1 204 509,85 0,00 - 1 204 509,85
BG Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS oraz w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 2 490 360,23 0,00 - 2 490 360,23
OGÓŁEM (BG) EUR - 3 694 870,08 0,00 - 3 694 870,08
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 3 154 596,63 0,00 - 3 154 596,63
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 8 414 084,26 0,00 - 8 414 084,26
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Nieprawidłowe informacje w systemie LPIS/GIS oraz niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 EUR - 597 155,10 0,00 - 597 155,10
OGÓŁEM (GR) EUR - 12 165 835,99 0,00 - 12 165 835,99
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 7 246 383,51 0,00 - 7 246 383,51
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 10 512 529,35 0,00 - 10 512 529,35
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 877 717,21 0,00 - 877 717,21
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 EUR - 10 975 412,09 0,00 - 10 975 412,09
RO Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, uzupełnienie płatności bezpośrednich (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LPIS-GIS, w realizacji kontroli na miejscu/w terenie po przeprowadzeniu administracyjnych kontroli krzyżowych JEDNORAZOWA EUR - 6 008 420,75 0,00 - 6 008 420,75
OGÓŁEM (RO) EUR - 35 620 462,91 0,00 - 35 620 462,91
OGÓŁEM (6711) EUR - 51 481 168,98 0,00 - 51 481 168,98
POZYCJA BUDŻETOWA 05070107
DE Nieprawidłowości 2009 Zwrot dotyczący przypadków, w których wystąpiły nieprawidłowości JEDNORAZOWA EUR 508 165,76 0,00 508 165,76
OGÓŁEM (DE) EUR 508 165,76 0,00 508 165,76
OGÓŁEM (05070107) EUR 508 165,76 0,00 508 165,76

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.102.33

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2011/244/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 15/04/2011
Data ogłoszenia: 16/04/2011