Decyzja 2008/681/WE dotycząca niewłączania niektórych substancji do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych

DECYZJA KOMISJI
z dnia 28 lipca 2008 r.
dotycząca niewłączania niektórych substancji do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 3854)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/681/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 20 sierpnia 2008 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 lutego 1998 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(1), w szczególności jej art. 16 ust. 2 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1451/2007 z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie drugiej fazy 10-letniego programu prac określonego w art. 16 ust. 2 dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(2) ustanawia wykaz substancji czynnych, które mają zostać poddane ocenie w celu ich ewentualnego włączenia do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE.

(2) Istnieje szereg kombinacji substancji i rodzajów produktów, w których przypadku wszyscy uczestnicy wycofali się z uczestnictwa w programie przeglądu albo państwo członkowskie wyznaczone jako sprawozdawca w zakresie oceny nie otrzymało w terminie określonym w art. 9 i art. 12 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 kompletnej dokumentacji.

(3) W związku z tym na mocy art. 11 ust. 2, art. 12 ust. 1 i art. 13 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 Komisja dokonała stosownego powiadomienia państw członkowskich. Dnia 22 czerwca 2007 r. informacja ta została również ogłoszona w formie elektronicznej.

(4) W okresie trzech miesięcy od upublicznienia tej informacji żadna osoba ani państwo członkowskie nie wyraziły zainteresowania przejęciem roli uczestnika w odniesieniu do omawianych substancji i rodzajów produktów.

(5) Dlatego zgodnie z art. 12 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 przedmiotowych substancji i rodzajów produktu nie należy włączać do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Biobójczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Substancje i rodzaje produktów wymienione w załączniku do niniejszej decyzji nie zostają włączone do załączników I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE.

Artykuł  2

Do celów art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 niniejszą decyzję stosuje się od następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 lipca 2008 r.

W imieniu Komisji
Stavros DIMAS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 123 z 24.4.1998, s. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2008/31/WE (Dz.U. L 81 z 20.3.2008, s. 57).

(2) Dz.U. L 325 z 11.12.2007, s. 3.

ZAŁĄCZNIK

SUBSTANCJE I RODZAJE PRODUKTÓW, KTÓRYCH NIE NALEŻY WŁĄCZAĆ DO ZAŁĄCZNIKA I, IA ANI IB DO DYREKTYWY 98/8/WE

Nazwa Numer WE Numer CAS Rodzaj produktu
Formaldehyd 200-001-8 50-00-0 11
Formaldehyd 200-001-8 50-00-0 12
Formaldehyd 200-001-8 50-00-0 13
Eter 2-(2-butoksyetoksy)etylo 6-propylopiperonylowy/butoksylan piperonylu 200-076-7 51-03-6 19
1,3-dibromo-5,5 -dimetylohydantoina 201-030-9 77-48-5 2
1,3-dibromo-5,5 -dimetylohydantoina 201-030-9 77-48-5 11
1,3-dibromo-5,5 -dimetylohydantoina 201-030-9 77-48-5 12
Naftalen 202-049-5 91-20-3 19
m-Krezol 203-577-9 108-39-4 2
m-Krezol 203-577-9 108-39-4 3
Kwas heksa-2,4-dienowy/Kwas sorbinowy 203-768-7 110-44-1 8
Benzoesan benzylu 204-402-9 120-51-4 18
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 2
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 7
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 9
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 11
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 12
Benzotiazol-2-tiol 205-736-8 149-30-4 13
2-hydroksy-4-izopropyol-2,4,6-cykloheptatrien-1-on 207-880-7 499-44-5 10
Bromek sodu 231-599-9 7647-15-6 4
Bromek sodu 231-599-9 7647-15-6 6
Bromek sodu 231-599-9 7647-15-6 13
Kwas borowy 233-139-2 10043-35-3 18
Bromek amonu 235-183-8 12124-97-9 2
Bromek amonu 235-183-8 12124-97-9 4
Bromek amonu 235-183-8 12124-97-9 6
Cis-trikoz-9-en 248-505-7 27519-02-4 18
Eter 3-fenoksybenzylo-2-(4-etoksyfenylo)-2-metylopropylowy/ Etofenproks 407-980-2 80844-07-1 2
Eter 3-fenoksybenzylo-2-(4-etoksyfenylo)-2-metylopropylowy/Etofenproks 407-980-2 80844-07-1 3
(RS)-3-allilo-2-metylo4-oksocyklopent-2-enylo-(lR,3R)-2,2-dimetylo-3-(2- metyloprop-1-enylo)-cyklopropanokarboksylan (mieszanina 2 izomerów: 1R trans: 1RS tylko 1:1)/bioaletryna/d-trans-aletryna środek ochrony roślin - 18
Spinosad: produkt fermentacji mikroorganizmów glebowych zawierających Spinosyn A i Spinosyn D środek ochrony roślin - 3

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024