Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 371 z dnia 27 grudnia 2006 r.)

(Tekst rozporządzenia opublikowany w drodze sprostowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej L 45 z dnia 15 lutego 2007 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 16 maja 2008 r.)

Strona 57, załącznik X, formularz: Deklaracja wydatków w podziale na oś priorytetową: płatność okresowa, przypisy:

zamiast: "(1) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.",

powinno być: "(1) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.";

zamiast: "(3) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.",

powinno być: "(3) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.".

Strona 64, załącznik XI, tabela 2: Kwoty poddane procedurze odzyskiwania do dnia 31.12.20.., przypis:

zamiast: "(1) Cel może być przedstawiony w ujęciu rocznym lub dla całego okresu programowania.",

powinno być: "(1) Ten poziom współfinansowania i metodę jego obliczenia można znaleźć w tabeli finansowej programu operacyjnego dla danej osi priorytetowej.".

Strona 65, załącznik XII otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XII

OPIS SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA I KONTROLI

Wzorcowy opis systemów zarządzania i kontroli zgodnie z art. 21

1. OGÓLNE INFORMACJE

1.1. Informacje przedłożone przez:

- Nazwa państwa członkowskiego:

- Nazwa programu i nr CCI:

- Nazwa głównego punktu kontaktowego, włącznie z adresem e-mail i faksem: (podmiot odpowiedzialny za koordynację przygotowania opisów)

1.2. Poniższe informacje przedstawiają stan na dzień:

(dd/mm/rrrr)

1.3. Struktura systemu (ogólne informacje i schemat ilustrujący powiązania organizacyjne pomiędzy podmiotami należącymi do systemu zarządzania i kontroli)

1.3.1. Instytucja zarządzająca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji zarządzającej)

1.3.2. Instytucje pośredniczące (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji pośredniczącej)

1.3.3. Instytucja certyfikująca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji certyfikującej)

1.3.4. Instytucja audytowa i jednostki wykonujące audyty (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji audytowej i jednostkach wykonujących audyty)

1.4. Wytyczne dostarczone instytucjom zarządzającym, certyfikującym i pośredniczącym w celu zagwarantowania należytego zarządzania finansami funduszy strukturalnych (data i odniesienie)

2. INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA

2.1. Instytucja zarządzająca i jej główne zadania

2.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji zarządzającej, upoważniająca do pełnienia powierzonych zadań

2.1.2. Wykaz zadań pełnionych bezpośrednio przez instytucję zarządzającą

2.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję zarządzającą (zadania, instytucje pośredniczące, forma delegacji)

2.2. Organizacja instytucji zarządzającej

2.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna liczba etatów)

2.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji zarządzającej/ instytucji pośredniczących (data i odniesienie)

2.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji oraz w zakresie zapewniania zgodności operacji z przepisami krajowymi i wspólnotowymi obowiązującymi przez cały okres realizacji (art. 60 lit. a) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)

2.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)

- Opis procedur w zakresie weryfikacji

- Podmioty przeprowadzające weryfikacje

- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych

2.2.5. Rozpatrywanie wniosków o płatność

- Opis procedur, w zakresie gromadzenia, weryfikacji, i zatwierdzania wniosków o płatność, oraz procedur w zakresie zlecania, wykonywania i księgowania, w oparciu o które dokonywane są płatności na rzecz beneficjentów (włącznie ze schematem wskazującym wszystkie zaangażowane podmioty)

- Podmioty uczestniczące w poszczególnych etapach rozpatrywania wniosków o płatność

- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych

2.2.6. Opis sposobu przekazania informacji instytucji certyfikującej przez instytucję zarządzającą

2.2.7. Zasady kwalifikowalności ustanowione przez państwo członkowskie obowiązujące w ramach programu operacyjnego

2.3. Jeżeli instytucja zarządzająca i certyfikująca zostały powołane w ramach tego samego podmiotu, należy opisać, w jaki sposób zapewniono rozdzielenie zadań

2.4. Przepisy w zakresie zamówień publicznych, pomocy publicznej, równości szans i ochrony środowiska

2.4.1. Instrukcje i wytyczne wydane w zakresie obowiązujących przepisów (data i odniesienie)

2.4.2. Rozwiązania w zakresie zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, np.: audyty procesów zarządzania i kontroli

2.5. Ścieżka audytu

2.5.1. Opis sposobu, w jaki wymogi określone w art. 15 będą wdrażane w odniesieniu do programu i/lub poszczególnych priorytetów

2.5.2. Opracowane instrukcje w sprawie przechowywania przez beneficjentów dokumentów potwierdzających (data i odniesienie)

- Wskazanie wymaganego okresu przechowywania dokumentów

- Postać, w jakiej dokumenty mają być przechowywane

2.6. Nieprawidłowości i kwoty odzyskane

2.6.1. Opracowane instrukcje w sprawie sprawozdawczości i korekty nieprawidłowości oraz rejestracji wierzytelności i kwot odzyskanych z nienależnie dokonanych płatności (data i odniesienie)

2.6.2. Opis procedur (wraz ze schematem) w zakresie obowiązku informowania Komisji o nieprawidłowościach, zgodnie z art. 28

3. INSTYTUCJE POŚREDNICZĄCE

Uwaga: Niniejsza sekcja powinna zostać wypełniona odrębnie dla każdej instytucji pośredniczącej. Należy wskazać instytucję, która oddelegowała swoje zadania instytucji(-om) pośredniczącej(-ym).

3.1. Instytucja pośrednicząca i jej główne zadania

3.1.1. Wykaz głównych zadań instytucji pośredniczącej

3.2. Organizacja każdej instytucji pośredniczącej

3.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)

3.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji pośredniczącej (data i odniesienie)

3.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.3)

3.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.4))

3.2.5. Opis procedur w zakresie rozpatrywania wniosków o płatność (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.5)

4. INTYTUCJA CERTYFIKUJĄCA

4.1. Instytucja certyfikująca i jej główne zadania

4.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji certyfikującej upoważniająca do pełnienia zadań

4.1.2. Wykaz zadań pełnionych przez instytucję certyfikującą

4.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję certyfikującą

4.2. Organizacja instytucji certyfikującej

4.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)

4.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji certyfikującej (data i odniesienie)

4.3. Poświadczanie deklaracji wydatków

4.3.1. Opis procedury, zgodnie z którą deklaracje wydatków są sporządzane, poświadczane i przedkładane Komisji

4.3.2. Opis kroków podejmowanych przez instytucję certyfikującą w celu zapewnienia, że wymogi określone w art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 są spełnione

4.3.3. Uzgodnienia dotyczące dostępu instytucji certyfikującej do szczegółowych informacji na temat operacji, weryfikacji i audytu wykonywanych przez instytucję zarządzającą, instytucję pośredniczącą i instytucję audytową

4.4. System księgowy

4.4.1. Opis systemu księgowego, stanowiącego podstawę poświadczania wydatków przed Komisją

- Uzgodnienia dotyczące przesyłania danych sumarycznych do instytucji certyfikującej w przypadku istnienia systemu zdecentralizowanego

- Zapewnienie powiązań między systemem księgowym i systemem informatycznym, które należy ustanowić (pkt 6)

- Identyfikacja transakcji w ramach funduszy strukturalnych w przypadku istnienia wspólnego systemu z innymi funduszami

4.4.2. Poziom szczegółowości systemu księgowego

- Łączne wydatki w podziale na priorytety i fundusze

4.5. Kwoty odzyskane

4.5.1. Opis systemu służącego zapewnianiu szybkiego odzyskania wkładu wspólnotowego

4.5.2. Rozwiązania dotyczące prowadzenia rejestru dłużników oraz odpisywania odzyskanych kwot od wydatków uwzględnianych w deklaracjach

5. INSTYTUCJA AUDYTOWA I JEDNOSTKI WYKONUJĄCE AUDYT

5.1. Opis głównych zadań i wzajemne powiązania instytucji audytowej i jednostek wykonujących audyty, podlegających instytucji audytowej

5.2. Organizacja instytucji audytowej i podlegających jej jednostek wykonujących audyty

5.2.1. Schemat organizacyjny (w tym indykatywna lista etatów)

5.2.2. Rozwiązania dotyczące zapewnienia niezależności

5.2.3. Wymagane kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe

5.2.4. Opis procedur w zakresie monitorowania wdrażania zaleceń i działań naprawczych wynikających ze sprawozdań audytowych

5.2.5. Opis procedur (w stosownych przypadkach) dotyczących nadzoru prac innych jednostek wykonujących audyt

5.3. Roczne sprawozdanie audytowe i deklaracja zamknięcia

5.3.1. Opis procedur w zakresie sporządzania rocznych sprawozdań audytowych, rocznych opinii i deklaracji zamknięcia

5.4. Wyznaczenie koordynującej jednostki audytowej

5.4.1. Opis roli koordynującej jednostki audytowej, jeśli dotyczy

6. SYSTEM INFORMATYCZNY (ART. 60 LIT. C) ROZPORZĄDZENIA RADY (WE) NR 1083/2006

6.1. Opis systemu informatycznego wraz ze schematem (centralny lub wspólny system lub zdecentralizowany system z powiązaniami pomiędzy systemami)

Wskazanie, czy system jest wystarczająco funkcjonalny dla zapewnienia gromadzenia rzetelnych danych finansowych i statystycznych w zakresie realizacji programów 2007-2013. W przypadku odpowiedzi negatywnej, należy wskazać termin osiągnięcia niezbędnej funkcjonalności.".

Strona 85, załącznik XXI otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XXI

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Strona 100, załącznik XXII otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK XXII

grafika

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2008.128.11

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Data aktu: 16/05/2008
Data ogłoszenia: 16/05/2008
Data wejścia w życie: 16/01/2007