Decyzja 2008/321/WE wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 kwietnia 2008 r.
wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 1283)

(Jedynie teksty w językach: angielskim, czeskim, duńskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim i włoskim są autentyczne)

(2008/321/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 kwietnia 2008 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnej weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach weryfikacji, zapoznaje się z uwagami przez nie zgłoszonymi, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdanie sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane

(4) Przeprowadzona weryfikacja, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej "EFRG").

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR i EFRG. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami wspólnotowymi.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 15 grudnia 2007 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki zatwierdzonych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR lub EFRG, wskazane w załączniku, wyłącza się z finansowania wspólnotowego z powodu ich niezgodności z zasadami wspólnotowymi.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Czeskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii i Republiki Portugalskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 kwietnia 2008 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1437/2007 (Dz.U. L 322 z 7.12.2007, s. 1). mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami wspólnotowymi.

ZAŁĄCZNIK 

Pozycja w budżecie 6701

Państwo członkowskie Środek Rok obrachunkowy Podstawa korekty Rodzaj % Waluta Kwota Już dokonane odliczenia Skutki finansowe
AT Audyt finansowy - Przekroczenie 2004 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -61.104,20 0,00 -61.104,20
RAZEM AT - 61.104,20 0,00 - 61.104,20
CZ Audyt finansowy - Przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa CZK -358.046,95 0,00 -358.046,95
RAZEM CZ - 358.046,95 0,00 - 358.046,95
DE Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2003 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -4.256.495,00 0,00 -4.256.495,00
DE Audyt finansowy - Opóźnione płatności 2006 Opóźnione płatności jednorazowa EUR -80.851,39 -80.851,39 0,00
RAZEM DE -4.337.346,39 -80.851,39 - 4.256.495,00
DK Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2002 Nieprzestrzeganie wszystkich wymogów dotyczących procesu produkcji jednorazowa DKK -8.915,00 0,00 -8.915,00
DK Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2003 Nieprzestrzeganie wszystkich wymogów dotyczących procesu produkcji jednorazowa DKK -157.528,05 0,00 -157.528,05
DK Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2004 Nieprzestrzeganie wszystkich wymogów dotyczących procesu produkcji jednorazowa DKK -98.154,15 0,00 -98.154,15
RAZEM DK - 264.597,20 0,00 - 264.597,20
ES Certyfikacja 2004 Nieodzyskane należności jednorazowa EUR -1.882.525,15 0,00 -1.882.525,15
ES Owoce i warzywa - banany 2004 Niedociągnięcia (częstotliwość i pobieranie próbek) w kontrolach jakości drugiego stopnia ryczałtowa 2,00 EUR -948.158,64 0,00 -948.158,64
ES Owoce i warzywa - banany 2005 Niedociągnięcia (częstotliwość i pobieranie próbek) w kontrolach jakości drugiego stopnia ryczałtowa 2,00 EUR -1.394.194,02 0,00 -1.394.194,02
ES Owoce i warzywa - banany 2006 Niedociągnięcia (częstotliwość i pobieranie próbek) w kontrolach jakości drugiego stopnia ryczałtowa 2,00 EUR -406.510,05 0,00 -406.510,05
ES Destylacja wina 2003 Niedociągnięcia w kontroli nielegalnych upraw winorośli ryczałtowa 10,00 EUR -25.824.435,94 0,00 -25.824.435,94
ES Destylacja wina 2004 Niedociągnięcia w kontroli nielegalnych upraw winorośli ryczałtowa 10,00 EUR -29.124.759,86 0,00 -29.124.759,86
RAZEM ES - 59.580.583,66 0,00 - 59.580.583,66
FR Owoce i warzywa - banany 2004 Nieprzestrzeganie niektórych kryteriów uznania przez organizacje producentów ryczałtowa 5,00 EUR - 780,11 -780,11
FR Owoce i warzywa - banany 2005 Nieprzestrzeganie niektórych kryteriów uznania przez organizacje producentów ryczałtowa 5,00 EUR - 4.958.177,57 0,00 -4958 177,57
FR Owoce i warzywa - banany 2006 Nieprzestrzeganie niektórych kryteriów uznania przez organizacje producentów ryczałtowa 5,00 EUR - 2.263.498,77 0,00 -2.263.498,77
FR Owoce i warzywa - banany 2007 Nieprzestrzeganie niektórych kryteriów uznania przez organizacje producentów ryczałtowa 5,00 EUR - 3.775.871,38 0,00 -3.775.871,38
FR Składowanie cukru w magazynach państwowych 2005 Zadeklarowanie ilości niekwalifikujących się jednorazowa EUR - 535.626,90 0,00 -535.626,90
FR Składowanie cukru w magazynach państwowych 2006 Zadeklarowanie ilości niekwalifikujących się jednorazowa EUR 475.793,12 0,00 475.793,12
FR Premie tytoniowe 2004 Niezastosowanie kar jednorazowa EUR - 9.947,35 0,00 -9.947,35
FR Premie tytoniowe 2005 Niezastosowanie kar jednorazowa EUR - 38.983,31 0,00 -38.983,31
FR Premie tytoniowe 2006 Niezastosowanie kar jednorazowa EUR - 85.816,53 0,00 -85.816,53
RAZEM FR - 11.192.908,80 0,00 - 11.192.908,80
[E Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2003 Niedociągnięcia w procedurze pobierania próbek z poszczególnych partii produkcji ryczałtowa 2,00 EUR - 209.164,22 0,00 -209.164,22
[E Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2004 Niedociągnięcia w procedurze pobierania próbek z poszczególnych partii produkcji ryczałtowa 2,00 EUR - 423.850,43 0,00 -423.850,43
[E Mleko w proszku do produkcji kazeiny 2005 Niedociągnięcia w procedurze pobierania próbek z poszczególnych partii produkcji ryczałtowa 2,00 EUR - 131.507,65 0,00 -131.507,65
RAZEM IE - 764.522,30 0,00 - 764.522,30
[T Refundacje wywozowe 2003 Brak informacji o kontrolach fizycznych ryczałtowa 5,00 EUR - 30.905,27 0,00 -30.905,27
[T Audyt finansowy - Opóźnione płatności 2004 Opóźnione płatności jednorazowa EUR - 308.289,90 0,00 -308.289,90
[T Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2003 Kontrole administracyjne przeprowadzone nie w pełni zgodnie z art. 68 rozp. 817/2004; niewystarczające kontrole na miejscu ryczałtowa 5,00 EUR - 428.284,00 0,00 -428.284,00
rr Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2003 Kontrole na miejscu przeprowadzone zbyt późno niezgodnie z art. 61 rozp. 445/2002 ryczałtowa 5,00 EUR - 2.985.884,00 0,00 -2.985.884,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2004 Kontrole administracyjne przeprowadzone nie w pełni zgodnie z art. 68 rozp. 817/2004; niewystarczające kontrole na miejscu ryczałtowa 5,00 EUR - 754.180,00 0,00 -754.180,00
rr Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2004 Kontrole na miejscu przeprowadzone zbyt późno niezgodnie z art. 61 rozp. 445/2002 ryczałtowa 5,00 EUR - 32.396,00 0,00 -32.396,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2005 Kontrole na miejscu przeprowadzone zbyt późno niezgodnie z art. 61 rozp. 445/2002 ryczałtowa 5,00 EUR - 54.645,00 0,00 - 54.645,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące 2006 Kontrole na miejscu przeprowadzone zbyt późno niezgodnie z art. 61 rozp. 445/2002 ryczałtowa 5,00 EUR - 58.709,00 0,00 -58.709,00
razem rr - 4.653.293,17 0,00 -4.653.293,17
LU Audyt finansowy - Opóźnione płatności 2006 Opóźnione płatności jednorazowa EUR 0,00 -14.516,49 14.516,49
LU Audyt finansowy - Przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR - 1.107.241,81 -1.107.241,81 0,00
LU Rozwój obszarów wiejskich - Gwarancje -Środki towarzyszące 2004 Niedociągnięcia w kontrolach kluczowych i dodatkowych ryczałtowa 5,00 EUR - 484.845,00 0,00 -484.845,00
LU Rozwój obszarów wiejskich - Gwarancje -Środki towarzyszące 2005 Niedociągnięcia w kontrolach kluczowych i dodatkowych ryczałtowa 5,00 EUR - 479.643,00 0,00 -479.643,00
RAZEM LU - 2.071.729,81 - 1.121.758,30 - 949.971,51
NL Audyt finansowy - Przekroczenie 2005 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -7.905,99 0,00 -7.905,99
RAZEM NL - 7.905,99 0,00 - 7.905,99
PT Audyt finansowy - Przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR - 271.398,38 0,00 -271.398,38
RAZEM PT - 271.398,38 0,00 - 271.398,38

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2008.109.35

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2008/321/WE wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)
Data aktu: 08/04/2008
Data ogłoszenia: 19/04/2008