Decyzja 2007/153/WE zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości

DECYZJA KOMISJI
z dnia 6 marca 2007 r.
zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 675)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/153/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 7 marca 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

uwzględniając dyrektywę 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych(2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzją Komisji 2006/679/WE(3) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności ("TSI") dotyczącą podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

(2) Decyzją Komisji 2002/731/WE(4) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności ("TSI") dotyczącą podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości; decyzję tę uchylono i zastąpiono decyzją 2006/860/WE.

(3) W związku z postępem technicznym konieczna jest aktualizacja wykazu specyfikacji obowiązkowych zamieszczonego w załączniku A do decyzji 2006/679/WE i 2006/860/WE, w szczególności w celu uwzględnienia osiągniętego w grupach roboczych Europejskiej Agencji Kolejowej porozumienia dotyczącego wersji 2.3.0 specyfikacji wymagań systemowych. Wersja ta powinna być stosowana zarówno do systemu kolei dużych prędkości, jak i do systemu kolei konwencjonalnej.

(4) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 96/48/WE oraz z art. 6 ust. 2 dyrektywy 2001/16/WE Europejska Agencja Kolejowa jest odpowiedzialna za przygotowywanie przeglądów i aktualizację TSI oraz formułowanie zaleceń dla Komitetu, o którym mowa w art. 21, celem uwzględnienia postępu technicznego i potrzeb społecznych.

(5) Zgodnie z art. 12 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady(5), Europejska Agencja Kolejowa zapewnia dostosowanie TSI do postępu technicznego, tendencji rynkowych i potrzeb społecznych oraz proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany do TSI.

(6) W dniu 24 października 2006 r. Europejska Agencja Kolejowa przyjęła zalecenie dotyczące wykazu specyfikacji obowiązkowych zamieszczonego w specyfikacjach TSI dla systemów kolei konwencjonalnej i kolei dużych prędkości.

(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego na mocy art. 21 dyrektywy 96/48/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wykaz specyfikacji obowiązkowych zamieszczony w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/679/WE dotyczącej podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Wykaz specyfikacji obowiązkowych zamieszczony w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/860/WE dotyczącej podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja staje się skuteczna z dniem jej notyfikacji.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 6 marca 2007 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 6. Dyrektywa zmieniona dyrektywą 2004/50/WE (Dz.U. L 164 z 30.4.2004, str. 114).

(2) Dz.U. L 110 z 20.4.2001, str. 1. Dyrektywa zmieniona dyrektywą 2004/50/WE.

(3) Dz.U. L 284 z 16.10.2006, str. 1. Decyzja zmieniona decyzją 2006/860/WE (Dz.U. L 342 z 7.12.2006, str. 1).

(4) Dz.U. L 245 z 12.9.2002, str. 37. Decyzja zmieniona decyzją 2004/447/WE (Dz.U. L 155 z 30.4.2004, str. 65).

(5) Dz.U. L 220 z 21.6.2004, str. 3.

ZAŁĄCZNIK 

"WYKAZ SPECYFIKACJI OBOWIĄZKOWYCH

Nr indeksu Nr referencyjny Nazwa dokumentu Wersja
1 UIC ETCS FRS ERTMS/ETCS Functional Requirement Specification 4.29
2 99E 5362 ERTMS/ETCS Functional Statements 2.0.0
3 UNISIG SUBSET-023 Glossary of Terms and Abbreviations 2.0.0
4 UNISIG SUBSET-026 System Requirement Specification 2.3.0
5 UNISIG SUBSET-027 FFFIS Juridical Recorder-Downloading Tool 2.2.9
6 UNISIG SUBSET-033 FIS for Man-Machine Interface 2.0.0
7 UNISIG SUBSET-034 FIS for the Train Interface 2.0.0
8 UNISIG SUBSET-035 Specific Transmission Module FFFIS 2.1.1
9 UNISIG SUBSET-036 FFFIS for Eurobalise 2.3.0
10 UNISIG SUBSET-037 Euroradio FIS 2.3.0
11 Zarezerwowany 05E537 Off line key management FIS
12 UNISIG SUBSET-039 FIS for the RBC/RBC Handover 2.1.2
13 UNISIG SUBSET-040 Dimensioning and Engineering rules 2.0.0
14 UNISIG SUBSET-041 Performance Requirements for Interoperability 2.1.0
15 UNISIG SUBSET-108 Interoperability-related consolidation on TSI annex A documents 1.1.0
16 UNISIG SUBSET-044 FFFIS for Euroloop sub-system 2.2.0 ##
17 Celowo usunięty
18 UNISIG SUBSET-046 Radio In-fill FFFS 2.0.0
19 UNISIG SUBSET-047 Track-side-Trainborne FIS for Radio In-Fill 2.0.0
20 UNISIG SUBSET-048 Trainborne FFFIS for Radio In-Fill 2.0.0
21 UNISIG SUBSET-049 Radio In-fill FIS with LEU/Interlocking 2.0.0
22 Celowo usunięty
23 UNISIG SUBSET-054 Assignment of Values to ETCS variables 2.0.0
24 Celowo usunięty
25 UNISIG SUBSET-056 STM FFFIS Safe Time Layer 2.2.0
26 UNISIG SUBSET-057 STM FFFIS Safe Link Layer 2.2.0
27 UNISIG SUBSET-091 Safety Requirements for the Technical Interoperability of ETCS in Levels 1 & 2 2.2.11
28 Zastrzeżony Reliability - Availability Requirements
29 UNISIG SUBSET-102 Test specification for Interface »k" 1.0.0
30 Celowo usunięty
31 UNISIG SUBSET-094 UNISIG Functional Requirements for an On-board Reference Test Facility 2.0.0
32 EIRENE FRS GSM-R Functional Requirements Specification 7
33 EIRENE SRS GSM-R System Requirements Specification 15
34 A11T6001 12 (MORANE) Radio Transmission FFFIS for EuroRadio 12
35 ECC/DC(02)05 ECC Decision of 5 July 2002 on the designation and availability of frequency\bands for railway purposes in the 876-880 and 921-925 MHz bands
36a Celowo usunięty
36b Celowo usunięty
36c UNISIG SUBSET-074-2 FFFIS STM Test cases document 1.0.0
37a Celowo usunięty
37b UNISIG SUBSET-076-5-2 Test cases related to features 2.2.2
37c UNISIG SUBSET-076-6-3 Test sequences 2.0.0
37d UNISIG SUBSET-076-7 Scope of the test specifications 1.0.0
37e Celowo usunięty
38 06E068 ETCS marker board definition 1.0
39 UNISIG SUBSET-092-1 ERTMS EuroRadio Conformance Requirements 2.2.5
40 UNISIG SUBSET-092-2 ERTMS EuroRadio Test cases Safety Layer 2.2.5
41 Zastrzeżony UNISIG SUBSET 028 JRU Test Specification
42 Celowo usunięty
43 UNISIG SUBSET 085 Test Specification for Eurobalise FFFIS 2.1.2
44 Zastrzeżony Odometry FIS
45 UNISIG SUBSET-101 Interface »K« Specification 1.0.0
46 UNISIG SUBSET-100 Interface »G« Specification 1.0.1
47 Zastrzeżony Safety Requirements and Requirements to Safety Analysis for Interoperability for the Control-Command and Signalling Sub-System
48 Zastrzeżony Test specification for mobile equipment GSM-R
49 UNISIG SUBSET-059 Performance requirements for STM 2.1.1
50 Zastrzeżony UNISIG

SUBSET-103

Test specification for EUROLOOP
51 Zastrzeżony Ergonomic aspects of the DMI
52 UNISIG SUBSET-058 FFFIS STM Application Layer 2.1.1
53 Zastrzeżony AEIF-ETCS-Variables-Manual AEIF-ETCS-Variables-Manual
54 Celowo usunięty
55 Zastrzeżony Juridical recorder baseline requirements
56 Zastrzeżony 05E538 ERTMS Key Management Conformance Requirements
57 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-107 Requirements on pre-fitting of ERTMS on-board equipment
58 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-097 Requirements for RBC-RBC Safe Communication Interface
59 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-105 Requirements on pre-fitting of ERTMS track side equipment
60 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-104 ETCS version management
61 Zastrzeżony GSM-R version management
62 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-099 RBC-RBC Test specification for Safe Communication Interface
63 Zastrzeżony UNISIG SUBSET-098 RBC-RBC Safe Communication Interface
## Pod warunkiem zatwierdzenia częstotliwości przez CEPT."

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.67.13

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2007/153/WE zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości
Data aktu: 06/03/2007
Data ogłoszenia: 07/03/2007
Data wejścia w życie: 07/03/2007