Decyzja 2007/653/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 października 2007 r.
ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 4524)

(Jedynie teksty w językach bułgarskim, czeskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, maltańskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, słowackim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2007/653/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 9 października 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zasady dotyczące restrukturyzacji i konwersji winnic zostały ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1493/1999 i w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1227/2000 z dnia 31 maja 2000 r., ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina, w odniesieniu do potencjału produkcyjnego(2).

(2) Szczegółowe zasady dotyczące planowania finansowego i uczestniczenia w finansowaniu programu restrukturyzacji i konwersji, ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1227/2000 przewidują, że odesłania do danego roku budżetowego odnoszą się do płatności rzeczywiście dokonanych przez państwa członkowskie pomiędzy dniem 16 października a 15 października roku następnego.

(3) Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 Komisja co roku dokonuje wstępnych przy-działów dla państw członkowskich w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniając sytuacje i szczególne potrzeby, jak również starania, jakie należy podjąć, biorąc pod uwagę cel programu.

(4) W decyzji Komisji 2006/701/WE(3) Komisja określiła orientacyjne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007, a w swojej decyzji Komisji 2007/381/WE(4) także przydziały dla Bułgarii i Rumunii.

(5) Na mocy art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wydatki poniesione i zatwierdzone przez państwa członkowskie są ograniczone do kwoty ich przydziałów orientacyjnych. W odniesieniu do roku budżetowego 2007 limit ten ma zastosowanie do Włoch, których suma wydatków poniesionych i zatwierdzonych przekroczyła przydział wstępny.

(6) Zgodnie z art. 17 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000, w przypadku gdy faktycznie poniesione przez państwo członkowskie wydatki na hektar przekraczają wydatki przewidziane w przydziale wstępnym, stosuje się karę. W tym roku karę tę w wysokości 16.690 EUR stosuje się w odniesieniu do Malty.

(7) Na mocy art. 16 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 państwa członkowskie mogą składać wnioski o dalsze finansowanie w ramach bieżącego roku budżetowego. W tym roku jest tak w przypadku Republiki Czeskiej, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Austrii oraz Portugalii. Na mocy art. 1 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 922/2007 z dnia 1 sierpnia 2007 r. wprowadzającego odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 w odniesieniu do przejściowego ustalenia dotyczącego środków finansowych przyznanych Bułgarii i Rumunii na restrukturyzację i konwersję(5), Bułgaria i Rumunia mogą skierować do Komisji wniosek o dalsze finansowanie wydatków w roku budżetowym 2007, w kwocie wyższej niż kwota zgłoszona Komisji zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) wymienionego rozporządzenia i w granicach 90 % środków finansowych przyznanych im na mocy decyzji 2007/381/WE. Bułgaria rzeczywiście skierowała taki wniosek do Komisji.

(8) Na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 oraz art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 922/2007 wnioski o dalsze finansowanie kierowane do Komisji przez państwa członkowskie inne niż Bułgaria i Rumunia przyjmowane są proporcjonalnie, z zastosowaniem kwoty dostępnej po odjęciu, w stosunku do wszystkich państw członkowskich, sumy kwot zgłoszonych zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 oraz kwot zgłoszonych przez Bułgarię i Rumunię na mocy wspomnianego przepisu i art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 922/2007, od całkowitej kwoty finansowej przydzielonej państwom członkowskim. Przepis ten stosuje się, w odniesieniu do roku budżetowego 2007, do Republiki Czeskiej, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Austrii oraz Portugalii.

(9) Zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 państwa członkowskie przekazują Komisji, najpóźniej do dnia 10 lipca każdego roku, oświadczenie o wydatkach związanych z restrukturyzacją i konwersją zatwierdzonych do dnia 30 czerwca bieżącego roku budżetowego oraz podają całkowitą powierzchnię obszaru. Zasady określone w art. 17 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia przewidują, że państwa członkowskie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 16 ust. 1 lit. b), jedynie jeżeli kwoty zadeklarowane zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a), tzn. wydatki faktycznie poniesione do dnia 30 czerwca bieżącego roku budżetowego, są co najmniej równe 75 % kwoty orientacyjnego przydziału dla danego państwa członkowskiego. Ponieważ w odniesieniu do Niemiec wydatki faktycznie poniesione nie przekroczyły 75 % ich przydziału wstępnego, zatwierdzone wydatki zgłoszone przez Niemcy nie mogą zostać przyjęte,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007 dla zainteresowanych państw członkowskich, w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, na rok budżetowy 2007, znajdują się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja jest skierowana do Bułgarii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 października 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1791/2006 (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 1).

(2) Dz.U. L 143 z 16.6.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1216/2005 (Dz.U. L 199 z 29.7.2005, str. 32).

(3) Dz.U. L 290 z 20.10.2006, str. 41.

(4) Dz.U. L 141 z 2.6.2007, str. 80.

(5) Dz.U. L 201 z 2.8.2007, str. 7.

ZAŁĄCZNIK 

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007 (rok budżetowy 2007)

Państwo członkowskie Powierzchnia (ha) Przydział finansowy (EUR)
Bułgaria 1.918 6.030.464
Republika Czeska 1.345 3.178.866
Niemcy 1.410 9.385.538
Grecja 823 6.420.790
Hiszpania 20.345 165.870.765
Francja 12.769 111.282.822
Włochy 13.142 100.479.369
Cypr 145 1.971.461
Luksemburg 8 59.665
Węgry 1.242 9.940.855
Malta 4 26.249
Austria 1.074 6.501.073
Portugalia 4.117 34.284.676
Rumunia 880 6.893.688
Słowenia 108 2.120.499
Słowacja 107 536.527
Razem 59.438 464.983.308

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.262.31

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2007/653/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007
Data aktu: 08/10/2007
Data ogłoszenia: 09/10/2007