Rozporządzenie 432/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 382/2005 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1786/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 432/2006
z dnia 15 marca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 382/2005 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1786/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1786/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(1), w szczególności jego art. 20,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 i (WE) nr 2529/2001(2), w szczególności jego art. 71 ust. 2 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Doświadczenie związane ze stosowaniem rozporządzenia Komisji (WE) nr 382/2005(3) pokazało, że konieczne jest bardziej precyzyjne sformułowanie akapitu trzeciego w art. 9 przedmiotowego rozporządzenia. [Nie dotyczy wersji polskiej].

(2) Ze względu na fakt, że pomoc, o której mowa w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, oblicza się na podstawie ilości potencjalnie kwalifikujących się do objęcia pomocą przewidzianą w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 w danym roku gospodarczym oraz że zgodnie z art. 34 rozporządzenia (WE) nr 382/2005 pewna część suszu paszowego, który opuścił przedsiębiorstwa w ciągu roku gospodarczego 2005/2006, została już zaksięgowana w roku gospodarczym 2004/2005, wysokość pomocy na rok gospodarczy 2005/2006 byłaby obliczana na podstawie ilości niereprezentatywnych dla rzeczywistej produkcji w roku gospodarczym 2005/2006. W rezultacie należy przewidzieć środki przejściowe w odniesieniu do zapasów na dzień 31 marca 2006 r. Aby uniknąć dyskryminacji między przedsiębiorcami, środki te muszą mieć zastosowanie we wszystkich państwach członkowskich. Należy przewidzieć sposób powiadamiania o zapasach objętych tymi środkami.

(3) Odniesienie do pułapów, o których mowa w pkt D załącznika VII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, należy zastąpić odniesieniem do pułapów zawartych w załączniku IV do rozporządzenia Komisji (WE) nr 118/2005 z dnia 26 stycznia 2005 r. modyfikującego załącznik VIII rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 i ustanawiającego pułapy budżetowe dla częściowego lub całkowitego wdrożenia systemu jednolitej płatności i roczne koperty finansowe dla systemu jednolitych płatności obszarowych przewidzianego w niniejszym rozporządzeniu(4).

(4) W załączniku I należy wprowadzić kilka poprawek w celu uzyskania efektywnego bilansu zużycia energii.

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 382/2005.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Wspólnego Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż i Dopłat Bezpośrednich,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 382/2005 wprowadza się następujące zmiany:

1) [Nie dotyczy wersji polskiej];

2) artykuł 33 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:

a) w akapicie pierwszym dodaje się zdanie w następującym brzmieniu:

"Dane te nie obejmują ilości, o których mowa w art. 34 i 34a niniejszego rozporządzenia.";

b) w akapicie drugim dodaje się zdania w następującym brzmieniu:

"W odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006 oraz 2006/2007 ilości te nie obejmują ilości, o których mowa w art. 34 i 34a. Najpóźniej do dnia 31 maja 2006 r. państwa członkowskie przesyłają Komisji dane o stanie ilościowym suszu paszowego na dzień 31 marca 2006 r., zgodnie z art. 34a, który znajduje się w magazynach przedsiębiorstw przetwórczych oraz który stanowi przedmiot wniosku o przyznanie w roku gospodarczym 2006/2007 pomocy przewidzianej w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 za rok gospodarczy 2005/2006 w trakcie trwania roku gospodarczego 2006/2007, oraz ewentualnie - w odpowiednim przypadku - wniosku o przyznanie pomocy, o której mowa w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003.";

3) dodaje się art. 34a:

"Artykuł 34a

Zapasy na dzień 31 marca 2006 r.

1. Susz paszowy wyprodukowany w roku gospodarczym 2005/2006, który nie opuścił przedsiębiorstwa przetwórczego lub jednego z miejsc składowania określonych w art. 3 lit. a) niniejszego rozporządzenia, najpóźniej w dniu 31 marca 2006 r. może zostać objęty pomocą przewidzianą w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 za rok gospodarczy 2005/2006 w trakcie trwania roku gospodarczego 2006/2007, oraz ewentualnie - w stosownym przypadku - pomocą, o której mowa w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, pod warunkiem że:

a) spełnia warunki określone w art. 3 niniejszego rozporządzenia;

b) opuszcza przedsiębiorstwo przetwórcze pod kontrolą właściwych władz w warunkach przewidzianych w art. 10 i 11 niniejszego rozporządzenia;

c) zostaje uwzględniony w ramach krajowych gwarantowanych limitów przyznanych zainteresowanym państwom członkowskim na rok gospodarczy 2005/2006;

d) został zadeklarowany i zatwierdzony w roku gospodarczym 2005/2006.

2. Właściwe władze zainteresowanych państw członkowskich przyjmują wszelkie konieczne środki kontrolne celem zapewnienia przestrzegania przepisów ust. 1.";

4) artykuł 35 otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 35

Fakultatywny okres przejściowy

1. Państwa członkowskie stosujące fakultatywny okres przejściowy zgodnie z art. 71 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 wypłacają przedsiębiorstwom przetwórczym - w celu jej przekazania producentom - pomoc określoną w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 na podstawie ilości kwalifikujących się do objęcia pomocą w roku gospodarczym 2005/2006.

Wysokość tej pomocy określa się na podstawie ilości potencjalnie kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz w granicach pułapu budżetowego podanego w załączniku IV do rozporządzenia Komisji (WE) nr 118/2005(*).

Przez pojęcie ilości potencjalnie kwalifikujących się do objęcia pomocą rozumie się sumę ilości uznanych za kwalifikujące się do objęcia pomocą przewidzianą w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 w roku gospodarczym 2005/2006 oraz ilości wyprodukowane w roku gospodarczym 2005/2006, które stanowiły przedmiot wniosku o przyznanie w ciągu roku gospodarczego 2006/2007 wyżej wymienionej pomocy za rok gospodarczy 2005/2006, oraz ewentualnie - w odpowiednim przypadku - pomocy, o której mowa w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, zgodnie z przepisami art. 34a. Wspomniane ilości potencjalnie kwalifikujące się do objęcia pomocą nie obejmują ilości, o których mowa w art. 34.

2. W przypadku gdy przedsiębiorstwo przetwórcze zaopatruje się w pasze pochodzące z innego państwa członkowskiego, pomoc określona w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 zostaje wypłacona przedsiębiorstwom przetwórczym w celu przekazania jej producentowi tylko, jeśli znajduje się on w państwie członkowskim stosującym fakultatywny okres przejściowy.

3. Pomoc określona w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 jest ustalana zgodnie z procedurą określoną w art. 18 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003.

Pomoc wypłaca się przedsiębiorstwom przetwórczym w terminie trzydziestu dni roboczych, począwszy od dnia, w którym Komisja opublikuje informację o wysokości przyznanych kwot w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Po wyżej wymienionej dacie publikacji kwoty odnoszące się do ilości uznanych za kwalifikujące się do objęcia pomocą wypłacane są w ciągu trzydziestu dni roboczych następujących po dniu uznania danej ilości za kwalifikującą się do objęcia pomocą.

Przedsiębiorstwa przetwórcze przekazują kwotę pomocy

producentom w terminie piętnastu dni roboczych po uzyskaniu

przelewu od państwa członkowskiego.

______

(*) Dz.U. L 24 z 27.1.2005, str. 15.";

5) załącznik I zastępuje się tekstem znajdującym się w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 15 marca 2006 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 114. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 583/2004 (Dz.U. L 91 z 30.3.2004, str. 1).

(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 319/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 32).

(3) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, str. 4.

(4) Dz.U. L 24 z 27.1.2005, str. 15. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 570/2005 (Dz.U. L 97 z 15.4.2005, str. 13).

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK I

Bilans energii zużytej w ramach produkcji pasz poddanych dehydratacji

Państwo członkowskie:
Rok gospodarczy:
Przedmiot Jednostka Ilość
a Produkcja pasz poddanych dehydrytacji tony pasz poddanych dehydrytacji
b Średnia wilgotność na wejściu %
c Średnia wilgotność na wyjściu %
d Średnia temperatura powietrza na wlocie suszarki stopnie Celsjusza
e Średnie zużycie specyficzne megadżul na kg pasz poddanych dehydratacji
Wypełnić dla każdego rodzaju używanego opału(1):
Rodzaj używanego opału:
f Średnia wartość opałowa megadżul na tonę opału
g Ilość użytego opału w tonach opału
h Wyprodukowana energia w megadżulach

______

(1) Gaz, węgiel, węgiel brunatny, olej, biomasa itd."

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.79.12

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 432/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 382/2005 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1786/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego
Data aktu: 15/03/2006
Data ogłoszenia: 16/03/2006
Data wejścia w życie: 19/03/2006